


Светва лампичката за t на водата/антифриза - ОПРАВЕНО
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
говориш за едни стойности 92-94 ,103-105 градуса...ама как ги разбра като системата за отчитане на температурата при VW е страшно неточна.....
Уточнявам се - посочените температури са от показанието на таблото. Колата я имам от 3,5 години и от тогава до сега, термостата е отварял и вентилатора се е включвал, винаги на едни и същи места от скалата на уреда на таблото. Т.е. имам в предвид, че ако датчика не отчита правилно от известно време насам, то би трябвало в момента посочените места ( температури ) от уреда на таблото , да са различни от тези от преди 3,5 год, когато нямах такива проблеми. Може би логиката ми не е правилна и аз се бъркам. В крайна сметка ще купя датчик и ще го сменя, нямам си напредстава колко струва в Унитрейд и малко ще ме е яд ако не се окаже той.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
radotom написа:doktora написа: В крайна сметка ще купя датчик и ще го сменя, нямам си напредстава колко струва в Унитрейд и малко ще ме е яд ако не се окаже той.
По далечни спомени: около 47 лева. Ако е с 2 извода.
Комбинирания, с 4 извода нямам и идея колко ще струва.
Радо кажи ти нещо по въпроса за лампичката!!!Много се надявах на твое мнение......доста съм научил от теб!
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Докторе, аз мисля, че доста дърбоко се задълба по твоя проблем. Съветът ми е да си провериш куплунга на таблото с уредите. Поради вибрациите е възможно да се получи лоша спойка и тогава съответният сигнал не стига до електрониката в таблото, която управлява лампата и тя си "мисли" че или нивото на течността е ниско или че температурата й е висока. Иначе и според моето табло температурите, които ти си посочил са същите. При нормално каране на дълго температурата при мен е около 90 гр. При задръствания тя се качва до около 105 гр. Там някъде се включва и перката на първа скорост. Много ми е интересно кога би се включила на втора. И така вече 4 години. Може би това е нормално.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Амиииии... номера с лампичката и аз съм го играл, само, че на Г2.
Оказа се, че пинчето, на който е закрепен уреда (по-конкретно- масата) не е контактувало, защото на платката се беше изтрила контактната площадка. Че даже и самия уред не ми работеше. От време навреме, като опреше и изведнъж стрелката тръгваше нагоре, лампичката се размигваше... до следващата дупка на пътя, когато пак спираше да контактува.
Просто дублирах масата с кабел до бензиномерното уредче в таблото.
Не знам защо, обаче, ми се струва, че ще има и още някакво зайче, скрито в храста на колегата доктор Просто усещане, не мога да го обясня!

Оказа се, че пинчето, на който е закрепен уреда (по-конкретно- масата) не е контактувало, защото на платката се беше изтрила контактната площадка. Че даже и самия уред не ми работеше. От време навреме, като опреше и изведнъж стрелката тръгваше нагоре, лампичката се размигваше... до следващата дупка на пътя, когато пак спираше да контактува.
Просто дублирах масата с кабел до бензиномерното уредче в таблото.

Не знам защо, обаче, ми се струва, че ще има и още някакво зайче, скрито в храста на колегата доктор Просто усещане, не мога да го обясня!
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Значи 105 градуса не са чак толкова опасни. А зайче в храсталака със сигурност има Радо, защото освен тази лампичка, от няколко месеца си "блъскам главата" аджаба защо вентилатора вкл когато си иска на 92-94 градуса. Главоблъсканицата става още по-голяма, тъй като сега има моменти когато лампичката си мига, а вентилатора си включва, или обратното - лампичката мига и вентилатора не се включва и трети вариант - лампичката не мига но и вентилатора не включва.
И в крайна сметка излиза че имам два отделни проблема, защото от мои наблюдения ми се струва че вентилатора си е независим до някъде от това мигане на лампичката и от датчика за температурата, тъй като той е вързан директно към акумулатора и се управлява единствено от релето на радиатора.
Благодаря на всички които изказаха мнение по проблема.
И в крайна сметка излиза че имам два отделни проблема, защото от мои наблюдения ми се струва че вентилатора си е независим до някъде от това мигане на лампичката и от датчика за температурата, тъй като той е вързан директно към акумулатора и се управлява единствено от релето на радиатора.
Благодаря на всички които изказаха мнение по проблема.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
doktora написа: от мои наблюдения ми се струва че вентилатора си е независим до някъде от това мигане на лампичката и от датчика за температурата, тъй като той е вързан директно към акумулатора и се управлява единствено от релето на радиатора.
Точно така е!
Нищо общо няма с датчика, който ти отчита температурата на таблото.
Но пък общото е, че ти винаги сравнявш температурите на включване и невключване на вентилатра с показанията на уреда.
Един колега преди мен също го посочи - пинове на куплунга. Провери ги, провери и дали влизат стегнато пинчетата на уреда за температура.
При моето извнградско каране, сега, като е студено, вентилатора въобще не ми се включва. А ако имаш проблем по платката уреда може да си показва каквото си иска, без да има нещо общо с истината.
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Аз също съм на мнение, че имаш два проблема - мигащата лампичка и включването на вентилатора. Както казваш, лампичката ти мига и на студен и на топъл двигател. Значи мигането не зависи от температурата, а от някякъв електрически проблем. Така беше и при мен. Що се отнася до включването на вентилатора, то си зависи от датчика на радиатора.
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
GVG написа:Докторе, аз мисля, че доста дърбоко се задълба по твоя проблем. Съветът ми е да си провериш куплунга на таблото с уредите. Поради вибрациите е възможно да се получи лоша спойка и тогава съответният сигнал не стига до електрониката в таблото, която управлява лампата и тя си "мисли" че или нивото на течността е ниско или че температурата й е висока
Ей това според мен е точния отговор. При мен беше почти същия проблем и не съм гледал връзка между температурата и вентилатора.
Като свалиш таблото, кабелите идващи от купето се свързват към него с куплунг, чиято основа от към платката в таблото е твърдо запоена и от вибрациите се чупят спойките. Аз лично от около 8-10 крачета /спойки/ видях 1-2 евентуално спукани но презапоих всичките наново към платката и проблема изчезна завинаги.
Цялата операция ще ти отнеме не повече от час, така че мен ако ме питаш преди да си даваш парите за майстор или части просто свали таблото, отвори го и ги презапои тези крачета. Директно се насочих към този проблем защото не можех да намеря никаква връзка между мигането на лампта и каквото и да е друго /мигаше си когато си реши/ също така един колега с пасат и един с голф бяха имали същия проблем и го бяха решили по този начин.
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
doktora написа:Няма да ви питам как се сваля таблото, защото никога не съм го правил, а първо ще пусна търсачката в форума.
Черната пластмаса /панела/ около таблото се сваля като развъртиш винтовете които виждаш, че го държат + 3 скрити - един зад капачето на буксата за диагностика на компютъра, и по един зад решетките на лява и централна лява горни духалки на парното /не съм 100% сигурен/. Като махнеш тази пластмаса се вижда, че таблото се държи на две по-малки винтчета - развърташ ги и после с причудливи движения успяваш да го изкараш оттам, разкачаш задната букса и после ще видиш как да отвориш самото табло. Това си спомням... после при слагането може да видиш малко зор докато нацелиш жилото на скоростомера, но то си има насочващ конус. Като отвориш самото табло хвърли един поглед и на един елемент с три крачета, като транзистор /в черен корпус/ дали пистовата лента /проводници/ са добре хванати за крачетата му - това е стабилизатора на напрежението, понякога и той дава ядове.
- jagler
- Мнения: 1215
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
- Двигател: CFFB-2014
- Местоположение: Стара Загора
защото имаш газове в с-мата за това и аз на моята така се чудех и мяех кое и как...може да имаш малък пробив в гарнитурата затова ти казвам опъни я на дълък път и имай предвид че това ще става все по-лошо...doktora написа:Значи 105 градуса не са чак толкова опасни. А зайче в храсталака със сигурност има Радо, защото освен тази лампичка, от няколко месеца си "блъскам главата" аджаба защо вентилатора вкл когато си иска на 92-94 градуса. Главоблъсканицата става още по-голяма, тъй като сега има моменти когато лампичката си мига, а вентилатора си включва, или обратното - лампичката мига и вентилатора не се включва и трети вариант - лампичката не мига но и вентилатора не включва.
И в крайна сметка излиза че имам два отделни проблема, защото от мои наблюдения ми се струва че вентилатора си е независим до някъде от това мигане на лампичката и от датчика за температурата, тъй като той е вързан директно към акумулатора и се управлява единствено от релето на радиатора.
Благодаря на всички които изказаха мнение по проблема.


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: rayedie и 56 госта