Регулират ли се изобщо клапаните на RP ?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пон 09 апр 2007 13:54


Абе хора не им се втелясвайте толкова на тия повдигачи, щом причукват при запалване за 2-3сек при студен двигател няма нищо страшно все пак колите ни са на по 15тина години и е нормално да има някакво износване на повдигачите както и на всичко друго впрочем. Щом не чукат и на загрял двиг. карайте и не се вкарвайте в излишни разходи за части които може и да са по зле от вашите в момента. Уж истински повдигачи вървят около 15лв бройката или 100-120лв комплекта. :wink:




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 09 апр 2007 16:32


Ами смених си маслото и проблема си седи - дори като загрее колата си се чува потракване (съвсем ритмично тракане) и като дам газ си остава същото тихо тракане ама с по-голяма честота.
Преди да налея новото масло си сипвах добавка за почистване на магистрали и т.н. и в действителност изтече доста голямо количество мизерия (утайки,боклучета и т.н.) като източвах маслото.
С новото масло в началото трака по-малко а тракането след като вече си работи колата си е същото (дори при загрял двигател до степен,когато включва перката си тракотят).
Ще я карам да премерят налягането на маслената помпа за да видим по другия проблем какво се случва и ако се стигне до смяна на помпа ще кажа как се е променил звука от клапаните.
Благодаря!


Потребителски аватар
megalodon
Мнения: 883
Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот megalodon » Пон 09 апр 2007 17:59


А може ли, само информативно, да кажеш какво масло си сипал?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 09 апр 2007 19:49


Total Quartz 15W40 минерално за бензинови двигатели (по принцип съм страшно доволен от това масло и затова него ползвам).С него поне в началото не изтракват толкова много ама си го има остатъчното тракане дори когато колата е работила дълго време и в движение и на място.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Пон 09 апр 2007 21:50


15W40 е малко гъстичко за зимата и за това ти тракат клапаните,иначе лятото не трябва да се чуват хич,освен ако не си я палил1-2дни та дори и тогава иначе затова си има зимни и летни масла а всесезонните са си компромис породен от немотията ни


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 09 апр 2007 21:54


Е навън днес беше около 20 градуса.....не е баш зима :)
Иначе дори при загрял двигател те си тракотят и даже както казахте при 2000-2500 оборота пак си го има потракването.
Тази седмица вече ще говоря да си запазя час за мерене на налягането на маслената помпа.Разгледах една руска книжка за ремонт на Пасат и вътр едно нещо ме уби - дават налягане на маслото при празен ход не по-малко от 1.6 атмосфери,при 2000 оборота 1.8-2.0 а при 2500 дават бесната цифра 5-8 атмосфери :shock аз ли нещо съм в грешка или трябва да е такова налягането?
:shock


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 09 апр 2007 22:02


zfa159 написа:...Разгледах една руска книжка за ремонт на Пасат и вътр едно нещо ме уби - дават налягане на маслото при празен ход не по-малко от 1.6 атмосфери,при 2000 оборота 1.8-2.0 а при 2500 дават бесната цифра 5-8 атмосфери :shock аз ли нещо съм в грешка или трябва да е такова налягането?
:shock

Сигурен ли си в единиците ? Да не е било нещо друго вместо атмосфери ? Възможно е това да е налягането, което прави помпата, иначе си има редукционен клапан, който трябва да се отваря при някакво (не знам какво е, ама си мисля че е по-ниско от 5-8 атмосфери) налягане.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 09 апр 2007 22:03


Ами дават го кг/см2 което по единиците си го мисля като атмосфери защото долния датчик на масления филтър е точно между 1.6 и 2 атмосфери и работи при 2000-2100 оборота.Наистина 5 до 8 атмосфери е страшно много за примерно 2600 оборота. :shock
А..една тънка подробност - пише че данните са при честота на вътрене на коляновия вал ама то дефакто това се брои за оборот на двигателя така че е все тая.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пон 09 апр 2007 23:08


При мен предишното масло не знам какво беше , но със сегашното ОМВ 15 В40 клапаните тракат , та се късат :roll: станал съм като дърт Форд - дизел... :lol: :D - независимо дали ще карам 200 км или колата ще е още студена... маат си и тва си е... Хеле пък като я попържа до колкото педал дава (оборотомера нещо все не ми стига :D) , после как се разтраквааа...
Мисля сега да пробвам със 10в40 , защото преди да сменя маслото мотора не тракаше толкова яко... ако не - повдигачи...

Ако ли не - някой да има идеи за маслен кулер?


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Вто 10 апр 2007 1:31


Добре, при мен е същто - паля студен двигател сутрин, трак трак трак, спира тракането, и след това тряка нещо друго, което незнам какво е... трака по-бързо с увеличаване на оборотите - май са различни нещата. При първото тракане си тракат повдигачите и това е нормално, стига да спрат да тракат след две секунди. Обаче другото постоянно тракане на какво се дължи? Темата се отклони малко на към хидравличните повдигачи, а въпроса беше дали може да се регулират самите клапани така, че да не тракат толкова... или каквото там друго трака... или с някаква центровка или пък всичко да се смени - клапани, повдигачи, и други работи... ама много пари ще отидат :(


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Вто 10 апр 2007 8:29


Аз съм със Mobil 10W40, и маи при мен малко потракват. Но имам чувство че като вземах пасата не се чуваха тези потраквания, но тогава ЕлПасо беше с масло ЛЕМФЙОРДЕР 10W40. Някои има ли впечатление за маслата на Лемфйордер, чувал съм че в Турция ги "забъркавали', но пасата добре си работеше с него!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 10 апр 2007 18:57


Хъм при мен днес се поличи нещо друго - паля,изтракват в началото и спират а един или два продължават да си тракат и докато не се изправя хубаво на газта за няколко секунди и спира да трака,пак остава едно дребно тракотене ама ме узадачи това че трябва да я изръчкам в началото за да спре да трака силно (или някой повдигач не се пълни добре или помпата ми си е отишла).
Благодаря!


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Вто 10 апр 2007 19:03


Напълно е възможно само някой да тракат, както вече писах продават се и на бройка макар че е добре да се сменят комплект. Поне смяната им е лесна най-много половин час работа. :wink:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 10 апр 2007 19:06


Ам мога ли да те помоля да ми обясниш как точно се обезвъздушават и като цяло каква е технологията (сваля ли се разпред.вал,не се ли сваля и т.н.).
Благодаря!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bilyalov, Google [Bot], kele6, zdravkop64 и 71 госта