Свети лампичката на акумулатора преди запалване

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
kbot
Мнения: 389
Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
Контакти:

Мнениеот kbot » Съб 02 сеп 2006 15:15


dimitarpetrov написа:...Ако си бил с нов акумулатор, той държи добро напрежение и системата не задейства - не свети. след време обаче почва да не е толкова нов и се държи "нормално" - при контакт консуматорите свалят напрежението под границата и всичко сработва, както се предполага. Това е нормално. Притеснително е ако след заработване на двигателя продължи да свети повече от 4-5 сек.

Това изглежда логично (що ли не го пише по книгите). Та в подкрепа: забелязвам че като ми е слаб акумулатора лампата изгасва доста по бавно, ако е много слаб изгасва чак като я изфорсирам, ама досега не се бях замислял защо е така ....




Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Нед 03 сеп 2006 16:15


Благодаря колеги!Ще направя всички тези проверки и тестове с мултицета след 2-3 дена.
само да кажа че акумулатора ми е почти нов ( на 9-10 месеца ), с оченце, което свети зелено - по него се ориентирвам за напрежението на акуто и смятам че не му е нужно зареждане на този етап. За вода и гъстота си е добре - мерил съм го с една епруветка;клемите от 1-2 месеца са зачистени и смазани с грес; масата я проверявах когато стана късото съединение - добре си беше, но "+" към алтернатора не съм го оглеждал.
И накрая искам да се уточня, че покрай проблема с късото съединение, може да съм се ошашкал и да не помня какво беше с лампичката преди - дали изгасваше след като светне.Стана така че всяка лампичка която светне и остане да свети при даване на контакт ме панирва, а всъщност май не трябва да е така.
Да ви задам още няколко въпроса, покрай досещането за един друг вариант за светене на лампичката. Варианта е: при даване на контакт без да последва заплаване на двигателя, лапмичката светва но след това угасва.Въпросите: това струва ми се е по правилния вариант, вместо да не угасне лапмичката и според вас кога тя ще продължи да свети и кога ще угасва? Досещам се за отговорите свързани с самото напрежение ( по логиката на dimitarpetrov ), но ми се струва че когато бях със стария акумулатор до последно лампичката свтетваше, но след това угасваше! При вас как е колеги, погледнете, загледайте се, забележете - угасва ли или не угасва?Не става въпроса дали въобще светва лампичката, а дали спира да свети.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19705
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 03 сеп 2006 22:54


Не, Докторе, гаранция, че не угасва, докато не заработи генератора.
Случвало ми се е на предната кола, Голф 2 да се наложи да форсирам лекичко моторЯ, че да угасне лампичката. Беше с много сдухан акумулатор. Ама нещо не мисля, че ако е съвсем зареден акумулатора, може да не свети индикацията за генератора, бе хора! От лично опарване се убедих, че през управлението на тази лампичка (всъщност е светодиод) минава възбуждащия ток на генератора и не би трябвало да не светне, независимо колко ти е зареден акуто, ако дадеш контакт, но не запалиш...


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Вто 05 сеп 2006 14:24


Радо, индикацията е по напрежение и мисълта ми е че ново аку при свалени клеми държи около 13.2 В(за това зарядното напрежение е 13.8-14.2 В, за да е над тези 13.2В на празен ход), а с консумация пада на 12 - за това се води 12 В акумулато. та ако е особено читав просто консумацията не дава достатъчен пад на напрежени за да се задейства индикацията.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19705
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 05 сеп 2006 14:48


Възможно е, възможно! Не споря, защото не съм го пробвал. :beer


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Вто 05 сеп 2006 14:49


:drunk


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Вто 05 сеп 2006 14:53


Ако правилно съм ви разбрал, според вашата логика, би следвало да има и моменти когато лампичката не би светнала на контакт?!


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Вто 05 сеп 2006 14:58


При съвсем нов добре зареден акумулатор е напълно възможно. Ако след заработване на мотора изгасва - нямаш грижи - не се тормози излишно!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19705
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 05 сеп 2006 15:01


dimitarpetrov написа:При съвсем нов добре зареден акумулатор е напълно възможно. Ако след заработване на мотора изгасва - нямаш грижи - не се тормози излишно!

Допълни: И не мъжди, колега, защото е възможноо да ти избия диод и да ти изчезне една от фазите на алтернатора. Тогава при по-ниски обороти промъждява... Лично наблюдение, мам.. му!


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Вто 05 сеп 2006 15:05


Ок.Последно време, почти всеки ден, но не при всяко даване на контак, забелязвам че не светва лампичката, а доста по рядко се случва да светне и след секунди да угасне. Т.е. имам 3 положения на индикация при тази лампичка , като в крайна сметка - важното е че не свети или не светва при запален двигател.

При контакт:
1-во положение ( най-често ) - светва и не угасва
2-ро положение ( най-рядко ) - светва и угасва
3-то положение - не светва


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19705
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 05 сеп 2006 22:00


Е ти сега ме шашна!!! :shock
Я пробвай при третото положение да испраскаш един тупаник на таблото! Много ми е интересно, дали все пак няма да реши да светне!?! Щото ме съмнява кофти контакт на светодиода нещо...
Аааа... и друго: Ти да не би да си с аларма с имобилайзер? Щото моята, като дам на контакт, за миг присеветват всички необходими лампички, след това сработва релето на имобилайзера и загася токовете и чак като натисна копченцето за отдействане на имобилайзера, тогава си светват всички наново.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Чет 07 сеп 2006 9:43


Шашна ли се колега от триковете на гадната ми лампичка?! И аз съм се шашнал и това беше причината да пусна тази тема, нищо че в началото Ваското ме взе за слънчасал :) . И за да те подържам ошашкан :) ще ти кажа, че последните 2 дена пустата лампичка нито веднъж не светна при контакт :roll: :?: . Почвам да си мисля, че не напразно през 2-те години съм останал с впечатление за тази лампичка че не светва при контакт.
Някой ден ако ми писне може и тупаник да има по таблото, но се опасявам че после щя трябва да търся ново табло.За всеки случай ще го бронирам, или ще сложа едни решетки пред него хахахаха.
Питаш ме за имобилайзер - точно към аларамата няма такъв


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Чет 07 сеп 2006 9:52


Наистина си имал проблем,но в крайна сметка оправи ли го и от какво излезе?


Потребителски аватар
Kingpin
Мнения: 2020
Регистриран на: Пет 30 сеп 2005 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Пловдив

Мнениеот Kingpin » Чет 07 сеп 2006 12:42


doktora написа:Добре Васко, съгласен съм с теб.Не съм престанал да мисля колкото и да ме е пекло слънцето, защото поразсъждавах наистина над това доста преди да пусна темата. Според твоя отговор, означава че е нормално да свети преди запалване, :arrow: но ако преди месеци не е светела?!Или май аз съм станал някакъв маниак да се взирам в пустите лампички на таблото, заради разни проблеми и съм забравил/изключил как беше с тази лампичка?


И на мене така известно време не ми светише и накрая колата изгасна поради липса на ток :D По принцип лапмпата свети, когато от акумулатора има само консумация, но не се зарежда. На мене ми се беше откачила една жичка, която според майстора е "за възбуждане" :roll: Демек се радвай, когато свети на контакт...мисли му ако спре да свети :wink:


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Чет 07 сеп 2006 12:58


Според мен е лоша спойка в таблото.
Съвета на колегата по горе за блъскането ще потвърди дали е така.
Отвори го и запои има едни халтави купунзи за лампите , може там да е дало фира.
Не карай така щото ако не свети в началото значи че най вероятно и не зарежда.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта