Първо да благодаря на всички колеги, които се отзоваха на молбата за съвет. От всичко споделено разбирам, че проблема може да е от гумичките на клапаните или водачите на клапаните, макар, че и двата вида чаркове са сменени преди година и малко. Второ, смяната на маслените сегменти (като втора възможна причина) може и да не оправи проблема, като се има предвид качеството на частите на нашия пазар (предолага се, че ще намеря читав майстор). Мисля, че за сега най-резонен е съвета да карам колата в състоянието в което е докато не започне да пуши яко и на топъл двигател. Да се надявам, че доста преди това ще съм подкарал нещо по-ново.
Последната седмица, за да не одимявам махалата, възприех следната тактика: сутрин паля и я оставям двигателя да работи на малки обороти без да го форсирам. В началото мотора тресе и сякаш прекъсва и се дави, но оборотите са стабилни. Тъй-като през тези начални минути не подавам газ пушека не се вижда. След около 2-3 минути работата на мотора се изчиства (предполагам, че през това време маслото, което се събира от "не знам къде и какво" постепенно е изгоряло). След като мотора заработи гладко тръгвам нормално като пушек няма или поне не го виждам в огледалото. Ами така ще я карам пък дано издържи по-дълго, че за сега не съм финансово готов

за нова кола.
Мерси още веднъж на всички за съветите
