Проблем със спирачките след смяна на предни маркучи
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Днес вече съвсем се видях в приключение и отпада варианта прегряване на течността отпред на 100%.
Слизам аз и колата както си е седяла цяла нощ си я паля и педала седи страшно мек макар че колата не е мърдала и милиметър.
И аз си мисля,че не може да е от кантара защото ти си прав - най-много да изравни наляганията в системата и задните ще блокират ама предните щяха да спират и те поне малко.
Идея нямам къде да диря проблема.Харесал съм си помпата за виновник ама тя не обеснява защо в момента спират само задните и то като пипна съвсем леко педала.
Мисля като свалят помпата в сервиза да я правят да ги помоля да свалят отпред маркучите и да видят как са (дали пропуска двупосочно и т.н.) понеже вече незнам какво се случва.Съмнявам се да е в тях проблема защото като обезвъздушавах стигаше налягане към колелата.
Слизам аз и колата както си е седяла цяла нощ си я паля и педала седи страшно мек макар че колата не е мърдала и милиметър.
И аз си мисля,че не може да е от кантара защото ти си прав - най-много да изравни наляганията в системата и задните ще блокират ама предните щяха да спират и те поне малко.
Идея нямам къде да диря проблема.Харесал съм си помпата за виновник ама тя не обеснява защо в момента спират само задните и то като пипна съвсем леко педала.
Мисля като свалят помпата в сервиза да я правят да ги помоля да свалят отпред маркучите и да видят как са (дали пропуска двупосочно и т.н.) понеже вече незнам какво се случва.Съмнявам се да е в тях проблема защото като обезвъздушавах стигаше налягане към колелата.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Проблема клони много сериозно към задния спирачен кран - независимо от положението на системата за регулиране (дали ще е максимално отпуснат или максимално натегнат) педала се държи еднакво а задните спирачки имат ефективност,съвсем по-слаба от на предните (предните са на 2100 а задните на 1970 в някакви си мерни единици).Това че не се изменя задното усилие спрямо положението на крана мисля че е достатъчен белег че е заминал.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
zfa159 написа:Проблема клони много сериозно към задния спирачен кран - независимо от положението на системата за регулиране (дали ще е максимално отпуснат или максимално натегнат) педала се държи еднакво а задните спирачки имат ефективност,съвсем по-слаба от на предните (предните са на 2100 а задните на 1970 в някакви си мерни единици).Това че не се изменя задното усилие спрямо положението на крана мисля че е достатъчен белег че е заминал.
Имам предвид познати хора със сервиз, единият се казва Васко, можеш само да отидеш за да прегледа нещата за всеки случай, но от това което му обясних днес по описаното от теб, почти без никакаво съмнение работата клони към помпа(

Ако си купиш нова помпа и си готов да дадеш още 30 лв. за монтажа и обезвъздушаване на системата се обади на тел. 967 1819 и търси Васко. Човека е в Драгалевци на ул. "Цветана Табакова" № 12, на ъгъла в дясно като се изкачваш.
Поздрави го от мен. Имай предвид, че след 10-12 дена смята да си даде почивка за известно време.
Успех.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Dpop написа:zfa159 написа:Проблема клони много сериозно към задния спирачен кран - независимо от положението на системата за регулиране (дали ще е максимално отпуснат или максимално натегнат) педала се държи еднакво а задните спирачки имат ефективност,съвсем по-слаба от на предните (предните са на 2100 а задните на 1970 в някакви си мерни единици).Това че не се изменя задното усилие спрямо положението на крана мисля че е достатъчен белег че е заминал.
Имам предвид познати хора със сервиз, единият се казва Васко, можеш само да отидеш за да прегледа нещата за всеки случай, но от това което му обясних днес по описаното от теб, почти без никакаво съмнение работата клони към помпа, която не разпределя правилно усилието към предните и задните колела.
Ако си купиш нова помпа и си готов да дадеш още 30 лв. за монтажа и обезвъздушаване на системата се обади на тел. 967 1819 и търси Васко. Човека е в Драгалевци на ул. "Цветана Табакова" № 12, на ъгъла в дясно като се изкачваш.
Поздрави го от мен. Имай предвид, че след 10-12 дена смята да си даде почивка за известно време.
Успех.
То дефакто тоя кран разпределя натоварването на предните спрямо задните колела защото тази помпа е на кръст а не е с два отделни кръга за предни и за задни колела.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
zfa159 написа:Dpop написа:zfa159 написа: ...
... нова помпа и .. .
То дефакто тоя кран разпределя натоварването на предните спрямо задните колела защото тази помпа е на кръст а не е с два отделни кръга за предни и за задни колела.
Няма спор, че системата е на кръст, ако решиш проговори това което си установил до момента с човека


-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Не съм отварял въпросния кран (все още), но вероятно е възможно в него да се получи някаква връзка между двата кръга (вследствие на износени гумички, корозия и т.н.), т.е. може системата да е станала отчасти едноконтурна.
И ако сега върху това се е "наложила" и повреда в помпата, то тази комбинация може да обясни странните ефекти.
Що не пробваш да затапиш тръбите отиващи "назад" за проба?
И ако сега върху това се е "наложила" и повреда в помпата, то тази комбинация може да обясни странните ефекти.
Що не пробваш да затапиш тръбите отиващи "назад" за проба?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ако успея да намеря подходящи болтчета ще ги затапя за да видим какво ще се получи макар че засега помпата се държи добре и не ми се иска да пипам по системата защото използвам колата и не мога да си позволя да остана без нея.
А ако развия двете тръбички имам два варианта - или да завия там болтчета някакви или да си върна обратно тръбичките ама после трябва да обезвъздушавам.това може да се случи събота и неделя когато не използвам колата.
Благодаря!
А ако развия двете тръбички имам два варианта - или да завия там болтчета някакви или да си върна обратно тръбичките ама после трябва да обезвъздушавам.това може да се случи събота и неделя когато не използвам колата.
Благодаря!
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Аз като си купих нова помпа, в комплекта имаше и 2 метални "тапички", заострени отпред и с резба, с които може да се запуши всеки извод на помпата, или на някой апарат.
Не знам за какво са ги сложили в комплекта, може би има коли на които не се ползват всички излази на помпата и с тях се запушват неизползваните.
Удобни ми се видяха. Държа си ги в багажника, че ако текне нещо отнякъде да мога да изолирам съответния клон от самата помпа и да продължа да си карам до вкъщи без да треперя за нивото на течността.
Та мисля че и някой заострен болт би свършил работа.
Не знам за какво са ги сложили в комплекта, може би има коли на които не се ползват всички излази на помпата и с тях се запушват неизползваните.
Удобни ми се видяха. Държа си ги в багажника, че ако текне нещо отнякъде да мога да изолирам съответния клон от самата помпа и да продължа да си карам до вкъщи без да треперя за нивото на течността.

Та мисля че и някой заострен болт би свършил работа.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Те са за коли с АБС.Повечето с АБС са с обикновенни помпи с два изхода и разпределянето предно ляво/дясно и съответно задните става от блок-а за АБС-а който при някой оли е отделен.
На други слагат един странни разпределеители,който автоматично изолират пробит кръг (система от буталца с гумички) като принципът им на действие е разлика в наляганто към всяко колело и това измества цилиндърчетата в посоката на по-малкото налягане и след определен предел на изместване цилиндърчето затапва кръга и предотвратява загуба на течност (хитра система ама прави много проблеми и затова не е широкоразпространена).
Болт-а и да не е заострен ще стане ама резбата на тръбичките е ситна и не е съвсем като на болтовете....
А не искам да ги изолирам с клещите
На други слагат един странни разпределеители,който автоматично изолират пробит кръг (система от буталца с гумички) като принципът им на действие е разлика в наляганто към всяко колело и това измества цилиндърчетата в посоката на по-малкото налягане и след определен предел на изместване цилиндърчето затапва кръга и предотвратява загуба на течност (хитра система ама прави много проблеми и затова не е широкоразпространена).
Болт-а и да не е заострен ще стане ама резбата на тръбичките е ситна и не е съвсем като на болтовете....
А не искам да ги изолирам с клещите

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Практиката показва че ако нещо по спирачките е тръгнало да си заминава (визирам спирачния кран отзад в случая при мен) това е показател за възможна повреда и в останалите модули от системата.
Сетих се ,че когато взех колата отзад едното цилиндърче беше тотално съсипано а течност от него беше текла по цялото колело и смених апаратчето,пружините и всичко на това колело.Включително и лагера.
Та общо взето това беше и предпоставката да взема решение да спра колата от движение за няколко дни другата седмица и да дам помпата да се ремонтира (шлайф и гумички по новия размер за което си имам добър познат) и същевременно да си сменя отзад спирачния разпределител за да знам че нямам проблем.
Реално погледнато парите,които ще дам да се обезвъздуши два пъти системата и за спирачна течност са толкова,колкото би ми струвало да си ремонтирам и помпата като отворя системата.
След като свърша с интервенцията ще пиша имало ли е резултат.
Благодаря!
Сетих се ,че когато взех колата отзад едното цилиндърче беше тотално съсипано а течност от него беше текла по цялото колело и смених апаратчето,пружините и всичко на това колело.Включително и лагера.
Та общо взето това беше и предпоставката да взема решение да спра колата от движение за няколко дни другата седмица и да дам помпата да се ремонтира (шлайф и гумички по новия размер за което си имам добър познат) и същевременно да си сменя отзад спирачния разпределител за да знам че нямам проблем.
Реално погледнато парите,които ще дам да се обезвъздуши два пъти системата и за спирачна течност са толкова,колкото би ми струвало да си ремонтирам и помпата като отворя системата.
След като свърша с интервенцията ще пиша имало ли е резултат.
Благодаря!
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Колеги, интересувах се доста, и доло горе получих мнения 50/50, за това че когато карам по-надълго (без да използвам спирачки), предните дискове се затоплят до около 60..70С' (грубо така като ги пипам с ръка). То е добре наистина спирачките да са ти топли, но това нормално ли е?
И още нещо пробвал съм да обезвъздуша предните апарати, но неможах да развия тапичката за обезвъздушаване дори и със специалното ключе. Всъщност, малко ме е страх да напъна по-яко за да не я скъсам. На някои налагало ли му се е подобно упражнение?
И още нещо пробвал съм да обезвъздуша предните апарати, но неможах да развия тапичката за обезвъздушаване дори и със специалното ключе. Всъщност, малко ме е страх да напъна по-яко за да не я скъсам. На някои налагало ли му се е подобно упражнение?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта