Да въведем малко яснота в проблемите и понятията:
- CAN Bus e спецификация (стандарт, уговорка между производителите) за интерфейс - т.е. комуникация между отделните контролери (компютърни модули) в съвременните автомобили. Нарочно не правят един контролер (централен компютър) за цялата кола, защото са се разбрали всяка система (спирачна, кормилна, двигател, музики, конфорт) да бъде автономна и независима от другите. В колите до 2000-та година когато включите осветлението в купето или фаровете и т.н. "копчето" което натискате осъществява електрически контакт между +12V от акумулатора и съответна крушка. Автомобилите с CAN-bus управление действат по друг начин. Натиснатото копче просто съобщава на съответния контролер (осветление в купето на B6 - значи модул 09 Централна електроника), че пътника иска да запали осветлението в купето. Ако този контролер предцени, че това е уместно подава напрежение на съответната крушка ИЛИ команда по CAN Bus магистралата към друг модул, който да запали тази крушка. Светът стигна до девиза от Бай-Тошово време - ВСЯКА ГАЙДА С КОМПРЕСОР, ВСЕКИ БУШОН С МИКРОПРОЦЕСОР!
Сега на конкретните въпроси за свтодиодни крушки. Контролерите на B6 са много "умни" и освен, че се грижат да запалят съответните крушки правят и следните две неща: Първо проверяват за голяма консумация от към запалваният ел.консуматор (т.е. късо съединение); Второ проверяват за малка консумация на същия този консуматор - т.е. дали крушката е изгоряла. Добрата новина е, че за повечето крушки в Б6 е предвидено, че могат да бъдат LED (светодиодни). За целта с VAG COM трябва да влезнем в 09-Cent. Elect и да "кажем" на съответният бит да не прави "cold wire check" или нещо подобно - зависи от езика на VAG COM.
В конкретния случай ще имате проблем с плавното загасване на крушките в купето, ако бъдат сменени с LED - сигурно няма плавно да загасват.
Що се отнася до паралелно включваните на LED крушките резистори - това са крайни решения, които в голяма степен обезмислят използването на LED осветление. Идеята, е че те консумират тока, който спестяват LED крушките и лъжат контролера, че има обикновена крушка. Това при някой китайски производители на LED крушки и много от техните търговци се нарича "CAN BUS LED крушка". Минало е покрай CAN-a и разбира се в крушката няма процесор. Аналогични проблеми има при смяната на халогени с ксенони (които консумират по-малко). Там тези резистори се наричат "баласти" и те наистина работят като такива - разсейват около 15-20 вата).
Напиши, кои точно крушки от Б6 искаш да сменяш.
Много благодаря за изчерпателния отговор.
Искам още нещо да попитам.
Това с изключването на "екстри" може ли да се прави и с други уреди за диагностика (VAS 5054a , Autocom) и на други автомобили (БМВ Мерцедес) ???