След смяна на разпределителен вал.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: След смяна на разпределителен вал.

Мнениеот zfa159 » Нед 12 сеп 2010 12:18


Идеята с вала е,че малко се мръдват фазите на газоразпределение и съответно там е магията.Клапаните седят отворени за малко по-дълго време и съответно се налива повече горивна смес в цилиндъра. Лични ми опит с играта с валовете показа,че предимствата на този вал се проявяват при по-височки обороти.Например на 3-та или 4-та при обороти около 3500-4000,поведението на колата е доста по-разично.
Магията с предварението се налага,понеже при по-високите обороти се набутва повече горивна смес,която съответно се разпалва малко по-бавно от стандартното количество горивна смес при стандартното предварение,което налага предварението да бъде една идея повече,за да може да се разпали добре горивото и да се отдава мощността. Ако обаче се прекали с предварението се получава обратния ефект - горивото се разпалва твърде рано,докато още не са затворени на 100% клапаните (при този вал лесно се постига с предварение,повече от 12-13 градуса понеже клапаните седят отворени по-дълго време) и съответно ефективността спада доста.
Принципно с нейния си вал също може да се пипне предварението,но ефекта не е толкова добър,колкото с другия вал.
Иначе откъм разход аз лично не намерих разлика,което може би се дължи на подобрената динамика на двигателя,което малко променя оборотите,на които се превключват скорости и явно оттам се компенсира разхода.
:beer




Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: След смяна на разпределителен вал.

Мнениеот Danny boy » Нед 12 сеп 2010 14:16


Мда...Именно със стария вал предварението ми беше там някъде 12-13градуса и вървеше прилично.Щом смених вала колата окуця,наложи се да врътна малко аванса назад и се оправи.Наистина се усеща разлика след 3000-3500оборота сякаш му е по-леко на мотора и му идва сила,сякаш сега мотора е по-еластичен отколкото преди.Не бих върнал стария вал.
Разлика има определено,но тя не е огромна.От към разход не съм имал време да засичам.
Изненада ме сега ,че колата със100км/h е на 2800оборота,а с предния вал беше на 3050об


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: След смяна на разпределителен вал.

Мнениеот Winner25 » Нед 12 сеп 2010 14:49


Danny boy написа:Изненада ме сега ,че колата със100км/h е на 2800оборота,а с предния вал беше на 3050об

Това според мен няма как да се случи :roll: Единствения вариант е предварението да влияе на обортомера.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: След смяна на разпределителен вал.

Мнениеот zfa159 » Нед 12 сеп 2010 14:49


Danny boy написа:Изненада ме сега ,че колата със100км/h е на 2800оборота,а с предния вал беше на 3050об

Това вече е силно невъзможно,ако си сменил само вала :)
По принцип нещата седят така - двигателя върти входящия вал на скоростите с Х оборота в минута,те предават скоростта към гумите,с определеното предавателно число,което зависи от конкретната предавка и константното предавателно число на диференциала.Измерването на скоростта на таблото, става на диференциала и за да има разлика в показанието на оборотите ти преди и сега,при една и съща скорост,трябва или да си сменил скоростната кутия,или таблото ;) Ако си за смяна на съединител също е възможно да имаш разлики в оборотите при една и съща скорост и то точно на 5-та,ама едва ли,понеже щеше да го усетиш.
Също така няма как и преди пипането на делкото,да приемем,че оборотите са се мерили грешно,защото датчика на хол отброява 2 импулса за един оборот на двигателя,без значение в какво точно положение е делкото),а тях ги следи оборотомера и съответно мери брой импулси за единица време,което отношение си остава същото при различните положения на делкото :)
:beer


РАДОб
Мнения: 20
Регистриран на: Съб 29 авг 2009 15:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: с.Баня

Re: След смяна на разпределителен вал.

Мнениеот РАДОб » Нед 12 сеп 2010 16:15


Благодаря за инфото почове.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: След смяна на разпределителен вал.

Мнениеот Danny boy » Нед 12 сеп 2010 17:47


mhihi
zfa159 написа:
Danny boy написа:Изненада ме сега ,че колата със100км/h е на 2800оборота,а с предния вал беше на 3050об

Това вече е силно невъзможно,ако си сменил само вала :)
По принцип нещата седят така - двигателя върти входящия вал на скоростите с Х оборота в минута,те предават скоростта към гумите,с определеното предавателно число,което зависи от конкретната предавка и константното предавателно число на диференциала.Измерването на скоростта на таблото, става на диференциала и за да има разлика в показанието на оборотите ти преди и сега,при една и съща скорост,трябва или да си сменил скоростната кутия,или таблото ;) Ако си за смяна на съединител също е възможно да имаш разлики в оборотите при една и съща скорост и то точно на 5-та,ама едва ли,понеже щеше да го усетиш.
Също така няма как и преди пипането на делкото,да приемем,че оборотите са се мерили грешно,защото датчика на хол отброява 2 импулса за един оборот на двигателя,без значение в какво точно положение е делкото),а тях ги следи оборотомера и съответно мери брой импулси за единица време,което отношение си остава същото при различните положения на делкото :)
:beer

Аз защо казвам че ме изненадва,знам че е невъзможно.
Аномалийка неква. :screwy


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: След смяна на разпределителен вал.

Мнениеот zfa159 » Нед 12 сеп 2010 21:11


Ба...странно. С какво табло си на колата? Възможно е да имаш проблем с оборотомера.Специално съм си играл със стробоскоб,който мери оборотите,да си играя и не се променят с промяна на предварението и то в доста широки граници.Ясно е,че веднага щом промениш предварението,оборотите на ПХ се променят,но после се стабилизират.Доста странно е предварението да влия на оборотомера и то с почти 10% грешка.Играл съм си да сванявам показание на оборотомера и стробоскоб-а и винаги са били 1:1 ,но съм ги гледал само на празен ход.Като ми остане време ще експериментирам :)
:beer


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: След смяна на разпределителен вал.

Мнениеот Danny boy » Пон 13 сеп 2010 16:56


Таблото е сменяно преди 2-3г лично от мене с такова с оборотомер VDO.
Интересното е че даваше оборотомера 3200об при 100км/h и празния ход показваше 1000ob на загрят двигател.Базикнах потенциометъра му и го настроих да е с 3000об на 100км.
А имам един оборотомер още на моторметер той пък показваше 2800об при 100км.Само че него не видях никъде да се настройва/от табло на G60/
И още един интересен факт:След извеждане на картерната вентилация датчика за водата втаблото си показва 80гр а преди ковеше на 87-8.И той се регулира ще му видя сметката.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: След смяна на разпределителен вал.

Мнениеот zfa159 » Пон 13 сеп 2010 19:53


Не е зле да ползваш други точни пробори,като базикаш датчиците,за да мерят поне горе-долу вярно mhihi
Вземи един термометър и тогава базикай твоя термометър,за да може да мериш температурата в реално време и да го нагласиш да показва вярно.Имай в предвид,че той е мега бавния термометър и реагира 100 часа след промяната на температурата в двигателя mhihi .Това е направено нарочно,защото иначе постоянно стреклата ще се мести нанякъде и ще си избодеш очите да гледаш в нея :)
За оборотомера докопай един стробоскоб и с него си следи оборотите,докато си базикаш оборотомера ;) Не,че е зор да е съвсем точен,понеже все пак е просто за ориентир :)
С времето таблото може да си променя показанията,понеже стареят компонентите и си променя веригите,които ползва за еталон и по които мери показанието (менят се съпротивления,капацитети,оттам честоти и опорни напрежения и точността изчезва...затова са направени да се калибрират).
А за картерната внтилация - донякъде е нормално да спадне температурата на двигателя малко,когато отведеш парите извън двигателя.
:beer


Потребителски аватар
basata-user
Мнения: 1036
Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
Автомобил: pasat b5
Двигател: 1.8T AEB
Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
Контакти:

Re: След смяна на разпределителен вал.

Мнениеот basata-user » Пон 13 сеп 2010 20:13


моят 1.8 аам е с вал от 2е с предварение 4.5 -5 градуса върви добре но задържа оборотите леко на 2000 :(


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: След смяна на разпределителен вал.

Мнениеот zfa159 » Пон 13 сеп 2010 20:33


5 градуса? На 5 градуса трябва да е ама тотално спрял.Заводското му е 6,като по-малко от 6 го прави убит отвсякъде. Обикновенно при предварение над 8-9 градуса започват мъките с 2000-те оборота :) Пробвай пак да си измериш предварението,понеже според мен си на около 10-11 градуса в момента ;) .
При мен на 9 и мъничко като пусна педала на газта,оборотите започват да падат,на около 2000 задържа за по-малко от секунда и си падат до празния ход.Като вдигам предваренито вдигам времето на 2000 оборота :) .Успях на около 14 градуса да го направя толкова зле,че като дам газ,после спираше на 2000 оборота и киснеше там,докато не угася двигателя.
mhihi


Потребителски аватар
basata-user
Мнения: 1036
Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
Автомобил: pasat b5
Двигател: 1.8T AEB
Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
Контакти:

Re: След смяна на разпределителен вал.

Мнениеот basata-user » Пон 13 сеп 2010 20:35


ще отида пак да го замерят :) уж го правиха през бордовия ком но нещо им забиваше много и незнам как са го направили сега имам малак проблем по някои пат като пусна педала на газта и осещам как сама си подава газ и след това забива муцуната :(


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: След смяна на разпределителен вал.

Мнениеот Danny boy » Вто 14 сеп 2010 6:10


zfa159 написа:Не е зле да ползваш други точни пробори,като базикаш датчиците,за да мерят поне горе-долу вярно mhihi
Вземи един термометър и тогава базикай твоя термометър,за да може да мериш температурата в реално време и да го нагласиш да показва вярно.Имай в предвид,че той е мега бавния термометър и реагира 100 часа след промяната на температурата в двигателя mhihi .Това е направено нарочно,защото иначе постоянно стреклата ще се мести нанякъде и ще си избодеш очите да гледаш в нея :)
За оборотомера докопай един стробоскоб и с него си следи оборотите,докато си базикаш оборотомера ;) Не,че е зор да е съвсем точен,понеже все пак е просто за ориентир :)
С времето таблото може да си променя показанията,понеже стареят компонентите и си променя веригите,които ползва за еталон и по които мери показанието (менят се съпротивления,капацитети,оттам честоти и опорни напрежения и точността изчезва...затова са направени да се калибрират).
А за картерната внтилация - донякъде е нормално да спадне температурата на двигателя малко,когато отведеш парите извън двигателя.
:beer

За репер ползвах показанията от моето си табло които бяха сравнително в норми.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: След смяна на разпределителен вал.

Мнениеот zfa159 » Вто 14 сеп 2010 7:49


О,там предварението никак не го мери точно.Случвало ми се е по дтробоскоб да е примерно на 10 градуса,а двигателя да показва в живите си данни не предварение,а закъснение от 1 градус...мери го със стробоскоб,понеже това е най-точното и реално преварение (този уред гледа кога точно е искрата,спрямо горна мъртва точка на цилиндра и е най-точния метод).Вероятнщ ое останеш изненадан колко много е предварението в момента ;)
:beer


Потребителски аватар
basata-user
Мнения: 1036
Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
Автомобил: pasat b5
Двигател: 1.8T AEB
Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
Контакти:

Re: След смяна на разпределителен вал.

Мнениеот basata-user » Вто 14 сеп 2010 12:29


до колкото четох темата трябва да е 9.5 ,10 така ли :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта