passat b3 1.6 от 89-та Пестене на гориво

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3073
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: Пестене на гориво

Мнениеот escrime » Сря 24 окт 2012 13:02


predat0r написа:По добре да не се правят такива екперименти..


Я обясни, що да е експеримент? mhihi
Спускането на предвка, на бензин, с какво по-точно е различно, да ни ограмотиш? mhihi

Към автора на темата - по-лесно щракай направо на бензин. Така или иначе на предавка работи на ППХ и не ползва никакво гориво. Просто, ако се наложи, ще можеш да подадеш газ. Аз редовно си спускам Витиня "на бензин" на ППХ. ;)




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: passat b3 1.6 от 89-та Пестене на гориво

Мнениеот zfa159 » Сря 24 окт 2012 14:39


Ама това е безсмислено цялото упражнение с гасенето на мотора и т.н. и т.н. Ако колата е моноинжекция или пълна инжекция,тя така или иначе следи положението на педала на газта и също следи оборотите на мотора.Когато пуснеш газта,а оборотите са над празния ход,тогава компютъра спира дюзата (дюзите) и съответно спира подаването на гориво към двигателя т.е. спира и консумацията на гориво.Ако колата е с газов инжекцион,се получава същото,защото той взима времена от бензиновите инжектори т.е. и газовите инжектори спират. Ако колата е с проста газ,тогава вече е друго,защото там се играе с вакуум и си смуче по мъничко газ дори при затворен дросел (който не е затворен 100% и съответно има вакуум и дърпа газ.
Искам да кажа,че ако да кажем карате моно или пълна инжекция,тогава е безсмислено да си гасите мотора,а просто може да си боцнете подходяща предавка,която задържа колата добре по наклона (за да не ползвате спирачката) и да си пуснете педала на газта.Тогава консумацията на бензин е 0.00 .Съответно ако колата е с обикновена газ,си минавате на бензин преди наклона и си спускате по горе описания начин.Не ви трябват никакви ключета с положение 0,не ви трябва да си гасите мотора и тем подобни еретични мисли.
За справка може да се качите на някоя кола с един VAG-Com с живи данни и да видите времето,през което е отворен инжектора,при такъв тип движение на колата, 0ms ;)
За карбуратор,би имало ефект да се спре газта,само че при ситуация,в която се налага да дадеш рязко газ,ще се пребиеш,защото ще отнеме време да цъкнеш копчето,да пусне газта и да се случат нещата с ускорението на колата отново.Пък не е като да не се случва да дадеш рязко газ,за да не те изтреска отзад някой,особено по продължителен наклон с лоша настилка (сняг,лед и т.н.)...
:beer


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: passat b3 1.6 от 89-та Пестене на гориво

Мнениеот milmar » Сря 24 окт 2012 15:44


Бензинов VW не съм карал, но поне при карбураторните Лади също си имаше ППХ, имаше едно ел.магнитно клапанче :) .


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: passat b3 1.6 от 89-та Пестене на гориво

Мнениеот myrshavija » Сря 24 окт 2012 15:52


zfa159 написа:...Когато пуснеш газта,а оборотите са над празния ход,тогава компютъра спира дюзата (дюзите) и съответно спира подаването на гориво към двигателя т.е. спира и консумацията на гориво...
Това в червеното не е точно така. На две от бензиновите коли, които съм имал съм си играл да тествам кога спира/започва подаването на гориво при ППХ - и на двете е над 1500об/мин, което е доста над оборотите на празен ход, които са 800-900. Формално е вярно това, което си написал - 1500 е над 900, но допуска ППХ при 1000об/мин, което поне в моя случай не е така.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: passat b3 1.6 от 89-та Пестене на гориво

Мнениеот pe6kata » Сря 24 окт 2012 16:49


реално трябва да има над 1500 оборота за да влезе в режим ППХ. Като падне на 1200 оборота, режима ППХ се деактивира.

И карбовете при фв имат ППХ.

Идеята не я намирам за добра, сигурен съм че автора на темата не е знаел възможностите и съществуването въобще на въпросния режим


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: passat b3 1.6 от 89-та Пестене на гориво

Мнениеот zfa159 » Сря 24 окт 2012 22:21


Приемам критиката,не се изразих съвсем точно,защото аз имах предвид,обороти от сорта на 2000 или 2500,които са нормални при пускане на продължителен наклон.
:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта