



B4 нeработещ ABS
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Нeработещ ABS на B4
Сменят се,но трябва да видиш кой точно е.А цените са им
(единия заден е почти 200лв на този АБС).

-
- Мнения: 106
- Регистриран на: Сря 30 яну 2008 22:49
- Автомобил: VW Cross Touran
- Двигател: BMY 2009
- Местоположение: София (Младост/Банкя)
Re: Нeработещ ABS на B4
Аз съм сменял заден ляв датчик и наистина струваше сума ти пари някъде към 150-160лв
. Ама нямаше начин и си го купих.

-
- Мнения: 39
- Регистриран на: Чет 20 ное 2008 11:39
- Автомобил: Пасат Б8 facelift
- Двигател: DFHA 2019
- Местоположение: София
Re: Нeработещ ABS на B4
Незнам за задните датчици, но преди 3 месеца смених и двата предни за скромната сума от 54лв общо.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Нeработещ ABS на B4
stanli77 написа:Незнам за задните датчици, но преди 3 месеца смених и двата предни за скромната сума от 54лв общо.
Май не си купил нови датчици!

-
- Мнения: 106
- Регистриран на: Сря 30 яну 2008 22:49
- Автомобил: VW Cross Touran
- Двигател: BMY 2009
- Местоположение: София (Младост/Банкя)
Re: Нeработещ ABS на B4
Колегата е купил нови датчици не са втора ръка, предните са евтини, защото се продава само датчика кабела е отделно, докато отзаде датчиците вървят с кабелите фабрично връзани и затова са толкова скъпи.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Нeработещ ABS на B4
Ами не е точно така.Просто АБС-ите са два вида ама никой не казва за кой точно вид АБС говори 
При Пасат В4 се монтират 2 типа системи с АБС.Едната е Тевес МК4 ,която се монтира от началото на Пасат, модел В4, до някой си месец 95-та годинакоято разискваме и в момента в темата.Същото се монтира и на Голф 3 от началото на Голф 3,до някой си месец 95-та.При нея и предните и задните датчици са много цифра,както и при предшественика му - Тевес МК2, който се монтира на Пасат В3 и Голф 2.При тези двете системи предните и задните датчици са с кабели по поне 1м и са на цени от сорта на около 200лв
Другата система е с по-новия вид АБС - ATE MK20 .Тя се монтира на Пасат В4 след някой си месец 95-та и на Голф 3 след същия там месец 95-та (приема се за 96-та направо) .Там вече датчиците са на други цени - предните са по 20-40лв според марката, задните са си пак златни,около 150-160 до към 200лв на бройка.


При Пасат В4 се монтират 2 типа системи с АБС.Едната е Тевес МК4 ,която се монтира от началото на Пасат, модел В4, до някой си месец 95-та годинакоято разискваме и в момента в темата.Същото се монтира и на Голф 3 от началото на Голф 3,до някой си месец 95-та.При нея и предните и задните датчици са много цифра,както и при предшественика му - Тевес МК2, който се монтира на Пасат В3 и Голф 2.При тези двете системи предните и задните датчици са с кабели по поне 1м и са на цени от сорта на около 200лв

Другата система е с по-новия вид АБС - ATE MK20 .Тя се монтира на Пасат В4 след някой си месец 95-та и на Голф 3 след същия там месец 95-та (приема се за 96-та направо) .Там вече датчиците са на други цени - предните са по 20-40лв според марката, задните са си пак златни,около 150-160 до към 200лв на бройка.

- Golf_Diesel_
- Мнения: 2929
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Vw Golf 5 TDI
- Двигател: BMM
- Местоположение: Силистра
Re: Нeработещ ABS на B4
Датчик наричате самата машинка, която примерно се намира зад предния спирачен диск и си има едно пишче, което влиза в едни канали на диска и така предотвратява блокирването на колелото 

Re: Нeработещ ABS на B4
Golf_Diesel_ написа:Датчик наричате самата машинка, която примерно се намира зад предния спирачен диск и си има едно пишче, което влиза в едни канали на диска и така предотвратява блокирването на колелото
Да, той следи оборотите на колелото посредством нарязаната с отвори ламаринка ;
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Нeработещ ABS на B4
Датчика е точно това,да .Идеята на цялата система е следната (обеснявам за по-съвременния)- имаш 4 датчика на 4-те колела и те следят с каква скорост се въртят колелата.Това става на магнитен принцип - диска се върти,отзад на него има гривна с процепи .Датчика е магнит с бобинка и поспредствам въртенето на гривната пред него с различни обороти, се променя честотата на генерираните импулси от датчика.Той е електомагнитен и няма пряк контакт с гривната зад диска...седи на няколко мм от нея .Дори да се зацапа с кал и мизерия това не му пречи да работи...пречат му само метални стружки и то само когато са доста. Този датчика е една бобинка,навита с много на брой на навивки от тънък проводник.С времето таиз бобинка може да се прекъсне или да си промени съпротивлението,понеже постоянно се нагрява от спирачния диск и това я износва така или иначе... + това си отнася всичките вибрации от неравности по пътя,дупки и т.н. а те тук не липсват
Съответно при по-старите,кабелите към компютъра на АБС-а си вървят към датчика и се продават заедно с него.Не са и 1 и 2 случаите,когато се къса самия кабел.понеже е вече стар и постоняно се гъне,защото е закрепен по амортисьорите и т.н. и постоянно е в движение на някъде.
Когато един датчик се скапе,компютъра на колата вижда,че даден датчик го няма - липсва му съпротивлението,което той си провеерява,липсват му и импулсите,който генерира,когато се движи колата.
Съответно изгравя лампата на таблото и АБС системата спира да работи.Ако датчика от време на работи а от време на време не - лампта ту гасне и всичко е ок,ту светва и няма АБС.
Принципно повечето коли не могат да работят без дори 1 датчик.Засега съм забелязал само Рено да имат опцията АБС-а да работи независимо предни от задни колела - един Меган нямаше задни датчици,понеже са махнати заедно със задния мост и е сложен мост от кола без АБС (няма отвори за датчиците) и има само предни - лампата си свети,но АБС-а си работи само на 2-те предни колела
.При VW няма такива работи - спре ли 1 датчик,всичко е до там.
Когато колелото блокира,тогава изчезват импулсите от колелото към компютъра и той подава сигнал към клапанния блок на АБС-а,който разширява обема на сгъстената спир. течност към блокиралото колелото и така то се отпуска и се завърта отново,после отново си блокира и така докато напълно спре да се движи колата (това е доста грубо бяснение,ама става за да се изасни принципа на работа)...това е онова тропане на педала,което се получава при спирането с АБС.


Съответно при по-старите,кабелите към компютъра на АБС-а си вървят към датчика и се продават заедно с него.Не са и 1 и 2 случаите,когато се къса самия кабел.понеже е вече стар и постоняно се гъне,защото е закрепен по амортисьорите и т.н. и постоянно е в движение на някъде.
Когато един датчик се скапе,компютъра на колата вижда,че даден датчик го няма - липсва му съпротивлението,което той си провеерява,липсват му и импулсите,който генерира,когато се движи колата.
Съответно изгравя лампата на таблото и АБС системата спира да работи.Ако датчика от време на работи а от време на време не - лампта ту гасне и всичко е ок,ту светва и няма АБС.
Принципно повечето коли не могат да работят без дори 1 датчик.Засега съм забелязал само Рено да имат опцията АБС-а да работи независимо предни от задни колела - един Меган нямаше задни датчици,понеже са махнати заедно със задния мост и е сложен мост от кола без АБС (няма отвори за датчиците) и има само предни - лампата си свети,но АБС-а си работи само на 2-те предни колела

Когато колелото блокира,тогава изчезват импулсите от колелото към компютъра и той подава сигнал към клапанния блок на АБС-а,който разширява обема на сгъстената спир. течност към блокиралото колелото и така то се отпуска и се завърта отново,после отново си блокира и така докато напълно спре да се движи колата (това е доста грубо бяснение,ама става за да се изасни принципа на работа)...това е онова тропане на педала,което се получава при спирането с АБС.

-
- Мнения: 84
- Регистриран на: Пон 10 яну 2011 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Нeработещ ABS на B4
Всичко се сменя, стига наистина то да е виновно за болежките. Но правилната диагностика много зависи от майстора
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
Re: Нeработещ ABS на B4
zfa159 написа: .При VW няма такива работи - спре ли 1 датчик,всичко е до там.
Аз съм свидетел как дизелов Б4 е без задни датчици , лично слязох в канала да се убедя и са завързани с кабелни превръзки да не висят поради смяна на главините. Абц-то си работи само на предни датчици вече година. Немога да го обесня но е факт.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Нeработещ ABS на B4
ABS какъв е!Ако е след Тевес 04 може и да става....
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
Re: Нeработещ ABS на B4
Когато имам възможност отново ще направя снимки на въпростния ABS но почти съм сигорен че не е нещо по различно от Тевек 04 като се има впредвид годината на производство. 

- vesko_sr
- Мнения: 132
- Регистриран на: Пет 23 фев 2007 13:57
- Автомобил: vw passat b4
- Двигател: ADZ 1995
- Местоположение: София
Re: Нeработещ ABS на B4
zfa159 написа: .........................
Другата система е с по-новия вид АБС - ATE MK20 .Тя се монтира на Пасат В4 след някой си месец 95-та и на Голф 3 след същия там месец 95-та (приема се за 96-та направо) .Там вече датчиците са на други цени - предните са по 20-40лв според марката, задните са си пак златни,около 150-160 до към 200лв на бройка.
Съжалявам, че повдигам темата но искам да попитам на този новия АБС, къде му се намира модула за управление? Имам следния проблем: На пасата на един колега: б4 96 година му светна лампата за АБС-а и педала на спирачката вибрира(т.е. АБС-а се включва) при всяко натискане на спирачка. Дори при ниска скорост и бавно намаляне на скоростта. Някой знае ли от къде може да идва този проблем? Тъй като в момента нямаме кабел за диагностика му казах да огледа кабелите около модула, а и ако иска да ги изключи временно за да не му работи постоянно АБС-а, но се оказа, че модула не е под задната седалка, както е на моя пасат - 95 година. Знам, че е най-добре да се закара на сервиз, но разбирасе поради финансови причини той предпочита да види какво може да се направи със собствени сили или поне да се диагностицира проблема до някаква степен, за да знае какво го очаква на касата в сервиза

- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Нeработещ ABS на B4
Снимай АБС-а да го видим!Има вероятност блока за управление да е монтиран на блока с клапаните(до помпата)!
Без диагностика няма да стане!

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта