B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Техническа и сервизна информация за Passat
axeon
Мнения: 92
Регистриран на: Чет 21 май 2009 20:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Harmanli

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот axeon » Пет 13 апр 2012 7:51


Аз съм много скептично настроен към тези спрейове за тест на глави и блокове,може би защото доста пъти са ме подвеждали и съм брал ядове.Най добрия вариятн за тест си е в сервиз надуване и потапяне в вода с работна температура.




Потребителски аватар
emil210378
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 15 дек 2010 16:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот emil210378 » Пет 13 апр 2012 9:18


За да бъда честен аз за пръв път виждам такъв спрей, но там от където ми го донесоха работят постоянно с него за проверка на цистерни с гориво.Докато разглобявахме един съсед който работи в ТЕЦ потвърди употребата на спрей че е удачна. Използват го да проверяват заварките на тръби по който ще върви пара 400г.температура.Другото нещо което ми направи впечатление е че единия болт който стяга главата е видимо чист, отворите през който е вървял антифриза са близо до отвора на този болт ,и гарнитурата точно там беше като паяжина . С леко докосване на отверката по гарнитурата се проби и ми се струва че е качвала антифриза по този отвор и е мокрело разпределителния вал и капачето на един от клапаните . За това предполагам когато е студена не е чаткала. След като загрее, главата поради това че е алумин и се разширява по бързо от желязото(ВЪПРОСНИЯ БОЛТ)е прекарала антифриза до капачетата на клапаните на 4 цилиндър и за това е тракало .Това е мое мнение,и предположение .А възможно ли е да е останала главата без антифриз и да е чаткали от прегряване? И знае ли някой колко литра е системата защото аз прахосах близо 15-17 л.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот Iezekil » Пет 13 апр 2012 21:23


около 5 литра е


Потребителски аватар
emil210378
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 15 дек 2010 16:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот emil210378 » Съб 14 апр 2012 20:02


Искам един съвет.По дюзите нещо пипа ли се? Освен почистване с разредител, нагара по всмукателните колектори трябва ли да се изчисти до блясък, дросела нужно ли е да се сваля за почистване и профилактика. И след шлайф на главата с каква гарнитура ..... дебелина , с нормална или усилена за да покрие ,компенсира намаляването на горивната камера.


axeon
Мнения: 92
Регистриран на: Чет 21 май 2009 20:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Harmanli

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот axeon » Вто 17 апр 2012 11:16


Ако всичко си е работило както трябва не го разбъзикавай повече.Колко е шлайфана главата


Потребителски аватар
emil210378
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 15 дек 2010 16:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот emil210378 » Вто 17 апр 2012 14:45


Ми ,0,25 е написано на главата.На мен лични нищо не ми говори това. Нямам си на идея много ли е или малко.Та за това ме интересува дали да купя гарнитура която да е по дебела,от стандартната. Посъветваха ме да не пасвам клапаните с винтоверт,а на ръка,вие кажете как.Всичко останало е пари,и време.


axeon
Мнения: 92
Регистриран на: Чет 21 май 2009 20:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Harmanli

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот axeon » Вто 17 апр 2012 14:51


Ще мине и с стандартна гарнитура на главата няма да има проблем.Да добре е да се пасват на ръка вземаш парче маркуч вкарваш клапана намазан с шлайф паста в главата нанизваш маркуча от горе и почваш да движиш маркуча с две ръце напреде назаде бързо като на моменти пускаш клапана леко на долу да не контактува с леглото трудно е за обяснение а и не е толкова лесно колкото изглежда,няма ли вариант някой да ти покаже как става номера или някой да ти пасне клапаните.Задължително смени гумичките на клапаните преди да сглобиш главата


Потребителски аватар
emil210378
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 15 дек 2010 16:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот emil210378 » Вто 17 апр 2012 15:55


Да и на мен така ми казаха, обезателно да сменя гумичките на клапаните. Да търся ли определена марка или като вземам гарнитурата виктори ренц ,има и такава марка гумички за клапаните.Защото преди години за ладата купувах едни розови(СИЛИКОНОВИ).Това беше критерия за качествено обслужена глава. И пастата ми е едрозърнеста,ще имали проблем ако се минат леглата на клапаните с нея или да търся по ситна паста.


axeon
Мнения: 92
Регистриран на: Чет 21 май 2009 20:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Harmanli

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот axeon » Вто 17 апр 2012 16:22


emil210378 написа:Да и на мен така ми казаха, обезателно да сменя гумичките на клапаните. Да търся ли определена марка или като вземам гарнитурата виктори ренц ,има и такава марка гумички за клапаните.Защото преди години за ладата купувах едни розови(СИЛИКОНОВИ).Това беше критерия за качествено обслужена глава. И пастата ми е едрозърнеста,ще имали проблем ако се минат леглата на клапаните с нея или да търся по ситна паста.

Виктори ренц стават не са лоши.За паста добре е да е по финна това поне по мое мнение и опит макар че и твоята може да си е ОК, капвай и по капка масалце по стъблото на клапана да не стърже на сухо в водача след като паснеш клапаните задължително избърши и измий останалата шлайф паста и цялата глава, и направи една олекотена процедура на пасване но не с паста а с чисто моторно масло


Потребителски аватар
emil210378
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 15 дек 2010 16:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот emil210378 » Пет 20 апр 2012 8:07


Вчера, след щателно почистване на всички части по главата открих че два от болтовете на главата видимо на места няма резба,и резбата беше пълна с нагар като на клапаните.Доста време ми отне да сваля налепите и нагара от главата но в крайна сметка се получи добър резултат.Клапаните също добиха приветлив вид,но с много зор,и ругатни :D .Но с шкурка и винтоверт се постигна ефект. Днес ще напасна клапаните, ще умия след това за последен път главата с препарат и след обяд си чакам гарнитурите,и гумичките за клапаните.Има ли нещо специфично по слагането на гумичките?Пасването на клапаните кога да го направя,преди да съм свалил старите гумички или след монтажа на новите.Имах и проблем с изпускателните колектори.Още при разглобяването накъсах 4-и шпилки. Тях ги отремонтирах като заварих гайка на парчето шпилка,което остана на колектора.След като ги развих намерих в гаража шпилка с същтата резба ,прекарах я на флашка,намазах с графитна смаска ,завих ги,и ги резнах според съществуващтите.С това приключих работата по елементите на главата.Остава днес да оправя и шпилките на всмукателните тръби че те излязоха заедно с гайките.Малко са по особени имат законтрящ елемент, пред гайката.Такива за пръв път виждам... абе немска му работа .


Потребителски аватар
emil210378
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 15 дек 2010 16:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот emil210378 » Пет 20 апр 2012 15:40


Пълна трагедия. Моя майстор едва беше паснал на 1-ви цилиндър клапаните като забеляза след избърсване на леглата че между двете легла има цепнатина.Втрихме шлайф паста и на останалите три цилиндъра и се оказа че само на един няма спукано.За това спряхме с пасването на клапаните .Видимо не се вижда да са спукани леглата. Дайте съвет може ли да се спаси главата или да я отпиша.Взех да се чудя от някоя морга ли да търся или нова .Едно комшииче с рено 19 има същия проблем само че при него и на четирите цилиндъра .Миналата година смени гарнитура два пъти и сподели че по празниците е одухал гарнитура отново.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот radotom » Пет 20 апр 2012 19:27


Емо, принципно това е недопустимо за бензинови автомобили (така и не разбрах защо твърдят, че на дизелите не им пречело спукването на бренелите)
Закарайте главата на водна проба.
Приятелче твърди, че вече няколко глави затваря така (със съответните предупреждения и уговорки, разбира се!) и колите нямат проблем, при все, че изрично са се разбрали периодично да минават при него на проба за изгорели газове в антифриза :dontknow:


Потребителски аватар
Layman
Мнения: 148
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 14:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търново

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот Layman » Пет 20 апр 2012 19:57


emil210378 написа:Взех да се чудя от някоя морга ли да търся или нова

Когато се съмнявах, че моята гарнитура прави беля, попитах в магазина от койото купувам части колко би струвала нова глава. Отговориха ми, че никой не бил си поръчвал още, но не било проблем да дойде от немско. Около 3000 лв. scare


Потребителски аватар
ilian78
Мнения: 72
Регистриран на: Съб 22 яну 2011 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: къшин

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот ilian78 » Пет 20 апр 2012 20:17


набии нови бренери,ако са скъпи отиди при накой и от разпределителен вал,да ти направи нови на координатна машина и да ги набие,преди това главата на някой майстор да я навари.Ако си от Плевен това упражнение става за около 4 часа и си готов


axeon
Мнения: 92
Регистриран на: Чет 21 май 2009 20:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Harmanli

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот axeon » Съб 21 апр 2012 9:58


emil210378 написа:Пълна трагедия. Моя майстор едва беше паснал на 1-ви цилиндър клапаните като забеляза след избърсване на леглата че между двете легла има цепнатина.Втрихме шлайф паста и на останалите три цилиндъра и се оказа че само на един няма спукано.За това спряхме с пасването на клапаните .Видимо не се вижда да са спукани леглата. Дайте съвет може ли да се спаси главата или да я отпиша.Взех да се чудя от някоя морга ли да търся или нова .Едно комшииче с рено 19 има същия проблем само че при него и на четирите цилиндъра .Миналата година смени гарнитура два пъти и сподели че по празниците е одухал гарнитура отново.
Е точно от това ме беше страх и в едното си мнение казах че нямам вяра на спрейчета за тест ,а само на воден тест с надув,ако беше минала на такъв още там щяха ти кажат за цепките дори и да не издиша от тях.Доста коли съм затварял така по желание на клиенти много плакаха други още карат.Мое лично мнение или какво бих направил аз друга глава втора ръка взета с уговорката че ще я тестваш за да се види какво става и ако има проблем да я върнеш,не рискувай с тази нацепена глава.Много хора ще ти препоръчат заварка там нови легла не знам си какво и накрая се занимаваш с глупости не се хващай на такова хоро.Но ти си знаеш все пак

Последна промяна от axeon на Съб 21 апр 2012 10:02, променено общо 1 път.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 32 госта