Един глупав въпрос за Пасат Б3

Техническа и сервизна информация за Passat
becinko
Мнения: 28
Регистриран на: Съб 28 ное 2009 17:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Един глупав въпрос за Пасат Б3

Мнениеот becinko » Нед 18 дек 2011 13:19


Така колеги, да обясня какво останових неска.
Малкото маркучле не е запушено, като му свалих края откъм разш. съд и стиснах дебелия маркуч няколко пъти водата започна да си тече вода, т.е. при налягането от помпата не би било проблем да си минава вода от там.
След това оставих колата да загрее 2-та маркуча излизащи от тройника започнаха да се загряват (този, който влиза в блока по-бързо), и при достигане на 90 градуса долния маркуч (от термостата -студен), 100 градуса- вряща вода маркуча пак студен. Според мен термостата не отваря, но все пак трябва да съм на 100% сигурен, че разсъждавам правилно. Другото, което ми направи впечатление е, че от 3-ника не тече вода докато колата работи, което ме води на мисълта, че може да се губи водата в следствие на издухана гарнитура :(. Но определено като не работи двигателя сълзи от там...
И последния ми засега въпрос е защо перката не се включи при 100 градуса и кой точно е нейния датчик, ако е един от 2-та, които са на тройника е разбираемо, но ако е другаде... ?

Благодаря предварителнО!




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Един глупав въпрос за Пасат Б3

Мнениеот Теодор » Нед 18 дек 2011 13:49


Термостата ти явно не отваря щом при 100гр долния маркуч е студен/ако отчита правилно разбира се/ а перката няма как да се включи защото при неотворен термостат водата не циркулира през радиатора и той е студен а датчика за перката е в долния край на радиатора :idea:


becinko
Мнения: 28
Регистриран на: Съб 28 ное 2009 17:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Един глупав въпрос за Пасат Б3

Мнениеот becinko » Нед 18 дек 2011 14:27


За перката и аз така мисля, а отностно отчитането, смятам, че е вярно защото при 100 градуса като отворих леко капачката на разш.съд водата кипеше.
Сега остава въпроса къде се губи водата...


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Re: Един глупав въпрос за Пасат Б3

Мнениеот passenger » Пон 19 дек 2011 9:56


becinko написа:Така колеги, да обясня какво останових неска.
Малкото маркучле не е запушено, като му свалих края откъм разш. съд и стиснах дебелия маркуч няколко пъти водата започна да си тече вода, т.е. при налягането от помпата не би било проблем да си минава вода от там.
След това оставих колата да загрее 2-та маркуча излизащи от тройника започнаха да се загряват (този, който влиза в блока по-бързо), и при достигане на 90 градуса долния маркуч (от термостата -студен), 100 градуса- вряща вода маркуча пак студен. Според мен термостата не отваря, но все пак трябва да съм на 100% сигурен, че разсъждавам правилно. Другото, което ми направи впечатление е, че от 3-ника не тече вода докато колата работи, което ме води на мисълта, че може да се губи водата в следствие на издухана гарнитура :(. Но определено като не работи двигателя сълзи от там...
И последния ми засега въпрос е защо перката не се включи при 100 градуса и кой точно е нейния датчик, ако е един от 2-та, които са на тройника е разбираемо, но ако е другаде... ?

Благодаря предварителнО!

Датчика мисля е на радиатора долу вдясно (ако си срещу колата) от страната на мотора.
Но бих те посъветвал да отделиш просто 5 миути и парцал да избършеш добре около всички възли на охладителната система. Не забравяй да прекараш парцала и по самите маркучи (така открих миниатюрна цепнатинка, както колега преди мен е показал на снимка). Охладителната течност е цветна (освен ако още не с вода), така че ако има теч ще го видиш.


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Един глупав въпрос за Пасат Б3

Мнениеот Emo » Сря 21 дек 2011 15:11


Колега сваляй термостата, защото като загрее я надуваш мн. здраво и всичко ще избие, вече си за тройник, купуваш нов, лекинко с водна шкурка главата - там където ляга 'тройника', слагаш новия о-пръстен и стягаш 'ф'нимателно - никакви силикони, никакви глупости (само ключ 10, мисла че беше), след т'ва нови о-пръстени за датчиците и си гото'ф' с 'тройника. Термостата !?!? (вървиш към спраскване на 'сичко гумено) - демонтираш го и го слагаш във вряща вода и наблюдаваш, отваря ли или не, термометър и следиш кога затваря. Съветвам те да купиш нов (Бер-Томсън) и да го смениш, като преди това направиш процедурата с врящата вода, защото сичкото парчоляк на пазара е пръчкотина. Ако е ОК! монтираш и караш.

Достъпа до термостата е под автомобила отпред до предното ляво колело, водната помпа, крепИ се май пак на две 10-ки, но ти требва камък и удължител с ключе нема да се справиш (има много теми за тоя термоста и къде се намира барабар със снимки и прочее), и никакви силикони и лепила само о-пръстена и т'ва е.

В никакъв случай не карай колата с неработещ термостат, независимо, че е студено навън, ще я скапеш.

Успех.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта