:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Зареждане на акумулатора.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Зареждане на акумулатора.

Мнениеот Ljubon » Чет 08 юли 2010 21:49


milmar написа:... макар че хубав мултицет се покрива съвсем малко с Конрад mhihi...

Същото си го помислих и аз, ама ти го каза! :applause:




ARusev
Мнения: 396
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Зареждане на акумулатора.

Мнениеот ARusev » Чет 08 юли 2010 22:11


Купил си мултицет, колега Harrry. Честито!
Но не е достатъчен само мултицет, трябва и акъл. :D
Добре е, че не се притесняваш да питаш. Но прецени отговорите и повярвай на някой от тях. :012:
Гледам колегата Ljubon е отговорил на въпросите ти. Ами повярвай му и го зареди най - после тоя акумулатор, докато светне зеленото око.
И по-добре да мериш напрежението само преди и няколко часа след зареждането . Другите замервания те лъжат.
Все пак преди да предприемаш нещо, провери напрежението ( но няколко часа след като си загасил двигателя) на акумулатора. Ако е добре зареден и изправен, то трябва да е между 12,5 и 12,7 Волта. Ако напрежението е О.К., можеш сам да направиш и следната по-важна проверка: При закачен мултицет , поставен с дисплея към предното стъкло, включваш запалването и завърташ стартера - напрежението не трябва да пада под 10В по време на работа на стартера, ако акумулатора е напълно зареден и изправен.
Успех при проверките! :да:


Потребителски аватар
Harrry
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Зареждане на акумулатора.

Мнениеот Harrry » Пет 09 юли 2010 3:10


milmar написа:
Harrry написа:....
Май имам уклон към престараване. Днес си взех хубав мултицет от Конрад...

Не е пристрастяване , а много разумно решение :да: , макар че хубав мултицет се покрива съвсем малко с Конрад mhihi .


Mastech MY68: 44 лв. Надявам се да съм уцелил точно тази съвсем малка част от асортимента!.. Всичко на тоя свят е относително - дори и 100 лв. да дадеш за мултицет, дори повече, отколкото за нов акумулатор да дадеш, ако го сравниш с някой средно ниво на Fluke, става лош, нали? Избора си направих след няколко часа ровене в нета, а при покупката един техник, съвсем добронамерен, ме изгледа странно и ме попита, защо купувам толкова скъп, като на него самия ей-такъв (при което той посочи един във витрината с цена 6 лв.) му върши чудесна работа!
Аз отговорих, че и на колата си слагам гуми от най-скъпите, и че просто съм си такъв чешит, а той каза, че щом имам пари (подразбирайки- за пилеене...), да ги давам! :D Вярно, че за моето ниво и MY68 си е изхвърляне, ама нали никога не е късно човек да се поограмоти малко от малко?! :012:


Потребителски аватар
Harrry
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Зареждане на акумулатора.

Мнениеот Harrry » Пет 09 юли 2010 3:48


Колкото до степента на зареждане и зеленото око, ами аз ако разбирах колкото писалите тук, нямаше да правя питане. Но четох с търсачката, че като се свали от зарядното, напрежението трябва да е 12,8V. Затова си помислих, че леко съм прекалил. Другаде четох, че много по-опасно от недозареждането е презареждането, с това се обяснява моята предпазливост. Колкото до зеленото оче, ами ако на опаковката на един шоколад не пише: "Сладко!", ама на вкус си е сладичък, ще си го хапнеш и още как! :mrgreen: Важното е, че върти стартера, ама много яко - казвам ви, от четвърт оборот пали! Разбира се, нищо не пречи да си поиграя с новото уредче, за какво съм му дал парите, и още утре ще последвам съвета на Ljubon, то освен фаровете, какво друго натоварване имам?, ама ще включа къде каквото има. И алтернатора може да проверя. Сега е късно обаче. :)


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Зареждане на акумулатора.

Мнениеот muns61 » Пет 09 юли 2010 8:06


Имал съм няколко случая, когато след разреждане на акукмулатор до много ниско напрежение, оченцето след зареждане не светва, остава тъмно. Единият е мой, от 2 години е така и си пали без проблем. Та карай си колата, не се занимавай с глупости. Като спре да върти стартера, купи си нов акумулатор и готово.
Един приятел на баща ми казва: Като се появи шум в колата, усилвам музиката!
:beer


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Зареждане на акумулатора.

Мнениеот gancho » Пет 09 юли 2010 9:18


ARusev написа:Купил си мултицет, колега Harrry. Честито!
Но не е достатъчен само мултицет, трябва и акъл. :D
Добре е, че не се притесняваш да питаш. Но прецени отговорите и повярвай на някой от тях. :012:
Гледам колегата Ljubon е отговорил на въпросите ти. Ами повярвай му и го зареди най - после тоя акумулатор, докато светне зеленото око.
И по-добре да мериш напрежението само преди и няколко часа след зареждането . Другите замервания те лъжат.
Все пак преди да предприемаш нещо, провери напрежението ( но няколко часа след като си загасил двигателя) на акумулатора. Ако е добре зареден и изправен, то трябва да е между 12,5 и 12,7 Волта. Ако напрежението е О.К., можеш сам да направиш и следната по-важна проверка: При закачен мултицет , поставен с дисплея към предното стъкло, включваш запалването и завърташ стартера - напрежението не трябва да пада под 10В по време на работа на стартера, ако акумулатора е напълно зареден и изправен.
Успех при проверките! :да:

Колега,ако си с бензинова кола проверяваш напрежението под товар по следния начин:24ч след каране(зареждане)вадиш кабела от бобината и въртиш на стартер 10с и втори човек мери на клемите на акумулатора.При изправен акумулатор- мин 10.8в.За сведение нов акумулатор,зареден, в магазина 62АЧ,премерен с товарна вилка(много яка :horror: :да: ) показва 10.5в.
А колко е напрежението на акку-то в покой хич не го и меря :beer


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Зареждане на акумулатора.

Мнениеот milmar » Пет 09 юли 2010 9:56


Harrry написа:
milmar написа:
Harrry написа:....
... Днес си взех хубав мултицет от Конрад...

.... хубав мултицет се покрива съвсем малко с Конрад mhihi .


Mastech MY68: 44 лв. Надявам се да съм уцелил точно тази съвсем малка част от асортимента!.. Всичко на тоя свят е относително - дори и 100 лв. да дадеш за мултицет,....


Така е , мултицета не е проблем , моето по-скоро беше закачка :D .

Един съвет - научи се да ползваш мултицетчето и го плзвай . Съветите от типа "карай си колата и да'н ти пука" ги разглеждай според твоите разбирания . Неправилния заряд на акумулатора в автомобила заради неизправен генератор или инсталация , води до честа инвестиция в акумулатори :да: . Няколко колеги споменаха мои идеи (поне така твърдя аз :) ) как се тества акумулатор под товар ако не разполагаме с товарна вилка - т.е. блокираш паленето на колата и въртиш със стартера 10-на секунди , като едновременно мериш с волтметъра .

Последна промяна от milmar на Пет 09 юли 2010 16:09, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Harrry
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Зареждане на акумулатора.

Мнениеот Harrry » Пет 09 юли 2010 13:18


Благодаря на всички за мненията - при първа възможност ще замеря! :bowdown



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта