Температурен датчик или термостат, не вярвам да е нещо друго.
Иначе и при мен когато е мнооого жега и спра някъде с пуснат климатик вдига над 100.
В движение не би трябвало да имаш проблем с температурата, което навежда на мисълта за термостат.
По трудно се сменя и по е скъпо. А на твоя "майстор" много здраве, да му се скапе......
Премери го тоя датчик и веднага ще се хване. Термостат от официален вносител, гледам от София си. Влизаш в сервизи viewforum.php?f=13 и първите трима ще ти свършат работа.
Проблем с температурата при Пасат Б4
Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4
Почивните дни пътувах провинция - Враца, Монтана и Берковица(родом съм от там). По магистралата ми загря до към 100 (102). В Берковица обиколих всички възможни майстори. Един каза, че билоа заминала гарнитурата на главата и за това греела...Била вкарвала компресията в охладителната система. Другите се държаха по нормално:
почваме и сменяме последователно нещата, докато се оправи. Бях взел между другото термостат, но ма трима специалисти, не било от него. Това, което открих (сам, между другото):
1. Пластмасите, които насочват въздуха от радиатора, към перките се "мандахерцаха" насам-натам, но имаха останали щипки и не се чуваха да дрънкат. Една от тях се жулеше в ремъка. Укрепих ги, ремъчето е здраво, макар и напукано; не превърта.
2. Открих сълзене по гарнитурата и реших, че онзи дето разправяше, че е заминала е прав...Но впоследствие видях, че идва(сълзенето) от тройника с температурния датчик. Смених го с подобен - има два отвора за датчици, на единия сложихме тапа(такъв имаше в Берковица).(дали трябва да го сменя с по-истински!) Сега температурата стига до 98 гр. макс. Държи си 92-93, в задръстване до 98. При тази температура обаче маркучите стават доста твърди. Смятам да сменя термостата, зада не достига повече от 95. Какъв да взема - на 87, 84 или 82? И дали трябва да сменя и датчика на перката с такъв за по-ниски градуси? Или като отваря по- рано климатика и радиатора, а съответно и той се затоплят на по-ниска температура, ще включва по-навреме? Правих замерване на жълтия температурен датчик. При 84-85, показваше 285 ома.
Предварително Благодаря за отговирите и съветите!
почваме и сменяме последователно нещата, докато се оправи. Бях взел между другото термостат, но ма трима специалисти, не било от него. Това, което открих (сам, между другото):
1. Пластмасите, които насочват въздуха от радиатора, към перките се "мандахерцаха" насам-натам, но имаха останали щипки и не се чуваха да дрънкат. Една от тях се жулеше в ремъка. Укрепих ги, ремъчето е здраво, макар и напукано; не превърта.
2. Открих сълзене по гарнитурата и реших, че онзи дето разправяше, че е заминала е прав...Но впоследствие видях, че идва(сълзенето) от тройника с температурния датчик. Смених го с подобен - има два отвора за датчици, на единия сложихме тапа(такъв имаше в Берковица).(дали трябва да го сменя с по-истински!) Сега температурата стига до 98 гр. макс. Държи си 92-93, в задръстване до 98. При тази температура обаче маркучите стават доста твърди. Смятам да сменя термостата, зада не достига повече от 95. Какъв да взема - на 87, 84 или 82? И дали трябва да сменя и датчика на перката с такъв за по-ниски градуси? Или като отваря по- рано климатика и радиатора, а съответно и той се затоплят на по-ниска температура, ще включва по-навреме? Правих замерване на жълтия температурен датчик. При 84-85, показваше 285 ома.
Предварително Благодаря за отговирите и съветите!
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4
Не ти трябва термостат за 82 градуса, нито за 62
, а ти трябва такъв, какъвто е определен за мотора ти. Ако той е проблема, смени го с работещ.

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4
едва люи ще намерюи на 82,че даже и на 84 градуса.А до колко верни са тези градуси,които каваш?Засече ли ги с термометър?
Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4
До 70 са така. За по високите градуси- не съм измислил как да провверя. Мога да пробвам ,като загрее, изключвам, отварям капачката, свалям тапата на тройника, на контакт и с термометъра във втория отвор. каквото изтече - доливам. Дано свърша работа по светло утре...
А 70 ги мерих като сменях тройника - махнах датчика, от там бликаше антифриз и термометъра в него.
А 70 ги мерих като сменях тройника - махнах датчика, от там бликаше антифриз и термометъра в него.
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Пет 04 сеп 2009 22:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg- Deutschland
Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4
колега с какъв температурен датчик си ти?аз имах подобен проблем като купих наскоро пасата б4 1994г.1,9TDI 1Z мотора и първият ден още забелязах че не вдига повече от 70градуса след няколко дена го вкарах в бокса за обслужване за ролки ремъци масла и т.н.и беше дошъл ред и на този проблем и майстора предположи,че проблема идва от две места температурен датчик и тесрмостат сменихме първо термостата но проблема си остана следващият ден смемнихме и температурният датчик с някакъв от Ауто+ на една фирма FAE за около 19 лв.който е черен с една жълта точка но оригиналният,който излезе от колата си беше EITH Luxemburg с жълт пръстен но майстора ми каза,че е слагал от тея ефтините доста и досега не са се оплаквали .Еми викам добре слагай и следкато запалих започнах за първи път да виждам как загрява колата но си мислех ,че ще застане на 90 е да ама не то си продължи да качва и качва и отиде на 100 се застопори и на 102 по таблото вътре вентиалторите тръгваха на 1-ва степен,покарах няколко дена така и започна да ме дразни това,че все към 100 стои и постояно не отделях поглед от него и пак се свързах с майстора викам му тва нещо на 100 седи бре това мисля не е добре имаме проблем ,тъйкато на други колеги им седи на към 90 и той ми каза,че или е датчика или не сме случили на термостат а уж беше от хубавите behler и седнах ден два да чета тука из форума и стигнах до идеята че проблема с високата температура на таблото 100 градуса може да се дължи на ефтиният датчик и отскочихме с майстора до Ауто+ и ги помолихме да ми доставят оригинален на фирмата EITH Luxemburg и вчера го поръчахме и днес пристигна но като отидох да го взема видях че е с тъмносин пръстен вместо жълт но от магазина момчето ме увери и ми показа,че до 2003 година са се произвеждали жълти и след това започват тъмно сини с различен каталожен номер и т.н. викам ок щом е така и го взех цената му е 75лв. и след работа тази привечер го поставих като махнах ментака на FAE и запалих и започнах да форсирам и т.н. за да загрее забелязах че започна да загрява нормално мина 70 мина 80 и към 89-90 се застопори продължих с форсирането и стигна макс 92 (а предният ден за същото време и форсиране ефтиният датчик беше минал над 100 ) но този си застопори на 92 тръгнах да го карам и падна на 88 и не мърда карах интезивно с цел да загрее хубаво но и така не мръдна над 90 и вече съм спокоен че проблема ми е оправен!
и затова колега първо си смени датчика с оригинален на EITH Luxemburg и мисля че ще си оправиш проблемите като мен!
и затова колега първо си смени датчика с оригинален на EITH Luxemburg и мисля че ще си оправиш проблемите като мен!
Последна промяна от denisadsl на Сря 03 окт 2012 22:18, променено общо 1 път.
-
- VW експерт
- Мнения: 13409
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4
Бахахахаха!Датчик за 75 лв.Ти парите ги немаш за нищо бре!Баах тоя датчик,мери ли температурата!Пак ще се повторя-таблата на Б4 лъжат здраво!
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4
denisadsl написа:... и майстора ми е добър и предположи....
След всичко преживяно, явно това е сарказъм

Zdravko Zankov написа:...Пак ще се повторя-таблата на Б4 лъжат здраво!
Аз не съм казвал до сега, но да повторя


- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4
Иа да повторя,ба си майстора като ще сменя наред.То първо се мери и човека за това пита,щото нема пари да сменя квот му падне.Датчик с жълт пръстен се продава нов за 15 лв,но айде да кажем,че е менте.Те щото оригиналните ги правят още...
А съм с жълт но съм пробвал с кафяв и зелен от дизел.Зеления ми даваше около 5 градуса повече от жълтия.А по въпроса дали е термостат само термометъра може да каже.Датчиците се замерват,като също и в магазина може да си го замерваш на стайна темп.
А съм с жълт но съм пробвал с кафяв и зелен от дизел.Зеления ми даваше около 5 градуса повече от жълтия.А по въпроса дали е термостат само термометъра може да каже.Датчиците се замерват,като също и в магазина може да си го замерваш на стайна темп.
Re: Проблем с температурата при Пасат Б4
Пътувах пак през Петрохан. По тъмно, при 10-20 гр.. Показания на таблото - максимум 95, при макс. натоварване "в баира". Останах доволен. Направих проверка на другия ден:
- махнах маркучето към преливника и пъхнах там в тройника накрайника на ел. термометър. При 92 С по табло - 97-98 на електронния! Изкарах си ангелите! Айо е верен електр. термом., значи в двигателя би трябвало да е към 102-103гр., когато по табло ми е 98. Обаче, ако е така, при тези 102-105 дето ми показа таблото, в мотора трябва да е ...леш...108-110. ...Да , ама не ми светна
лампичката. И взех вчера, бях почивка, от на брат ми Шарана датчика и на мястото на тапата в тройника. Моя жълт, неговия също Люксенбург, само че син. Показанията на двата - "+-"1 гр. На около 91-92 започва да отваря термостата, на 95 включва перката. И се успокоих. Смятам, ако не ми направи проблем надуването на тръбите, да не пипам нищо до пролетта. Тогава при по-високи температури ще проличи има ли нещо.
Благодаря на Всички за мненията и съветите! Ако не бяхте Вие, щях да направя не се знае какви глупости. Човек като му дойде и се панира . Отстрани май се преценяват по-добре фактите.Надявам се ,някой ден да мога да Ви върна услугите по някакъв начин!
- махнах маркучето към преливника и пъхнах там в тройника накрайника на ел. термометър. При 92 С по табло - 97-98 на електронния! Изкарах си ангелите! Айо е верен електр. термом., значи в двигателя би трябвало да е към 102-103гр., когато по табло ми е 98. Обаче, ако е така, при тези 102-105 дето ми показа таблото, в мотора трябва да е ...леш...108-110. ...Да , ама не ми светна
лампичката. И взех вчера, бях почивка, от на брат ми Шарана датчика и на мястото на тапата в тройника. Моя жълт, неговия също Люксенбург, само че син. Показанията на двата - "+-"1 гр. На около 91-92 започва да отваря термостата, на 95 включва перката. И се успокоих. Смятам, ако не ми направи проблем надуването на тръбите, да не пипам нищо до пролетта. Тогава при по-високи температури ще проличи има ли нещо.
Благодаря на Всички за мненията и съветите! Ако не бяхте Вие, щях да направя не се знае какви глупости. Човек като му дойде и се панира . Отстрани май се преценяват по-добре фактите.Надявам се ,някой ден да мога да Ви върна услугите по някакъв начин!
-
- Мнения: 355
- Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с температурата при Пасат Б4
Колега, започни от най-простото, измий си хубаво радиатора.
Re: Проблем с температурата при Пасат Б4
Ами мих го. Между двата радиатора нямаше почти никакви боклуци. От спукания тройник е влизало въздух и е правило въздушна възглавница. Поради това термостата, респективно перката са включвали по-късно.
Ако няма някой да казва (пише) нещо друго, смятам че твемата трябва да бъде затворена. Благодаря отново на всички!
Ако няма някой да казва (пише) нещо друго, смятам че твемата трябва да бъде затворена. Благодаря отново на всички!
-
- Мнения: 1456
- Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
- Автомобил: virgine blue B3
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: Проблем с температурата при Пасат Б4
На пасата по книжка му дават 100 градуса нормална температура . Моя откакто съм го взел си работи в града на 100 , извън града слиза на 87-90 градуса .

Това е от тази тема , за моменти ми е стигала до 105 градуса в големите жеги при каране градско .
viewtopic.php?f=6&t=286847
Това е от тази тема , за моменти ми е стигала до 105 градуса в големите жеги при каране градско .
viewtopic.php?f=6&t=286847
Последна промяна от red rider на Вто 09 окт 2012 20:47, променено общо 1 път.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с температурата при Пасат Б4
Тая книжка не съм я чел...
А автора нали си беше сменил тройника преди да мериш,че ти е висока температурата?
А автора нали си беше сменил тройника преди да мериш,че ти е висока температурата?
Re: Проблем с температурата при Пасат Б4
А автора нали си беше сменил тройника преди да мериш,че ти е висока температурата?
Неее. Преди да да открия спукания тройник, термостата отваряше на 95,а перката включваше 98..
А след смяната съответно 92 и 95 гр. и аз се успокоих.
Неее. Преди да да открия спукания тройник, термостата отваряше на 95,а перката включваше 98..
А след смяната съответно 92 и 95 гр. и аз се успокоих.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ognqn и 40 госта