Потене на стъклата на Пасат Б6

Техническа и сервизна информация за Passat
Дечев89
Мнения: 97
Регистриран на: Пон 18 юли 2022 22:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Потене на стъклата на Пасат Б6

Мнениеот Дечев89 » Нед 22 дек 2024 21:40


:biggrin :biggrin
mukot написа:След горното видео се сетих. Да не би да има диск на Веско Маринов в плеъра?

:biggrin не знам какво има вътре, ако предишния собственик си го е забравил .




Дечев89
Мнения: 97
Регистриран на: Пон 18 юли 2022 22:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Потене на стъклата на Пасат Б6

Мнениеот Дечев89 » Нед 22 дек 2024 21:57


Asko VW написа:На първо място, трябва да се проверят клапите за постъпване на въздух от вън, имай предвид, че те се затварят и отварят всеки път когато включиш и изключиш задна предавка, съответно се амортизират без даже да забележиш. Същевременно е хубаво да смениш филтър купе. Препоръчително е да се сменя на 5к км или една година, което настъпи първо.
Когато компресора е включен не се поти защото преминавайки през радиаторчето на климатика въздуха се охлажда, влагата в него кондензира и изтича през ваничката и кпилярката, съответно продължаващия към купето въздух е по-сух. Когато си на екон, въздуха постъпва в купето с цялата налична в него влага, съответно при контакта със студените стъкла, влагата кондензира върху тях. Това обаче не би требвало да води до продължително или постоянно потене, ако всичко работи както трябва. При студено и влажно време е нормално за малко, в началото, да се получи запотяване, но би трябвало бързо да се изчисти, дори да си на екон. За по-бързо изчистване, ако си на екон, биеш горния бутон в лявата врътка, освен, че дава газ на вентилатора, включва и компресора, съответно обдухва с по-сух въздух и с по-висока скорост.
Малко по-тегаво е при температури между 5 и 0 градуса, в комбинация с дъжд/влага, защото под 5 градуса компресора не се включва (вградена защита срещу обледеняване и замръзване на системата) и по-трудно суши стъклата, но пак сравнително бързо трябва да почне да ги суши като почне да постопля мотора, ако всичко е изправно.
Аз също карам на екон, но рядко и за кратко ми се потят прозорците.
П.п. Хубаво е периодично да се почистват/забърсват с препарат и кърпа стъклата от вътре, праха и налепите допринасят за полепване на влагата по тях и съответно до потене.

Винаги съм се чудил защо когато дам на задна и за секунди спира да духа и нищо не чува от въздуховодите .
Филтър купе го сменям на когато сменям маслото това става на 10000 км или около 8 месеца нещо такова , даже преди седмица пак го смених филтър на купето.
Когато стана студено сутрен 6-7 градуса си карах на ECON , проблема почна след първите дъждове , след като вече нямаше дъжд 4-5 дена прозорците не се потяха на Econ .
, Вчера валя дъжд и пак почнаха да се потят и минавам на климатик да карам .
Винаги си подържам прозорците чисти отвътре , мразя мазни прозорци . Ако карам в дъжд на опция ECON и прозореца ми е 5мм отровен не се потят стъклата се изчистват .
Ако карам на AUTO имам чувството, че ми духа студено във врата .
Трябва до вида и къде се намира дренажнато тръбичка на ваничката , защото не забелязвам лятото да капе конденз .


Hudson
Мнения: 19
Регистриран на: Нед 22 сеп 2024 10:01
Автомобил: Passat B7 Alltrack
Двигател: GFGB

Re: Потене на стъклата на Пасат

Мнениеот Hudson » Нед 12 яну 2025 19:34


Малко е встрани от темата, но…
paagrio написа:На предишната кола (форд) имах едно копче за бързо размразяване на прозорците, то задействаше компресора за да стопли по-бързо въздуха влизащ в купето.

Когато се включи компресора с въпросното копче, целта му е само една - да подаде изсушен въздух към стъклото. И като страничен ефект, допълнителния товар от компресора помага на двигателя да загрее по-бързо. Няма автомобил (или поне, не масов при нас) който да е с трипътен клапан и климатика да може да загрява и да охлажда.

paagrio написа:Другата полза от целогодишното включване на климатика е да не се утаява маслото в компресора и да не "изсъхват" уплътненията.

При пасат Б6 и Б7, компресора е ВИНАГИ включен когато работи двигателя, същото е и при другите модели на компанията от тези години. Няма шайба със съединител, който да зацепва и отцепва компресора когато натискаш бутона в купето. Има един вентил който се управлява от компютъра на климатроника и той решава кога и с какво натоварване да работи компресора. Въпросния вентил почти никога затваря на 100%, така че опасност от утаяване на маслото в компресора няма. Но пък самото масло се амортизира, появяват се стружки, започват да блокират затварянето на клапана и той е първия който се предава. След това умират и компресорите.

За спрейовете против миризми - евтини са най-вероятно само ароматизатор, но истинските са със силен фунгицид и избиват всички гъбички в климатичната система. Най-доволен съм от спрея на лики моли, до три-четири години след обработката, не съм имал неприятна миризма.


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1747
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Потене на стъклата на Пасат

Мнениеот MMX » Нед 12 яну 2025 20:17


Hudson написа:При пасат Б6 и Б7, компресора е ВИНАГИ включен когато работи двигателя, същото е и при другите модели на компанията от тези години. Няма шайба със съединител, който да зацепва и отцепва компресора когато натискаш бутона в купето.

Тогава какво е ECON режима? Не е ли точно изключен компресор.


Hudson
Мнения: 19
Регистриран на: Нед 22 сеп 2024 10:01
Автомобил: Passat B7 Alltrack
Двигател: GFGB

Re: Потене на стъклата на Пасат Б6

Мнениеот Hudson » Нед 12 яну 2025 20:21


Механично НЕ е изключен, върти се и помпи постоянно. При натиснат бутон ECON, клапана трябва да е затворен напълно и компресора да не прави налягане.


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1747
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Потене на стъклата на Пасат Б6

Мнениеот MMX » Нед 12 яну 2025 20:23


Не разбрах точно какво прави тоя клапан, но ми звучи като друг способ за спиране на компресора.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13379
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Потене на стъклата на Пасат Б6

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 12 яну 2025 20:46


Въпросния клапан регулира натоварването на компресора. Ако не бъркам стойностите, от 5 до 90%. Компресора работи постоянно, и това е причината за сравнително краткият им живот.


Hudson
Мнения: 19
Регистриран на: Нед 22 сеп 2024 10:01
Автомобил: Passat B7 Alltrack
Двигател: GFGB

Re: Потене на стъклата на Пасат Б6

Мнениеот Hudson » Нед 12 яну 2025 20:51


В напълно затворено положение е като байпасен клапан, компресора помпи, но върти само фреона вътре в него.
Има няколко степени на отваряне, чрез които компютъра по-плавно регулира силата на охлаждане.
Като цяло е нож с две остриета ~ негатива е износването на компресора, не напразно VW се връщат на предишната схема със съединител в шайбата след 2014 година.


Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 451
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: Потене на стъклата на Пасат

Мнениеот paagrio » Пон 13 яну 2025 9:52


Hudson написа:При пасат Б6 и Б7, компресора е ВИНАГИ включен когато работи двигателя, същото е и при другите модели на компанията от тези години.

Благодаря, хубаво е да се уточняват тези неща. Значи важи и за Голф 5, Голф 6, Туран. Ами при Кади и Поло с ръчно управление на климатика пак ли е постоянно зацепен компресора?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kele6 и 67 госта