Никакво по-ефтино! Има едно руско,което мисля,че беше Максус - не става.Аз взех такова и след 2 часа го изхвърлих понеже една клиентска кола (Пасат В3) взе да вие ужасно като позагря маслото....не става за нашите коли! Вземи си оригиналното на VW,но от магазин за Шкода - там е по 18лв литърчето
Да, определено тук не бива да се взема евтино! Доста капризна е хидравликата към маслото. Вече забравих точно какво вземах за моя последно, но помня че не беше евтино. Мисля че трябваше да носи знак "G002000". Ако виенето не изчезне и се наложи разглабяне, събери "ценното" масло - можеш да го прецедиш през *фин* филтър и да го ползваш отново.
Но преди да сменяш маслото - свали ремъка и пробвай как е лагера "на ръка".
DIY4ever написа:Да, определено тук не бива да се взема евтино! Доста капризна е хидравликата към маслото. Вече забравих точно какво вземах за моя последно, но помня че не беше евтино. Мисля че трябваше да носи знак "G002000". Ако виенето не изчезне и се наложи разглабяне, събери "ценното" масло - можеш да го прецедиш през *фин* филтър и да го ползваш отново.
Но преди да сменяш маслото - свали ремъка и пробвай как е лагера "на ръка".
Свалях преди малко ремъка,лагера е добре нямам никакъв луфт ,но друго ми направи впечатление ,като въртя колелото наляво -надясно всякаш има минимално все еднo празен ход,почти не може да се усети трябва много да се вгледаш.. ! Това проблем ли е..
Под "колелото" имаш предвид ремъчната шайба на помпата ли? Мисля че е нормално, помпата всъщност е ротор с прорези, във всеки прорез има пъхната плоска пластинка - лопатка. Корпуса в който всичко това се върти има грубо казано елиптична форма. Лопатките под въздействие на центробежните сили излизат навън и опират в корпуса, като загребват течността между ротора и статора. Поради елиптичната форма пространството се стеснява (лопатките при това се прибират) и така се повишава налягането. Така че когато няма налягане, мисля че е нормално да има съвсем лек свободен ход, все пак не е бутална помпа. Помпата трябва да се развърти поне малко за да заработи пълноценно.
Щом лагера е добре, пробвай да смениш течността, кой знае, може да се оправи. Виж в старата дали има нещо стружки и т.н. (може с магнит). Погледна ли дали няма въздух в течността в казанчето при работещ двигател - течността се "пеняви"?
DIY4ever написа:Под "колелото" имаш предвид ремъчната шайба на помпата ли? Мисля че е нормално, помпата всъщност е ротор с прорези, във всеки прорез има пъхната плоска пластинка - лопатка. Корпуса в който всичко това се върти има грубо казано елиптична форма. Лопатките под въздействие на центробежните сили излизат навън и опират в корпуса, като загребват течността между ротора и статора. Поради елиптичната форма пространството се стеснява (лопатките при това се прибират) и така се повишава налягането. Така че когато няма налягане, мисля че е нормално да има съвсем лек свободен ход, все пак не е бутална помпа. Помпата трябва да се развърти поне малко за да заработи пълноценно.
Щом лагера е добре, пробвай да смениш течността, кой знае, може да се оправи. Виж в старата дали има нещо стружки и т.н. (може с магнит). Погледна ли дали няма въздух в течността в казанчето при работещ двигател - течността се "пеняви"?
Днес ще сменя маслото ,и дано да нямам повече проблеми с хидравликата!
Сутринта Пасатчо ме изненада по случай празника - запалих да позагрее, докато чистя снега и... Грозно ръмжене. Докато изчистя колата нито спря, нито си промени гласа. Отворих и направих клипче, да се чуе звука:
Чудех се, дали е водната или хидравличната, но когато тръгнах да излизам от паркинга, ръмженето почна да мени тембър... Дали е само лагер или всичко ще да е за смяна? Хидравличната течност си е на нивото. Вчера карах колата и си беше напълно в час.
До офиса ми, освен ръмженето, нямаше проблеми с кормилното управление. Така или иначе, смятам да я оставя на топло в гаража, докато не го изчистя като проблем...
Хидравличната помпа е 100% съм сигурен....провери маслото...при мене така стърже като няма масло....защото ми тече рейката някъде...мисля че от някаква семеринга...ама нема кой да се занимава с това...един български майстор...го измисли сипваш лятото м10д и караш... ако ти тече де....сега зимата искам да изтече но не изтича да му еба майкята ...и да си сипя хидравлично масло...как ли не го оставях волана и не изтече...затлачила се е дупката
Януари беше дълъг месец, та чаках заплата за да я водя на доктор... Миналата седмица я припалих (че все пак си беше студеничко) и реших да видя хидравличното масло. Беше на два пръста над дъното. Попсувах ноемврийския майстор (ноември ми сменяха доста неща и трябваше да ми долеят хидравлично масло, както и да ми сменят всички ремъци). Долях масло и след 10-ина минути млъкна. Днес я закарах в Герман за ремъци ('щото ми бяха сменили само ангренажния) и да видят това-онова...
Ама и аз съм си виновен - не помня, дали проверих всичко след сервиза...
Предполагам, за около 2-3 километра с малко масло не би трябвало да съм причинил щети?
Карам същия пасат,миналата година и моята помпа започна да вие и волана стана тежък до такава степен,че едва успях да се паркирам пред блока,свалих помпата и се оказа,че буталцето беше блокирало,раздвижих го промих помпата,монтирах я и пак имаше виене,тогава смених маслото и виенето изчезна,чува се само в най-крайно полужение на волана и то съвсем тихо,опитай със смяна на маслото