


Проблем със задните спирачки на В3 (колата е с АБС) - Решено
- Plarol
- Мнения: 298
- Регистриран на: Сря 01 мар 2006 21:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: s.Dobroslavci-Sofiisko
Някой колега имаше проблем с този клин но не помня кой.Та въпросния клин е стъпаловиден и когато пропадне не може да се върне нагоре, но се случва да се износят "стъпалата" и престава да може да се заклинва.Случва се следното, натискаш спирачка и когато накладката опре в барабана, клина се изважда нагоре и наклатката не опира в барабана както трябва.Съвкупността от изтрити накладки и повреден клин може да доведе до избиване на цилиндърчето, тъй кото не може да обере хлабината, което обяснява теча, който ти спомена. Така си го обяснявам аз.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Сменяй барабаните
zfa159 написа:Ами тези неща дали се продават нови? - цената надали е безбожна а не е лошо да си ги сменя заедно с барабаните и лагерите.
Ако беше износено нямаше ли да протече и новото цилиндърче? (макар че накладките са нови в този случай).
Благодаря!
Сменяй барабаните в комплект с лагерите,


- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сменяй барабаните
krraynov написа:zfa159 написа:Ами тези неща дали се продават нови? - цената надали е безбожна а не е лошо да си ги сменя заедно с барабаните и лагерите.
Ако беше износено нямаше ли да протече и новото цилиндърче? (макар че накладките са нови в този случай).
Благодаря!
Сменяй барабаните в комплект с лагерите,,а преди това - спир. течност, докато си със старите барабани-да не се оклепат новите докато изтича старата течност, после недей да правиш стравнение веднага- мини поне 100-на км и тогава се похвали!
Точно това смятам да направя.Ще сменя течността,после ще сменя барабаните с лагерите,ще я покарам малко (ще си подновя временния талон в КАТ) и пак ще я кача на стенда да видим ще има ли разлика.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Саморегулирането както е писал колегата касае и крачната спирачка. Ако нещо не е наред буталцата на това колело може да "седят по-далеч" от барабаните отколкото на другото, което в крайна сметка ще доведе до известна асиметрия в спирания ефект.
Иначе няма опастност заради клинчето да текне течност - те челюстите определят колко могат да излезнат буталцата.
Разликата между този механизъм и ладовия/москвичовия е че там има саморегулиране само за крачната спирачка (в самите буталца), а тук са се опитали да го направят "общо" и за крачна и за ръчна, което има и плюсове и минуси.
Това натягане дето сте го направили с жилата не ми харесва много. За да може този саморегулиращ механизъм да работи правилно трябва при отпусната ръчна и жилата да са отпуснати, иначе клинчето не действа, т.е. остава в някакво положение в каквото сте сглобили барабана, и реално сте превърнали механизма в нещо като ръчно регулиращ се.
Имаше писано по книгите как се регулират тези жила, но не съм се задълбавал че не ми се е налагало.
Иначе няма опастност заради клинчето да текне течност - те челюстите определят колко могат да излезнат буталцата.
Разликата между този механизъм и ладовия/москвичовия е че там има саморегулиране само за крачната спирачка (в самите буталца), а тук са се опитали да го направят "общо" и за крачна и за ръчна, което има и плюсове и минуси.
Това натягане дето сте го направили с жилата не ми харесва много. За да може този саморегулиращ механизъм да работи правилно трябва при отпусната ръчна и жилата да са отпуснати, иначе клинчето не действа, т.е. остава в някакво положение в каквото сте сглобили барабана, и реално сте превърнали механизма в нещо като ръчно регулиращ се.
Имаше писано по книгите как се регулират тези жила, но не съм се задълбавал че не ми се е налагало.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами след като бяха събрали колата с новите спирачни цилиндърчета отзад реално погледнато ръчна нямах (хода беше огромен а ефекта никакъв) и затова реално се наложи да натягаме самите жила до дадено положение. (което се извършва вътре от при пепелника отзад по принцип).Сега като сложа новите барабани ще видим за какво иде реч с тзи клинчета и т.н.
Макар че не ми става ясно как ръчната би се натегнала от клинчето.То следи колко се отварят челюстите и доколкото разбрах реално погледнато като се износва накладката постепенно пропада все по-надолу и се заклинва с което обира хлабината между барабана и накладките.А след като са сложени нови накладки поне първия път трябва да се регулира всичко наръка (клинчето няма откъде да знае колко са се удължили жилата на ръчната за да компенсира).
Доколкото му разбрах действието то дефакто пропада надолу с по едно зъбче при все по-голямо износване на феродото.
Макар че не ми става ясно как ръчната би се натегнала от клинчето.То следи колко се отварят челюстите и доколкото разбрах реално погледнато като се износва накладката постепенно пропада все по-надолу и се заклинва с което обира хлабината между барабана и накладките.А след като са сложени нови накладки поне първия път трябва да се регулира всичко наръка (клинчето няма откъде да знае колко са се удължили жилата на ръчната за да компенсира).
Доколкото му разбрах действието то дефакто пропада надолу с по едно зъбче при все по-голямо износване на феродото.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Да де, принципа е следния - слагаш новите накладки, натискаш крачната стабилно няколко пъти, клинчето пропада колкото трябва и вече не дава на челюстите да се приберат повече от нужното.
Така хлабината е регулирана и за крачна и за ръчна.
А жилата ги регулираш само колкото е нужно за да е нормален хода на лоста, и повече не ги пипаш.
Така хлабината е регулирана и за крачна и за ръчна.
А жилата ги регулираш само колкото е нужно за да е нормален хода на лоста, и повече не ги пипаш.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Именно,точно това правихме с майсторчето.Днес му оставих колата за да се забавлява с нея и го попитах дали е гледал клинчетата и каза че и те и пружините им са без износване (видимо) и не смята в тях да има проблем.
Надявам се случая да се реши с новите барабани...ама това ще стане ясно до няколко дни.
Заедно с барабаните сменя спирачната течност и лагерите на главините отзад.
Надявам се случая да се реши с новите барабани...ама това ще стане ясно до няколко дни.
Заедно с барабаните сменя спирачната течност и лагерите на главините отзад.
- icohristov
- Мнения: 43
- Регистриран на: Чет 01 дек 2005 11:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
както вече казаха колегите когато правиш нещо по барабаните за да се самореголират както триабва
1. отпусни ръчната спирачка и жилата и до колкото е възможно
2. след монтирането на барабана натисни спирачката няколко пъти. така челюстите ще се разтворят максимално и клинчето ще пропадне възможно по на долу (ще обере само целия луфт)
3. чак след това натягай жилата на ръчната спирачка!
така няма начин ръчната да не действа
успех!
1. отпусни ръчната спирачка и жилата и до колкото е възможно
2. след монтирането на барабана натисни спирачката няколко пъти. така челюстите ще се разтворят максимално и клинчето ще пропадне възможно по на долу (ще обере само целия луфт)
3. чак след това натягай жилата на ръчната спирачка!
така няма начин ръчната да не действа
успех!
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Чет 07 юни 2007 8:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Аз искам да ви питам за следния съвет - ако са износени накладките на задните спирачки да ги сменям ли с нови челюсти (ако да колко струват новите челюсти) или да потърся челюсти втора употреба? И друго след като се снабдя с нови или употребявани челюсти пак както сте описали по горе да саморегулирам спирачките?
- Mustang GT-R
- Мнения: 462
- Регистриран на: Пон 04 апр 2005 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
stratcross написа:Аз искам да ви питам за следния съвет - ако са износени накладките на задните спирачки да ги сменям ли с нови челюсти (ако да колко струват новите челюсти) или да потърся челюсти втора употреба? И друго след като се снабдя с нови или употребявани челюсти пак както сте описали по горе да саморегулирам спирачките?
Защо втора употреба бе колега? Едни накладки не струват кой знае колко, 30-50 лв. да са.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта