Предни вентилирани - Zimmermann 288х25мм 2х86лв
Задни - Zimmermann 245х10мм 2х57лв
Предни накладки Pagid 1ком х 116лв
Спир течност 1л х 7лв
Това са цени в Авто+
След ден-два ще се приготвя да ги подменя.
Да попитам нещо пак: Като сменя задните дискове - нещо регулира ли се ръчната спирачка? И ако да- как и откъде става това?[/b]



"Check disk pads'Спир дискове&накл сменени
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Ами правил съм го но на Фиат, на В2 и Б3 :-)
andonov написа:Нищо не се регулира но ако не си го правил досега(дори и на друга кола)няма да успееш.
За да вкараш диска (новия) ще трябва да разтвориш накладките, а те се разтварят с натискане и завъртане на цилиндъра (при свалени накладки).Внимавай защото в противен случай се прецаква ръчната.
Но наистина с ръчната на дискови спирачки не съм се занимавал-затова питах.
Иначе съм си направил скоба която да избутва цилиндъра,така че да могат да се пъхнат новите накладки, но щом трябва, като бутам по малко ще завъртам цилиндъра,

- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
А колко?
psstv18rp написа:На задните не е толкоз просто, трябва да се върти.
А колко се върти цилиндъра в коя посока (на развиване или на навиване на пружината която връща жилото? и през какъв интервал на вкарването (мм) и с какво се върти? С тръбен ключ или на ръка?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Прибирането на спирачния цилиндър на задните апарати става чрез завъртане в посока на часовниковата стрелка.
Добре е, ако има възможност, да се пораздвижи наляво-надясно малко, за да се зачисти резбата от попаднали там боклучета. После като се дръпва ръчната спирачка, това бутало се върти по резбата си и се показва/прибира-съответно/
Така поне е на В3, за следващите модели не знам, но предполагам, че е същото.
Добре е, ако има възможност, да се пораздвижи наляво-надясно малко, за да се зачисти резбата от попаднали там боклучета. После като се дръпва ръчната спирачка, това бутало се върти по резбата си и се показва/прибира-съответно/
Така поне е на В3, за следващите модели не знам, но предполагам, че е същото.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Готово - смених ги ...
НАй после - ги смених тия дискове. Най накрая сложих и нови накладки - навсякъде. Сега все още нямам спирачките които бяха преди, но може би скоро след като се напасват - ще се получи.
Извадих малко спирачна течност със спринцовка от казанчето= че беше почнала да прелива./
Да попитам нещо: Като е изгасен двигателя или работи и натисна педала на спирачката - бавно и полека потъва надолу- тва нормално ли е? Не е ли като другите спирачни помпи?
Извадих малко спирачна течност със спринцовка от казанчето= че беше почнала да прелива./
Да попитам нещо: Като е изгасен двигателя или работи и натисна педала на спирачката - бавно и полека потъва надолу- тва нормално ли е? Не е ли като другите спирачни помпи?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Хъм няма къде да ходи псоред мен.....трябва да си има нормален и еднакъв ход при рязко и при плавно натискане.Разлика има между загасен и запален двигател.
Принципно не ми се вижда нормално и явно говорим за въздух или нещо изпускащо по системата (гумичка и там каквото още има).
Поне при нормална кола с АБС поведението на помпата си е като на обикновенна освен когато задейства абс-а че започва да вибрира пдеала нагоре-надолу леко.
Принципно не ми се вижда нормално и явно говорим за въздух или нещо изпускащо по системата (гумичка и там каквото още има).
Поне при нормална кола с АБС поведението на помпата си е като на обикновенна освен когато задейства абс-а че започва да вибрира пдеала нагоре-надолу леко.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
И аз така си помислих...
..че не би трябвало да има разлика.
Май ще трябва да сменя спирачната течност нацяло. Утре пак ще обърна внимание на това дали педала слиза бавно и полека надолу, щото вчера пътувахме и не ми направи впечатление, но ми казаха и да жала спирачките докато се разработят и аз гледах все да си карам без да ги ползвам много (доколкото беше възможно)
.
Май ще трябва да сменя спирачната течност нацяло. Утре пак ще обърна внимание на това дали педала слиза бавно и полека надолу, щото вчера пътувахме и не ми направи впечатление, но ми казаха и да жала спирачките докато се разработят и аз гледах все да си карам без да ги ползвам много (доколкото беше възможно)

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Можеш да експериментираш на място без да тормозиш спирачките.Плаиш колата и започваш да натискаш ама много бавно с еднаква скорост и гледаш до къде ще пропадне.
След това натискаш по-бързичко (не много рязко ама не и плавно) и гледаш докъде ще иде.
Ако има ралзика има или въздух или помпата си отива.Също така като си го свалил бвно до най-ниска точка напомпи няколко пъти по-рязко и виж изменя ли му се положението.
Логиката на нещата е следната - при бавно натискане ако има дефекти по гумичка или цилиндър на спирачна помпа течността започва да преминава покрай гумичката с цел да се изравни налягането от двете страни на буталото.
Ако натиснеш рязко наляганто от двете страни се променя много рязко и самата течност под налягане натиска гумичката така,че тя се раздува и се самооплътнява което води до невъзможност да изтече течност от другата страна и хода да се увеличи.
Огледай си спирачните апарати и цифките за обезвъздушаване да няма нещо недостегнато или протекло.
При колите с АБС не ми е много ясно какво точно има като бутала и гумички в АБС-а ама може и там да има някоя мизерия.
Навремето руснаците интегрират във Волга една интересна система от две бутала които са под натиска от наляганията в предния и задния спирачен кръг.Ако има налягане и от двете страни седят в покой ама ако единия кръг сдаде багажа едното цилиндърче се отмества от нялгането в нвговия кръг и избутва другото така,че този кръг се запушва за да остане колата все пак със спирачки поне на единия кръг.Шантава система ама много ефективна за времето си.....там умират да им се късат гумички и да прелива течност от единия кръг в другия и иди намери къде е проблема.....та затова за помпата мога да ти помогна ама за АБС-а не съм разглобявал и не мога.
Успех!
След това натискаш по-бързичко (не много рязко ама не и плавно) и гледаш докъде ще иде.
Ако има ралзика има или въздух или помпата си отива.Също така като си го свалил бвно до най-ниска точка напомпи няколко пъти по-рязко и виж изменя ли му се положението.
Логиката на нещата е следната - при бавно натискане ако има дефекти по гумичка или цилиндър на спирачна помпа течността започва да преминава покрай гумичката с цел да се изравни налягането от двете страни на буталото.
Ако натиснеш рязко наляганто от двете страни се променя много рязко и самата течност под налягане натиска гумичката така,че тя се раздува и се самооплътнява което води до невъзможност да изтече течност от другата страна и хода да се увеличи.
Огледай си спирачните апарати и цифките за обезвъздушаване да няма нещо недостегнато или протекло.
При колите с АБС не ми е много ясно какво точно има като бутала и гумички в АБС-а ама може и там да има някоя мизерия.
Навремето руснаците интегрират във Волга една интересна система от две бутала които са под натиска от наляганията в предния и задния спирачен кръг.Ако има налягане и от двете страни седят в покой ама ако единия кръг сдаде багажа едното цилиндърче се отмества от нялгането в нвговия кръг и избутва другото така,че този кръг се запушва за да остане колата все пак със спирачки поне на единия кръг.Шантава система ама много ефективна за времето си.....там умират да им се късат гумички и да прелива течност от единия кръг в другия и иди намери къде е проблема.....та затова за помпата мога да ти помогна ама за АБС-а не съм разглобявал и не мога.
Успех!
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Проблем отново....
След като смених дисковете, покарал съм има няма 5-6 хил км изапочна да става следното:
Ако съм карал напред и съм ползвал спирачка и пак натиснапедала- вс е ок. Обаче ако спра итръгнаназад и пак натиснаспирачки- се чува едно тракане и ми сеструва чее само от предната лява гума.
Ходихтам където ми сменяха спирачните дискове и накладките - прегледаха спирачния апарат и накладките-нищоне мърда и затвориха ...
Ама аз след 2 дена викам чакай да погледна иаз.. и: видях че отворите на дисковете са малко-поголени от диаметъра на болтовете, което значи че спирачния диск 'плува' напред назад и удря в болтовете когато променя посоката. Опитах да стегнаповече болтовете- но без резултат- тракането остава. Подложих едни ламаринки като полуокръжност от едната страна в отворите на спирачния диск и тракането-спря.... Някой имал ли е такъв проблем? и има ли по-интелигентно решение. Ако сте забелязали по-нагоре в постовете -на главините на този пасат няма отвор с резба за онова болтче М5 което придържа спир. диск към главината... Диска се държи сасмо от болтоветте чрез които джантата се закрепва към главината.
Ако съм карал напред и съм ползвал спирачка и пак натиснапедала- вс е ок. Обаче ако спра итръгнаназад и пак натиснаспирачки- се чува едно тракане и ми сеструва чее само от предната лява гума.
Ходихтам където ми сменяха спирачните дискове и накладките - прегледаха спирачния апарат и накладките-нищоне мърда и затвориха ...
Ама аз след 2 дена викам чакай да погледна иаз.. и: видях че отворите на дисковете са малко-поголени от диаметъра на болтовете, което значи че спирачния диск 'плува' напред назад и удря в болтовете когато променя посоката. Опитах да стегнаповече болтовете- но без резултат- тракането остава. Подложих едни ламаринки като полуокръжност от едната страна в отворите на спирачния диск и тракането-спря.... Някой имал ли е такъв проблем? и има ли по-интелигентно решение. Ако сте забелязали по-нагоре в постовете -на главините на този пасат няма отвор с резба за онова болтче М5 което придържа спир. диск към главината... Диска се държи сасмо от болтоветте чрез които джантата се закрепва към главината.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: "Chek disk pads'Спир дискове&накл сменени
Туй дрънкане се оказа че е от самите нови накладки - хлопаха в леглата на спир апарат. Свалих ги още тогава и ги наклепах с един чук и после ги оформих за да се движат нормално в улеите. От тогава изчезна чукането.
- tisho_psg
- Мнения: 1334
- Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BG
Re: "Chek disk pads'Спир дискове&накл сменени
Колега,как спира колата като се сработиха новите дискове и накладки? Спира ли по-добре от предишните (оригинални?)дискове и накладки или...?
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: "Chek disk pads'Спир дискове&накл сменени
tisho_psg написа:Колега,как спира колата като се сработиха новите дискове и накладки? Спира ли по-добре от предишните (оригинални?)дискове и накладки или...?
Ами спира си.. както трябва да си спира според мен, а и тая година наропчно накарах на техническия преглед- да ми проверят както трябва спирачнките... бяха добре. Разлика не съм усетил, но всичко си работи- и ABS и ESP нормално.
Мина обаче над 2 години откак сменях спирачната течност и смисля скоро -да я сменя- както си пише по сервизната книжка...