Смяна на гумички на клапани.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Гумички

Мнениеот niviat » Вто 22 авг 2006 9:04


bobcho написа:MITKO_DVD окачва се нагренажния ремък, отвиват се свещите и се пъха въжето в цилиндрите като същевременно се превърта коляновия вал за да може буталото да притисне въжето към клапаните и те да не могат да изпаднат при смяната на гумичките:)

Бобчо , качваш буталото на първи цилиндър в ГМТ , откачаш ангренажният ремък и т.н. и сменяваш гумичките на 1 и 4 цилиндър. След това завърташ коляновия вал на 1/2 оборот т.е качваш буталата на 2 и 3 цилиндър в ГМТ и пак същото , после си правиш центровката.
Аз също съм чувал за въжето , но защо да си усложнаваш работата , то клапана действително пропада мъничко докато опре до челото на буталото но това не е никакъв проблем , разбира се ако буталото на съответният цилиндър е в ГМТ . Ако е в ДМТ - леле майко и въжето няма да ти помогне!




Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Вто 22 авг 2006 11:14


Тук не си прав ама хич. На дизела не пропада, но конкретна на АБС мотора пропада около 8 мм което е достатъчно че да не можеш да сложиш полуконусите.


aifos
Мнения: 118
Регистриран на: Сря 03 авг 2005 18:35
Автомобил: VW PASSAT B5
Двигател: 1.9 TDI
Местоположение: Видин

Мнениеот aifos » Вто 22 авг 2006 11:54


Чудесна дискусия :bowdown , но къде да ми сменят гумичките ?:lol:


Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Гумички

Мнениеот niviat » Вто 22 авг 2006 13:58


°niksi° написа:Тук не си прав ама хич. На дизела не пропада, но конкретна на АБС мотора пропада около 8 мм което е достатъчно че да не можеш да сложиш полуконусите.

Сигурно не съм прав , но точно преди една седмица сменях гумичките на моят Пасат и то точно по този начин който описах , на ABS мотор (без снемане на главата).Гумичките ми ги смениха в сервиз като през цялото време присъствах на интервенцията . Не ща да претендирам че разбирам , то ако много разбирах нямаше да ходя по сервизи , но просто споделям това което съм видял.
П.П.
По време на ремонта питах майстора за въжето , а той ми отговори че няма нужда , но е виждал в Германия че сваляли свещите , навивали някакви други приспособления и през тях вкарвали сгъстен въздух който да придържа клапаните .


Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Смяна на гумички

Мнениеот niviat » Вто 22 авг 2006 14:46


Колега на мен ми смениха гумичките за 38 лв. , като в тази цена влизат и гумичките. Евтино , но не съм много очарован от свършената работа. Ако имаш интерес драсни на Л.С.


asus
Мнения: 24
Регистриран на: Сря 16 авг 2006 10:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот asus » Вто 22 авг 2006 15:15


Привет

това което аз знам е и моето менние също.
1. Къде да го направиш, мисля че колегите вече ти предложиха места, а и доста сервизи ще са доволни да го напрявят по този метод.

Като цяло аз знам че не е добър метода понеже има опасност да се наранят клапаните или леглата и т.н.
Цена от 38лв си е нормална защото гумичките струват 6-8лв в магазина ;-)

Иначе най добрия метод е да отвориш, почистиш, промиеш, припаснеш и всиччко което е нобходимо, доста по къпо е но ... но от друга страна ако мислиш че нямяш ниякви други оплаквания и няма какво повече да се иска от този мотор можеш да го направиш по този кратък начин.
Аз също съм на мнение че една промивка винаги ще подобри работата на двигателя но ...

А но имай предвид че харченето на масло можед а не е или не само от гумичките, може да са сегменти, износени водачи на клапаните, и надей си боже износване на цилиндрите.

А относно цените , не знам колегата от къде си е купил тези супер скъпи сегменти но мойте за 2Е двигател струваха 160лв само те!!!


barbushev
Мнения: 70
Регистриран на: Пон 08 май 2006 10:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот barbushev » Вто 22 авг 2006 16:34


Моя двигател колега е RP, а не 2Е сигурно затова е такава цената.
Каква марка са били твоите сегменти за 160лв?
Иначе поддържам мнението че може да се наранят клапаните по тоя метод без свалянето на главата. Пък и няма как да се паснат клапаните а иначе за чистенето - по клапаните има много нагар от масло което е минавало през гумичките не го чистихме за да не пострада клапана пък и без това при добра работа сега те ще се поизчистят сами според мен де.
А що се отнася до износването на блока - моя е на 325 000км и нямаше грам ръб по цилиндрите само сегментите бяха поизносени и имаха малко по голям ключ от допустимите 0,15мм, а сега с новите е точно в нормата 0,05-0,07мм. Всичките възможни лагери - основни, биелни и тн. не бяха мръднали също и валовете са си добре. Единствено повдигачите дето понякога щракат сутрин но мисля че това е дребен къхър.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Вто 22 авг 2006 17:47


barbushev написа:...сегментите бяха поизносени и имаха малко по голям ключ от допустимите 0,15мм, а сега с новите е точно в нормата 0,05-0,07мм. Всичките възможни лагери - основни, биелни и тн. не бяха мръднали също и валовете са си добре. Единствено повдигачите дето понякога щракат сутрин но мисля че това е дребен къхър.

Айде отклонихме се, но:
допустимият ключ е 1 мм., това за което говориш най-вероятно е хлабината между сегтмента и канала на буталото.
ниминалният /монтажен/ ключ е от 0.2 до 0.45 мм.


barbushev
Мнения: 70
Регистриран на: Пон 08 май 2006 10:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот barbushev » Вто 22 авг 2006 21:15


уф да прав си. Малко ги бъркам двете. Значи 0.02 до 0.05мм е в улея на буталото (максимално допустимо 0,15мм), а ключа e 0.2..0.4мм (максимално допустимо 1.0мм) за компресионния и комбинирания сегмент и 0.25..0.50мм и максимално допустимо 1.0мм за масления сегмент. Обаче много се отклонихме от темата с гумичките :)


veskovesko
Мнения: 52
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 15:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот veskovesko » Сря 23 авг 2006 10:21


И ВСЕ ПАК СЛЕД ТОЛКОВА ЧЕТЕНЕ ЗА ДВИГАТЕЛ RP 1.8мi КАК И КЪДЕ
ДА СИ СМЕНЯ ГУМИЧКИТЕ НА КЛАПАНИТЕ . :screwy
КАКВО Е МНЕНИЕТО НА КЛУБА?


aifos
Мнения: 118
Регистриран на: Сря 03 авг 2005 18:35
Автомобил: VW PASSAT B5
Двигател: 1.9 TDI
Местоположение: Видин

Мнениеот aifos » Пет 25 авг 2006 19:30


veskovesko написа:И ВСЕ ПАК СЛЕД ТОЛКОВА ЧЕТЕНЕ ЗА ДВИГАТЕЛ RP 1.8мi КАК И КЪДЕ
ДА СИ СМЕНЯ ГУМИЧКИТЕ НА КЛАПАНИТЕ . :screwy
КАКВО Е МНЕНИЕТО НА КЛУБА?

:dontknow:


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Пет 25 авг 2006 19:37


veskovesko написа:И ВСЕ ПАК СЛЕД ТОЛКОВА ЧЕТЕНЕ ЗА ДВИГАТЕЛ RP 1.8мi КАК И КЪДЕ
ДА СИ СМЕНЯ ГУМИЧКИТЕ НА КЛАПАНИТЕ . :screwy
КАКВО Е МНЕНИЕТО НА КЛУБА?

Четвъртото мнение от началото на темата съм ти написал...


aifos
Мнения: 118
Регистриран на: Сря 03 авг 2005 18:35
Автомобил: VW PASSAT B5
Двигател: 1.9 TDI
Местоположение: Видин

Мнениеот aifos » Сря 30 авг 2006 20:08


Днес говорих с хора от Сервиз "Модена" ,според тях смяната на гумички не е работа.Но нещото което ме шашна, казаха,че до 2л. на 10000км масло да изгори ,небило кой знае какъв проблем :dontknow: :shocked .Е при мен разхода не е толкова .но чак пък 2 литра ???


Потребителски аватар
Immortal
Мнения: 435
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 21:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Immortal » Сря 30 авг 2006 20:44


aifos написа: казаха,че до 2л. на 10000км масло да изгори ,небило кой знае какъв проблем

:screwy :076:


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Сря 30 авг 2006 23:52


aifos написа:Днес говорих с хора от Сервиз "Модена" ,според тях смяната на гумички не е работа.Но нещото което ме шашна, казаха,че до 2л. на 10000км масло да изгори ,небило кой знае какъв проблем :dontknow: :shocked .Е при мен разхода не е толкова .но чак пък 2 литра ???

Лошо става когато почне да дърпа по половин литър на 1000 км.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта