климатроника не духа достатъчно студено на пасат б5
Re: климатроника не духа достатъчно студено на пасат б5
започва се от най-простото нещо - провери си първо дали не ти е позапушен филтъра на купето.запушен филтър = по-малък дебит въздух=духо по слабо=охлажда по-бавно=усещане за недостатъчно охлаждане.имал сам такива проблеми в сервиза.после е всичко останало,което казват колегите.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: климатроника не духа достатъчно студено на пасат б5
nistel_87 написа:Преди месец след профилактика на климатроника се сблъсках със почти същия проблем. В цялата система нямаше изобщо никакво налягане, при надуване на 17bar с азот не изпусна от никъде. След слагането на фреон и оцветител и при включването на компресора изтече всичко, през предния десен калник (оказа се мека връзка).Сложиха нов маркуч,като взеха оригиналните щуцери от стария после пак пълнене и - настана хлад
НО Щастието не продължи дълго оказа се пак,че Перката НЕ Работи ..Пуснахме директен ток от акумулатора към перката пак не тръгна. Предупредиха да не използвам климатика,защото щял да се сдуха компресора другия вика,че има някои датчици които предпазвали и нямало как да стане.. Оправих там сметките и при друг познат да слагаме перка, намери ми Нова НЕ оригинална. Сложихме я всичко тръгна най-после,цялото това удоволствие ми струваше 300лв.- пълнене,нова мека връзка,перка и труд за гр.Пловдив

На 17 бара вътрешния ти радиатор може да стане на малки радиаторчета.Той е смятан за макс. 10 бара,понеже при неработещ климатик,налягането там е 6-7 бара,при работещ,около 2 бара.За това редовно съм казвал,че не трябва да се надува цялата система на повече от 10 бара,понеже става страшно,това не е домашен климатик,но повечето ми колеги не го осъзнават

Иначе азота има друга плътност спрямо фреона и може азот да не изтича въобще,а фреона да изтече,както се е случило при теб.При Пасат В5 също така няма датчици,които да пазят компресора и точно това им е проблема...това е причината при мен да си имам цял рафт пълен с компресори за скрап от Пасат В5 с умрели перки и както са ти казали,не е било хубаво да си използваш климатика.
Иначе по повод темата - съвсем спокойно може компресора да си прави налягане и всичко да изглежда добре и пак да не работи климатика въобще по ред различни причини :
1. запушена капилярна тръбичка - има достатъчно фреон и налягане,ама минава бавно през капилярката и съответно няма никакво нормално охлаждане на изпарителя.
2. малко фреон в системата - газ в затворена система държи постоянно налягане без значение какво му е количеството и съответно 100 грама и 700 грама,по манометри ще си седят еднакво на 5-6 атмосфери,ще се види евентуално малка аномалия като се пусне климатика и високото не стане особено високо,по друго няма как да се познае.Примерно вместо да е на 15 бара,ще е на 10-11 при работеща система.Най-добиря подход е да се източи фреона,за да се види колко е,после да се смени капилярната тръбичка и да се сипе фреон,колкото трябва.тогава ако все пак има проблем,вече може да се направи правилна диагностика за какво става дума (дебит на компресора,запушване,лошо охлаждане и т.н.)

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта