Проблем със спирачките след смяна на предни маркучи

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
mishu
Мнения: 607
Регистриран на: Пет 27 май 2005 16:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот mishu » Съб 30 юни 2007 12:41


Не може да е от кантара, защото той намалява спирачното усилие към задните. Най-много може да ги изравни. Така задните ще блокират преди предните, но все пак и отпред ще спира. Провери тези нови маркучета дали са наред.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 30 юни 2007 20:50


Днес вече съвсем се видях в приключение и отпада варианта прегряване на течността отпред на 100%.
Слизам аз и колата както си е седяла цяла нощ си я паля и педала седи страшно мек макар че колата не е мърдала и милиметър.
И аз си мисля,че не може да е от кантара защото ти си прав - най-много да изравни наляганията в системата и задните ще блокират ама предните щяха да спират и те поне малко.
Идея нямам къде да диря проблема.Харесал съм си помпата за виновник ама тя не обеснява защо в момента спират само задните и то като пипна съвсем леко педала.
Мисля като свалят помпата в сервиза да я правят да ги помоля да свалят отпред маркучите и да видят как са (дали пропуска двупосочно и т.н.) понеже вече незнам какво се случва.Съмнявам се да е в тях проблема защото като обезвъздушавах стигаше налягане към колелата.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 02 юли 2007 12:18


Проблема клони много сериозно към задния спирачен кран - независимо от положението на системата за регулиране (дали ще е максимално отпуснат или максимално натегнат) педала се държи еднакво а задните спирачки имат ефективност,съвсем по-слаба от на предните (предните са на 2100 а задните на 1970 в някакви си мерни единици).Това че не се изменя задното усилие спрямо положението на крана мисля че е достатъчен белег че е заминал.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Пон 02 юли 2007 15:03


zfa159 написа:Проблема клони много сериозно към задния спирачен кран - независимо от положението на системата за регулиране (дали ще е максимално отпуснат или максимално натегнат) педала се държи еднакво а задните спирачки имат ефективност,съвсем по-слаба от на предните (предните са на 2100 а задните на 1970 в някакви си мерни единици).Това че не се изменя задното усилие спрямо положението на крана мисля че е достатъчен белег че е заминал.


Имам предвид познати хора със сервиз, единият се казва Васко, можеш само да отидеш за да прегледа нещата за всеки случай, но от това което му обясних днес по описаното от теб, почти без никакаво съмнение работата клони към помпа( :wink: както и ти си я беше харесал за виновник), която не разпределя правилно усилието към предните и задните колела.
Ако си купиш нова помпа и си готов да дадеш още 30 лв. за монтажа и обезвъздушаване на системата се обади на тел. 967 1819 и търси Васко. Човека е в Драгалевци на ул. "Цветана Табакова" № 12, на ъгъла в дясно като се изкачваш.
Поздрави го от мен. Имай предвид, че след 10-12 дена смята да си даде почивка за известно време.

Успех.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 02 юли 2007 15:10


Dpop написа:
zfa159 написа:Проблема клони много сериозно към задния спирачен кран - независимо от положението на системата за регулиране (дали ще е максимално отпуснат или максимално натегнат) педала се държи еднакво а задните спирачки имат ефективност,съвсем по-слаба от на предните (предните са на 2100 а задните на 1970 в някакви си мерни единици).Това че не се изменя задното усилие спрямо положението на крана мисля че е достатъчен белег че е заминал.


Имам предвид познати хора със сервиз, единият се казва Васко, можеш само да отидеш за да прегледа нещата за всеки случай, но от това което му обясних днес по описаното от теб, почти без никакаво съмнение работата клони към помпа, която не разпределя правилно усилието към предните и задните колела.
Ако си купиш нова помпа и си готов да дадеш още 30 лв. за монтажа и обезвъздушаване на системата се обади на тел. 967 1819 и търси Васко. Човека е в Драгалевци на ул. "Цветана Табакова" № 12, на ъгъла в дясно като се изкачваш.
Поздрави го от мен. Имай предвид, че след 10-12 дена смята да си даде почивка за известно време.

Успех.


То дефакто тоя кран разпределя натоварването на предните спрямо задните колела защото тази помпа е на кръст а не е с два отделни кръга за предни и за задни колела.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Пон 02 юли 2007 15:26


zfa159 написа:
Dpop написа:
zfa159 написа: ...


... нова помпа и .. .


То дефакто тоя кран разпределя натоварването на предните спрямо задните колела защото тази помпа е на кръст а не е с два отделни кръга за предни и за задни колела.


Няма спор, че системата е на кръст, ако решиш проговори това което си установил до момента с човека :070: .
:да:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 02 юли 2007 19:35


Не съм отварял въпросния кран (все още), но вероятно е възможно в него да се получи някаква връзка между двата кръга (вследствие на износени гумички, корозия и т.н.), т.е. може системата да е станала отчасти едноконтурна.
И ако сега върху това се е "наложила" и повреда в помпата, то тази комбинация може да обясни странните ефекти.
Що не пробваш да затапиш тръбите отиващи "назад" за проба?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 03 юли 2007 12:35


Ако успея да намеря подходящи болтчета ще ги затапя за да видим какво ще се получи макар че засега помпата се държи добре и не ми се иска да пипам по системата защото използвам колата и не мога да си позволя да остана без нея.
А ако развия двете тръбички имам два варианта - или да завия там болтчета някакви или да си върна обратно тръбичките ама после трябва да обезвъздушавам.това може да се случи събота и неделя когато не използвам колата.
Благодаря!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 03 юли 2007 14:01


Аз като си купих нова помпа, в комплекта имаше и 2 метални "тапички", заострени отпред и с резба, с които може да се запуши всеки извод на помпата, или на някой апарат.
Не знам за какво са ги сложили в комплекта, може би има коли на които не се ползват всички излази на помпата и с тях се запушват неизползваните.
Удобни ми се видяха. Държа си ги в багажника, че ако текне нещо отнякъде да мога да изолирам съответния клон от самата помпа и да продължа да си карам до вкъщи без да треперя за нивото на течността. :-)
Та мисля че и някой заострен болт би свършил работа.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 03 юли 2007 14:33


Те са за коли с АБС.Повечето с АБС са с обикновенни помпи с два изхода и разпределянето предно ляво/дясно и съответно задните става от блок-а за АБС-а който при някой оли е отделен.
На други слагат един странни разпределеители,който автоматично изолират пробит кръг (система от буталца с гумички) като принципът им на действие е разлика в наляганто към всяко колело и това измества цилиндърчетата в посоката на по-малкото налягане и след определен предел на изместване цилиндърчето затапва кръга и предотвратява загуба на течност (хитра система ама прави много проблеми и затова не е широкоразпространена).
Болт-а и да не е заострен ще стане ама резбата на тръбичките е ситна и не е съвсем като на болтовете....
А не искам да ги изолирам с клещите ;)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 06 юли 2007 8:14


Практиката показва че ако нещо по спирачките е тръгнало да си заминава (визирам спирачния кран отзад в случая при мен) това е показател за възможна повреда и в останалите модули от системата.
Сетих се ,че когато взех колата отзад едното цилиндърче беше тотално съсипано а течност от него беше текла по цялото колело и смених апаратчето,пружините и всичко на това колело.Включително и лагера.
Та общо взето това беше и предпоставката да взема решение да спра колата от движение за няколко дни другата седмица и да дам помпата да се ремонтира (шлайф и гумички по новия размер за което си имам добър познат) и същевременно да си сменя отзад спирачния разпределител за да знам че нямам проблем.
Реално погледнато парите,които ще дам да се обезвъздуши два пъти системата и за спирачна течност са толкова,колкото би ми струвало да си ремонтирам и помпата като отворя системата.
След като свърша с интервенцията ще пиша имало ли е резултат.
Благодаря!


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пет 13 юли 2007 8:32


Колеги, интересувах се доста, и доло горе получих мнения 50/50, за това че когато карам по-надълго (без да използвам спирачки), предните дискове се затоплят до около 60..70С' (грубо така като ги пипам с ръка). То е добре наистина спирачките да са ти топли, но това нормално ли е?
И още нещо пробвал съм да обезвъздуша предните апарати, но неможах да развия тапичката за обезвъздушаване дори и със специалното ключе. Всъщност, малко ме е страх да напъна по-яко за да не я скъсам. На някои налагало ли му се е подобно упражнение?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 13 юли 2007 9:39


Едната моя се предаде само с водопроводен ключ макар че риска да се скъса не е малък.


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Пет 13 юли 2007 10:54


mafiota написа:, но неможах да развия тапичката за обезвъздушаване дори и със специалното ключе.

преди да напънеш я чукни леко,може и малко силно но след това я смени,вероятноста да се развие е голяма.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта