проблеми с прегряването-пасат 92

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
HEAD
Мнения: 99
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот HEAD » Пет 26 окт 2007 11:49


[quote="zfa159"]Ами да ама недей да я форсираш.Ефекта е следния - когато вдигнеш оборотите увеличаваш и дебита на водната помпа и в резултат на това по-бързо водата отнема топлината от двигателя и преминава по-голямо количество вода през радиатора и се охлажда.Т.е. нещата стават по-бързо на по-високи обороти.Ако термостата отваря ама не докрай във високи обороти няма да усетиш проблема защото дебита е по-голям и се явява достатъчен.
Ако обаче си в задръстване там оборотите седят ниски (надали седиш на светофара и я форсираш) а и топлината от околните автомобили влияе на топлинния режим на твоята.В този момент дебита на водната помпа е нисък,двигателя отделя по-малко топлина отколкото в работен режим ама и водата по-бавно я отнема понеже е по-малко като количество за единица време.Със същия успех водата през радиатора тече по-бавно и няма време да поизстине толкова.Дори да се включат перките те веят отново топъл въздух от околните автомобили и дори да е доста по-студен от радиатора е много по-топъл отколкото е този пред блока ти когато работи на място.И ефекта е загряване.
Ако искаш вземи си друг термостат (аз си взех Wahler от Елит Кар) и го смени (откачаш хидравличната помпа да си висне на маркучите и си работиш на спокойствие).
Успех![/
Благодаря за точния,ясен и изчерпателен отговор.....ще купя един Wahler ,но мисля да го сменя преди лятото за да видя дали ще има резултат!Би ли ми казал къде е магазина на Елит кар/видях,че правят интернет доставки/ в София/ от къде си го взел щом си доволен да взема и аз от там/,че в интернет ми излизат само за варна!




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 26 окт 2007 12:14


Имат магазин в софия и то не малък - намира се на бул.Христо Ботев.Точния адрес незнам ама ще ти обесня къде се намира :
движиш се по Сливница от Лъвов Мост към Люлин.На кръстовището с Ботев завиваш вдясно и караш нагоре.Отляво има някакъв център за Renault или нещо такова,веднага след това пак отляво има офис на банка ДСК.точно до нея е магазина.
Аз лично съм изключително доволен от обслужването и качеството.
Само да поясня,че нямам точен спомен дали термостата е с марка Wahler или Wermet ама те предлагат само една марка така че няма проблем с това.
Успех!


Потребителски аватар
HEAD
Мнения: 99
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот HEAD » Пет 26 окт 2007 16:35


zfa159 написа:Имат магазин в софия и то не малък - намира се на бул.Христо Ботев.Точния адрес незнам ама ще ти обесня къде се намира :
движиш се по Сливница от Лъвов Мост към Люлин.На кръстовището с Ботев завиваш вдясно и караш нагоре.Отляво има някакъв център за Renault или нещо такова,веднага след това пак отляво има офис на банка ДСК.точно до нея е магазина.
Аз лично съм изключително доволен от обслужването и качеството.
Само да поясня,че нямам точен спомен дали термостата е с марка Wahler или Wermet ама те предлагат само една марка така че няма проблем с това.
Успех!

Златен си!!Сещам се за къде ми говориш.....ще го посетя и него и ще проуча и за др.марки термостати / за нещо качествено/!!!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 26 окт 2007 17:09


Ами аз сложих такъв и на двата и са идеални.Точната марка ще я проверя понеже кутииката е в колата и ще ти я драсна.
Около 20-тина лв са.


Потребителски аватар
HEAD
Мнения: 99
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот HEAD » Пет 26 окт 2007 18:31


zfa159 написа:Ами аз сложих такъв и на двата и са идеални.Точната марка ще я проверя понеже кутииката е в колата и ще ти я драсна.
Около 20-тина лв са.


Лелеее ти вярно си маниак и кутийките си пазиш...... :lol: ОК!Ще съм ти благодарен...... :D


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 26 окт 2007 18:44


Не че си ги пазя.....просто не съм я изхвърлил понеже нямам време :)
Всичко от отпред се хвърля отзад понеже нямам възможността да ги изхвърля....та и тя е някъде там и само трябва да проверя (ама колата сега не е в мен).


Потребителски аватар
HEAD
Мнения: 99
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот HEAD » Съб 27 окт 2007 8:30


zfa159 написа:Не че си ги пазя.....просто не съм я изхвърлил понеже нямам време :)
Всичко от отпред се хвърля отзад понеже нямам възможността да ги изхвърля....та и тя е някъде там и само трябва да проверя (ама колата сега не е в мен).


Ти как мислиш дали порблема е в термостата?Някакви други варианти?Мисля да отида към обяд до магазаина и да го купя!Дано не вали много,че как се лее на вън........ :lol:


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Съб 27 окт 2007 9:16


HEAD написа:
zfa159 написа:Не че си ги пазя.....просто не съм я изхвърлил понеже нямам време :)
Всичко от отпред се хвърля отзад понеже нямам възможността да ги изхвърля....та и тя е някъде там и само трябва да проверя (ама колата сега не е в мен).


Ти как мислиш дали порблема е в термостата?Някакви други варианти?Мисля да отида към обяд до магазаина и да го купя!Дано не вали много,че как се лее на вън........ :lol:
    Колега HEAD чак сега се позачетох в темата 8) не си пипай термостата мисля че проблема/ако изобщо е проблем/ е в уреда на таблото ти който не отчита съвсем точно :wink: Щом толкова време си караш без ядове а те притеснява само показанието на уреда по добре не пипай нищо :idea:


Потребителски аватар
HEAD
Мнения: 99
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот HEAD » Съб 27 окт 2007 9:27


Двуомя се .......лошото е че почти съм убеден,че уредът вярно отчита ......защото съм го гледал него и кога зацепва перката и ме притеснява,че падна ли в капана на задръстването лятото веднага удря 100 градуса иначе си работи на дълг кове 90 и си мисля дали колегата zfa не е прав че не отваря до край ..... :?: Но дори и на висока темп.двигатела спи и не дава никакви признаци че нещо не е наред лампи не светват ,но като видя как подминава 100 градуса лятото и косата ми настръхва.....


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Съб 27 окт 2007 9:40


Имаш ли сервизна букса долу зад лоста на скоростите трябва да е някъде, ако имаш иди при някой с VAG-COM да ти закачи колата на компа и тогава най-точно ще ти покаже каква ти е темп. :idea: :wink:


Потребителски аватар
HEAD
Мнения: 99
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот HEAD » Съб 27 окт 2007 10:13


Имам да .......но тя не е ли пред лоста мисля ,че съм я закачал ......ок ще потърся някой с vag comp!!!Благодаря !Трябва да го направя лятото обаче защото сега няма да иска да качи 100 градуса дори и като я оставя на място да работи дълго време!


Потребителски аватар
peikovi1994
Мнения: 54
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот peikovi1994 » Съб 27 окт 2007 11:36


стревката на бензина как се държи?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 27 окт 2007 11:44


А какъв ще е проблема на уреда,който ще се проявява само лятно време и само в задръстване ;)
Ако има проблем той е спукана спойка или неверен датчик.Ако е спойка то тогава стрелката при почти всяка дупка ще мени показанието си,или ще е в зависимост от нивото на горивото,или няма да показва изобщо :)
Ако е датчика той просто губи линейност и си мени съпротивлението по някакъв си свой собствен начин а не както трябва и показанието отново щеше да е еднакво лятото и зимата макар и грешно.
Щом цяла зима показва под 100 а цяло лято над 100 не мисля че може да е проблем в стрелката или отчитането на температурата а по-скоро проблем в охлаждането.
А и щом включва 2-ра степен на вентилатора значи стрелката с право застава на и над 100 (2-ра степен пали на 102 или 150 не помня точно).
При мен беше същото -лятото показваше 100 редовно ама аз не му вярвах понеже си работеше идеално мотора.В големите жеги отново не вярвах като с климатика не падаше под 110...и така си я карах понеже и аз мислех че има проблем в уреда за отчитане.И при мен пускаше 2-ра степен на вентилаторите ама отново не се съобразих с това.И един хубав ден както си карах на около 110 градуса светна лампата за водата,секунди след нея и тази за маслото,разпищя се зумера в таблото,стрелката удари 130 (най-горе) и гръмна голямото водно съединение горе за към радиатора....
след това си смених термостата и съединението и започна да си работи в по-прилични граници (отново по-високи от обичайнте).Смених си датчика за температурата (нищо му нямаше се оказа в последствие и си е мерил както трябва),презапоих си и всички спойки по таблото (имаше спукани) ама стрелката си показваше същото.
Извода е че не винаги проблема е в отчитането а в самата охладителна система.А проблемите в отчитането на най-сладкия възможен дефект - един нов датчик за 20лв и смяната му за 5 минути и малко презапояване по таблото :)
Успех!


Потребителски аватар
HEAD
Мнения: 99
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот HEAD » Съб 27 окт 2007 11:57


Убеден съм ,че стрелката за температурата показва правилно, за бензина мисля също понеже имам вътре около 20 тина литра винаги.......отдавна не съм го пълнил до горе!Да не е нормално зимата да не минава 100 и да отчита правилно,а лятото да минава значи стрелката си работи вярно!Явно е от термостата ....... Друга причина не знам дали има!Ще купя нов и ще запаза оригиналния !Ще направя сравнение дали има разлика и ще пиша пак.......


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 27 окт 2007 12:07


Само още нещо - като свалиш термостата ще ти изтече всичката охладителна течност така че вземи си голямо легенче (че тече навсякъде) и литър антифриз концентрат да си долееш ако има нужда (а то ще има).
Незнам дали някой колега те е осветили по принцип в какво се състои невярното показание на стрелката :
-двете стрелки за бензина и за температурата се захранват през един общ транзистор (ако не греша е стабилизатор),който не е запоен в таблото а е на цокъл и с времето му се окисляват крачетата на куплунга и започва да се лигави.При това двете стрелки правят всякакви глупости примерно едната ходи нагоре а другата надолу или и тя нагоре и т.н.
-другия вариант за невярно отчитане е да има спукани спойки на платката в таблото (много често срещано) и оттам да се изменя показанието.
И двете се оправят със запояване (транзистора си го запоих за таблото и няма грижи а спуканите спойки си ги повторих и готово :) )
При теб обаче доколкото разбирам си показват вярно така че няма за какво да пипаш там.
Ако имаш някакви питанки по въпроса с термостата питай (общо съм сменял към 10-тина и знам наизуст вече как става).Не се шашкай,че в магазина ще ти дадат термостата с няколко различни гумени уплътнения - на теб ти трябва само едно.Просто термостата е универсален за няколко модела и върви комплект с всички гумички.
Успех!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kalimera73 и 48 госта