Страно губи вода...

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19705
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 04 сеп 2006 20:29


Ако е от гарнитурата, няма начин да не надува изгорели газове в охладителната система. Познава се по исключително твърдите маркучи. Има и друг начин: С реактив за СО. Представлява нещо като спринцовка, само, че 2 една над друга и едно мехче, което служи за засмукване на пари над разширителния съд. Вътре в спринцовките се сипва реактив, който е син на цвят. Като се засмуче въздух над разширителния съд, ако в него има СО, реактива се оцветява в зелено, а в най-лошия случай:в жълто! Провери и ако е това, побързай с отварянето, дано не е почнало водата да ти яде челото на блока! Че при мен се оцвети в жулто и свалях блок за челосване, башка главата... Гарнитурите си ги знаеш!
Но нека не ви плаша, колеги. При загрял мотор водата страшно бързо, за секунди се испарява и просто не може да се види от къде е теча. За проба капнете няколко капки вода върху загрелия мотор и засичайте времето. А после се спомнете, че теча ще е от вече загрята до почти 100* вода и си правете сметка дали ще сте толкова бързи, че да изгасите мотора, отворите капака и видите къде е мъъъъничкото петънце от теч, преди то да се е испарило напълно!
Аз лично имах теч от пластмасовия фланец, захванат за главата, от където излиза тръбата за парното. Тези фланци май доста сме ги одумвали вече!
И като гледам, който не е заспал по средата на този роман, значи вече е време да ляга :) :asleep




Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Мнениеот MamaMy » Пон 04 сеп 2006 22:59


Купуваш най-евтиния одеколон за бръснене и наливаш в антифриза. Сутринта преди да запалиш пращаш един да душка отзад. Ако засмърди на парфомерия, да знаеш, че си готов. Вони ужасно. Личен опит от преди две седмици :oops:


barbushev
Мнения: 70
Регистриран на: Пон 08 май 2006 10:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот barbushev » Вто 05 сеп 2006 10:43


При мен така губеше по 0,5л. на 500км и не се виждаше да тече от никъде обаче се оказа че има спукано съединение - като вдигнеш капака и си с лице към колата в дясно на двигателя - горе на самата глава излиза едно пластмасово съединение (захванато с 2 гайки към главата) към което е свързан един дебел маркуч. Това съединение ми беше спукано обаче понеже ауспуха е близо и явно водата се е изпарявала и затова вобще не е личало че тече от там.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19705
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 05 сеп 2006 11:09


barbushev написа:При мен така губеше по 0,5л. на 500км и не се виждаше да тече от никъде обаче се оказа че има спукано съединение - като вдигнеш капака и си с лице към колата в дясно на двигателя - горе на самата глава излиза едно пластмасово съединение (захванато с 2 гайки към главата) към което е свързан един дебел маркуч. Това съединение ми беше спукано обаче понеже ауспуха е близо и явно водата се е изпарявала и затова вобще не е личало че тече от там.

Точно за този фланец говорих и аз, а и много други колеги!
Явно си е слабо място, а и гумения 0-пръстен там бързо се смачква и пропуска. Моя фланец беше здрав, испускаше от 0-пръстена. Излекувах го с нов пръстен и здраво силикон!


varian
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 04 сеп 2006 15:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот varian » Вто 05 сеп 2006 12:42


Благодаря на всички за съветите! Довечера ще проверявам възможностите.


Потребителски аватар
scuba
R.I.P. Holy Diver
Мнения: 6971
Регистриран на: Вто 19 окт 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот scuba » Вто 05 сеп 2006 13:26


barbushev написа:.. има спукано съединение - като вдигнеш капака и си с лице към колата в дясно на двигателя - горе на самата глава излиза едно пластмасово съединение (захванато с 2 гайки към главата) към което е свързан един дебел маркуч...


Само мога да добавя че там седи някъв датчик.
Същата работа и при мен. В петък го смених. Само да те предупредя - тая джаджа си я вземи от Юнито. 2 лв. е по-скъпа от другите но е чиатва. Другите ще ги сменяш през 6 месеца. Току що разбрах че тая джаджа се казвала "Тройник на антифриза" :oops:


barbushev
Мнения: 70
Регистриран на: Пон 08 май 2006 10:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот barbushev » Вто 05 сеп 2006 14:47


тва мойто беше някво смотана марка май и мисля 12лв струваше ама естествено като го слагах му сложих и яко силикон :)


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Вто 05 сеп 2006 14:53


Да се оплача и аз - и аз сълзя от този фланец от страни на блока (АБС мотор) - някой сменял ли е само О - пръстен + силикон (щото нямям спукано по него) и дали има ефект?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19705
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 05 сеп 2006 14:53


scuba написа:
barbushev написа:.. има спукано съединение - като вдигнеш капака и си с лице към колата в дясно на двигателя - горе на самата глава излиза едно пластмасово съединение (захванато с 2 гайки към главата) към което е свързан един дебел маркуч...


Само мога да добавя че там седи някъв датчик.
Същата работа и при мен. В петък го смених. Само да те предупредя - тая джаджа си я вземи от Юнито. 2 лв. е по-скъпа от другите но е чиатва. Другите ще ги сменяш през 6 месеца. Току що разбрах че тая джаджа се казвала "Тройник на антифриза" :oops:

Ммммнее... Мисля, че в случая става въпрос за маркуча, който отива за парното, а не този от радиатора, Скуба. Ти говориш за главната магистрала, дето ти идва охладената вода от радиатора
А иначе има и тази възможност, да ти сълзи от гуменото уплътнение под тези датчици, за които става въпрос (на различните модели са различен брой, при мен са 2) Гумения пръстен за тези датчици струват по 1.5 лв. в Ауто+

Димитърпетров, аз така направих. Само уплътнението и силиконче, но и лекичко с шкуркичка там, защото както знаеш, алуминия като кородира и става на язвички... но наистина съвсем леко, почти само за заглаждане на стърчащите ръбчета на язвичките.


AMIGO
Мнения: 53
Регистриран на: Чет 29 юни 2006 11:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот AMIGO » Вто 05 сеп 2006 15:41


И на мен ми изтичаше, обаче по 1-2 л на каране и се оказа от радиатора на парното :roll: :? Коварното беше, че беше подмокрено не откъм сктраната на шофьора, а на седящият до него :wink: :? Ако е това, е много гадно, щото смяната му отнема 8 часа плътно и поне едно 120 кинта :shock :? Поне на мен ми струваше толкова :? :cry:


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passi1 » Пон 11 сеп 2006 12:00


djyemo написа:а и да добавя че не губи и грам масло.

10х Предварително.

Колега, огледа ли внимателно водния радиатор? И моята беше така и какво се оказа... можеш ли да отгатнеш :( ... радиатора беше леко спукан. За 150 - 200 км. му се губеше по 0.5 литра вода.
Там където се събират пластмасовите странични казанчета и металната част на радиатора има едни гумени гарнитури и те си губят еластичността с времето и започват да изпарява или направо да изпускат това е една често срещана причина да се губи водата. Ако това е причината да изчезва охлаждащата течнаст ремонта ще ти струва около 100 - 150 лева в зависимост от вида на радиатоира.


Потребителски аватар
blackpearl
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 11:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот blackpearl » Нед 01 окт 2006 22:31


radotom написа:Ако е от гарнитурата, няма начин да не надува изгорели газове в охладителната система. Познава се по исключително твърдите маркучи. Има и друг начин: С реактив за СО. Представлява нещо като спринцовка, само, че 2 една над друга и едно мехче, което служи за засмукване на пари над разширителния съд. Вътре в спринцовките се сипва реактив, който е син на цвят. Като се засмуче въздух над разширителния съд, ако в него има СО, реактива се оцветява в зелено, а в най-лошия случай:в жълто! Провери и ако е това, побързай с отварянето, дано не е почнало водата да ти яде челото на блока! Че при мен се оцвети в жулто и свалях блок за челосване, башка главата... Гарнитурите си ги знаеш!
Но нека не ви плаша, колеги. При загрял мотор водата страшно бързо, за секунди се испарява и просто не може да се види от къде е теча. За проба капнете няколко капки вода върху загрелия мотор и засичайте времето. А после се спомнете, че теча ще е от вече загрята до почти 100* вода и си правете сметка дали ще сте толкова бързи, че да изгасите мотора, отворите капака и видите къде е мъъъъничкото петънце от теч, преди то да се е испарило напълно!
Аз лично имах теч от пластмасовия фланец, захванат за главата, от където излиза тръбата за парното. Тези фланци май доста сме ги одумвали вече!
И като гледам, който не е заспал по средата на този роман, значи вече е време да ляга :) :asleep


Това за реактива ми го правиха вчера, долу стана зелено, горе стана синьо и шефът каза -> гарнитура. Та колеги, и аз ще съм на големия Х*Й явно, ама не е много спешно де. Другото което е когато е запалена колата на бензин колегата да отвори капачката на охладителната система и да види дали ще му църка пруска и т.н. По принцип не трябва да издава почти никакъв шум, само съвсем малък, все едно си отваряте бира. Другия вариант е да си отвори капачката на разпределителния вал пак когато е запалена на бензин и да чуе дали пърди и духа. ТО се усеща, когато е прекално много, но ако не го е правил преди няма да разбере. И още нещо много важно когато го има проблема с антифриза(в моя случай) и с водата (в случая на колегата). Винаги изтича от някъде и това е винаги НАЙ-слабото място в охладилтената система. При мен капе малко от входната тръба на изпарителя, от гарнитурата отзад хвърля също, но много малко, даже не прави капна. Та колега, действай, щото идва зима а там металът се събира и разширява бързо и всичко по колата трябва да е наред освен ако не искаш да фалираш.


Поздрави


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 02 окт 2006 15:14


По най бързия начин смени гарнитурата. С Кадета се разминах само с гарнитура , щото ако чакаш може и да се наложи шлайфане на главата!!Между другото не ти ли мирише на газ от казанчето?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19705
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 02 окт 2006 15:27


blackpearl написа:Това за реактива ми го правиха вчера, долу стана зелено, горе стана синьо и шефът каза -> гарнитура. Та колеги, и аз ще съм на големия Х*Й явно, ама не е много спешно де.

Аз лично също бих те посъветвал да побързаш със смяна на гарнитрата, защото блоковете имат неприятния навик да се прояждат от там, дето дълбае водичката... И ако си на шлайф на глава-> добре! Че идеш ли на челосване на блок.. е те тогава става дебелия! Защото целия се сваля и паричките за труд скачат много нагоре!
Пък и зима иде... По-добре да си ти е наред колцата!


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3969
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот joro_kem » Пон 02 окт 2006 20:24


аз залагам на пластмасовите фитинги по блока (по-вероятно тройника). хващат се при топъл двигател - отваряш капака и се вижда как изпарява оттам.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта