Passat B7 2011 г. 2.0tdi нов собственик. Ами сега?

Техническа и сервизна информация за Passat
Stif
Мнения: 705
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 15:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 2011 г. 2.0tdi нов собственик. Ами сега?

Мнениеот Stif » Чет 06 апр 2017 15:03


Тъй като си смених ремъка преди около месец съм проучил въпроса.Ходих в Порше /няколко пъти и говорих с различни приемчици/,правиха пред мен справки и според изискванията на производителя се препоръчва смяна на 180 х.км. БЕЗ ДА СА ПОСОЧЕНИ ГОДИНИТЕ.Това,което битува,че след 4-та година трябва да се сменя е измислица на нашите "майстори".Според Порше, при положение,че автомобила е закупен от магазина за да не те боли главата е добре да се смени след 70-80 х.км.При мен ремъка и сменените ролки бяха в перфектно състоя и можеха да изкарат още,но все пак си е риск. Интереса на "майсторите" е да се сменят агр.ремъци и каквото се сетите друго по-често, а според колегата Mayma да се сменя и "фрай лойф" /каквото и да значи това/ и още куп работи.Не случайно не ми отговори колко струва такъв ремонт в неговия сервиз!Но всеки сам решава какво и как да прави.




Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat B7 2011 г. 2.0tdi нов собственик. Ами сега?

Мнениеот netizen » Чет 06 апр 2017 15:24


Да разбирам, че твърдиш, че според VW ангренажният ремък се сменя на 180 хил. км, а сопред Порше (местният дилър) се сменят на 80 хил. км? Това леко не съвпада с втората част на мнението ти, че "майсторите" гледат да се сменят нещата по-често?


Потребителски аватар
Sarafov_03
Мнения: 427
Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 2011 г. 2.0tdi нов собственик. Ами сега?

Мнениеот Sarafov_03 » Чет 06 апр 2017 15:56


Фрай лауф е шайбата за свободен ход на алтернатора, ако нещо не бъркам.


Stif
Мнения: 705
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 15:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 2011 г. 2.0tdi нов собственик. Ами сега?

Мнениеот Stif » Чет 06 апр 2017 16:24


Според Порше ,а според и от Проиводителя при моя модел се сменя на 180х.км КАТО НЕ СЕ ПОСОЧВАТ ГОДИНИТЕ,т.е. не е като при маслото напр. сменя се на 15х.км или на 1 година,което настъпи първо.От Порше ми казаха,че ако сте изминали напр.за 2 одини повече от 180 х.,ремъка следва да се смени.Ако сте закупили нов автомобил от магазина преди 4 години,но не сте изминали по-малко от 180х.км можете да го направите когато навъртите 70-80 х.км.Това разбира се си е твое решение.По ясно от това няма как да го обясна.
То алтернатора какво общо има с ангр.ремък? То по тази логика трябва да се сменят още много работи-гумени съединения,перка и т.н.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Passat B7 2011 г. 2.0tdi нов собственик. Ами сега?

Мнениеот M3ntata » Чет 06 апр 2017 16:48


А да попитам оригиналния комплект не е ли е на conti? За какво в порше или някъде другаде да плащаш по висока цена за едно и също качество, като може по малка. А като включим и скъпата работна ръка цената става не малка, по добре да се вложи в подмяната на други нужни "неща" или просто да се спестят. Нека го кажа не давам препоръки за гаражни сервизчета просто има достатъчно кадърни майстори които може да извършат такива операции по книга за по малко пари!


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat B7 2011 г. 2.0tdi нов собственик. Ами сега?

Мнениеот netizen » Чет 06 апр 2017 16:57


Stif написа:Според Порше ,а според и от Проиводителя при моя модел се сменя на 180х.км КАТО НЕ СЕ ПОСОЧВАТ ГОДИНИТЕ,т.е. не е като при маслото напр. сменя се на 15х.км или на 1 година,което настъпи първо.От Порше ми казаха,че ако сте изминали напр.за 2 одини повече от 180 х.,ремъка следва да се смени.Ако сте закупили нов автомобил от магазина преди 4 години,но не сте изминали по-малко от 180х.км можете да го направите когато навъртите 70-80 х.км.Това разбира се си е твое решение.По ясно от това няма как да го обясна.
То алтернатора какво общо има с ангр.ремък? То по тази логика трябва да се сменят още много работи-гумени съединения,перка и т.н.


Кой е твоят модел?
Малко разхвърляно пак си го обяснил да речем, но не си ли имал предвид същото което аз съм написал малко по-назад в темата: 210хил. км или 4 години което настъпи първо?


Stif
Мнения: 705
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 15:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 2011 г. 2.0tdi нов собственик. Ами сега?

Мнениеот Stif » Чет 06 апр 2017 17:38


Приемам,че аз не го обяснявам добре.Обяснявам за последно.Ако си си купил колата нова от магазина и за 3 години си навъртял 180 х.км. СМЕНЯШ ремъка.Ако до 4-та година си навъртял 50 х.км. МОЖЕШ ДА КАРАШ ОЩЕ 2-3 години и 20-30 х.км докато навъртиш 70-80 х.км.независимо че са минали повече от 4 години. В инструкцията на ПРОИЗВОДИТЕЛЯ НЕ СЕ определят на КОЛКО ГОДИНИ след излизането на автомобила от магазина трябва да се сменя ангр.ремък.Това не значи че можеш да караш 10 години с оригиналния ремък.Според Порше след 6-7 година трябва да се сменя дори ако изминал " само " 60 х.км. В крайна сметка всеки си решава.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Passat B7 2011 г. 2.0tdi нов собственик. Ами сега?

Мнениеот gergeto » Чет 06 апр 2017 17:51


Toтално объркахте автора-човека пита какво да смени задължително и какви пари ще му струва горе-долу .вие почнахте от 400-500лв , та до 1000+ без труда,та стигнахте до препоръки на производителя и.....стана мармалад темата. Според мен колега-иди в читав сервиз и смени веднага това ,което ти е неотложно и застрашаващо пряко работата на ДВГ-то.Говоря за ангр. ремък,ролки,водна помпа и пистов ремък.Оттам нататък си я нареждай колицата постепенно според степента на неотложност. Но да му казвате че веднага трябва да "нареди" едни 2000+ пари в/у колата ми се струва малко скъпичко и донякъде излишно- мое мнение,не ангажирам никой .


Stif
Мнения: 705
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 15:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 2011 г. 2.0tdi нов собственик. Ами сега?

Мнениеот Stif » Чет 06 апр 2017 18:17


Това което исках да кажа на колегата е че в Порше може да си смени по програмата 4+ с оригинални ремък,ролки,водна помпа и антифриз и 2 години гаранция.Това ще му излезе като крайна цена между 900-1000 лв. с труда и по-евтино от някои други сервизи.Това го проверих лично докато събирах оферти преди смяната на ангр.ремък на моя автомобил.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Passat B7 2011 г. 2.0tdi нов собственик. Ами сега?

Мнениеот M3ntata » Чет 06 апр 2017 18:26


Ако е 900-1000лв си струва предвид гаранцията. То и в друг сервиз да отиде пак ще му лепнат поне едни 700лв за к-кт ангренаж, водна помпа и антифриз + труд. Та зависи от гледната точка, лично според мен ако не може да се намери доверен майстор по добре в Порше понеже предлагат гаранция за свършената работа.


Потребителски аватар
mayma
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 658
Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
Автомобил: VW Lupo 3L
Двигател: ANY
Местоположение: София

Re: Passat B7 2011 г. 2.0tdi нов собственик. Ами сега?

Мнениеот mayma » Чет 06 апр 2017 21:31


И условията по 4 + и гаранционните условия е хубаво да се четат.
По въпроса с гаранцията , ако стане нещо с колата и вие имате претенция във възела по който са пипали, заменят САМО нещата изписани по фактура при ремонта, без да се взима под внимание какви щети е довело след себе си събитието. Всичко останало се поема от клиента, като след края на ремонта му се представя фактура. Има доста колеги пишещи по форума минали по този път с гаранцията към порше, ако някой от тях реши за добре нека се включи с обяснение.


Поздрави


Stif
Мнения: 705
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 15:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 2011 г. 2.0tdi нов собственик. Ами сега?

Мнениеот Stif » Чет 06 апр 2017 22:44


То излиза,че не си струва да се ходи в Порше - официален представител за VW и е по-добре да ходите при знайни и незнайте майстори дето ще ви дадат доживотна гаранция за труда и частите,в повечето случаи закупени незнайно от къде и на какви цени и калкулирани ви на други.Познайте къде отива разликата..Е, има и свестни колеги разбира се.Не знам юридически каква гаранция може да се търси от майстори, които не ти издават фактури с касов бон?На колко от вас са ви издавали фактури? АЗ не се сещам за такъв случай. В никакъв случай не защитавам Порше, цените им за труд са :horror :horror :horror ,там ходя само в случаите
когато се налагат по сложни ремонти,които изискват прецизна апаратура и монтьорите са преминали съответното обучение в Германия.
Най-добре да се заключи темата.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Passat B7 2011 г. 2.0tdi нов собственик. Ами сега?

Мнениеот kris11 » Пет 07 апр 2017 18:36


gergeto написа:Toтално объркахте автора-човека пита какво да смени задължително и какви пари ще му струва горе-долу .вие почнахте от 400-500лв , та до 1000+ без труда,

ОФФ Гергето като кажеш А трябва да можеш да кажеш и Б. Надявам се да можеш да вникнеш в смисъла на поста.
@ Stif Аз ли да ти искам фактура ?? Питаш като не ти издават фактура - няма да ходиш там. Има сервизи където фактурата не е проблем. За какво е целия този плач ??


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Passat B7 2011 г. 2.0tdi нов собственик. Ами сега?

Мнениеот gergeto » Пет 07 апр 2017 19:00


Крис, Б-то съм го казал по-нататък в поста си,който цитираш. Самият аз бях изпаднал в подобна ситуация във форум и получих отговори с цени и компоненти за задължителна подмяна, в огромен ценови диапазон -от 300 до 700+ лв. Явно в тая тема се заформя спор м/у компетентни сервизи (макар и задочен) -Порше с комплект 4+ и Das Auto ,които явно не са привърженици на тоя КИТ, така че просто казвам на автора да си поеме сам избора и съответно риска и да реши къде и как и на каква цена да си обслужи колата.Едно е сигурно-ангренаж,ролки ,масла ,пистови ремъци-това се сменя задължително. А това че в темата се споменават алтернатори,перки и др.- не съм убеден че влиза към задължителното обслужване. Може и да греша . Не споря. Повтарям -за мен най-добрия вариант е да се довериш на един сервиз и да си направиш необходимото според спецовете в тоя сервиз и ..квото "сабя покаже" :th_up


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1639
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Passat B7 2011 г. 2.0tdi нов собственик. Ами сега?

Мнениеот Кайзен » Пет 07 апр 2017 19:02


netizen написа:
Stif написа:Според Порше ,а според и от Проиводителя при моя модел се сменя на 180х.км КАТО НЕ СЕ ПОСОЧВАТ ГОДИНИТЕ,...
... малко по-назад в темата: 210хил. км или 4 години което настъпи първо?

Volkswagen AG е определил точно и ясно времевия интервал за смяна на ремък:
Die Wechselintervalle sind abhängig von dem Modell bzw. der Motorisierung und beginnen bei 90.000 km;
unabhängig von der Laufleistung sollte der Zahnriemen spätestens nach 6 Jahren ersetzt werden.

Превод:
Интервалите за смяна на ангр.ремък са в зависимост от модела на автомобила и неговия двигател, като започват от 90 000км; Без значение от изминатото разстояние, ангр. ремък трябва да се смени най-късно след 6 (шест) години.

Източник: http://www.volkswagen.ch/content/medial ... emen_d.pdf



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: KGL и 74 госта