Ако е един значи той е за отчитане на температурата от уредите на таблото и дава информация на компюъра за температурата на двигателя.
Ао са два мисля син и черен на цвят синия е за компютъра, черния за уредите на таблото.
Потърси тук във форума имаше писано някъде как се замерват и какви стойности трябва да показват.
Колеги, НЕРЕШИМ проблем с ниските обороти - Продавам пасата
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12116
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
К.Одаджийски написа:Ако е един значи той е за отчитане на температурата от уредите на таблото и дава информация на компюъра за температурата на двигателя.
Ао са два мисля син и черен на цвят синия е за компютъра, черния за уредите на таблото.
Потърси тук във форума имаше писано някъде как се замерват и какви стойности трябва да показват.

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12116
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
При мен имаше проблем подобен на този.
Получи се едно намаляне на оборотите почти до гаснене, но не е гаснал, след което се форсира до около 3 - 3500 оборота.
Оказа се, че проблема явно е комплексен, щото тези историйки двигателя ги правеше в широки температурни граници.Работеше нормално само първите 2 - 3 минути след запалването.
Смених палеца на делкото и нещата малко се оправиха, след което смених всички вакумни маркучи покрай инжекциона, защото старите бяха заприличали на дъвка и се разпадаха, след което нещата се подобриха още малко и тези симптоми бяха останали само в границите от 50 до 70 градуса.
Ходих на стенд в Мото Пфое и в Бош сервиз като и в двата сервиза ми казаха, че не виждат проблем в двигателя.Писах малко тук във форума и ме посъветваха да проверя моторчето за празен ход.
Като му извадих клемата с кабелчетата оборотите заспаха на около 500, но при загрял двигател, а при студен гасне веднага.
Поинтересувах се по магазините цените за ново са около 90 до 110 лева, но трябва да е със същия номер като старото иначе нестава.
Аз извадих късмет и в една морга намерих със същия номер за 40 лв. с 3 месеца гаранция.Сега ми се е случвало да се форсира 2 или 3 пъти на температура около 70 градуса, но и за това сигурно има нещо дето се е скапало, а и не съм откачвал клемата да рестартирам компа.
П.С Щях да забравя двигателя е PF 1,8 пълен инжекцион 79 кв.
Дано съм бил полезен
Получи се едно намаляне на оборотите почти до гаснене, но не е гаснал, след което се форсира до около 3 - 3500 оборота.
Оказа се, че проблема явно е комплексен, щото тези историйки двигателя ги правеше в широки температурни граници.Работеше нормално само първите 2 - 3 минути след запалването.
Смених палеца на делкото и нещата малко се оправиха, след което смених всички вакумни маркучи покрай инжекциона, защото старите бяха заприличали на дъвка и се разпадаха, след което нещата се подобриха още малко и тези симптоми бяха останали само в границите от 50 до 70 градуса.
Ходих на стенд в Мото Пфое и в Бош сервиз като и в двата сервиза ми казаха, че не виждат проблем в двигателя.Писах малко тук във форума и ме посъветваха да проверя моторчето за празен ход.
Като му извадих клемата с кабелчетата оборотите заспаха на около 500, но при загрял двигател, а при студен гасне веднага.
Поинтересувах се по магазините цените за ново са около 90 до 110 лева, но трябва да е със същия номер като старото иначе нестава.
Аз извадих късмет и в една морга намерих със същия номер за 40 лв. с 3 месеца гаранция.Сега ми се е случвало да се форсира 2 или 3 пъти на температура около 70 градуса, но и за това сигурно има нещо дето се е скапало, а и не съм откачвал клемата да рестартирам компа.
П.С Щях да забравя двигателя е PF 1,8 пълен инжекцион 79 кв.
Дано съм бил полезен

- PASSAT
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Русе
И Аз имам същия проблем както го описа колегата по-горе но нещата се оправиха като извадих едно маркуче на вакуума което отива на таблото за да дърпа въздух от там
т.к. като си го закача (маркучето) оборотите започват да играят от около 400 до към 2000 2500, без значение дали съм на газ или бензин. Опитах да го почистя както ме посъветваха тук във форума но резултат имаше само една седмица
. Аз попитах в Ауто+ колко струва въпросното "моторче" и ми казаха 670++ лева
та.........
Поздрави на всички и успех!!!








Аз ако го намеря за тея пари го вземам без да му мисля...Поинтересувах се по магазините цените за ново са около 90 до 110 лева, но трябва да е със същия номер като старото иначе нестава.
Поздрави на всички и успех!!!
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12116
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
PASSAT написа: Аз попитах в Ауто+ колко струва въпросното "моторче" и ми казаха 670++ лева![]()
![]()
та.........
Аз ако го намеря за тея пари го вземам без да му мисля...Поинтересувах се по магазините цените за ново са около 90 до 110 лева, но трябва да е със същия номер като старото иначе нестава.
Поздрави на всички и успех!!!
Тук в Берковица го доставят с поръчка и ми казаха в единия магазин 104лв. а в другия 108 лв.Доставят ги от София за 24 часа.
Един приятел провери в столицата в някакъв магазин 95лв. му бяха казали, но навсякъде условието беше че номерата трябва да съвпадат иначе нестава.Аз в моргата като сложихме едно с различен номер да го пробваме двигателя така се форсира, че беше в момента преди гръмване.
- RAD&KO
- Мнения: 132
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 14:42
- Автомобил: Passat Variant B3 [3A5 35I]
- Двигател: PB 1990
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
шантави обороти ....
Привет, братя по проблем!
Моето пасатче е 91 г., двг. РВ пълен инжекцион.
В началото оборотите се меняха, когато колата загрееше и на свтофар или при спиране на скорост оборотитезапочваха кючек от 250, та до 2500 об./мин. А-а-а-а-а-а полудявам ... С лек форсаж оборотите се стабилизираха и след малко пак ...
След дълго лутане от различни съвети и пълен отказ от твърдението че е виновен електромагнитния клапан за регулиране на свободния ход, четене по руските книги ми писна и си купих син двуполюсен температурен датчик ... Временно нещата се стабилизираха (една седмица) и сега нещата се обърнаха. Оборотите пощуряват, когато колата загрее към 80 градуса и после, ако загрее до 90 градуса в задръстванията нещата пак се стабилизират. Изумен съм и съм учуден.
За оборотите са важни следните неща, поне за двигател РВ:
- "стъпков ел. мотор ..."
- дебитомер
- температурен датчик
- Ламбда сонда
- включвател за свободния ход при пълно натоварване.
и д.р.
Моля дискутирайте за да стигнеме до решение на тези проблеми ...
Това са проблеми за пълните инжекциони ...
Моето пасатче е 91 г., двг. РВ пълен инжекцион.
В началото оборотите се меняха, когато колата загрееше и на свтофар или при спиране на скорост оборотитезапочваха кючек от 250, та до 2500 об./мин. А-а-а-а-а-а полудявам ... С лек форсаж оборотите се стабилизираха и след малко пак ...
След дълго лутане от различни съвети и пълен отказ от твърдението че е виновен електромагнитния клапан за регулиране на свободния ход, четене по руските книги ми писна и си купих син двуполюсен температурен датчик ... Временно нещата се стабилизираха (една седмица) и сега нещата се обърнаха. Оборотите пощуряват, когато колата загрее към 80 градуса и после, ако загрее до 90 градуса в задръстванията нещата пак се стабилизират. Изумен съм и съм учуден.
За оборотите са важни следните неща, поне за двигател РВ:
- "стъпков ел. мотор ..."
- дебитомер
- температурен датчик
- Ламбда сонда
- включвател за свободния ход при пълно натоварване.
и д.р.
Моля дискутирайте за да стигнеме до решение на тези проблеми ...
Това са проблеми за пълните инжекциони ...

Последна промяна от RAD&KO на Съб 30 дек 2006 18:45, променено общо 1 път.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12116
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: шантави обороти ....
RAD&KO написа:Привет, братя по проблем!
Моето пасатче е 91 г., двг. РВ пълен инжекцион.
В началото оборотите се меняха, когато колата загрееше и нса свтофар или при спиране на скорост оборотитезапочваха кючек от 250, та до 2500 об./мин. А-а-а-а-а-а полудявам ... С лек форсаж оборотите се стабилизираха и след малко пак ...
След дълго лутане от различни съвети и пълен отказ от твърдението че е виновен електромагнитния клапан за регулиране на свободния ход, четене по руските книги ми писна и си купих син двуполюсен температурен датчик ... Временно нещата се стабилизираха (една седмица) и сега нещата се обърнаха. Оборотите пощуряват, когато колата загрее към 80 градуса и после, ако загрее до 90 градуса в задръстванията нещата пак се стабилизират. Изумен съм и съм учуден.
За оборотите са важни следните неща, поне за двигател РВ:
- "стъпков ел. мотор ..."
- дебитомер
- температурен датчик
- Ламбда сонда
- включвател за свободния ход при пълно натоварване.
и д.р.
Моля дискутирайте за да стигнеме до решение на тези проблеми ...
Това са проблеми за пълните инжекциони ...
И аз се чудя какво става с тези обороти.Тук във форума пишеше за "датчик на хол" мисля, но си нямам идея какво е това и каква работа върши, та затова не смея да ръчкам
- RAD&KO
- Мнения: 132
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 14:42
- Автомобил: Passat Variant B3 [3A5 35I]
- Двигател: PB 1990
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
Днес ходих до авто-моргата в Дружба и О`, да са живи и здрави!!!
Купих си плафон за осв. на задния номер (имаха само) един ...
Та там видях, много двигателчета на VW, подобни на моето. Не случайно пиша подобни. Разнообразието е, като разнообразието на папагали в африканската джунгла :shock Дори видях 2.0 DOHC, който не изглеждаше така, както го бях виждал в една голфетка бегачка !!!
За секунди се замечтах да е под моето капаче ... Ех, мечти!
Та се побърках от изработка на проблема "вакум система".
В "Порше БГ", ми обърнаха доста внимание и ми казаха, че вътре в "моторчето за регулиране на празняи ход", имало мембрани, които заминавали с течение на времето, та и от това тези ходове на оборотите.
Най-набедения елемент от цялата с-ма е "моторчето за празен ход", а има и др. елементи ...
Та в "Порше" човекът ми каза че ще ми свали звезди от небето, но не дава гаранция че ще стане много бързо и се опасява, че няма да имат в такъв нов сервиз накрайници за връзка с електрониката на баба от 91г. Хората са в 2006-07 в Европа така да се каже! Та времето е пари ... А, аз гордия притежател на VW Passat - 1,8i, PB, немога да се похваля с наличието на много "време"!
Но пък съм си обещал да дам всичко от себе си, за да може да си оправя баба, после да разкажа на другите и така - Световен МИР !!!
Успех на всички в начинанията! :D :D :D
Купих си плафон за осв. на задния номер (имаха само) един ...
Та там видях, много двигателчета на VW, подобни на моето. Не случайно пиша подобни. Разнообразието е, като разнообразието на папагали в африканската джунгла :shock Дори видях 2.0 DOHC, който не изглеждаше така, както го бях виждал в една голфетка бегачка !!!
За секунди се замечтах да е под моето капаче ... Ех, мечти!
Та се побърках от изработка на проблема "вакум система".
В "Порше БГ", ми обърнаха доста внимание и ми казаха, че вътре в "моторчето за регулиране на празняи ход", имало мембрани, които заминавали с течение на времето, та и от това тези ходове на оборотите.
Най-набедения елемент от цялата с-ма е "моторчето за празен ход", а има и др. елементи ...
Та в "Порше" човекът ми каза че ще ми свали звезди от небето, но не дава гаранция че ще стане много бързо и се опасява, че няма да имат в такъв нов сервиз накрайници за връзка с електрониката на баба от 91г. Хората са в 2006-07 в Европа така да се каже! Та времето е пари ... А, аз гордия притежател на VW Passat - 1,8i, PB, немога да се похваля с наличието на много "време"!
Но пък съм си обещал да дам всичко от себе си, за да може да си оправя баба, после да разкажа на другите и така - Световен МИР !!!
Успех на всички в начинанията! :D :D :D
- RAD&KO
- Мнения: 132
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 14:42
- Автомобил: Passat Variant B3 [3A5 35I]
- Двигател: PB 1990
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
УРААААА !!!
Та да си изкажа радостите, после ще снимам проклетията и ще качвам.
Хиляди благодарности на Vasko & Niksi!
Веднага помагат и са отзивчиви дори и на досадници, като мен.
Та, проблема с оборотите е решен! Реле №32 над бушоните е мъчителят! При поредната нервна криза от кючеците на оборотите, изключих музиката и се заслушах ... Нещо прецъкваше и айде изкубах всичко ... Яко вбесен с джобно ножче отворих проклетото реле (което и грееше) и със злоба започнах да го разглеждам внимателно. Оказа се слаба спойка на едно от крачетата и другото го знаете.
http://snimka.bg/album.php?album_id=89869
Повтарям при променливи обороти проверявайте:
- темп. датчик разположен на тройника за охл. течност, свързан с главата на ДВГ(син);
- стъпков мотор (обикновенно или работи или не. Под работи имам в предвид, че като се пипне с ръка се усеща вибрация);
- ламбда сонда (ако има, защото аз нямам);
- дебитомер (внимателно!!! устройството е много чувствително и скъпо);
- датчик за принудително натоварване (на корпуса на инжекцйона);
- свещи, кабели, дистрибутолна капачка, датчик на Хол;
- гумените съединения (вакум с-та);
- РЕЛЕТА ! Проклетии.
Успех с решаването на всички, които имат такъв проблем!
Весел празник! И ако има нещо пак ще пиша!




Хиляди благодарности на Vasko & Niksi!

Веднага помагат и са отзивчиви дори и на досадници, като мен.
Та, проблема с оборотите е решен! Реле №32 над бушоните е мъчителят! При поредната нервна криза от кючеците на оборотите, изключих музиката и се заслушах ... Нещо прецъкваше и айде изкубах всичко ... Яко вбесен с джобно ножче отворих проклетото реле (което и грееше) и със злоба започнах да го разглеждам внимателно. Оказа се слаба спойка на едно от крачетата и другото го знаете.
http://snimka.bg/album.php?album_id=89869
Повтарям при променливи обороти проверявайте:
- темп. датчик разположен на тройника за охл. течност, свързан с главата на ДВГ(син);
- стъпков мотор (обикновенно или работи или не. Под работи имам в предвид, че като се пипне с ръка се усеща вибрация);
- ламбда сонда (ако има, защото аз нямам);
- дебитомер (внимателно!!! устройството е много чувствително и скъпо);
- датчик за принудително натоварване (на корпуса на инжекцйона);
- свещи, кабели, дистрибутолна капачка, датчик на Хол;
- гумените съединения (вакум с-та);
- РЕЛЕТА ! Проклетии.
Успех с решаването на всички, които имат такъв проблем!
Весел празник! И ако има нещо пак ще пиша!
Последна промяна от RAD&KO на Съб 30 дек 2006 18:34, променено общо 1 път.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12116
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
- RAD&KO
- Мнения: 132
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 14:42
- Автомобил: Passat Variant B3 [3A5 35I]
- Двигател: PB 1990
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
К.Одаджийски написа:А дано е от това проблема.След 2 - 3 часа ще проверя и утре ще пиша дали има проблем.
Моля те, провери какъв тип система на запалване е твоята кола.
"DIGIFANT", "MONO-JETRONIC", "MONO-MOTRONIC", "SIMOS",
"K-JETRONIC", "KE-MOTRONIC" и д.р.
Питам, та да опитам да чета и да вида дали мога да помогна

Моите коментари са изцяло върху наблюденията ми по моя двигател 1.8I - РВ, без газ-инсталация. Такова не слагам, защото скапва дебитомера, бенз. помпа, инжекцион и т.н.
Най-добрата газова инсталация е заводската, но това е мое мнение и не го натрапвам. Успех и Весела Нова Година !!!


- todorgg
- Мнения: 19
- Регистриран на: Пон 23 окт 2006 8:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
RAD&KO написа:УРААААА !!!![]()
![]()
![]()
Та да си изкажа радостите, после ще снимам проклетията и ще качвам.
Хиляди благодарности на Vasko & Niksi!![]()
Веднага помагат и са отзивчиви дори и на досадници, като мен.
Та, проблема с оборотите е решен! Реле №32 над бушоните е мъчителят! При поредната нервна криза от кючеците на оборотите, изключих музиката и се заслушах ... Нещо прецъкваше и айде изкубах всичко ... Яко вбесен с джобно ножче отворих проклетото реле (което и грееше) и със злоба започнах да го разглеждам внимателно. Оказа се слаба спойка на едно от крачетата и другото го знаете.
http://snimka.bg/album.php?album_id=89869
Повтарям при променливи обороти проверявайте:
- темп. датчик разположен на тройника за охл. течност, свързан с главата на ДВГ(син);
- стъпков мотор (обикновенно или работи или не. Под работи имам в предвид, че като се пипне с ръка се усеща вибрация);
- ламбда сонда (ако има, защото аз нямам);
- дебитомер (внимателно!!! устройството е много чувствително и скъпо);
- датчик за принудително натоварване (на корпуса на инжекцйона);
- свещи, кабели, дистрибутолна капачка, датчик на Хол;
- гумените съединения (вакум с-та);
- РЕЛЕТА ! Проклетии.
Успех с решаването на всички, които имат такъв проблем!
Весел празник! И ако има нещо пак ще пиша!
Колега, я ме светни за тва реле по ясно. За какво е?
Момчета вие сте станали като мозъчни хирурзи бе, знаете бахти подробностите пад капака!!!Машала!!!
Аз също си имах проблем с ниските оборотчета и направо ми се плачеше щото ми гаснеше като на новобранец. Бях полудял. Ама по новата година смених бензиностанцията, бях на Еко а минах на Лукойл и нещещ ли автомобилчето заспа!!! Да не чуе дявола че като гледам каква е тъмна индия тва ниските обороти не ми се мисли.Така че стискайте и вие палци проблема да е само в гадните гръцки резервоари!!! Айде добра нова година на всички от форумЪТ!!!
Аз също си имах проблем с ниските оборотчета и направо ми се плачеше щото ми гаснеше като на новобранец. Бях полудял. Ама по новата година смених бензиностанцията, бях на Еко а минах на Лукойл и нещещ ли автомобилчето заспа!!! Да не чуе дявола че като гледам каква е тъмна индия тва ниските обороти не ми се мисли.Така че стискайте и вие палци проблема да е само в гадните гръцки резервоари!!! Айде добра нова година на всички от форумЪТ!!!
- RAD&KO
- Мнения: 132
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 14:42
- Автомобил: Passat Variant B3 [3A5 35I]
- Двигател: PB 1990
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
Относно реле №32
Todorgg написа:RAD&KO написа:УРААААА - РЕЛЕТА ! Проклетии!
Колега, я ме светни за тва реле по ясно. За какво е?
По книга, пише че служи за захранване на контролера за Комплексна Система за Управление на Двигателя (КУСД) "DIGIFAN".
От снимките се вижда една бобина с контактор. Под бобината има някакво съпротивление, но не знам какво е.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 56 госта