Магията с предварението се налага,понеже при по-високите обороти се набутва повече горивна смес,която съответно се разпалва малко по-бавно от стандартното количество горивна смес при стандартното предварение,което налага предварението да бъде една идея повече,за да може да се разпали добре горивото и да се отдава мощността. Ако обаче се прекали с предварението се получава обратния ефект - горивото се разпалва твърде рано,докато още не са затворени на 100% клапаните (при този вал лесно се постига с предварение,повече от 12-13 градуса понеже клапаните седят отворени по-дълго време) и съответно ефективността спада доста.
Принципно с нейния си вал също може да се пипне предварението,но ефекта не е толкова добър,колкото с другия вал.
Иначе откъм разход аз лично не намерих разлика,което може би се дължи на подобрената динамика на двигателя,което малко променя оборотите,на които се превключват скорости и явно оттам се компенсира разхода.
