Понеже първоначално в темата си написал че ти е изписало тази грешка intake manifold(бях го пропуснал), а аз си я превеждам като всмукателен колектор и може би проблем с него. Така че погледни на всмукателния колектор от страната на водния радиатор има една допълнителна част с букса и вакуум, махни капачето на плоската част, която е прилепена към колектора(на щипки е), вътре ще видиш 2 болчета, развий ги и извади цялата част отвътре(тя представлява цилиндрична клапа, която е с дължина по целия колектор, около 30см),много често тази клапа се чупи и застава в положени, в което не достига достатъчно въздух към цилиндрите, от там се получават детонации и дебитомера може да отчита грешни стойности. Ако е счупена я махни направо(тя не влияе на работата на мотора, оказва роля само за оптимизиране на разхода, но не съществено), ако е напълно здрава си я върни на мястото.
Дано съм ти полезен. Успех!
Пасат б5 1.8 125 к.с. APT 1999г - пали от втория път
Re: Пасат б5 1.8 125 к.с. APT 1999г - пали от втория път
Последна промяна от kiriko на Нед 18 ное 2012 7:19, променено общо 2 пъти.
- boqnkov
- Мнения: 155
- Регистриран на: Пон 30 авг 2010 15:16
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 1.9 TDI avf
- Местоположение: Plovdiv
Re: Пасат б5 1.8 125 к.с. APT 1999г - пали от втория път
Колега, направих всичко което ми каза. Клапата беше леко счупена. Икормих я и след това пак сглобих всичко. Тази сутрин отново запали зле.
Следващата стъпка която ще направя е да видя с резервоар до горе как ще пали, защото гледам, че много от Б5ците се оправят като са с резервоар до горе. Сега е малко под 1/2.

- boqnkov
- Мнения: 155
- Регистриран на: Пон 30 авг 2010 15:16
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 1.9 TDI avf
- Местоположение: Plovdiv
Re: Пасат б5 1.8 125 к.с. APT 1999г - пали от втория път
Резервоара е до горе и пак не иска да пали. Вече не знам... напръсках с WD 40 буксата на температурния датчик... пак нищо... Колата го направи това точно след като и сложиха ГИ направи го няколко пъти... отидох при тях... казаха ми че на колата нищо и няма и че съм сложил кофти бензин. Казаха ми и да слагам 98 на ромпетрол. Отидох аз... сложих бенз и на другата сутрин всичко беше 6... до преди 1 седмица... не мисля, че може да са дюзите... колата все пак е карана 1000км на газ. Не ми се иска да почвам с проба грешка дебитомери и дросели и да хвърлям пари и да не е сигурно, че ще се оправи. Какво става ако обтегача на веригата свързваща двата вала се е отпуснал? Възможно ли е от това да ми прави мизерията? Направо полудявам всяка сутрин е кошмар за колата а и за мен... Питам тук на първо време защото като чуя за майстори и ми настръхва косата...
П.С. Току що пуснах пак една диагностика и отново ми заби грешка във всмукателните колектори, но освен нея имаше и грешка
16514 oxygen lambda sensor B1S1 Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10--- Intermittent
П.С. Току що пуснах пак една диагностика и отново ми заби грешка във всмукателните колектори, но освен нея имаше и грешка
16514 oxygen lambda sensor B1S1 Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10--- Intermittent
Re: Пасат б5 1.8 125 к.с. APT 1999г - пали от втория път
Здравей колега, когато е неизправен обтегача на веригата на валовете(а при твоя(АРТ) и при моя двигател(АDR) е електрохидравличен обтегач - около 800лв нов) симптомите са сутрин тракане до като загрее или при напълно загрял двигател тракане до като не изфорсираш над 3000об/мин. и спира за малко, освен това при грешна геометрия на валовете(разтегната верига), след 3000-3500об/мин. колата не ще да върви и вдига много разхода (и на бензин, и на газ няма разлика).
Пишеш че проблемите са започнали след поставянето на ГИ, опитай сутрин да запалиш аварийно на газ(всеки ГИ го има като опция)виж какъв е ефекта и ако ти се занимава отиди в сервиза където са го поставяли и ги накарай да откачат газовия компютър и да свържат там, където са прекъсвали кабели по електрониката на колата, за да можеш напълно да изключиш проблем след поставянето на ГИ. И пак пробвай сутрин да видиш как ще ти бъде паленето. Сега ти изписва прекъсваща ламбда сонда. Трябва да се почне от някъде.
Пишеш че проблемите са започнали след поставянето на ГИ, опитай сутрин да запалиш аварийно на газ(всеки ГИ го има като опция)виж какъв е ефекта и ако ти се занимава отиди в сервиза където са го поставяли и ги накарай да откачат газовия компютър и да свържат там, където са прекъсвали кабели по електрониката на колата, за да можеш напълно да изключиш проблем след поставянето на ГИ. И пак пробвай сутрин да видиш как ще ти бъде паленето. Сега ти изписва прекъсваща ламбда сонда. Трябва да се почне от някъде.
Последна промяна от kiriko на Сря 21 ное 2012 22:37, променено общо 3 пъти.
- boqnkov
- Мнения: 155
- Регистриран на: Пон 30 авг 2010 15:16
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 1.9 TDI avf
- Местоположение: Plovdiv
Re: Пасат б5 1.8 125 к.с. APT 1999г - пали от втория път
Благодаря за отговорите колега. Забелязах и че като запали докато играят оборотите ужасно много мирише на неизгорен бензин. Това мисля че е от преобогатена смес. Не мога да локализирам от къде точно се чуват детонациите,но мисля че са някъде около или в дроселовата клапа. Колата пали от 1/4 ... и мъките почват. Страх ме е тези детонации могат ли да повредят нещо? Ходенето до газаджиите ми е малко проблемно защото те работят с моето работно време и е кофти работа. Възможно ли е от ламбда сондата да ми прави тези мизерии? Ще я закача на компа да видя какви стойности ми дава. Прочетох че трябва да са от 0.2 до 0.98 V
Re: Пасат б5 1.8 125 к.с. APT 1999г - пали от втория път
Здравей колега.
Имам същият мотор и същия проблем ( грешка -17924 ). Близо година и половина не бях карал пасата, но сега пак се налага да го ползвам. Проблема си е от тогава. Това е на всмукателните колектори, като има едно пластмасово лостче на ябълка, като при мен беше счупено. Сега е оправено, но проблема сутрин си стои. Детонации,препаткване,.... страх да те хване. Чистих дросела, дебитомера, свещи ..... Забелязах нещо интересно при данните на ламбдата. Дори когато е загряла(на обороти) в един момент показателите и от 20-25 % падат до 0 и точно тогава мотора почва леко да глъхне. Тази сутрин даваше и отрицателни стойности, незная дали това е нормално. В един момент ми даваше и тази грешка 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1, но доколкото разбирам е за отоплението. Данните от дебитомера са 2,50 g/s. Пробвах да карам със свален дебитомер, като честно казано разлика не намерих, т.е. мудност в ниските обороти и леко придърпване.
Имам същият мотор и същия проблем ( грешка -17924 ). Близо година и половина не бях карал пасата, но сега пак се налага да го ползвам. Проблема си е от тогава. Това е на всмукателните колектори, като има едно пластмасово лостче на ябълка, като при мен беше счупено. Сега е оправено, но проблема сутрин си стои. Детонации,препаткване,.... страх да те хване. Чистих дросела, дебитомера, свещи ..... Забелязах нещо интересно при данните на ламбдата. Дори когато е загряла(на обороти) в един момент показателите и от 20-25 % падат до 0 и точно тогава мотора почва леко да глъхне. Тази сутрин даваше и отрицателни стойности, незная дали това е нормално. В един момент ми даваше и тази грешка 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1, но доколкото разбирам е за отоплението. Данните от дебитомера са 2,50 g/s. Пробвах да карам със свален дебитомер, като честно казано разлика не намерих, т.е. мудност в ниските обороти и леко придърпване.
- boqnkov
- Мнения: 155
- Регистриран на: Пон 30 авг 2010 15:16
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 1.9 TDI avf
- Местоположение: Plovdiv
Re: Пасат б5 1.8 125 к.с. APT 1999г - пали от втория път
Все си мисля, че от някъде смуче въздух и заради това преобогатява сместа и работи неравномерно. От там идва и силната миризма за бензин в началните секунди на работата на двигателя. Мисля, че грешката в ламбдата е породена от тази във всмукателните колектори.
Re: Пасат б5 1.8 125 к.с. APT 1999г - пали от втория път
Ето това лостче беше счупено. Явно има някакво усилие за да се счупи, но пък много от майсторите ми обясниха , че няма как проблема да е от това. Ти това ли разглоби, за да стигнеш до клапата.
Последна промяна от stivcho на Пон 19 ное 2012 16:24, променено общо 1 път.
- boqnkov
- Мнения: 155
- Регистриран на: Пон 30 авг 2010 15:16
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 1.9 TDI avf
- Местоположение: Plovdiv
Re: Пасат б5 1.8 125 к.с. APT 1999г - пали от втория път
Да! Точно това разглобих и изкормих. Има два болта на които се държи. При мен проблема не се оправи след интервенцията.
- KGL
- Мнения: 801
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
- Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
- Двигател: CUAA 2016
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат б5 1.8 125 к.с. APT 1999г - пали от втория път
Колега, провери ли маркучите. Има един два маркуча отгоре който се трият един в друг и обикновено се пробиват от страната която не се вижда (това е по Мърфи)и започва да смуче въздух отвсякъде.
- boqnkov
- Мнения: 155
- Регистриран на: Пон 30 авг 2010 15:16
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 1.9 TDI avf
- Местоположение: Plovdiv
Re: Пасат б5 1.8 125 к.с. APT 1999г - пали от втория път
В един форум прочетох, че коли с ГИ при откачане на клема на акумулатора колата след това трябва да се запали на бензин и да се кара на бензин за известно време за да се обучи електрониката по колата. Аз точно това мисля, че не го спазих последния път като откачах клемата на акумулатора. Ще откача клемата на акумулатора и ще карам на бенз и ще пиша дали е помогнало.
Re: Пасат б5 1.8 125 к.с. APT 1999г - пали от втория път
Аз нямам газова. Утре и аз ще пробвам някой неща, че да видим.
- passenger
- Мнения: 843
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин
Re: Пасат б5 1.8 125 к.с. APT 1999г - пали от втория път
boqnkov написа:В един форум прочетох, че коли с ГИ при откачане на клема на акумулатора колата след това трябва да се запали на бензин и да се кара на бензин за известно време за да се обучи електрониката по колата. Аз точно това мисля, че не го спазих последния път като откачах клемата на акумулатора. Ще откача клемата на акумулатора и ще карам на бенз и ще пиша дали е помогнало.
Паленето от втория път аз май го постигнах точно така (даже в една от многото теми по въпроса го бях писал, но понеже никой нищо не каза не му обърнах внимание), сменях аку-то и реших че точно сега е момента да тествам как се пали аварийно на газ и естествено запалих на газ, но не ми е хрумвало да повторя операцията .. още днес ще сваля клемата и ще припаля на бензин ...
- boqnkov
- Мнения: 155
- Регистриран на: Пон 30 авг 2010 15:16
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 1.9 TDI avf
- Местоположение: Plovdiv
Re: Пасат б5 1.8 125 к.с. APT 1999г - пали от втория път
Откачането на акумулатора не помогна с нищо. Сега колата е при газаджиите да я гледат.
- siko2
- Мнения: 164
- Регистриран на: Вто 24 май 2011 13:27
- Автомобил: VW Passat B5 1997
- Двигател: ADR
- Местоположение: София
Re: Пасат б5 1.8 125 к.с. APT 1999г - пали от втория път
Здравейте! И аз го имам същият проблем от много време на сам.. Какво ли не съм правил и оправия няма! Интересното е че съм пробвал с аварийното палене на газ и колата си запали нормално без пукане, тракане и тн.. Последният път като ми се наложи да пътувам извън София без приятелката ми реших да поюркам малко колата на бензин и след минати 150км сега вече някак пали лесно сутрин с по малко бензин от колкото преди.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта