Не знам колегата дали е направил вече избора, но все пак ще си кажа мнението като собственик вече 3,5 год на Пасат В4.
Първо ще кажа че, според мен колкото по нова е колата, толкова по добре, макар това да е относително. Вече сме 2007 год и на мен някак си ми се струва че е по- добре да се вземе кола на около 10г.Значи се въртим около производство 96-97год , при което автоматично отпада Пасат Б3.
Основен недостатък на моя пасатко, мисля че е слабия 1.8 MI мотор. Няма спор че комби-купето е тежко и според мен на такова купе му отива най-малко двулитров бензинов двигател. За дизел не мога нищо да кажа, защото нямам впечатления/наблюдения за него. А ако се сложи и газ на 1.8 мотор както аз съм направил, тогава картинката става още по гадна, т като 7-10 кончета от мощността на двигателя веднага "умират".
Друг голям недостатък според мен е ABS. Няма месец когато да не светне лампичката на тази система. Хубавото е че в повечето случаи, системата сама се оправя ( то това е характерно за VW ), но никак нее хубаво да видя че отново е светнала лампичката и няколко дена да съм под напрежение - аджаба ще се самооправи ли или този път вече няма прошка. Както казва един мой познат - това VW си има доста неизлекувани (забележете) ДЕТСКИ болести и май е прав.
Стига толкова с минусите за В4. Ще завърша със следното - от 5-6 месеца не съм бутвал абсолютно нищо по колата, само сядам, карам, наливам и газчица/бензинец когато трябва и толкова. Все едно е като нова кола , а всъщност вече е на 13 годинки. От както сложих полусинтетично масло съвсем я забравих тази кола, т като двигателя не бута грам от него и много рядко го проверявам. От време на време ми става съвестно че не се грижа достатъчно за "най-големия си приятел", но всъщност е хубаво че този приятел в момента ми се отблагодарява за грижите положени за него преди това.
Пожелавам ти да направиш правилния избор!

Б3 или Б4?
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Гледам, че автора не е коментирал по темата, но явно все още не е направил последната стъпка.
Подкрепям, с едно изключение (за проблеми с АБС-а)doktora и другите колеги, предложили Б4, като по-добър избор.
Трябва да се има предвид, че този пасат е последния като разработка от една сравнително дълго време произвеждана и претърпяла модификации серия на фолкваген. Имам предвид, че той се явява най-изкусурения вариант, при който са поотстранени някои болежки на предшествениците му.
Важно е, че по отношение на здравина, поддръжка и цени на частите стои много добре спрямо повечето автомобили от същия клас, а несравнимо като цени спрямо Б5 или Б5.5.
Както се вижда от аватара ми аз съм с Б4, Ми 1.8 АБС, който карам от почти 7 години и освен смяна на части по ходовата част, водна и бензинова помпа(които по принцип се водят консумативи) не съм имал други сериозни ремонти или проблеми. Колата е на над 220 х.
Карам на газ с обикновенно вакумно "Ловато" от 6 години и съм доволен от разхода на гориво.
Всичко зависи от поддръжката и отношението към автомобила, както нееднократно са писали много от колегите в различни теми тук.
Не се притеснявай да вземеш автомобил на чието табло километрите са над 200 х.
Важно е да можеш да го провериш в сервиз или при човек, който разбира, за да ти каже какво е състоянието на колата и да прецениш устройва ли те.
Успех и пиши ValBo, ако имаш въпроси или вече си се сдобил с пасат.
Подкрепям, с едно изключение (за проблеми с АБС-а)doktora и другите колеги, предложили Б4, като по-добър избор.
Трябва да се има предвид, че този пасат е последния като разработка от една сравнително дълго време произвеждана и претърпяла модификации серия на фолкваген. Имам предвид, че той се явява най-изкусурения вариант, при който са поотстранени някои болежки на предшествениците му.
Важно е, че по отношение на здравина, поддръжка и цени на частите стои много добре спрямо повечето автомобили от същия клас, а несравнимо като цени спрямо Б5 или Б5.5.
Както се вижда от аватара ми аз съм с Б4, Ми 1.8 АБС, който карам от почти 7 години и освен смяна на части по ходовата част, водна и бензинова помпа(които по принцип се водят консумативи) не съм имал други сериозни ремонти или проблеми. Колата е на над 220 х.
Карам на газ с обикновенно вакумно "Ловато" от 6 години и съм доволен от разхода на гориво.
Всичко зависи от поддръжката и отношението към автомобила, както нееднократно са писали много от колегите в различни теми тук.
Не се притеснявай да вземеш автомобил на чието табло километрите са над 200 х.
Важно е да можеш да го провериш в сервиз или при човек, който разбира, за да ти каже какво е състоянието на колата и да прецениш устройва ли те.
Успех и пиши ValBo, ако имаш въпроси или вече си се сдобил с пасат.
Здравейте отново
от няколко дни чета усилено за модели, купета, двигатели и пр.
Според съпругата ми нощем бълнувам за инжекциони, гуми и спирачки. Взе да ревнува вече;-)
Та малко по сериозно - все повече клоня към В4, даже може да се каже че съм избрал него.
За двигател се чудя. Препоръчват ми 1.8 MI(ABS) като най оптимален по отношение на икономичност, разходи за подръжка. Аз клоня към нещо по мощно 1.8 РВ и 2.0
Пък и искам климатик, а той яде още от конете
Засега съм поръчал да ми докарат от чужбина В4, без ангажимент за закупуване, и чакам да видя какво ще докарат
А като стана въпрос за двигатели - за 1.8 двигатеите на VW четох предимно суперлативи. За двулитровите какво ще кажете. съвсем информативно
от няколко дни чета усилено за модели, купета, двигатели и пр.
Според съпругата ми нощем бълнувам за инжекциони, гуми и спирачки. Взе да ревнува вече;-)
Та малко по сериозно - все повече клоня към В4, даже може да се каже че съм избрал него.
За двигател се чудя. Препоръчват ми 1.8 MI(ABS) като най оптимален по отношение на икономичност, разходи за подръжка. Аз клоня към нещо по мощно 1.8 РВ и 2.0
Пък и искам климатик, а той яде още от конете
Засега съм поръчал да ми докарат от чужбина В4, без ангажимент за закупуване, и чакам да видя какво ще докарат
А като стана въпрос за двигатели - за 1.8 двигатеите на VW четох предимно суперлативи. За двулитровите какво ще кажете. съвсем информативно
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
ValBo написа:...
Та малко по сериозно - все повече клоня към В4, даже може да се каже че съм избрал него.
За двигател се чудя. Препоръчват ми 1.8 MI(ABS) като най оптимален по отношение на икономичност, разходи за подръжка. Аз клоня към нещо по мощно 1.8 РВ и 2.0
Пък и искам климатик, а той яде още от конете
Засега съм поръчал да ми докарат от чужбина В4, без ангажимент за закупуване, и чакам да видя какво ще докарат
А като стана въпрос за двигатели - за 1.8 двигатеите на VW четох предимно суперлативи. За двулитровите какво ще кажете. съвсем информативно
Явно вече си обсебен


Двулитров мотор с 115 коня е определено по-добре за това купе, но 1.8 АБС е най-безпроблемен и икономичен на газ.
Аз съм достигал 192 км./ч. на равен участък на газ, така че макс. скорост няма да ти е проблем, но 2 л. има по-добро ускорение и ако си понатоварил колата ще понесе по-леко баирите, а и няма да почустваш особенно натоварване на мотора от климата.
На 1.8 може да се изкара още мощност със смяна на възд. филтър, по генерацията и с чип, но си има отделни теми по тези подобрения, но ще са за сметка на икономичността.
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- krasengn
- Мнения: 36
- Регистриран на: Пон 13 авг 2007 9:26
- Автомобил: Пасат Б3 моно комби без газ
- Двигател: RP 1800
- Местоположение: София
- Контакти:
И аз искам да си сменя с Б4 вече. Но си бях харесал двигателя АBS като наследник на RP. Но разбрах, че този двигател се произвежда само до 1994г средата. А аз искам все пак кола 1996г. Тогава какъв бензинов двигател да търся? Искам да сложа после газ или метан. Не държа да е бърза. Искам икономичен и здрав двигател.
- Andrey
- Мнения: 280
- Регистриран на: Вто 28 сеп 2004 17:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Хайде и аз да ти кажа впечатления от Б4 АБС - според мен плюсовете на този мотор са повече - здрав, лесен за подръжка, с газта няма проблем. Мощността - ами не е пъргав, факт. Аз лично трудно свикнах след Голф 1.8. В града ми е малко кофти на светофарите, щото потегля като влак, обаче на дълго е мноооого по гот. Климатика го усещам като спирачка само в града, на дълго само при опити за по-екстремно изпреварване.
Сега мисля да го пробвам с 1 тон каравана и ще споделя впечатления.
Успех с търсенето!
Сега мисля да го пробвам с 1 тон каравана и ще споделя впечатления.
Успех с търсенето!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: svetoslav2002 и 56 госта