
Б5.5 въпрос за климатроник
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: въпрос за климатроник
Само някои Ауди-та и то по-старите има снезор за качеството на въздуха.При А4 и В5,както и на моделите след тях,вече го няма като опция.Иначе следи концентрацията на CO2 във въздуха и ако е повече,пуска въздуха да се върти само в купето с цел да не влиза мизерия от отвън.При по-новите се решава с филтър с активен въглен,който обира миризмите и такава екстра не е нужна.


- vladoru
- Мнения: 18
- Регистриран на: Сря 13 яну 2010 19:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен, България
Re: въпрос за климатроник
feikot написа:Аз пък моя го държа обикновено на нищо.Нито екон нито ауто,само сега зимата 3-4 мин след като покарам пускам екон-а да си върви парното,че много ме кефи колко е мощно.Тази функция каква е.Лятото съм забелязал че бичи студено до като по веждите ми почне да се трупа снежец.Като пусна ауто и веднага намаля и спира.
Колега, моята е с климатроник и за нея съм твърдо убеден, че такова нещо, както казваш "НИТО ECON, НИТО AUTO" не съществува. При режим AUTO климатроника се стреми да постигне зададената от теб температура - независимо дали си задал 5 или 25 градуса и на дисплея е изписан надписа AUTO. Ако натиснеш сега бутона ECON на дисплея се изписва ECON и климатика се стреми към зададената температура, с тази разлика че сега не се използва компресора с изкуствено охлаждане на въздуха, а директно вкарване на външен атмосферен въздух с неговата температура и е възможно само неговото затопляне от радиатора, но не и изстудяване. В режим AUTO на дисплея е показано, че вентилатора работи на средна скорост и НЕ СА изобразени стрелките на къде духа въздуха, т.е. АВТОМАТИЧНО се регулира скоростта на вентилатора и посоката на влизащия въздух. Ако сега (от режим АUTO) промениш скоростта на вентилатора с повече от две степени, или зададеш посока за обдухване (в краката, в лицето или към стъклото, надписът AUTO изчезва на дисплея - т.е. иззел си автоматичната функция от системата и си минал на ръчно управление по отношение скорост на вентилатора или посока на обдухване, но само това - компресора продължава да работи и автоматиката се стреми към зададената температура, с изключение на това, че вече не управлява скоростта на вентилатора или пък посоката на обдухване - взависимост от това къде си се намесил. ПРОВЕРЕНО!
- dmcdjveli
- Мнения: 253
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 16:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: въпрос за климатроник
От всичко изписано в темата може да се обобщи следното:
ECON функцията изключва компресора и е активна само, когато ECON е изписано на дисплея => когато на дисплея не е изписано ECON компресорът работи (при температура над 5 градуса), независимо дали пише AUTO или не !!!
vladoru

ECON функцията изключва компресора и е активна само, когато ECON е изписано на дисплея => когато на дисплея не е изписано ECON компресорът работи (при температура над 5 градуса), независимо дали пише AUTO или не !!!
това че сега не ти изписва ECON или AUTO при температура под 5 градуса наистина е "нищо". Но при температура по-висока от 5 градуса това "нищо" означава, че ще работи компресора.feikot написа:...моя го държа обикновено на нищо...
vladoru


- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: въпрос за климатроник
владору говоря точно за този момент,когато като примерно е на ауто,натиснеш ауто и няма никакъв надпис на екрана.
- vladoru
- Мнения: 18
- Регистриран на: Сря 13 яну 2010 19:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен, България
Re: въпрос за климатроник
feikot написа:владору говоря точно за този момент,когато като примерно е на ауто,натиснеш ауто и няма никакъв надпис на екрана.
Ами вероятно става това, което съм описал: в режим AUTO трябва да показва в средата за скорост на вентилатора (а скоростта се променя автоматично сама) и да не показва никаква посока за обдухването. Когато натиснеш бутон AUTO изчезва надписа и спира автоматичната промяна на скоростта на вентилатора или пък на посоката на духане - виж дали на дисплея не се изобразява някоя стрелка. Компресора обаче остава включен. Друг пример - при изписано AUTO натискаш бутона за духане в краката - изчезва надписа AUTO, появява се стрелка за в краката и започва да духа само в краката; натискаш пак бутон за духане в краката - изчезва стрелката за духане в краката, появява се надпис AUTO и се възстановява автоматичното регулиране на посоката.
- nistel_87
- Мнения: 197
- Регистриран на: Сря 28 окт 2009 21:55
- Автомобил: Honda Accord 2007
- Двигател: i-ctdi
- Местоположение: BG - UK
Re: въпрос за климатроник
Здр-те Колеги ще ползвам тая тема,защото и аз имам един проблем с климатроника и тои е още откакто купих Пасата. Бутона за обдухване на предното стъкло не функционира и да го задържа пак не включва. При лошо време или силен валеж се запотява стъклото и знаете к'ва мизерия става..
та се чудя въпросното бутонче дали,ще може някак си да се поправи или трябва да купувам целия панел за управление климатроник. Б5 TDI 2000г. ATJ- е мотора Бутон N1.

Re: въпрос за климатроник
Най-вероятно е за смяна така нареченото радиаторче на парното! Не скъпо но самата му смяна е трудоемка-разглобява се цялото табло,маха се волана,абе цялото табло се сваля и не е много препоръчително да присъстваш в момента на смяната,но пък след това резултатът е налице! Изпитано! Не си давай парите за нови панели и разни такива!
Re: въпрос за климатроник
Bundy написа:Най-вероятно е за смяна така нареченото радиаторче на парното! Не скъпо но самата му смяна е трудоемка-разглобява се цялото табло,маха се волана,абе цялото табло се сваля и не е много препоръчително да присъстваш в момента на смяната,но пък след това резултатът е налице! Изпитано! Не си давай парите за нови панели и разни такива!
КОлега ако отговоряш на колегата nistel_87, недей да говориш глупости. Неработещият бутон няма нищо общо с радиаторчето на парното.
Към nistel_87 едва ли дистанционно някой може да помогне, явно ще трябва сваляне на управлението да се провери дали проблемът е в компчето или в модула.
п.с. климатроника дава ли някакви грешки.
- nistel_87
- Мнения: 197
- Регистриран на: Сря 28 окт 2009 21:55
- Автомобил: Honda Accord 2007
- Двигател: i-ctdi
- Местоположение: BG - UK
Re: въпрос за климатроник
Благодаря на отзовалите се. След самодиагностика на климатроника не показва никакви грешки "444", работи си добре. Питах "маистор" за това бутонче дали може да се отремонтира-отговора беше,че разправията е много голяма и наи-добре да потърся ново управление. С въпросното бутонче N1 по-горе на снимката уж движело клапите,които пускат въздух към предното стъкло за да се подсушава. В моя случаи са останали затворени и немогат да се отворят за да пускат въздух към стъклото. Когато бутончето е в работно положение си има индикация ,която излиза на дисплеичето на климатроника. Аз и да задържам не се появява нищо. Другия въпрос,които имам е какъв климатроник да търся т.е. от всеки Пасат Б5-ца ли става или НЕ.
Re: въпрос за климатроник
Немога да кажа дали всички модули стават, защото има управления с различен брой канали вътре. Най-лесно виж колко канали имаш и търси такъв. Каналите можеж да видиш като натиснеш едновремено ECON-суният за понижаване на температурата-намаляването на вентилатора.
Re: въпрос за климатроник
Изказвам мнение по темата не говоря "глупости" не се кръстя че е точно това,но при мен при същите симптоми беше това!
- fena_vd
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: въпрос за климатроник
Ще ползвам темата за да попитам, имам пасат б5 AHU 2000г. При самодиагностика не показва грешки, Като пусна климатроника на охлаждане се чува че сработва, и падат оборотите на мотора за миг. Вентилатора на радиатора обаче не сработва(малкия), и дори пуснат на най студено не започва да изстудява. Пусках го днес при външна температура 17 градуса и вдигнат капак. На мой познат при включване на auto веднага започва да върти вентилатора.
Re: въпрос за климатроник
Bundy написа:Изказвам мнение по темата не говоря "глупости" не се кръстя че е точно това,но при мен при същите симптоми беше това!
Вероятно не си имал и нормално парно. Няма връзка между обдухването само на предният джам и задръстване на радиаторчето.
- spyki_76
- Мнения: 132
- Регистриран на: Вто 17 фев 2009 20:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: въпрос за климатроник
здравейте,изкам и аз да попитам нещо-направи ми впечатление че зимата при 4-5 градуса при включване на режим ауто компресора не ми се включва и си помислих че е здал багажа , но след като се позатопли пак го пробвах и почна да работи . дали това е някаква повреда или всички климатроници са настроени така??? и друго което забелязах лятно време след като го включа захлаждане в купето се почувства чак след 10-15 минути , което ми се струва доста дълго време . иначе е зареден.колата е г4.
Re: въпрос за климатроник
fena_vd написа:Ще ползвам темата за да попитам, имам пасат б5 AHU 2000г. При самодиагностика не показва грешки, Като пусна климатроника на охлаждане се чува че сработва, и падат оборотите на мотора за миг. Вентилатора на радиатора обаче не сработва(малкия), и дори пуснат на най студено не започва да изстудява. Пусках го днес при външна температура 17 градуса и вдигнат капак. На мой познат при включване на auto веднага започва да върти вентилатора.
При тези коли проблем им е перката.Пробвай да подадеш директно захранване към нея и ако не тръгне към моргата за "нова".
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта