Пак да си поговорим за топлото в колата!!!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niviat » Пет 10 ное 2006 12:10


Dimiter написа:
cacho написа:... Та проблема при мен беше колата загрява имам хладко парно, колата е загряла -парно ник'во...

И аз имах такъв проблем доскоро.
Поради проблеми с охладителната система и съответните ремонти, цяло лято доливах вода. Често и по много.
Проблема с топлото изчезна, сега след напълването на системата с антифриз. Вероятно по-добрите вискозитетни качества на антифриза спрямо водата направиха така, че охладителната течност да циркулира нормално и през парното. Всъщност досега не се бях замислял над тоя въпрос.

Ще можеш ли да обясниш какво е ставало с колата ти , защото нещо се обърквам от твоят отговор.




Dimiter
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 17:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dimiter » Пет 10 ное 2006 12:34


Ееее, чак толкова ли не ми се разбира. Още е обедно време.

cacho написа:... Та проблема при мен беше колата загрява имам хладко парно, колата е загряла -парно ник'во...

Ето това се случваше и при мен. Изчезна от самосебе си, когато смених "охлаждащата течност" с антифриз наскоро.
Защо казвам "охлаждащата течност" - ами защото цяло лято доливах вода.

Надявам се, че няма нужда от втори превод.


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Пет 10 ное 2006 14:52


Dimiter написа:Вероятно по-добрите вискозитетни качества на антифриза спрямо водата направиха така, че охладителната течност да циркулира нормално и през парното. Всъщност досега не се бях замислял над тоя въпрос.


Е де! Извинявам се, ама не мога да се въздържа да не попитам:

1. какво точно трябва да означава 'по-добри вискозитетни качества на антифриза спрямо водата' (когато качеството е само едно и се нарича 'вискозитет' и той бива 'динамичен, mPa.s - за течности, Pa.s - за газове' и 'кинематичен, m2/s', има и един тон мерки за вискозитет, но те на са в СИ) ?

2. как стойността на вискозитета на водата (течност) възпрепятства 'нормалната циркулация' през топлообменника на парното

Успех?


Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niviat » Пет 10 ное 2006 15:47


Dimiter написа:Ееее, чак толкова ли не ми се разбира. Още е обедно време.

cacho написа:... Та проблема при мен беше колата загрява имам хладко парно, колата е загряла -парно ник'во...

Ето това се случваше и при мен. Изчезна от самосебе си, когато смених "охлаждащата течност" с антифриз наскоро.
Защо казвам "охлаждащата течност" - ами защото цяло лято доливах вода.

Надявам се, че няма нужда от втори превод.

Колегата ЕМО е по-конкретен от мен.Той достатъчно ясно ти превежда това което аз не разбрах.
Но по същество -нормално е когато постоянно доливаш течност да нямаш добро парно или пък въобще да нямаш , защото радиаторчето на парното се намира най-високо в охладителната система и "качеството на вискозитета "на въздуха е по-различно от "качеството на вискозитета " на течноста , та радиатора може да остане на сухо.Но явно че си направил ремонт , отстранил си течовете , обезвъздушил си системата си сега си ОК.


Dimiter
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 17:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dimiter » Съб 11 ное 2006 0:38


:oops: Обещавам да не пиша във форума преди да съм се разсънил както трябва. Напоследък ми се събраха няколко безсънни нощи.

copy/paste от:
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0% ... 0%B5%D1%82
-----------------
Вискозитет
от Уикипедия, свободната енциклопедия

Вискозитетът е мярка за съпротивлението на един флуид да се деформира под въздеиствието на срязващо (напречно) напрежение. Възприема се като "гъстота" или съпротивление при изливане. Вискозитетът представя вътрешното съпротивление (напрежение) на флуида да изтича и може да бъде считан като мярка за триенето на флуида. Така водата е "рядка" имайки малък вискозитет, докато растителното масло е "гъсто" имайки голям вискозитет
------------

"Вискозитетни свойства" - имал съм впредвид накуп понятията "вискозитет", "повърхностно напрежение" и "мокрене" от учебника по Физика за 9-ти клас. Само че ... :oops: да речем, че беше много отдавна когато го отварях за последен път.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта