Принципно да, червения е по-готин от синия, ама в общия случай ако преминеш една система от син на червен, трябва да я наблюдаваш, защото обикновено се разтича от разни места. Също така смяната се прави само след пълна промивка на системата с много вода, защото ако остане от синия, се смесват и се пресичат, най-грубо казано. Пробвал съм, в системата се получават едни неща, като парцали седят и задръстват всевъзможни неща. За G12 и G12+ поне е така, за G13 не съм пробвал дали се пресича с G11, ама сигурно.
За концентрата - да, 100% съм сигурен, 3 коли дойдоха с точно такъв проблем през жегите и единственото, което сме правили по тях, беше да им разредим антифриза, понеже бяха наляли някакви антифризи концентрат за по -60 градуса и той почти не циркулираше из системата, съответно колите си видгаха по 100 110 градуса на блока, а радиатора половината е хладък. Пасат Б3, Пасат Б4 и един Голф 4... След разреждането на антифриза - на 95 си палят перките и повече не вдигат. Хората си ги взеха, караха си ги и казаха, че всичко си им е наред. Гъстия антифриз повече пречи, от колкото помага по жегите, защото не може да циркулира нормално през системата. Иначе понеже продават всевъзможни ментета, аз си бъркам антифриза винаги за по-ниски градуси, от колкото очаквам, ама пак е важно да не е само концентрат за -60

.
Иначе ако колите са с чугунен блок на двигателя, не е проблем да си ползваш G11. На ML-a, дето е 2004-та година, производителя му дава G11 (2.7 CDI е с чугунен блок) и даже са написали в ръководството изрично да не сипваш G12 поради неясна за мен причина, ама те Мерцедес живеят 10 години след другите и до 98-ма година ползват механичен инжекцион на някои от двигателите си

. Аз така или иначе действам по книгата и му лиснах висококачествен G11.
