Проблем със задните спирачки на В3 (колата е с АБС) - Решено

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Plarol
Мнения: 298
Регистриран на: Сря 01 мар 2006 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: s.Dobroslavci-Sofiisko

Мнениеот Plarol » Съб 13 окт 2007 1:31


Някой колега имаше проблем с този клин но не помня кой.Та въпросния клин е стъпаловиден и когато пропадне не може да се върне нагоре, но се случва да се износят "стъпалата" и престава да може да се заклинва.Случва се следното, натискаш спирачка и когато накладката опре в барабана, клина се изважда нагоре и наклатката не опира в барабана както трябва.Съвкупността от изтрити накладки и повреден клин може да доведе до избиване на цилиндърчето, тъй кото не може да обере хлабината, което обяснява теча, който ти спомена. Така си го обяснявам аз.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 13 окт 2007 14:34


Ами тези неща дали се продават нови? - цената надали е безбожна а не е лошо да си ги сменя заедно с барабаните и лагерите.
Ако беше износено нямаше ли да протече и новото цилиндърче? (макар че накладките са нови в този случай).
Благодаря!


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Сменяй барабаните

Мнениеот krraynov » Съб 13 окт 2007 15:59


zfa159 написа:Ами тези неща дали се продават нови? - цената надали е безбожна а не е лошо да си ги сменя заедно с барабаните и лагерите.
Ако беше износено нямаше ли да протече и новото цилиндърче? (макар че накладките са нови в този случай).
Благодаря!


Сменяй барабаните в комплект с лагерите, :077: ,а преди това - спир. течност, докато си със старите барабани-да не се оклепат новите докато изтича старата течност, после недей да правиш стравнение веднага- мини поне 100-на км и тогава се похвали! :044:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Сменяй барабаните

Мнениеот zfa159 » Съб 13 окт 2007 19:22


krraynov написа:
zfa159 написа:Ами тези неща дали се продават нови? - цената надали е безбожна а не е лошо да си ги сменя заедно с барабаните и лагерите.
Ако беше износено нямаше ли да протече и новото цилиндърче? (макар че накладките са нови в този случай).
Благодаря!


Сменяй барабаните в комплект с лагерите, :077: ,а преди това - спир. течност, докато си със старите барабани-да не се оклепат новите докато изтича старата течност, после недей да правиш стравнение веднага- мини поне 100-на км и тогава се похвали! :044:


Точно това смятам да направя.Ще сменя течността,после ще сменя барабаните с лагерите,ще я покарам малко (ще си подновя временния талон в КАТ) и пак ще я кача на стенда да видим ще има ли разлика.


Потребителски аватар
Plarol
Мнения: 298
Регистриран на: Сря 01 мар 2006 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: s.Dobroslavci-Sofiisko

Мнениеот Plarol » Съб 13 окт 2007 21:52


Продават се претполагам.Когато разглобиш апарата ще ги видиш.Междо другото за да извадиш барабана точно този клин трябва да повдигнеш нагоре през дупка на самия барабан.Това е обаче за старите барабани, които имат ръб, за да може да се приберат наклатките и да извадиш барабана.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 15 окт 2007 11:06


Саморегулирането както е писал колегата касае и крачната спирачка. Ако нещо не е наред буталцата на това колело може да "седят по-далеч" от барабаните отколкото на другото, което в крайна сметка ще доведе до известна асиметрия в спирания ефект.
Иначе няма опастност заради клинчето да текне течност - те челюстите определят колко могат да излезнат буталцата.

Разликата между този механизъм и ладовия/москвичовия е че там има саморегулиране само за крачната спирачка (в самите буталца), а тук са се опитали да го направят "общо" и за крачна и за ръчна, което има и плюсове и минуси.

Това натягане дето сте го направили с жилата не ми харесва много. За да може този саморегулиращ механизъм да работи правилно трябва при отпусната ръчна и жилата да са отпуснати, иначе клинчето не действа, т.е. остава в някакво положение в каквото сте сглобили барабана, и реално сте превърнали механизма в нещо като ръчно регулиращ се.

Имаше писано по книгите как се регулират тези жила, но не съм се задълбавал че не ми се е налагало.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 15 окт 2007 21:50


Ами след като бяха събрали колата с новите спирачни цилиндърчета отзад реално погледнато ръчна нямах (хода беше огромен а ефекта никакъв) и затова реално се наложи да натягаме самите жила до дадено положение. (което се извършва вътре от при пепелника отзад по принцип).Сега като сложа новите барабани ще видим за какво иде реч с тзи клинчета и т.н.
Макар че не ми става ясно как ръчната би се натегнала от клинчето.То следи колко се отварят челюстите и доколкото разбрах реално погледнато като се износва накладката постепенно пропада все по-надолу и се заклинва с което обира хлабината между барабана и накладките.А след като са сложени нови накладки поне първия път трябва да се регулира всичко наръка (клинчето няма откъде да знае колко са се удължили жилата на ръчната за да компенсира).
Доколкото му разбрах действието то дефакто пропада надолу с по едно зъбче при все по-голямо износване на феродото.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 16 окт 2007 9:25


Да де, принципа е следния - слагаш новите накладки, натискаш крачната стабилно няколко пъти, клинчето пропада колкото трябва и вече не дава на челюстите да се приберат повече от нужното.
Така хлабината е регулирана и за крачна и за ръчна.
А жилата ги регулираш само колкото е нужно за да е нормален хода на лоста, и повече не ги пипаш.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 16 окт 2007 14:57


Именно,точно това правихме с майсторчето.Днес му оставих колата за да се забавлява с нея и го попитах дали е гледал клинчетата и каза че и те и пружините им са без износване (видимо) и не смята в тях да има проблем.
Надявам се случая да се реши с новите барабани...ама това ще стане ясно до няколко дни.
Заедно с барабаните сменя спирачната течност и лагерите на главините отзад.


Потребителски аватар
icohristov
Мнения: 43
Регистриран на: Чет 01 дек 2005 11:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот icohristov » Сря 17 окт 2007 11:28


както вече казаха колегите когато правиш нещо по барабаните за да се самореголират както триабва
1. отпусни ръчната спирачка и жилата и до колкото е възможно
2. след монтирането на барабана натисни спирачката няколко пъти. така челюстите ще се разтворят максимално и клинчето ще пропадне възможно по на долу (ще обере само целия луфт)
3. чак след това натягай жилата на ръчната спирачка!
така няма начин ръчната да не действа
успех!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 18 окт 2007 20:00


В крайна сметка се оказа че проблема е в барабаните - днес колата излезе от сервиза.Разликата отзад беше 0.5% като минах през стенда.И това е при положение че още не са улегнали накладките по новите барабани :)
Също сменихме и спирачната течност преди да сложим новите барабани.
Успех!


stratcross
Мнения: 9
Регистриран на: Чет 07 юни 2007 8:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот stratcross » Вто 23 окт 2007 14:17


Аз искам да ви питам за следния съвет - ако са износени накладките на задните спирачки да ги сменям ли с нови челюсти (ако да колко струват новите челюсти) или да потърся челюсти втора употреба? И друго след като се снабдя с нови или употребявани челюсти пак както сте описали по горе да саморегулирам спирачките?


Потребителски аватар
Mustang GT-R
Мнения: 462
Регистриран на: Пон 04 апр 2005 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Mustang GT-R » Вто 23 окт 2007 14:51


stratcross написа:Аз искам да ви питам за следния съвет - ако са износени накладките на задните спирачки да ги сменям ли с нови челюсти (ако да колко струват новите челюсти) или да потърся челюсти втора употреба? И друго след като се снабдя с нови или употребявани челюсти пак както сте описали по горе да саморегулирам спирачките?

Защо втора употреба бе колега? Едни накладки не струват кой знае колко, 30-50 лв. да са. :wink:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта