Колко ли?
Ами точно толкова, колкото му е на човек късмета
Предполагам, че има някъде описани допуски на неравнинност, които могат да бъдат обрани от определен тип гарнитури.
Вероятно десети от милиметъра
Аз не ги знам, така, че предпочитам да заравня максимално, за да съм сигурен, че съм в тях.
Относно това 'ако не е крива...'...
Ми тя ако не е крива, няма да сте разбрали, че сте прегряли колата, бе хора
Щом издиша като парен локомотив, значи Е крива.
Главите не са гумени, че да имат еластичност и да разчитате, че ще си възвърне формата.
Стягането на болтовете е толкова ненадеждно в случая, че не ми се коментира грам!
Кое ще стане първо?
Ще изскубнете резбата, ще изскубнете (скъсате) болта или ще успеете да изправите 10 санта криво ДжилЕзо?
ЕДИТ:
Тъй като миналата седмица се сблъсках с горното изречение - да поразкажа:
Преди 2 години купих на сина ми един Фиат Мареа, евтиничък, да си го блъска и да се учи
Той ожули 2 пъти моя Шаран и нито веднъж Фиата, ма това друга бира!
Тааа...
Сменям аз още първия месец ремъци, ролки, сменям изпарител, щото пробил платното, вкарвал газ в охладителната система и омазал и глава, и грнитура и све!
Та межу другото и глава шлайфах, и гарнитури поголовно сменях, че и запушени от ръжда радиатори, щото предния тиквеник си крал на водичка и хич му не дремело, че долива по литър на седмица - имаше чешмичка в дворчето - видях я.
Като тръгнах да сменям и оптяжната ролка на пистовия ремък, видях, че болта му потъна почти целия, а си е М8х70 - бая дълго болтченце
Поогледах в дупката - едно 15-20мм от началото й само рисунка от резба останала

явно някой е успял да натегне като хората, мъжката и.... и до там!
-Е, нищо! Нали в дъното е останала резба - почти 6-7мм хваща болта - ще държи!
... И натягам и аз по-якинко, че нали малко резбичка - дано се не развие
Така кара почти до началото на миналата седмица.
Дзъррр.... телефона:
-Тате, изчезна ми хидравликата и светна акумулаторчето.
Диагнозата - скъсан болт.
Ама не счупен от огъване или нещо от сорта - скъсан от пренатягане
Между другото, болта беше нов, върви си в комплект с оптяжната ролка и е с якост 10.9
Реших - ще разпробивам до 10мм, после една втулка с външно М12 и вътрешно М8 от високовъглеродна стомана и ще стане.
Извадих с разпробиване парченцето от болта, въртя аз с бургия 10... по едно време взе да се появява една много дълга и твърда стружка отвътре
Оказа се, че предния як пич, дето е изстъгнал резбата, е натикал пружинка за ремонт на резби, та да си издаде колата (уж) работеща и със сменени ремъци.
Само не разбрах защо е натикал пружината чак толкова навътре, та да няма резба в началото на отвора, ама нейсе!
Сичкото туй писано е по повод пренатягането на болтовете.
Сега пак е пренатегнат леко - не е с предписваните по таблиците 25N.m. за резби М8, а е някъде към 35-36N.m. ама поне не е до скъсване, както го бях направил предния път, та се надявам да устиска
