Светва лампичката за t на водата/антифриза - ОПРАВЕНО

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Сря 03 окт 2007 12:26


Ок joker, само се чудя от къде да намеря подходящ и точен термометър, че в къщи имаме само за стайна и за телесна температура.




Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Сря 03 окт 2007 12:45


говориш за едни стойности 92-94 ,103-105 градуса...ама как ги разбра като системата за отчитане на температурата при VW е страшно неточна.....


Уточнявам се - посочените температури са от показанието на таблото. Колата я имам от 3,5 години и от тогава до сега, термостата е отварял и вентилатора се е включвал, винаги на едни и същи места от скалата на уреда на таблото. Т.е. имам в предвид, че ако датчика не отчита правилно от известно време насам, то би трябвало в момента посочените места ( температури ) от уреда на таблото , да са различни от тези от преди 3,5 год, когато нямах такива проблеми. Може би логиката ми не е правилна и аз се бъркам. В крайна сметка ще купя датчик и ще го сменя, нямам си напредстава колко струва в Унитрейд и малко ще ме е яд ако не се окаже той.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Сря 03 окт 2007 13:19


Трудно се намира термометър за над 100 градуса...ама не бързай нищо да купуваш бе човек..ще се разориш
Винаги диагнозата предшества лечението.....иначе стават фалове!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 03 окт 2007 13:19


doktora написа: В крайна сметка ще купя датчик и ще го сменя, нямам си напредстава колко струва в Унитрейд и малко ще ме е яд ако не се окаже той.

По далечни спомени: около 47 лева. Ако е с 2 извода.
Комбинирания, с 4 извода нямам и идея колко ще струва.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Сря 03 окт 2007 13:21


radotom написа:
doktora написа: В крайна сметка ще купя датчик и ще го сменя, нямам си напредстава колко струва в Унитрейд и малко ще ме е яд ако не се окаже той.

По далечни спомени: около 47 лева. Ако е с 2 извода.
Комбинирания, с 4 извода нямам и идея колко ще струва.

Радо кажи ти нещо по въпроса за лампичката!!!Много се надявах на твое мнение......доста съм научил от теб!


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Сря 03 окт 2007 13:24


Докторе, аз мисля, че доста дърбоко се задълба по твоя проблем. Съветът ми е да си провериш куплунга на таблото с уредите. Поради вибрациите е възможно да се получи лоша спойка и тогава съответният сигнал не стига до електрониката в таблото, която управлява лампата и тя си "мисли" че или нивото на течността е ниско или че температурата й е висока. Иначе и според моето табло температурите, които ти си посочил са същите. При нормално каране на дълго температурата при мен е около 90 гр. При задръствания тя се качва до около 105 гр. Там някъде се включва и перката на първа скорост. Много ми е интересно кога би се включила на втора. И така вече 4 години. Може би това е нормално.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 03 окт 2007 13:29


Амиииии... номера с лампичката и аз съм го играл, само, че на Г2. :dontknow:
Оказа се, че пинчето, на който е закрепен уреда (по-конкретно- масата) не е контактувало, защото на платката се беше изтрила контактната площадка. Че даже и самия уред не ми работеше. От време навреме, като опреше и изведнъж стрелката тръгваше нагоре, лампичката се размигваше... до следващата дупка на пътя, когато пак спираше да контактува.
Просто дублирах масата с кабел до бензиномерното уредче в таблото. ;)
Не знам защо, обаче, ми се струва, че ще има и още някакво зайче, скрито в храста на колегата доктор Просто усещане, не мога да го обясня!


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Сря 03 окт 2007 13:53


Значи 105 градуса не са чак толкова опасни. А зайче в храсталака със сигурност има Радо, защото освен тази лампичка, от няколко месеца си "блъскам главата" аджаба защо вентилатора вкл когато си иска на 92-94 градуса. Главоблъсканицата става още по-голяма, тъй като сега има моменти когато лампичката си мига, а вентилатора си включва, или обратното - лампичката мига и вентилатора не се включва и трети вариант - лампичката не мига но и вентилатора не включва.
И в крайна сметка излиза че имам два отделни проблема, защото от мои наблюдения ми се струва че вентилатора си е независим до някъде от това мигане на лампичката и от датчика за температурата, тъй като той е вързан директно към акумулатора и се управлява единствено от релето на радиатора.
Благодаря на всички които изказаха мнение по проблема.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 03 окт 2007 14:08


doktora написа: от мои наблюдения ми се струва че вентилатора си е независим до някъде от това мигане на лампичката и от датчика за температурата, тъй като той е вързан директно към акумулатора и се управлява единствено от релето на радиатора.

Точно така е!
Нищо общо няма с датчика, който ти отчита температурата на таблото.
Но пък общото е, че ти винаги сравнявш температурите на включване и невключване на вентилатра с показанията на уреда.
Един колега преди мен също го посочи - пинове на куплунга. Провери ги, провери и дали влизат стегнато пинчетата на уреда за температура.
При моето извнградско каране, сега, като е студено, вентилатора въобще не ми се включва. А ако имаш проблем по платката уреда може да си показва каквото си иска, без да има нещо общо с истината.


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Сря 03 окт 2007 14:12


Аз също съм на мнение, че имаш два проблема - мигащата лампичка и включването на вентилатора. Както казваш, лампичката ти мига и на студен и на топъл двигател. Значи мигането не зависи от температурата, а от някякъв електрически проблем. Така беше и при мен. Що се отнася до включването на вентилатора, то си зависи от датчика на радиатора.


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Сря 03 окт 2007 15:25


GVG написа:Докторе, аз мисля, че доста дърбоко се задълба по твоя проблем. Съветът ми е да си провериш куплунга на таблото с уредите. Поради вибрациите е възможно да се получи лоша спойка и тогава съответният сигнал не стига до електрониката в таблото, която управлява лампата и тя си "мисли" че или нивото на течността е ниско или че температурата й е висока

Ей това според мен е точния отговор. При мен беше почти същия проблем и не съм гледал връзка между температурата и вентилатора.
Като свалиш таблото, кабелите идващи от купето се свързват към него с куплунг, чиято основа от към платката в таблото е твърдо запоена и от вибрациите се чупят спойките. Аз лично от около 8-10 крачета /спойки/ видях 1-2 евентуално спукани но презапоих всичките наново към платката и проблема изчезна завинаги.
Цялата операция ще ти отнеме не повече от час, така че мен ако ме питаш преди да си даваш парите за майстор или части просто свали таблото, отвори го и ги презапои тези крачета. Директно се насочих към този проблем защото не можех да намеря никаква връзка между мигането на лампта и каквото и да е друго /мигаше си когато си реши/ също така един колега с пасат и един с голф бяха имали същия проблем и го бяха решили по този начин.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Сря 03 окт 2007 15:35


Ок колеги, убедихте ме да сваля таблото и да погледна какво е дереджето там. Няма да ви питам как се сваля таблото, защото никога не съм го правил, а първо ще пусна търсачката в форума.
Бъдете живи и здрави всички и евала че го има форума!


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3974
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот joro_kem » Сря 03 окт 2007 16:16


колега, отиди до някой с подходящ термометър, за да знаеш аджеба каква е температурата на охл. течност. мисля, че така ще елиминираш някои вероятности за "аварии". успех!


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Сря 03 окт 2007 16:53


doktora написа:Няма да ви питам как се сваля таблото, защото никога не съм го правил, а първо ще пусна търсачката в форума.

Черната пластмаса /панела/ около таблото се сваля като развъртиш винтовете които виждаш, че го държат + 3 скрити - един зад капачето на буксата за диагностика на компютъра, и по един зад решетките на лява и централна лява горни духалки на парното /не съм 100% сигурен/. Като махнеш тази пластмаса се вижда, че таблото се държи на две по-малки винтчета - развърташ ги и после с причудливи движения успяваш да го изкараш оттам, разкачаш задната букса и после ще видиш как да отвориш самото табло. Това си спомням... после при слагането може да видиш малко зор докато нацелиш жилото на скоростомера, но то си има насочващ конус. Като отвориш самото табло хвърли един поглед и на един елемент с три крачета, като транзистор /в черен корпус/ дали пистовата лента /проводници/ са добре хванати за крачетата му - това е стабилизатора на напрежението, понякога и той дава ядове.


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Сря 03 окт 2007 17:58


doktora написа:Значи 105 градуса не са чак толкова опасни. А зайче в храсталака със сигурност има Радо, защото освен тази лампичка, от няколко месеца си "блъскам главата" аджаба защо вентилатора вкл когато си иска на 92-94 градуса. Главоблъсканицата става още по-голяма, тъй като сега има моменти когато лампичката си мига, а вентилатора си включва, или обратното - лампичката мига и вентилатора не се включва и трети вариант - лампичката не мига но и вентилатора не включва.
И в крайна сметка излиза че имам два отделни проблема, защото от мои наблюдения ми се струва че вентилатора си е независим до някъде от това мигане на лампичката и от датчика за температурата, тъй като той е вързан директно към акумулатора и се управлява единствено от релето на радиатора.
Благодаря на всички които изказаха мнение по проблема.
защото имаш газове в с-мата за това и аз на моята така се чудех и мяех кое и как...може да имаш малък пробив в гарнитурата затова ти казвам опъни я на дълък път и имай предвид че това ще става все по-лошо... :wink: докато не започне да ти изхвърля антифриза...има една поговорка колега не питай старило ,а патило.. :wink:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rayedie и 56 госта