Прегряване на двигател

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passi1 » Сря 18 окт 2006 10:06


niviat написа:... стигнах на 110 градуса ...

Колега, не се притеснявай аз моя го загрявах окол 3 пъти до 110 градуса и вече 10 000 км. след това му няма нищо! Ако си стигал за няколно минути до тази температура не се притеснявай. А относно капачката мога да ти кажа следното: Видях как ги проверяват в "Унитрейд". Те имат една специална помпа, към която поставят - завиват капачката, помпат малко и гледат един манометър какво ще покаже след известно време. По неговите показания преценяват дали работи или не. Само не знам как може да си намериш такова устройство това е недостатъка на моя отговор...




Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niviat » Сря 18 окт 2006 10:49


Капачката не дрънка.
Вчера се сдобих с нова дето дрънка от Юнитрейд синя за 20 лева.Също и датчик за температура ( този на тройника за антифриза с 4 извода ) , че онзи ден ( преди прегряването )ходих на диагностика и ми казаха че дава грешка и не е лошо да го сменя. Помня че при момента на спиране на вентилатора компютъра показваше 85,5 градуса.Та нов датчик от Юнитрейд - 60 лева. И в събота започвам подмяната на термостат и датчик.Само че се притеснявам от гарнитурата на главата , защото онзи ден запалих двигателя при свалена капачка на разширителното казанче да видя дали пък термостата няма да отвори .Резултата е че си е заминал.Но ми направи впечатление че беше направило конденз ( пресечено масло ) на капачката за маслото . Мъничко но имаше.. А преди да запаля проверих нямаше . Вчера отварям капачката -черна няма и следа от конденза ,ама не съм палил.
Дали гарнитурата не е духнала? Нивото на антифриза не е паднало , маслото в картера е ОК.


Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niviat » Сря 18 окт 2006 11:00


passi1 написа:
niviat написа:... стигнах на 110 градуса ...

Колега, не се притеснявай аз моя го загрявах окол 3 пъти до 110 градуса и вече 10 000 км. след това му няма нищо! Ако си стигал за няколно минути до тази температура не се притеснявай. А относно капачката мога да ти кажа следното: Видях как ги проверяват в "Унитрейд". Те имат една специална помпа, към която поставят - завиват капачката, помпат малко и гледат един манометър какво ще покаже след известно време. По неговите показания преценяват дали работи или не. Само не знам как може да си намериш такова устройство това е недостатъка на моя отговор...

Аз като стигнах 100 градуса и спрях колата защото при движение явно нямаше охлаждане , отоплението на салона явно не помагаше и нямах избор -спиране и гасене.След като загасих двигателя видях че температурата постепенно се покачи малко над 110 градуса.Тъй че през това време което не е няколко минути таблото ми отчиташе този температура.


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Прегряване на двигател

Мнениеот Emo » Сря 18 окт 2006 11:29


niviat написа:И така купих си нов термостат , но след като се поразрових из форумите намерих интересна тема ,че има вероятност работата на термостата да се влияе от неизправна капачка на разширителното казанче. Или както разбирам ако капачката не отваря , следователно от повишеното налягане в системата ще се "затормозява " отварянето на термостата.Само че дали капачката отваря или не - незная .Та въпроса ми е как да проверя дали клапанчето в капачката работи ?


Работата на клапана на капачката няма никакво отношение към работата на термостата. Термостата е термовентил, който отваря напълно при мисля при 97С на охлаждащата течност (аз съм със същия мотор, моя термостат беше 'бер' мисля), т.е. при температура по-ниска от температурата на кипене на водата при атмносферно налягане. Ерго дори да махнеш капачката термостата ще отвори без никакъв проблем. Капачката освен, че затваря казанчето е и 'баланс' вентил, който е нормално затворен и се отваря при налягане в охладителната система над някаква определена стойност (колко точно по книга не знам), което предпазва връзките на системата от разрушаване, при някакви аварийни ситуации.

При нормална работа клапана на капачката не трябва да отваря, инак ще имаш постоянна загуба на охлаждаща течност, защото системата е проектирана да работи при надналягане (по-високо от атмносферното).

Надявам се да нямаш нещо сериозно по колата и успех, само не разбрх как определи, че термостата не е в ред.

Успех


Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Прегряване на двигател

Мнениеот niviat » Сря 18 окт 2006 12:04


Emo написа:
niviat написа:И така купих си нов термостат , но след като се поразрових из форумите намерих интересна тема ,че има вероятност работата на термостата да се влияе от неизправна капачка на разширителното казанче. Или както разбирам ако капачката не отваря , следователно от повишеното налягане в системата ще се "затормозява " отварянето на термостата.Само че дали капачката отваря или не - незная .Та въпроса ми е как да проверя дали клапанчето в капачката работи ?


Работата на клапана на капачката няма никакво отношение към работата на термостата. Термостата е термовентил, който отваря напълно при мисля при 97С на охлаждащата течност (аз съм със същия мотор, моя термостат беше 'бер' мисля), т.е. при температура по-ниска от температурата на кипене на водата при атмносферно налягане. Ерго дори да махнеш капачката термостата ще отвори без никакъв проблем. Капачката освен, че затваря казанчето е и 'баланс' вентил, който е нормално затворен и се отваря при налягане в охладителната система над някаква определена стойност (колко точно по книга не знам), което предпазва връзките на системата от разрушаване, при някакви аварийни ситуации.

При нормална работа клапана на капачката не трябва да отваря, инак ще имаш постоянна загуба на охлаждаща течност, защото системата е проектирана да работи при надналягане (по-високо от атмносферното).

Надявам се да нямаш нещо сериозно по колата и успех, само не разбрх как определи, че термостата не е в ред.

Успех

Горният маркуч към радиатора е горещ ( 110 градуса показание на таблото ) долният маркуч от радиатора кам термостата е студен .
Наистина правилната работа та термостата не би трябвало да зависи от правилната работа на клапанчето в капачката - налягането на охл.течност би трябвало да е еднаква от двете страни на термостата независимо от неговата стойност.


Dimiter
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 17:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dimiter » Сря 18 окт 2006 12:14


niviat,
Що не махнеш за момент капачката и да погледнеш в разширителния съд при запален двигател дали ти се върти водата. Може да ти се запушва тройника като при мен (тройника на който е закрепен датчика). Трябва да видиш "църкането".
При мен от такова запушване се наблюдаваха купчина ужасии:
- прегряване по светофарите и се налагаше да спирам за да изстине
- след спиране - локва под колата (защото клапана на капачката работеше)
- като отвъртя капачката след петнадесет минути след спирането, от дъното на разширителния съд бликваше гейзер
- отделно ми изби антифриза на две други места
Мислех, че е отишла гарнитурата на главата. А ето сега, откакто съм с нов тройник с по-голяма дупка, всички проблеми и симптоми изчезнаха. За сметка на това се появиха нови - на извънградско температурата на таблото стои под 70*, парното е слабо и сигурно ще мръзна зимата.


Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niviat » Сря 18 окт 2006 13:17


Dimiter написа:niviat,
Що не махнеш за момент капачката и да погледнеш в разширителния съд при запален двигател дали ти се върти водата. Може да ти се запушва тройника като при мен (тройника на който е закрепен датчика). Трябва да видиш "църкането".
При мен от такова запушване се наблюдаваха купчина ужасии:
- прегряване по светофарите и се налагаше да спирам за да изстине
- след спиране - локва под колата (защото клапана на капачката работеше)
- като отвъртя капачката след петнадесет минути след спирането, от дъното на разширителния съд бликваше гейзер
- отделно ми изби антифриза на две други места
Мислех, че е отишла гарнитурата на главата. А ето сега, откакто съм с нов тройник с по-голяма дупка, всички проблеми и симптоми изчезнаха. За сметка на това се появиха нови - на извънградско температурата на таблото стои под 70*, парното е слабо и сигурно ще мръзна зимата.

Върти водата и температурата ми беше около 80 градуса и под 90 градско , просто термостата " гушна букета".А сега искам да се уверя дали нямам и други поражения.
Блогодаря за вниманието.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Сря 18 окт 2006 14:53


Проверих дали ми дрънка капачката, понеже в една тема някой беше казал да не се затяга докрай щото било вредно :roll:
В средата на капачката има тяло на клапан, което е подвижно-дрънка.
Но дали клапана е изправен и отваря при определеното налягане може да се види само на стенд!
Така че си завъртайте докрай капачката да не я загубите :wink:


Dimiter
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 17:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dimiter » Сря 18 окт 2006 16:22


А от къде и за колко купи новия термостат ?


Потребителски аватар
MobilLife
Мнения: 551
Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
Автомобил: Wv golf 5 +
Двигател:
Местоположение: Мездра-Марс
Контакти:

Мнениеот MobilLife » Пет 20 окт 2006 6:23


За капачката - ако колата не ти е вдигала 110 гр неможеш да разбереш дали капачката е редовна защото при по-ниска температура и с нередовна пак си караш - целта и е при висока температура да отвори клапана си и да не се попука нещо по системата :wink:
За конденза на капачката на маслото - то при студен ДВГ като поработи е нормално да се появи също и ако си карал продължително време и спреш - след време от изпарениятя пак се получава...


Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niviat » Пет 20 окт 2006 8:03


Dimiter написа:А от къде и за колко купи новия термостат ?

Термостат WAHLER за 22лв.


opito2
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 08 окт 2006 11:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот opito2 » Пет 20 окт 2006 8:28


niviat здравей, мисля, че трябва задъжително да провериш нещо. Както каза dimiter в казанчето трябва да "църка" Запушването е на точно определено място. Маркуча който свързва тройника с казанчето. На разстояние от 2- 6см има вътре пласмасова втулка. Тя се напипва със силно стискане на маркуча. Същата втулка има отвор 3мм. Вади се като пристискваш силно до нея за да преплъзне. после пак си я постави тя определя налягането. Успех и сподели резултата.


Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niviat » Съб 21 окт 2006 12:29


Вече всичко е ОК. Какво направих написах вече в темата " Проверка за изгоряла гарнитура на главата".
Блогодаря на всички за вниманието.


Потребителски аватар
chungata
Мнения: 41
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 17:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Прегряване на двигател

Мнениеот chungata » Съб 25 юни 2011 15:29


Здравейте колеги,
От известно време пасата работи на температура 100 градуса, независимо градско или извънградско. Перките се включват антифриза е сменян преди около 1500км. Въпроса ми е нормално ли е на тази температура ДА РАБОТИ ДВИГАТЕЛЯ И АКО НЕ Е КЪДЕ ДА ТЪРСЯ ПРОБЛЕМА? Капачката на разширителния съд 'трака' значи би трябвало да е изправна. Троиника е сменях с антифриза. Как да разбера дали термостата отваря?


Потребителски аватар
UnLucky
Мнения: 258
Регистриран на: Съб 06 мар 2010 23:33
Автомобил:
Двигател:

Re: Прегряване на двигател

Мнениеот UnLucky » Съб 25 юни 2011 16:27


chungata написа:Здравейте колеги,
От известно време пасата работи на температура 100 градуса, независимо градско или извънградско. Перките се включват антифриза е сменян преди около 1500км. Въпроса ми е нормално ли е на тази температура ДА РАБОТИ ДВИГАТЕЛЯ И АКО НЕ Е КЪДЕ ДА ТЪРСЯ ПРОБЛЕМА? Капачката на разширителния съд 'трака' значи би трябвало да е изправна. Троиника е сменях с антифриза. Как да разбера дали термостата отваря?

Палиш колата, отваряш предният капак, и почваш да следиш температурата на таблото, би трябвало след 80 градуса да ти говори 2-рият кръг, когато почне да затопля долният маркуч към радиатора, значи е отворил термостата, ако не отвори до 90 градуса и почне да мята вода през казанчето значи термостата не работи!
Но има и един малък проблем, не вярвай много на таблото, шот датчиците не показват с точност!
Може на таблото да пише 100 градуса, а в казанчето може да е 95 примерно!
Поне при мен е така!
Щом пуска перката, и не мята течноста навънка, значи няма проблем!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта