Б3 провиснала предна врата

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Пон 14 май 2007 16:03


dimax написа:Вчера погледнах вратата, но няма луфт от износване на щифта или пантите - ще има вдигане с крика !!! :D :D :D

като качваш мацки по прозорците ,внимавай идват абитуриентските !




Потребителски аватар
dimax
Мнения: 38
Регистриран на: Вто 03 апр 2007 8:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dimax » Вто 15 май 2007 15:47


Винаги внимавам 18+ :lol:


Потребителски аватар
dzverum
Мнения: 17
Регистриран на: Пет 07 сеп 2007 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Провиснала предна врата

Мнениеот dzverum » Вто 16 апр 2013 15:51


Леко старо, но актуално. Някой намери ли начин за поръчка или изработка на щифтове?
Или има ли начин да се свали от друга кола културно пантата заедно със щифта?
Панти има в Юнитрейд ма цената е толкова налудничева, че няма смисъл...


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13548
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re:

Мнениеот kris11 » Сря 17 апр 2013 10:39


zfa159 написа:Не могат ли да се произведат по даден размер (идея си нямам къде са и свалят ли се).Или в Елит Кар не ги ли предлагат с поръчка (там имат всякакви щуротии от този род на поръчка).


Щифтовете са закалени.И пак се износва. А пантата се износва на елипса.И тя е закалена. През 2010 правих на Полото вратата. Има го описано в раздела.
Трябва горелка за нагряване на пантата, подложни топлоизолации /на 1260 гр/ - нагревателен миканит, керамичен плат .След откаляване на пантата -оправяне на отвора от елипса на ф , измерване на диаметъра и нов щифт на струг. Подобряване на материала и монтаж.
Пръскайте си пантите поне 1 път в годината с течна грес


Потребителски аватар
dzverum
Мнения: 17
Регистриран на: Пет 07 сеп 2007 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Re:

Мнениеот dzverum » Сря 17 апр 2013 12:01


kris11 написа:
zfa159 написа:Не могат ли да се произведат по даден размер (идея си нямам къде са и свалят ли се).Или в Елит Кар не ги ли предлагат с поръчка (там имат всякакви щуротии от този род на поръчка).


Щифтовете са закалени.И пак се износва. А пантата се износва на елипса.И тя е закалена. През 2010 правих на Полото вратата. Има го описано в раздела.
Трябва горелка за нагряване на пантата, подложни топлоизолации /на 1260 гр/ - нагревателен миканит, керамичен плат .След откаляване на пантата -оправяне на отвора от елипса на ф , измерване на диаметъра и нов щифт на струг. Подобряване на материала и монтаж.
Пръскайте си пантите поне 1 път в годината с течна грес



Абе на полото може и да закалени, но на Пасата са с месингови втулки и централен щифт.
И това което се изяжда е месинга. Утре си чакам новите/стари панти и като сваля старите ще видим какво точно се яде.
Ето ги свалени, и доколкото се вижда без усилие.
http://ivchoforever.snimka.bg/details/passat-b3-g60-sincro.714385.30187239


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13548
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Провиснала предна врата

Мнениеот kris11 » Чет 18 апр 2013 9:21


@dzverum месинг ф подходящо и на струг.


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Б3 провиснала предна врата

Мнениеот brad4edat » Чет 18 апр 2013 23:25


Сваляте цялата панта, барабар с всичките и брамбажлъци, и търсите струг, и фреза! На фрезата се оправя отвора на пантата, ако е станал на елипса, а на струга се прави щифт по необходимия нов размер! Може нов щифт + междинна втулка, както си искате. Ако толко ви е зор да се закали щифта, то се прави от шестограммна стомана или някоя друга по-лютичка, вчервявате му после задника до алено червено и цоп в кофата с ледена вода.
На моята талига е оправяна шофиорската врата по тази технология и вече с години си е перфектна вратата, като на
ладилник
се затваря :mhihi
:mhihi


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Б3 провиснала предна врата

Мнениеот Iezekil » Пет 19 апр 2013 10:18


Как направих аз съм описал в тема за голф мисля.Вратата ми беше доста провиснала,един пръст сигурно.При надигане лопаше сякаш от щифта.Та:
Към купето пантата с държи на болт за шестограм.Развих болта и подложих шайба 2мм.После издърпах вратата на горе,понеже дупката е на елипса за регулиране и затегнах.Резултата е потресаващ-вратата е без забележка вече.


Потребителски аватар
dzverum
Мнения: 17
Регистриран на: Пет 07 сеп 2007 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Б3 провиснала предна врата

Мнениеот dzverum » Пон 22 апр 2013 14:35


След няколко часа борба има подобрение.
Ето малко разяснения.
Оригналните предни панти са с приплеснати щифтове от долната страна и се получава конус.
За да се свалят трябва да се реже горната част на пантата, да се пробие и да се избие надолу. При наличие на хубави скоби, може да стане малко по-лесно ваденето, но е доста тегаво.
След избиването задължително се прави дупката по примера на руснаците и в нея се навива болт.
Слагането на новите/стари панти не може да стане без навиването на болта.
Металът на щифтовете е корава стомана, но не е закалена.
Можете да ползвате втора употреба панти от задните врати на друг пасат, но рамото на задните е по-късо. Налага се подлагането на шайби около 2.5-3.5мм под пантата.

Процедурата не е много трудоемка, но има много места на които може да закъсате.
Не се налага пълно разглобяване с махане на кори, може да подпирате врата с крик или стойка и някой да я държи.

Препоръчвам първо да се пробват всички други неивазивни техники за повдигане и регулация преди да се пристъпи към смяната на пантите. Подпъхване на шайби, регулации и т.н. са за предпочитане през рязането и чукането...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта