Проблем с температурата при Пасат Б4

Техническа и сервизна информация за Passat
Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4

Мнениеот Гергин » Пет 28 сеп 2012 8:44


Температурен датчик или термостат, не вярвам да е нещо друго.
Иначе и при мен когато е мнооого жега и спра някъде с пуснат климатик вдига над 100.
В движение не би трябвало да имаш проблем с температурата, което навежда на мисълта за термостат.
По трудно се сменя и по е скъпо. А на твоя "майстор" много здраве, да му се скапе......
Премери го тоя датчик и веднага ще се хване. Термостат от официален вносител, гледам от София си. Влизаш в сервизи viewforum.php?f=13 и първите трима ще ти свършат работа.




iwo_ko
Мнения: 14
Регистриран на: Нед 10 окт 2010 17:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Соофия

Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4

Мнениеот iwo_ko » Вто 02 окт 2012 21:38


Почивните дни пътувах провинция - Враца, Монтана и Берковица(родом съм от там). По магистралата ми загря до към 100 (102). В Берковица обиколих всички възможни майстори. Един каза, че билоа заминала гарнитурата на главата и за това греела...Била вкарвала компресията в охладителната система. Другите се държаха по нормално:
почваме и сменяме последователно нещата, докато се оправи. Бях взел между другото термостат, но ма трима специалисти, не било от него. Това, което открих (сам, между другото):
1. Пластмасите, които насочват въздуха от радиатора, към перките се "мандахерцаха" насам-натам, но имаха останали щипки и не се чуваха да дрънкат. Една от тях се жулеше в ремъка. Укрепих ги, ремъчето е здраво, макар и напукано; не превърта.
2. Открих сълзене по гарнитурата и реших, че онзи дето разправяше, че е заминала е прав...Но впоследствие видях, че идва(сълзенето) от тройника с температурния датчик. Смених го с подобен - има два отвора за датчици, на единия сложихме тапа(такъв имаше в Берковица).(дали трябва да го сменя с по-истински!) Сега температурата стига до 98 гр. макс. Държи си 92-93, в задръстване до 98. При тази температура обаче маркучите стават доста твърди. Смятам да сменя термостата, зада не достига повече от 95. Какъв да взема - на 87, 84 или 82? И дали трябва да сменя и датчика на перката с такъв за по-ниски градуси? Или като отваря по- рано климатика и радиатора, а съответно и той се затоплят на по-ниска температура, ще включва по-навреме? Правих замерване на жълтия температурен датчик. При 84-85, показваше 285 ома.
Предварително Благодаря за отговирите и съветите!


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4

Мнениеот milmar » Сря 03 окт 2012 9:23


Не ти трябва термостат за 82 градуса, нито за 62 :lol: , а ти трябва такъв, какъвто е определен за мотора ти. Ако той е проблема, смени го с работещ.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4

Мнениеот Iezekil » Сря 03 окт 2012 18:36


едва люи ще намерюи на 82,че даже и на 84 градуса.А до колко верни са тези градуси,които каваш?Засече ли ги с термометър?


iwo_ko
Мнения: 14
Регистриран на: Нед 10 окт 2010 17:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Соофия

Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4

Мнениеот iwo_ko » Сря 03 окт 2012 20:02


До 70 са така. За по високите градуси- не съм измислил как да провверя. Мога да пробвам ,като загрее, изключвам, отварям капачката, свалям тапата на тройника, на контакт и с термометъра във втория отвор. каквото изтече - доливам. Дано свърша работа по светло утре...
А 70 ги мерих като сменях тройника - махнах датчика, от там бликаше антифриз и термометъра в него.


denisadsl
Мнения: 70
Регистриран на: Пет 04 сеп 2009 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg- Deutschland

Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4

Мнениеот denisadsl » Сря 03 окт 2012 20:33


колега с какъв температурен датчик си ти?аз имах подобен проблем като купих наскоро пасата б4 1994г.1,9TDI 1Z мотора и първият ден още забелязах че не вдига повече от 70градуса след няколко дена го вкарах в бокса за обслужване за ролки ремъци масла и т.н.и беше дошъл ред и на този проблем и майстора предположи,че проблема идва от две места температурен датчик и тесрмостат сменихме първо термостата но проблема си остана следващият ден смемнихме и температурният датчик с някакъв от Ауто+ на една фирма FAE за около 19 лв.който е черен с една жълта точка но оригиналният,който излезе от колата си беше EITH Luxemburg с жълт пръстен но майстора ми каза,че е слагал от тея ефтините доста и досега не са се оплаквали .Еми викам добре слагай и следкато запалих започнах за първи път да виждам как загрява колата но си мислех ,че ще застане на 90 е да ама не то си продължи да качва и качва и отиде на 100 се застопори и на 102 по таблото вътре вентиалторите тръгваха на 1-ва степен,покарах няколко дена така и започна да ме дразни това,че все към 100 стои и постояно не отделях поглед от него и пак се свързах с майстора викам му тва нещо на 100 седи бре това мисля не е добре имаме проблем ,тъйкато на други колеги им седи на към 90 и той ми каза,че или е датчика или не сме случили на термостат а уж беше от хубавите behler и седнах ден два да чета тука из форума и стигнах до идеята че проблема с високата температура на таблото 100 градуса може да се дължи на ефтиният датчик и отскочихме с майстора до Ауто+ и ги помолихме да ми доставят оригинален на фирмата EITH Luxemburg и вчера го поръчахме и днес пристигна но като отидох да го взема видях че е с тъмносин пръстен вместо жълт но от магазина момчето ме увери и ми показа,че до 2003 година са се произвеждали жълти и след това започват тъмно сини с различен каталожен номер и т.н. викам ок щом е така и го взех цената му е 75лв. и след работа тази привечер го поставих като махнах ментака на FAE и запалих и започнах да форсирам и т.н. за да загрее забелязах че започна да загрява нормално мина 70 мина 80 и към 89-90 се застопори продължих с форсирането и стигна макс 92 (а предният ден за същото време и форсиране ефтиният датчик беше минал над 100 ) но този си застопори на 92 тръгнах да го карам и падна на 88 и не мърда карах интезивно с цел да загрее хубаво но и така не мръдна над 90 и вече съм спокоен че проблема ми е оправен!
и затова колега първо си смени датчика с оригинален на EITH Luxemburg и мисля че ще си оправиш проблемите като мен!

Последна промяна от denisadsl на Сря 03 окт 2012 22:18, променено общо 1 път.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13409
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 03 окт 2012 21:51


Бахахахаха!Датчик за 75 лв.Ти парите ги немаш за нищо бре!Баах тоя датчик,мери ли температурата!Пак ще се повторя-таблата на Б4 лъжат здраво!


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4

Мнениеот milmar » Сря 03 окт 2012 22:15


denisadsl написа:... и майстора ми е добър и предположи....

След всичко преживяно, явно това е сарказъм :D !

Zdravko Zankov написа:...Пак ще се повторя-таблата на Б4 лъжат здраво!


Аз не съм казвал до сега, но да повторя mhihi , по какво съдиш,че лъжат, имам Пасат Б4, сравнявал съм с показанията на VAG COM много (10-ки) пъти и винаги си е било еднакво. За мен "еднакво" при този начин на мерене и отчитане е да има разлика максимум 2-3 градуса. Не съм забелязвал по-голяма. Ако очакквате точност 0.1 градус :Mr Green Fun , просто забрави, пък и няма абсолютно никакъв смисъл!


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4

Мнениеот Iezekil » Чет 04 окт 2012 19:45


Иа да повторя,ба си майстора като ще сменя наред.То първо се мери и човека за това пита,щото нема пари да сменя квот му падне.Датчик с жълт пръстен се продава нов за 15 лв,но айде да кажем,че е менте.Те щото оригиналните ги правят още...
А съм с жълт но съм пробвал с кафяв и зелен от дизел.Зеления ми даваше около 5 градуса повече от жълтия.А по въпроса дали е термостат само термометъра може да каже.Датчиците се замерват,като също и в магазина може да си го замерваш на стайна темп.


iwo_ko
Мнения: 14
Регистриран на: Нед 10 окт 2010 17:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Соофия

Re: Проблем с температурата при Пасат Б4

Мнениеот iwo_ko » Пон 08 окт 2012 20:04


Пътувах пак през Петрохан. По тъмно, при 10-20 гр.. Показания на таблото - максимум 95, при макс. натоварване "в баира". Останах доволен. Направих проверка на другия ден:
- махнах маркучето към преливника и пъхнах там в тройника накрайника на ел. термометър. При 92 С по табло - 97-98 на електронния! Изкарах си ангелите! Айо е верен електр. термом., значи в двигателя би трябвало да е към 102-103гр., когато по табло ми е 98. Обаче, ако е така, при тези 102-105 дето ми показа таблото, в мотора трябва да е ...леш...108-110. ...Да , ама не ми светна
лампичката. И взех вчера, бях почивка, от на брат ми Шарана датчика и на мястото на тапата в тройника. Моя жълт, неговия също Люксенбург, само че син. Показанията на двата - "+-"1 гр. На около 91-92 започва да отваря термостата, на 95 включва перката. И се успокоих. Смятам, ако не ми направи проблем надуването на тръбите, да не пипам нищо до пролетта. Тогава при по-високи температури ще проличи има ли нещо.
Благодаря на Всички за мненията и съветите! Ако не бяхте Вие, щях да направя не се знае какви глупости. Човек като му дойде и се панира . Отстрани май се преценяват по-добре фактите.Надявам се ,някой ден да мога да Ви върна услугите по някакъв начин!


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с температурата при Пасат Б4

Мнениеот jerrry » Пон 08 окт 2012 21:42


Колега, започни от най-простото, измий си хубаво радиатора.


iwo_ko
Мнения: 14
Регистриран на: Нед 10 окт 2010 17:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Соофия

Re: Проблем с температурата при Пасат Б4

Мнениеот iwo_ko » Вто 09 окт 2012 19:44


Ами мих го. Между двата радиатора нямаше почти никакви боклуци. От спукания тройник е влизало въздух и е правило въздушна възглавница. Поради това термостата, респективно перката са включвали по-късно.
Ако няма някой да казва (пише) нещо друго, смятам че твемата трябва да бъде затворена. Благодаря отново на всички!


red rider
Мнения: 1456
Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
Автомобил: virgine blue B3
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Проблем с температурата при Пасат Б4

Мнениеот red rider » Вто 09 окт 2012 19:54


На пасата по книжка му дават 100 градуса нормална температура . Моя откакто съм го взел си работи в града на 100 , извън града слиза на 87-90 градуса .

Изображение
Това е от тази тема , за моменти ми е стигала до 105 градуса в големите жеги при каране градско .
viewtopic.php?f=6&t=286847

Последна промяна от red rider на Вто 09 окт 2012 20:47, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с температурата при Пасат Б4

Мнениеот Iezekil » Вто 09 окт 2012 20:21


Тая книжка не съм я чел...
А автора нали си беше сменил тройника преди да мериш,че ти е висока температурата?


iwo_ko
Мнения: 14
Регистриран на: Нед 10 окт 2010 17:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Соофия

Re: Проблем с температурата при Пасат Б4

Мнениеот iwo_ko » Вто 09 окт 2012 21:38


А автора нали си беше сменил тройника преди да мериш,че ти е висока температурата?
Неее. Преди да да открия спукания тройник, термостата отваряше на 95,а перката включваше 98..
А след смяната съответно 92 и 95 гр. и аз се успокоих.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ognqn и 40 госта