разлика между пассатб5-1.8 и 1.8турбо

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cherepaha » Чет 19 апр 2007 12:14


1. Факт - 1.8Т върви много повече от 1.8
2. Факт - 1.8Т харчи по-малко от 1.8
3. Факт - при издухана турбина 600-1500 лева ...




ttony
Мнения: 169
Регистриран на: Пет 16 дек 2005 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ttony » Нед 29 апр 2007 19:26


Cherepaha написа:1. Факт - 1.8Т върви много повече от 1.8
2. Факт - 1.8Т харчи по-малко от 1.8
3. Факт - при издухана турбина 600-1500 лева ...


4.Факт - 1.8T и 1.8 са с еднакви ангр. ремъци, ролки, помпи и т.н. с еднакви бобини и т.н.
5.Факт - както на 1.8, така и на 1.8Т може да се сложи и обикновена АГУ
6.Факт - 1.8Т субективно е по-спънат на ниски обороти (преди да се развърти турбината), но всичко се оправя с чип за под 500лв.
7. Колите с 1.8Т са с по добри спирачки и често с по-високо ниво на оборудване.
8.
9.
10. Турбината може да е консуматив за някой, но за този някой консуматив ще е и скоростната кутия и колата и ... ( и трите изкарват по над 300к км преди ремонти)
Не знам защо хората се плашат от тая мижава турбина, която е по-евтина от ремонта на един съединител.

Факт последен (извод): при еднаква пазарна цена и еднакво състояние на два автомобила с 1.8 и 1.8Т е пълна глупост да се купи 1.8 атмосферен двигател, който вече е спрян от производство, за разлика от 1.8Т!


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Пон 30 апр 2007 0:15


Само за факт номер 5 не съм съгласен? Първо газ и турбо :roll: ... турбината сигурно ще дуе постоянно, докрай и непрестанно. Разхода ще е най-малко 18/20 на 100. Познавам само един с 1.8Т и газ и впечатленията му бяха, че колата е станала доста по-бърза. Разхода е към 20-тина на 100. Сподели ми да пренебрегнеме факта, че вече е сменил 3-та турбина за една година, но това не било проблем, защото работел в Unitrade и си "взимал" от там.


ttony
Мнения: 169
Регистриран на: Пет 16 дек 2005 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ttony » Пон 30 апр 2007 15:17


Има си специални изпарители за турбо. Цената на обикновена АГУ за турбо е около 700лв. Разликата идва от малко по-скъпия изпарител и емулациите. Който се интересува повече да посети форума на СААБ. При бензиновите СААБи турбото е по-скоро правило, а не изключение и масово се слагат обикновени АГУ.


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Пон 30 апр 2007 15:25


Мойто мение е, че ако се търси кола с нисък разход, да се взима нещо малко. Спортен и икономичен автомобил още не съм видял. 1.8Т има сравнително добър разход и добро вървене


Потребителски аватар
trunner
Мнения: 1624
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот trunner » Пон 30 апр 2007 17:48


Моето мнение е, че щом автомобила е направен да върви на бенц значи трябва да върви на бенц. Колко хора си купуват коли с мощност 150к.с. и слагат АГУ? Това за мен е безумие, защото когато купуваш колата знаеш, че ще върви, но си запознат и с разхода, така че... :roll:


Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Пон 30 апр 2007 18:05


trunner написа:Моето мнение е, че щом автомобила е направен да върви на бенц значи трябва да върви на бенц. Колко хора си купуват коли с мощност 150к.с. и слагат АГУ? Това за мен е безумие, защото когато купуваш колата знаеш, че ще върви, но си запознат и с разхода, така че... :roll:
напълно си прав колега :да: няма смисъл да се слага газ на кола с турбо (поне според мен де) :)


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Пон 30 апр 2007 19:29


Gal написа:Съществените разлики са 25 коня, турбина и разход-сравнително относителен. За консумативи не мога да коментирам, защото не съм сменяла кой знае какво на ADR-a... За разход мога да кажа, че ме изненада приятно с 9-10 градско в лудниците из Сф и климатроник...


:xaxaxa

Един съвет това за разхода не го споменавай на никого :wink:


ttony
Мнения: 169
Регистриран на: Пет 16 дек 2005 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ttony » Пон 30 апр 2007 20:12


trunner написа:Моето мнение е, че щом автомобила е направен да върви на бенц значи трябва да върви на бенц. Колко хора си купуват коли с мощност 150к.с. и слагат АГУ? Това за мен е безумие, защото когато купуваш колата знаеш, че ще върви, но си запознат и с разхода, така че... :roll:


Интересни критерии имаш за мощна и вървяща кола. 1.8Т е най-обикновен "базов" двигател на VAG. Най-икономичния бензинов двигател на купето на Пасат.Концепция от преди 20 години (като изключим изгъзицата 20V). Нека не обръщаме темата на колегата в ГАЗ срещу ДИЗЕЛ срещу БЕНЗИН. Който иска да пусне нова тема "АГУ на 1.8Т" и там да се опита технически и/или икономически да докаже липсата на полза и даже вреда от АГУ на 1.8Т.Иначе другото е изказвания на маса в кръчмата или в кварталното кафене.


Потребителски аватар
trunner
Мнения: 1624
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот trunner » Вто 01 май 2007 7:15


ttony Прости ми за невежеството, но моля те обясни ми защо тогава автомобилите ги произвеждат така, че да вървят на бензин, а не на газ?


ttony
Мнения: 169
Регистриран на: Пет 16 дек 2005 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ttony » Вто 01 май 2007 8:29


Както по-горе писах това са изказвания за маса.
Но понеже ми е скучно и форумите са и за забавление :) ще ти отговоря.

Потребителите правят различни модификации по колите си в зависимост от целите си.
Аз лично (предполагам и ти) не карам със заводските гуми.
Слагам си и друго масло (по-добро).
Сменил съм си (ъпгрейдвал) спирачните апарати.
Сменил съм си заводския софтуер.
Едва ли много хора карат и със заводската си музика.
Хората си сменят (не ремонтират), окачването, съединителя, джантите, правят модификации по двигателя или направо го сменят. Всичко това е някаквъ вид тунинг. Има и тунинг насочен към икономия - АГУ.
Мисля, че това са достатъчно примери, които отговарят на въпроса ти защо завода ги прави автомобилите "така", а пък ние си ги караме "не така". Позволявам си да ти отговоря по този начин, защото във въпроса (тезата) ти няма никакъв технически или икономически довод.
И за да не си мисли някой, че този "тунинг" го е измислил инж.Ганьо, ето един интересен линк:

http://www.ekogas.de/galerie.php?galeria=vw.php

Всъщност аз никъде не агитирам да се слага или не АГУ на 1.8Т. Просто споделих, че не е проблем. Всичко е въпрос на сметки - колко и къде караш колата, за какво я използваш, в каква среда се движиш, колко голям сноб си и т.н.

trunner, без лоши чувства :beer


Потребителски аватар
trunner
Мнения: 1624
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот trunner » Вто 01 май 2007 8:58


Лоши чувства няма - просто си дискутираме. Исках да кажа, че щом автомобила е направен да се кара с бенц значи така трябва да бъде, а който си иска може дори и на метан да го направи! Не съм казал, че не е възможно или препоръчително! Моят автомобил също може да се движи с биодизел примерно, но смятам, че щом завода производител е направил така, че да се кара с обикновен дизел значи така трябва да бъде! :drive
:beer


Потребителски аватар
many
Мнения: 816
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 17:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот many » Вто 01 май 2007 9:44


Аз карам 1,8Т! :) Колата ми харчи 9-10л градско, в най големите задръсвания! До колкото знам 1,8 харчи повече и върви по-малко. Не съм чувала коя се чупи повече, но аз все още не съм имала проблеми!
Мисля, че по- добрият избор е 1,8Т! :wink:


Потребителски аватар
raziel
Мнения: 313
Регистриран на: Съб 17 юни 2006 20:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот raziel » Вто 01 май 2007 10:08


И аз карам 1.8Т 99г -Комби.
И съм адски доволен.
Тва за 9-10л/100 градско ми се вижда малко невъзможно.
На мен градско ми е около 11л/100 като ако стоя в някой задръстване 30мин може да ми скочи и до 13.
Иначе на извънградско София-Пловдив и скорост над 160(е не през цялото време) разхода ми е около 7.5. предполагам че ако карам със 120 ще падна и под 7.
Иначе съм страшно доволен от колата. Мога да кажа само добри неща за нея.


ttony
Мнения: 169
Регистриран на: Пет 16 дек 2005 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ttony » Вто 01 май 2007 10:59


Както писах, решението за газ е функция на мноооого променливи.


една проста сметка:

1.8T градско в София 12-13 (колата е с типтроник). 12*1.96=23.52лв/100
с АГУ 15*0.88 = 13.20лв/100
разлика ~ 10лв /100км
АГУ 700лв ~ 7к км и се изплаща газовата уредба(даже има и остатъчна с-ст).
При средна експлоатация на колата 3години и по 1000км/месец градско, разликата е 3600лв.(100лв/месец)
Спестеното от извънградско покрива АГУ-то, допълнителните разходи
(като палене на бензин и т.н.), неудобството от малко по-ниската мощност.

Аз не съм сложил газ, защото имам 1.8Т от скоро, сложих чип за около 190-200к.с. и (ще) я карам предимно извънградско,
където разликата газ/бензин не е голяма.Даже сипвам от време на време 98.
За градско си карам друга кола, с разход ~14-16 газ.

това горе е икономическата страна.Разбира се цените на газта и бензина се променят, може да катастрофираш (не го пожелавам на никой) преди да изплатиш газовата уредба и пр.

Колата наистина е направена да се кара с бензин и то 95 октана. Това не пречи на много хора да правят промени по двигателя и да карат само със 100октана. Но критиките на хората не са насочени към такива модификации (които са много по-вредни) а към слагането на АГУ.
Това си чиста проба снобизъм.

На въпроса защо от VW не монтират още в завода АГУ - при разработването на една кола не винаги се търси най-ефективното техническо решение. Колата се разработва за определен кръг потребители. Все пак най-големия пазар на VW е САЩ, където нямат такива акцизи на горивата.1.8Т се слага на Голф (спортния vw), на Пасат (луксозния и семеен vw). Просто имиджа и пазара на тези коли не позволява в завода да се сложи АГУ.Самият 20V двигател е разработен до голяма степен и за маркетинг, без реална полза от тези 5 клапана.
Качеството на бензина се колебае в по-тесни граници от това на газта.
Има еконорми и заявени мощности, които производителя не може да гарантира на газ при така различното всеки път качество на газта.

Не знам с каква горивна система е твоя двигател, но при PD биодизелът не се препоръва, защото употребата му води до скъпи ремонти.
Не може да сравняваш биодизела с газта, защото и добиването му в големи размери и употребата му е по-вредна от употребата на "заводското" гориво - чиста нафта.
Ще изпреваря въпроса "защо да е по-вредно". Ами има една приказка "къде го чукаш, къде се пука".
Оказва се, че в Бразилия масово изсичат гори, за да сеят култури за добив на биодизел. Новите (те вече не са толкова нови ) филтри за твърди частици се справят по-добре с чистата нафта. Новите горивни системи с директно впръскване работят по-добре и по-екологично (заради по-доброто изгаряне) с нафта, а не с биодизел.

Разхода в литри при твоя Пасат е малък и разликата между употребата на биодизел и "чист" дизел е пренебрежима.
Ако биодизелът беше 90ст, а нафтата над 2лв и караше 2.5ТДИ едва ли щяхме да водим дискусия за алтернативните горива :)

малко го обърнахме на чат и офф, ама лаф да става :019:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта