
Задна чистачка Б4
- MamaMy
- Мнения: 1040
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY 2003г
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Един майстор направи само оста към чистачката. Голяма игра беше. Не си заслужава. Щом е превъртяла значи корпуса е гъбясъл супер яко и няма да става на работа. Запази го за части защото отдолу на голямото колело има един контакт който се скапва. Точно в края на ламаринката му се стопява пластмасата и губи връзка.
Vergo, Привет,
Мислих да пусна отделна тема, но виждам, че вече има, така че ще се възползвам, пък може да го преместим и в отделна тема.
Първо да ти кажа, че пръскалката да остава неподвижна е съвсем в реда на нещата, така е напраен механизма, така че не се коси.
Днес ремонтирах моята машинка, ако искаш малко акъл мога да ти помогна.
4-те нита, ги разпробий през цялото тяло с 3.5 - 4 mm бургия, от останалите два нита (откъм червяка), разпробий само този на който е хваната масата също от край - до край (естествено ще отвиеш винта с масата). Набави си витчета фи 3 (по-големи диаметри ще ти направят проблем с главите или гайките, зависи как ги ориентираш). Това е за да затвориш механизма след като го ремонтираш. Ти вече виждам, че си го отворил.
Според това което си описал, че се случва, и според снимката ти, най-вероятно червяка е превъртял и е 'размазал' зъбите на бялото пластмасово колело, в следствие на блокирал вал, кофти работа, но всичко е поправимо.
Освобождаването на колелото става като първо се освободи вала на който се закрепва чистачката (тази с шлиците), първо се издърпва тръбичката с дюзата и се освобождава капака със щутцера за задната пръскалка. Освобождаването на дюзата ства с издърпване по остта, може лекинко да я завртиш, но с много малко отклонение (един пич беше написал около +-15 дег, според мен е много макс +-2-3 дег).
Изваждането на запеклият кух вал (този с шлиците за чистачката) не е лесна работа, но не е и невъзможна. Използвай някакъв спрей за развиване на запекли и клеясали резбови съединения, само гледай да не е агресивен към гума, за да не разядеш външната уплътнителна гумена вложка. Можеш да използваш спринцивка и с иглата да се опиташ да вкараш от течността от спрея между вала и гуменото уплътнение. Изчакай известно време, няколко часа, повтори, нека мине ден да се 'поразкисне'. Монтирай чистачката, стегни я добре, за да не 'размажеш' шлиците и внимателно в границите на свободния ход се опитай да раздвижиш вала, трябва търпение, ако не става, свали чистачката, навий гайката на чистачката до край, подбери една по-голяма гайка, която ляга отгоре и ти осигурява достатъчна дистанция между чука и края на кухия вал, подпри тялото на механизма подходящо отдвете страни и лекинко почни да почукваш по голямата гайка, много внимателно и с много търпение. Като поизлезе пръзни със спрея отвътре, вкарай вала обратно, сложи пак чистачката, опитай да го раздвижиш и така докато не излезе.
Когато израдиш кухия вал, изваждаш колелото и остава само да намериш здраво колело. Тръгваш по Симеон или по моргите и търсиш блокирал механизъм или направо извадено колело. Един тъпак от Симеон днес ме посрещна с колело за 20 кинта, казах му да се прегледа, както и да е 10-тина кинта се прежалват.
Да предположим, че вече имаш ново, пардон здраво колело. Има една много приятна грес за водачи на спирачни апарати, аз използвах такава на Textar, много е устойчива и според мен силно подходяща за този механизъм, за цената ще те излъжа (5-6 кинта, в жълта малка туба с пластмасова винтова капачка).
Почистваш кухия вал може да удариш една ръка с 320-ка (шкурка), почистваш и кожуха на вала, пляскаш с греста и монтираш в обратен ред. Накрая стягаш винтчетата и готово, воала имаш вече обслужваем маханизъм на задната чистачка.
А да, да не забравя, ако искаш да правиш проби за разботоспособността на механизма или въобще да видиш електромотора или механиката дали са в ред можеш да подадеш напрежение между шината, на която е запоена една жичка, която отива към задната част (колектора) на електромотора и корпуса на механизма. Останалите две шини са за определяне на позицията на чистачката и управлението и нямат отношение към задвижването.
Цялата тази работа ми отне около 2-3 часа, бях много ядосан на търговците по моргите и един лайнар на Симеон и зат'ва действах бързо, съветвам те да бъдеш търпелив и внимателен, щото има доста за дочупване.
Възможно е да има нещо различно, защото моя пасат е 1993 'Арива', но съдейки по снимкатати механизмите са идентични.
Може това обяснение да го изнесем все пак в нова тема, със съответните му снимки, ще взем да подготвя и снимки.
Ако имаш някакви въпроси съм на твое разположение.
Успех.
Мислих да пусна отделна тема, но виждам, че вече има, така че ще се възползвам, пък може да го преместим и в отделна тема.
Първо да ти кажа, че пръскалката да остава неподвижна е съвсем в реда на нещата, така е напраен механизма, така че не се коси.
Днес ремонтирах моята машинка, ако искаш малко акъл мога да ти помогна.
4-те нита, ги разпробий през цялото тяло с 3.5 - 4 mm бургия, от останалите два нита (откъм червяка), разпробий само този на който е хваната масата също от край - до край (естествено ще отвиеш винта с масата). Набави си витчета фи 3 (по-големи диаметри ще ти направят проблем с главите или гайките, зависи как ги ориентираш). Това е за да затвориш механизма след като го ремонтираш. Ти вече виждам, че си го отворил.
Според това което си описал, че се случва, и според снимката ти, най-вероятно червяка е превъртял и е 'размазал' зъбите на бялото пластмасово колело, в следствие на блокирал вал, кофти работа, но всичко е поправимо.
Освобождаването на колелото става като първо се освободи вала на който се закрепва чистачката (тази с шлиците), първо се издърпва тръбичката с дюзата и се освобождава капака със щутцера за задната пръскалка. Освобождаването на дюзата ства с издърпване по остта, може лекинко да я завртиш, но с много малко отклонение (един пич беше написал около +-15 дег, според мен е много макс +-2-3 дег).
Изваждането на запеклият кух вал (този с шлиците за чистачката) не е лесна работа, но не е и невъзможна. Използвай някакъв спрей за развиване на запекли и клеясали резбови съединения, само гледай да не е агресивен към гума, за да не разядеш външната уплътнителна гумена вложка. Можеш да използваш спринцивка и с иглата да се опиташ да вкараш от течността от спрея между вала и гуменото уплътнение. Изчакай известно време, няколко часа, повтори, нека мине ден да се 'поразкисне'. Монтирай чистачката, стегни я добре, за да не 'размажеш' шлиците и внимателно в границите на свободния ход се опитай да раздвижиш вала, трябва търпение, ако не става, свали чистачката, навий гайката на чистачката до край, подбери една по-голяма гайка, която ляга отгоре и ти осигурява достатъчна дистанция между чука и края на кухия вал, подпри тялото на механизма подходящо отдвете страни и лекинко почни да почукваш по голямата гайка, много внимателно и с много търпение. Като поизлезе пръзни със спрея отвътре, вкарай вала обратно, сложи пак чистачката, опитай да го раздвижиш и така докато не излезе.
Когато израдиш кухия вал, изваждаш колелото и остава само да намериш здраво колело. Тръгваш по Симеон или по моргите и търсиш блокирал механизъм или направо извадено колело. Един тъпак от Симеон днес ме посрещна с колело за 20 кинта, казах му да се прегледа, както и да е 10-тина кинта се прежалват.
Да предположим, че вече имаш ново, пардон здраво колело. Има една много приятна грес за водачи на спирачни апарати, аз използвах такава на Textar, много е устойчива и според мен силно подходяща за този механизъм, за цената ще те излъжа (5-6 кинта, в жълта малка туба с пластмасова винтова капачка).
Почистваш кухия вал може да удариш една ръка с 320-ка (шкурка), почистваш и кожуха на вала, пляскаш с греста и монтираш в обратен ред. Накрая стягаш винтчетата и готово, воала имаш вече обслужваем маханизъм на задната чистачка.
А да, да не забравя, ако искаш да правиш проби за разботоспособността на механизма или въобще да видиш електромотора или механиката дали са в ред можеш да подадеш напрежение между шината, на която е запоена една жичка, която отива към задната част (колектора) на електромотора и корпуса на механизма. Останалите две шини са за определяне на позицията на чистачката и управлението и нямат отношение към задвижването.
Цялата тази работа ми отне около 2-3 часа, бях много ядосан на търговците по моргите и един лайнар на Симеон и зат'ва действах бързо, съветвам те да бъдеш търпелив и внимателен, щото има доста за дочупване.
Възможно е да има нещо различно, защото моя пасат е 1993 'Арива', но съдейки по снимкатати механизмите са идентични.
Може това обяснение да го изнесем все пак в нова тема, със съответните му снимки, ще взем да подготвя и снимки.
Ако имаш някакви въпроси съм на твое разположение.
Успех.