От описаното за омасляването, в т.ч. и на самият ЕГР, е възможно този клапан вече да не работи коректно или изобщо. Можеш да си провериш дали клапана задържа вакум, този който е върху ЕГР-а и се вижда маркуча, който се подпъхва под капака покриващ двигателя. Погледни тази тема viewtopic.php?f=24&t=429486&hilit=%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%BA%D0%B0+%D0%95%D0%93%D0%A0+%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BD Възможно е и/или клапана за газовете, намиращ се на капака на главата да не работи добре и това да води до повече омасляване към кулера, а от там и през маркуча към ЕГР-а. Как ти е разхода на масло?
Възможно е да сълзи гориво от тандем помпата и това да дава известно отражение на моментния разход, но по-лошото е че точно под нея има щуцер със гумени съединения на охладителната система, които постепенно се разлагат от нафта и може да стане по-лошо. Има ли миризма на нафта от двиг. отсек? Провери точно какво е.
Пасат Б5.5,2003,1,9 TDI,AWF-ел.проблем
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б5.5,2003,1,9 TDI,AWF-мирис на нафта
Ами първо рекох преди да умра да покарам и прословутия "теди"...А и старата кошница верно е доста по- евтино,но си е вече мъка предвижване на дълги разстояния..Тук е по-готина динамиката,а и екстрите,и возията...
По същество-няма за локва но си е омаслено на снадката на кулера,на снадката на ЕГР,като повече сякаш е кулера.На практика не ми е ясно как от турбото ще иде масло чак в кулера?Той самия също е омаслен в горната си част,S образния въздуховод преди него е по-мазен от тоя преди ЕГР-а.
Точно ме интересува това мазното зад мотора че и по скоростите дали е от самата тандем помпа и търсейки миризмата на нафта от къде е,е ли възможно и нафта да капе от нея,или само масло,или и двете?А тоя вакум клатещия се за къде точно е?
По същество-няма за локва но си е омаслено на снадката на кулера,на снадката на ЕГР,като повече сякаш е кулера.На практика не ми е ясно как от турбото ще иде масло чак в кулера?Той самия също е омаслен в горната си част,S образния въздуховод преди него е по-мазен от тоя преди ЕГР-а.
Точно ме интересува това мазното зад мотора че и по скоростите дали е от самата тандем помпа и търсейки миризмата на нафта от къде е,е ли възможно и нафта да капе от нея,или само масло,или и двете?А тоя вакум клатещия се за къде точно е?
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5.5,2003,1,9 TDI,AWF-мирис на нафта
Абе разбирам те и аз се набутах с една такава кошница дето не мога да я гледам ма не е това темата ...турбото щом е омаслено и има масло в кулера е тръгнало ...но може да кара и още 100 че и повече хиляди а може и утре да се изпарди насред път и имай готовност да гасиш дизелова кола с изпърдяно турбо ако се наложи де ...принципно неомаслено турбо само в нова кола (е и в колите на форумджиите)....и моето е омаслено но е бензинка и не ми дреме като се скапе ще и купя ново...за другото измий мотора и хубаво гледай откъде какво ще текне ..всичко останало е гадаене....
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б5.5,2003,1,9 TDI,AWF-мирис на нафта
И да го измия,отзад е супер тясно и нищо не се вижда,освен че е олято.От дясната страна под джунджуриите назад се вижда,че е омазнен мотора.Горе ЕГР-а свети,като нов.Някво маркуче имаше от капака на главата,то също беше омаслено.От щеката не духа грам сякаш,миризмата на нафта сякаш се очерта да е от ауспуха.Близо 3 000 км. съм минал откакто обслужих колата,маслото не е мръднало на щеката.
Та се чудя сега тандем помпа ли да сменя/не казахте може ли да тече от нея и какво/ или да и сменя уплътненията и да взимам средна част за турбото?Самото турбо няма мазно,тръбата към ЕГР е като нова,вакума и самия клапан са като нови също.
Та се чудя сега тандем помпа ли да сменя/не казахте може ли да тече от нея и какво/ или да и сменя уплътненията и да взимам средна част за турбото?Самото турбо няма мазно,тръбата към ЕГР е като нова,вакума и самия клапан са като нови също.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5.5,2003,1,9 TDI,AWF-мирис на нафта
Ми така е ама няма друг начин...поне аз не знам ....нищо не трябва да тече от тандем помпата нито от високото нито от ниското налягане....ако имаш неплътност в смукателния горивопровод и глътне въздух ще се видиш в приключение докато я обезвъздушиш...като цяло не съм толкова навътре в детайли конкретно с тоя мотор ...ма като гледам няма интерес за включване от колегите дето са се борили с такова чудо на иженерната техника...
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б5.5,2003,1,9 TDI,AWF-мирис на нафта
Честити празници на всички.
Здравейте,да не пускам нова тема ще попитам тук:
Вчера чух някакво странно тракане в таблото.Звукът се появява след скорост 60км/ч. и наподобява много на въртящо се и тракащо ненаместено километражно жило.Съответно се засилва с увеличение на скороста до 90км и по-нататък поддържа постоянен интензитет.Точна локализация трудно мога да дам,но е някъде по средата на таблото,сякаш посредата зад духалките ли,незнам.При спиране на парно,на медия,тракането продължава.Някаккви идеи?
Здравейте,да не пускам нова тема ще попитам тук:
Вчера чух някакво странно тракане в таблото.Звукът се появява след скорост 60км/ч. и наподобява много на въртящо се и тракащо ненаместено километражно жило.Съответно се засилва с увеличение на скороста до 90км и по-нататък поддържа постоянен интензитет.Точна локализация трудно мога да дам,но е някъде по средата на таблото,сякаш посредата зад духалките ли,незнам.При спиране на парно,на медия,тракането продължава.Някаккви идеи?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19709
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б5.5,2003,1,9 TDI,AWF-мирис на нафта
Пусни на вътрешна циркулация и намали вентилатора на минимално духане.
Възможно е да влиза въздух отвън при по-висока скорост, а заради студа, като се посвият пластмасите по въздуховодите, да има луфтове.
И на мен в студа ми тракат и скърцат пластмаси из купето.
Като покарам половин час и се сгреят нещата - спират.
Възможно е да влиза въздух отвън при по-висока скорост, а заради студа, като се посвият пластмасите по въздуховодите, да има луфтове.
И на мен в студа ми тракат и скърцат пластмаси из купето.
Като покарам половин час и се сгреят нещата - спират.

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б5.5,2003,1,9 TDI,AWF-ел.проблем
За много години,живи и здрави да сме,другото се купува!
Новото по темата е,че вчера тръгнах на път и се оказа,че няма грам ток.Запалих и тръгнах накрая,въпросното тракане въобще не се появи.Това ме наведе на мисълта,че звукът всъщност може да се оприличи и с тракане на реле евентуално или друг ел.уред.Просто връзвам двете неща,което може и да е грешно,но може и да не е.Нямам представа каква е връзката наистина,нямам идея и какво реле може да е зад таблото и дали е реле въобще.Най-близо до звука би било копчето за аварийните,но неговото цъкане не наподобява въпросното тракане.Не искам и да ви подвеждам,да мислите в тази насока,просто търся идеи...
Новото по темата е,че вчера тръгнах на път и се оказа,че няма грам ток.Запалих и тръгнах накрая,въпросното тракане въобще не се появи.Това ме наведе на мисълта,че звукът всъщност може да се оприличи и с тракане на реле евентуално или друг ел.уред.Просто връзвам двете неща,което може и да е грешно,но може и да не е.Нямам представа каква е връзката наистина,нямам идея и какво реле може да е зад таблото и дали е реле въобще.Най-близо до звука би било копчето за аварийните,но неговото цъкане не наподобява въпросното тракане.Не искам и да ви подвеждам,да мислите в тази насока,просто търся идеи...
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5.5,2003,1,9 TDI,AWF-ел.проблем
И жена ми се оплаква от някакво цъкане на реле но понеже рядко и карам колата не ми е направило впечатление...не знам дали е нормално но има нещо което действително цъка по време на движение но какво е ...аз не съм се втелявал да го търся ....така че е възможно и при теб да е реле каквото мисля че е и при мен...това че нямаш ток е нормално за новозакупена кола...смени и акумулатора с нов хубав голям ...и ако пак нямаш ток тогава търси проблем...тези коли са токопийци особено ако нещо им пречи да заспят зимен сън когато са в покой....
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б5.5,2003,1,9 TDI,AWF-ел.проблем
Купен е нов акумулатор,до сега не е правила номера с него.Още повече,че в този случай не е и седяла да кажеш.Явно има някаква връзка,понеже и цъкането беше само и единствено преди случая.Странно е,че жена ти го е определила като цъкане на реле/явно има опит/.Аз първоначално го определих като механично трополене....
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта