Въпрос за обтегач на верига на мотор APT 1.8л.

Техническа и сервизна информация за Passat
aldygreen
Мнения: 21
Регистриран на: Пон 07 яну 2019 18:30
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за обтегач на верига на мотор APT 1.8л.

Мнениеот aldygreen » Пет 10 дек 2021 20:32


Измина 1 месец и 1000 км с новия обтегач на веригата, който е с електровентил и може да променя фазите на всмукателния разпределителен вал. Мога определено да кажа, че немецът ненапразно е усложнил конструкцията. Явно се чувства увеличеният въртящ момент на ниските обороти. При малко по-рязко подаване на газ и обороти около 2000 колата се опитва да превърти гумите дори на втора скорост. Това особено добре се усеща при работа на бензин. Като обобщение - промяната на динамиката в ниските обороти с новия обтегач е съизмерима с промяната на динамиката във високите обороти с възстановяването на работата на актуатора, който управлява геометрията на всмукателния колектор. Затова мога да препоръчам - при възможност възстановете оригиналната конфигурация на двигателя.




JuStan
Мнения: 304
Регистриран на: Вто 20 дек 2011 14:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Re: Въпрос за обтегач на верига на мотор APT 1.8л.

Мнениеот JuStan » Пон 13 дек 2021 12:38


интересно, а имаше ли подготовка и букса в моторния отсек за електрическия вариант на обтегача, щом оригинално е бил с механичен ?


aldygreen
Мнения: 21
Регистриран на: Пон 07 яну 2019 18:30
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за обтегач на верига на мотор APT 1.8л.

Мнениеот aldygreen » Пон 13 дек 2021 18:38


Моторът APT винаги е бил с регулиране на фазите на всмукателния колектор. Аз в няколко поста пиша, че предишният собственик е сменил оригиналния VAG-овски обтегач с електроклапан с такъв оригинален VAG-овски употребяван, който е без елекроклапан. Със сигурност не е от мотор APT. Кабелът с буксата просто беше "затапен" с електромагнита на оригиналния клапан и системата приемаше всичко за нормално. Само дето отвреме навреме, доста рядко, хвърляше грешка в позиционирането на всмукателния разпределителен вал. Сега всичко е точно и такава грешка повече не се появи.
Аз просто възстанових нормалната конфигурация на мотора APT, като замених сложения обтегач от предишния собственик с оригинален, в смисъл с електроклапан. На сменения обтегач пластмасовите плъзгачи се бяха износили доста много във вид на бразди, така че смяна се налагаше.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта