Акумулатора се явява товар на алтернатора.
При сваляне на клемите при работещ мотор отдаваното напрежение се повишава,алтернатора остава без товар,и спокойно може да изпляска някой модул.Да,има регулатор на напрежението,но аз не бих се доверил напълно.
За това написах,че това не е ВАЗ 2105,където тази процедура съм я правил,на "смукач",за по-високи обороти.
А в този автомобил единствената електроника е радиото.
В съвременните автомобили се знае колко много електроника има,не съм сигурен че при откачени клеми алтернатора ще смогва да захранва всички модули.Макар и за кратко.
Четох преди време за една идея,за преминване на 42 волта при автомобилите точно с тази цел.Много електроника/консуматори/.



Passat B6 2.0 смяна акумулатор
-
- VW експерт
- Мнения: 13404
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
-
- Мнения: 358
- Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй
Re: Passat B6 2.0 смяна акумулатор
В сервизната книга на Haynes пише следното:
Бъдете сигурни, че контактния ключ е изваден напълно от гнездото си.
1. Сваля се капака на кутията на акумулатора
2. Разхлабва се и се откачва клемата на минуса (-) на акумулатора.
3. Разхлабва се и се откачва клемата на плюса (+) на акумулатора.
4.Поставяа се новия акумулатор на мястото на стария.
5. Новият акумулатор се закачва в обратен ред на стария. Първо плюсовата клема, после минусовата.
6. След като се сложи нов акумулатор се наблюдават следните неща
а) трябва да се въведе код за защита на радиото
б) ESP и TCS лампите светят в продължение на 15-20км, като колата трябва да се кара в права линия без да се завива много.
в) всички прозорци трябва да се отворят напълно до крайно долно положение и после да се затворят до крайно горно положение,
докато не се чуе релето за изключеното им положение
г) за да се отварят/затварят автоматично прозорците колата трябва се се затворят всички прозорци и врати на колата, след това се се заключи автомобилаи после при отключване да се задържи бутона за отключване продължително и всички прозорци да се сзвалят. После обратно - заключване и задържане на бутона за да се затворят прозорците.
Бъдете сигурни, че контактния ключ е изваден напълно от гнездото си.
1. Сваля се капака на кутията на акумулатора
2. Разхлабва се и се откачва клемата на минуса (-) на акумулатора.
3. Разхлабва се и се откачва клемата на плюса (+) на акумулатора.
4.Поставяа се новия акумулатор на мястото на стария.
5. Новият акумулатор се закачва в обратен ред на стария. Първо плюсовата клема, после минусовата.
6. След като се сложи нов акумулатор се наблюдават следните неща
а) трябва да се въведе код за защита на радиото
б) ESP и TCS лампите светят в продължение на 15-20км, като колата трябва да се кара в права линия без да се завива много.
в) всички прозорци трябва да се отворят напълно до крайно долно положение и после да се затворят до крайно горно положение,
докато не се чуе релето за изключеното им положение
г) за да се отварят/затварят автоматично прозорците колата трябва се се затворят всички прозорци и врати на колата, след това се се заключи автомобилаи после при отключване да се задържи бутона за отключване продължително и всички прозорци да се сзвалят. После обратно - заключване и задържане на бутона за да се затворят прозорците.
- Milanov
- Мнения: 619
- Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:03
- Автомобил: passat B6
- Двигател: TDI
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B6 2.0 смяна акумулатор
Ако се действа бързо и автомобила остане без ток за около 5 минути, няма да се налага нищо друго освен да настроите часавника след това... Да действително съветват "лампи" по таблото, но след като тръгнете и вдигнете 30 километра си загасват.
Най бързо става така:
Сваляте горния капак;
Предната преграда на кутията на акумулатора се изтегля нагоре и по този начин се открива акумулатора от пред за по лесно изваждане;
От ляво има скоба, отвивате с 13-ка гидоре, внимателно за да не падне скобата в мотора;
Сега вече откачате клемите, сменяте акумулатора и закачате клемите... става за 1 минута :)
Скобата, кутията и сте готови.
Най бързо става така:
Сваляте горния капак;
Предната преграда на кутията на акумулатора се изтегля нагоре и по този начин се открива акумулатора от пред за по лесно изваждане;
От ляво има скоба, отвивате с 13-ка гидоре, внимателно за да не падне скобата в мотора;
Сега вече откачате клемите, сменяте акумулатора и закачате клемите... става за 1 минута :)
Скобата, кутията и сте готови.
-
- VW експерт
- Мнения: 13404
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B6 2.0 смяна акумулатор
Aimbotfan написа:б) ESP и TCS лампите светят в продължение на 15-20км, като колата трябва да се кара в права линия без да се завива много.
Както е написано,акумулатора трябва да се сменя някъде по АМ Тракия,или след Плевен,посока Русе.
- beboyan
- Мнения: 316
- Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Passat B6 2.0 смяна акумулатор
на мен ми го смениха на сточна гара със някаква батерия закачиха, да не се изгубят настройките и беше много културно. Понякога радиото се заключвало и ако нямаш кода (пореден собственик) трябва с плащане в официалния сервиз.
-
- Мнения: 732
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: Passat B6 2.0 смяна акумулатор
Б6 няма как да изгуби или да иска кода на радиото отново. Веднъж въведен кода на радиото си остава в памета на компютъра на колата. Даже съм връщал старото си радио след месец ползване на друго (бях забравил да си извадя дисковете :) и колата си го позна веднага без да се налага да въвеждам отново кода, после отново другото радио и пак без код. Друг път, колата стоя с откачен акумулатор повече от две седмици и освен автоматичното заключване на вратите друга настройка не се изгуби, даже позициите на седалките се бяха запазили. Така че колеги, сменяйте си акумулаторите спокойто по описания ред без да се притеснявате че ще ви се заключи радиото.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта