Ако е от гарнитурата, няма начин да не надува изгорели газове в охладителната система. Познава се по исключително твърдите маркучи. Има и друг начин: С реактив за СО. Представлява нещо като спринцовка, само, че 2 една над друга и едно мехче, което служи за засмукване на пари над разширителния съд. Вътре в спринцовките се сипва реактив, който е син на цвят. Като се засмуче въздух над разширителния съд, ако в него има СО, реактива се оцветява в зелено, а в най-лошия случай:в жълто! Провери и ако е това, побързай с отварянето, дано не е почнало водата да ти яде челото на блока! Че при мен се оцвети в жулто и свалях блок за челосване, башка главата... Гарнитурите си ги знаеш!
Но нека не ви плаша, колеги. При загрял мотор водата страшно бързо, за секунди се испарява и просто не може да се види от къде е теча. За проба капнете няколко капки вода върху загрелия мотор и засичайте времето. А после се спомнете, че теча ще е от
вече загрята до почти 100* вода и си правете сметка дали ще сте толкова бързи, че да изгасите мотора, отворите капака и видите къде е мъъъъничкото петънце от теч, преди то да се е испарило напълно!
Аз лично имах теч от пластмасовия фланец, захванат за главата, от където излиза тръбата за парното. Тези фланци май доста сме ги одумвали вече!
И като гледам, който не е заспал по средата на този роман, значи вече е време да ляга
