Принцип на работа на темпомата и термотроника- пасат Б4?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Принцип на работа на темпомата и термотроника- пасат Б4?

Мнениеот dj_tuhla » Пет 23 юли 2010 12:33


А как ще го закачи към ЕКУ-то за да си взема данни за текущата скорост? И не натиска педалите, ами мърда дросела. Та, връзката с дросела как ще се направи като твоя не е предвиден да има круиз ? Все едни такива подробности .. mhihi




Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Принцип на работа на темпомата и термотроника- пасат Б4?

Мнениеот pe6kata » Пет 23 юли 2010 23:08


мерси колеги, щом така се активира, както и предполагах, при мен не е работел. Може и да е елементарно, ама като не го знаеш, а и темпоматите дето съм виждал се настройват по друга логика. Ваг кома чете ли темпомата при тия години?

Има клапан който натиска педала на газта, точно над краката ти, няма връзка с еку или дросела. Другото, че сигнала от скоростомера първо отива в инстументалното табло и после в еку. Ясно е откъде се снабдява с информация.
Трябва да призная ,че е много тъпо измислено. Един стъпков мотор да избутва дроселовата клапа, като на моното например,щеше да е много по-надежден и прост за изпълнение.


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Принцип на работа на темпомата и термотроника- пасат Б4?

Мнениеот bachest » Вто 27 юли 2010 0:06


Колега, подкара ли темпомата?

Аз с подръчни средства си направих един круиз контрол собствено производство ...може би трябва да го патентовам. Круиз контрол е силно казано. По-точно е система - "foot-free". Вместо клапана който натиска педала на газта, използвам една спринцовка. Голяма играчка докато я наглася! Един вид пак е клапан. Вместо компресорчето, използвам балона от уред за мерене на кръвно налягане (дето се помпи с него). Прекарал съм си го с маркуч отляво на седалката долу до мокета. И когато искам да активирам системата фут-фрии, с лявата ръка припомпвам няколко пъти, докато постигна желаната скорост. :lol: Ако прекаля или просто искам да понижа скоростта, развъртам леко супер прецизния върток, който е към балона за помпане и намалявам плавно скоростта.
Плсюсове на системата: евтина
Минуси: много


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Принцип на работа на темпомата и термотроника- пасат Б4?

Мнениеот pe6kata » Вто 27 юли 2010 11:17


то става ръчна газ, губи се смисъла... или ще работи како трябва или въобще няма да го имам.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Принцип на работа на темпомата и термотроника- пасат Б4?

Мнениеот pe6kata » Сря 28 юли 2010 20:58


макар че не е по темата, но да не отварям нова тема...
докато разглобявах, видях че в централното огледало за обратно виждане има някаква платка и в него влизат 4 кабела. Да е автоматична бленда или нещо друго :roll: ??? Ако е нещо смислено го мятам на Б3-ката.Колата е 95г и не очквах да има такива глезотии, малко ме изненадва :?


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Принцип на работа на темпомата и термотроника- пасат Б4?

Мнениеот bachest » Сря 28 юли 2010 21:14


Инфрачервен приемник е. Мисля, че беше за централното заключване.


Потребителски аватар
zdrash
Мнения: 681
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 12:16
Автомобил: Touareg 7P
Двигател: CVWA
Местоположение: RED village

Re: Принцип на работа на темпомата и термотроника- пасат Б4?

Мнениеот zdrash » Сря 28 юли 2010 21:15


тва е приемника за дистанционното на ключа - отключва / заключва и сваля/вдига джамовете,
ама на Б3-ката едва ли имаш такъв модул


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Принцип на работа на темпомата и термотроника- пасат Б4?

Мнениеот pe6kata » Сря 28 юли 2010 22:04


благодаря :обичам ви
никакъв не е проблема да преместя целия модул и кабелаж(голям кеф е да имаш кола донор :D ), ама едно че ключа който е в мен няма никакви копчета, друго че на Б3-ката ел. стъклата ми се управляват с алармата и общо взето се обезсмисля.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Принцип на работа на темпомата и термотроника- пасат Б4?

Мнениеот pe6kata » Пон 27 сеп 2010 7:26


ами дойда му времето на термотроника и темпомата. Понеже съм с климатик и в комбинация с термотроник става климатроник като на по-старите мерцедеси и бмв. Не е проблем да си сложа точно климатроник, но не ми харесва като работа- искам аз да определям кога да се включва компресора, настройките за това къде да духа са много по-прецизни и други такива :lol:

Нещата не са сложни, размених тази част от тялото на парното, дето регулира топъл/студен въздух и сега вместо с жило, клапата се управлява от моторче. Трябваше малко пренареждане на букси и инсталация, ама малко :lol: , особеното е че датчика за температурата на външния въздух, който по принцип стои под филтъра за купето, го монтирах в частта между радиаторчето на климатика и клапата за топъл/студен въздух. Клапата за затваряне на притока на въздух отвън остава с управлението на вакуум, като ще е с отделен бутон, не искам да сработва само при климатик и 2-ра степен на парното.
Системата сработи тестово, но още няколко дена ще е разхвърляна, че паралелно с това ще сменям абс-а(монтирам тевес 04 с ЕДС), темпомата и някой дреболии още

Междудругото забелязвам че за обикновен климатик има прекалено много жици- има някаква кутия под вентилатора с два кабела, един сноп зелени кабели върви... реле.. това всичко е под таблото... не идват ли леко излишни :lol:

Изображение
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Принцип на работа на темпомата и термотроника- пасат Б4?

Мнениеот znainainai » Пон 27 сеп 2010 7:57


Ей тая "кутия" със двата зелени кабела се казва датчик за обледяване и ако я кюртираш може голяма беля да направиш :idea:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Принцип на работа на темпомата и термотроника- пасат Б4?

Мнениеот pe6kata » Пон 27 сеп 2010 8:08


значи тия кабеляци не ги пипам... :lol:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта