


Passat b3 смяна радиаторче на парното без сваляне на таблото
- volodya iliev
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря 05 дек 2007 19:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: APT 2000 4MOTION
- Местоположение: Дупница
Re: Cмяна радиаторче на парното без сваляне на таблото Passa
Аз мога да допълня,че досега два пъти съм си сменял сам радиаторчето на парното на моят пасат В3,които е с климатик и никога не съм свалял волана и лосчетата около него.Просто свалям волана на долу от лосчето което е за вдигане и спускане на волана и така вадя цялото табло без да свалям волана.
-
- VW експерт
- Мнения: 13404
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Cмяна радиаторче на парното без сваляне на таблото Passa
volodya iliev написа:
Абе и аз така го бях замислил,но след като си ударих главата 4 пъти У волано,го искубах.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Cмяна радиаторче на парното без сваляне на таблото Passa
zfa159 написа: До където стига колегата Iezekil, остава още малко - маха се една лавичка с кора от ляво, която се крепи на 4 болта, оттам нататък се маха волана, махат се лостчетата зад него + пластмасите под и над тях, маха се таблото с уредите , пластмасата пред него (сумарно са 4 болтчета) и се разкачат 3 кабелни снопа, които са си грамотно направени на щипки, махаш няколко копчета (пак на щипки).
Да добавим и кората около педалите,разните копчета по централната конзола,ключа за газовото и кой знае какво още.Даже и за четене не е малко,за труд не знам.
Въпроса е,че става.Аз например нямам камък 24 и въпреки,че успях да развия волана,се отказах на пакетния ключ.
Същата процедура правих на Голф2/пак без да свалям таблото/-супер лесно е.
Скоро пробвах при Голф 3 и не можах-стигнах до някаква метална греда,кото пречи и не разбрах как се маха.
Що се отнася до радиаторчето само-да,охлабваш таблото,дърпаш напред и вадиш само радиаторчето нагоре,след като си прибрал кутията де.И ако успееш да развиеш видията,която го държи.
- Jijooshu
- Мнения: 87
- Регистриран на: Нед 07 дек 2014 18:03
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1989
- Местоположение: Варна
Re: Cмяна радиаторче на парното без сваляне на таблото Passa
И идваме на главния въпрос - а ако клапите не са облепени, как аджеба се облепят, ако кутията (съответно и таблото) не е свалена 

-
- VW експерт
- Мнения: 13404
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Cмяна радиаторче на парното без сваляне на таблото Passa
Jijooshu написа:
Причината за смяна на това радиаторче е,или е протекло,или се е запушило.
В повечето случаи е оригиналното.
Клапите се разпадат преди радиаторчето да завърши своя живот.
В повечето случаи свалянето на таблото е продиктувано точно за ремонт на тези прословути клапи.
Въпрос на лична преценка е дали тогава да смениш и радиаторчето.
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Пет 24 юли 2009 12:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: Cмяна радиаторче на парното без сваляне на таблото Passa
Аз искам да сменя само радиаторчето. Ще пробвам да развия четирите гайки отстрани на таблото, гайките от към двигателният отсег на кутията на парното, както и болтът който държи радиаторът към кутията. Ако успея да извадя така радиаторчето, ще имам да черпя.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Cмяна радиаторче на парното без сваляне на таблото Passa
Цялата тънкост,когато се вади цялата кутия на парното,без да се сваля таблото,се крие в предния въздуховод.Една широка пластмаса,от предната клапа към предните духалки.Тегаво се вади,след подходящото разглабяне,но махне ли се тя е осигурява нужния ход на кутиятанеобходим за прибирането на тръбите на радиаторчето то двигателния отсек.
Другата опция при свалянето и е тая,че се открива и предната разпределяща клапа.Това дава възможност за облепяне на двете клапи на място,без да се вади кутията.Но пък от тук до ваденето на кутията са всъщност няколко минути разлика,необходима за развиването на предните 2 гайки и махането на маркучите...
Другата опция при свалянето и е тая,че се открива и предната разпределяща клапа.Това дава възможност за облепяне на двете клапи на място,без да се вади кутията.Но пък от тук до ваденето на кутията са всъщност няколко минути разлика,необходима за развиването на предните 2 гайки и махането на маркучите...
- ангелчо77
- Мнения: 223
- Регистриран на: Нед 06 мар 2011 19:26
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: ловеч
Re: Passat b3 смяна радиаторче на парното без сваляне на таб
Днес смених на съседа радиаторче на парно и облепяне на клапи,без да вадя таблото.Всъщност му развих болтовете,издърпах го напред,махнах предния въздуховод и кутията с клапите и радиаторчето си излезе като по вода. 

- Johnsword
- Мнения: 478
- Регистриран на: Сря 11 сеп 2013 19:52
- Автомобил: Passat B3
- Двигател: 1.8 RP1991
- Местоположение: Монтана Баце
Re: Passat b3 смяна радиаторче на парното без сваляне на таб
Абе аз съм на 17 и го махнах това табло за 30 минути с всичките му инсталаций, конзоли, волан и др. не е сложно, като работа си удължаваш малко, но пък работиш спокойно без да се притесняваш, че я някоя скоба, я някое краче ще се счупи и т.н. Успех ! 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat b3 смяна радиаторче на парното без сваляне на таб
Еми и аз това им обяснявам, че таблото излиза за 0 време и няма за какво да си чупиш пръстите да ровиш около него, ама всеки си има виждане за това как му е най-удобно. Аз примерно обичам да работя на широко, затова всичко навън и си действам вътре, без да се прескачам с таблото
.



- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat b3 смяна радиаторче на парното без сваляне на таб
Темата е за Б3 наистина,а моя опит е за Б4,но вярвам,че който има нужда от облепяне,ще прочете и тази,и голфовата тема по въпроса.
Първо си трябват повечко инструменти за цялостно сваляне/например камък 24/,после има бавене със самия волан при Б4 заради бега/шестограм/,повече видии за таблото и т.н.При монтирани допълнително аларми и газови-още кабеляк,диоди и копчета.Въпроса е наистина в личната нагласа,но отговора е -"става ли?"-да,става без сваляне на цялото табло.
За облепяне на клапите на място-става.
За смяна само на радиаторчето-става и е най-лесно,дори без да вадиш кутията.
Всеки сам си взима решението от тук на сетне,може да се пробва всичко.
Първо си трябват повечко инструменти за цялостно сваляне/например камък 24/,после има бавене със самия волан при Б4 заради бега/шестограм/,повече видии за таблото и т.н.При монтирани допълнително аларми и газови-още кабеляк,диоди и копчета.Въпроса е наистина в личната нагласа,но отговора е -"става ли?"-да,става без сваляне на цялото табло.
За облепяне на клапите на място-става.
За смяна само на радиаторчето-става и е най-лесно,дори без да вадиш кутията.
Всеки сам си взима решението от тук на сетне,може да се пробва всичко.
- pushkata11
- Мнения: 354
- Регистриран на: Пон 20 юли 2015 16:55
- Автомобил: Passat [B3 GT G60 Syncro] [B5_5]
- Двигател: [PG 1992] [AVF 2004]
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat b3 смяна радиаторче на парното без сваляне на таб
Истината е че става и без да се сваля таблото, това е безспорно ! Но лично според мен е мнооого по лесно да се свали таблото. Отнема малко повече време, но си спестяваш много повече труд
Това си е лично мнение
Пробвал съм и по двата начина и лично на мен ми е по-лесно и по-приятно да сваля таблото 



- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat b3 смяна радиаторче на парното без сваляне на таб
За мен е безсмислено да разглобиш половината вентилация на колата и ако има климатик, да не извадиш и изчистиш и изпарителя от всичката мизерия, която има по него. За да стане това, без значение при В3 или В4, трябва цялото табло да е долу и да се източи и фреона от системата. Предвид, че 99% от В3-ките нямат филтър за купето, за мен, като човек, който се занимава професионално с това, е абсолютна глупост да си разглобиш само частта с парното и да си оправиш нея, без да оправиш останалото, защото въздуха първо минава през изпарителя и след това отива при клапите т.е. каквато гнус има там, я дишаш и ти пречи на въздушния поток, каквто и да правиш с клапите.
При В4 също е много хубаво да се сваля цялото табло и да се почиства и частта с климатичния радиатор, защото клапата за вътрешната циркулация е облепена с дунапрен, който с времето изпада и задръства тръбата за отвеждане на конденза от изпарителя. Това няма как да се оправи без да се свали таблото и да се почисти дренажа. ЗАдържането на вода там води до 2 неща - изпарителя гние за отрицателно време и климатика започва да смърди юнашки. Ако всичко това е направено веднъж и в случая с Б3-ката е монтиран ф-р за купето (става с кутия от В4-ка), тогава наистина няма смисъл да се прави пак при всяко разглобяване, ама ако не е направено, за мен най-правилния начин е таблото да се махне, всичко да се извади и да се направи като хората, за да не се налага след кратко време да се прави отново.
За допълнително монтинраните неща - да, така е, те са огроменш кошмар, защото всеки си пуска кабелите, от където му е най-удобно и после свалянето на таблото е трагедия.
Но да, иначе е така - за "става ли" - да, става.
При В4 също е много хубаво да се сваля цялото табло и да се почиства и частта с климатичния радиатор, защото клапата за вътрешната циркулация е облепена с дунапрен, който с времето изпада и задръства тръбата за отвеждане на конденза от изпарителя. Това няма как да се оправи без да се свали таблото и да се почисти дренажа. ЗАдържането на вода там води до 2 неща - изпарителя гние за отрицателно време и климатика започва да смърди юнашки. Ако всичко това е направено веднъж и в случая с Б3-ката е монтиран ф-р за купето (става с кутия от В4-ка), тогава наистина няма смисъл да се прави пак при всяко разглобяване, ама ако не е направено, за мен най-правилния начин е таблото да се махне, всичко да се извади и да се направи като хората, за да не се налага след кратко време да се прави отново.
За допълнително монтинраните неща - да, така е, те са огроменш кошмар, защото всеки си пуска кабелите, от където му е най-удобно и после свалянето на таблото е трагедия.
Но да, иначе е така - за "става ли" - да, става.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Passat b3 смяна радиаторче на парното без сваляне на таб
Колега Iezekil,на венто може ли без сваляне на таблото да се облепят клапите.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта