[quote="zfa159"]Ами да ама недей да я форсираш.Ефекта е следния - когато вдигнеш оборотите увеличаваш и дебита на водната помпа и в резултат на това по-бързо водата отнема топлината от двигателя и преминава по-голямо количество вода през радиатора и се охлажда.Т.е. нещата стават по-бързо на по-високи обороти.Ако термостата отваря ама не докрай във високи обороти няма да усетиш проблема защото дебита е по-голям и се явява достатъчен.
Ако обаче си в задръстване там оборотите седят ниски (надали седиш на светофара и я форсираш) а и топлината от околните автомобили влияе на топлинния режим на твоята.В този момент дебита на водната помпа е нисък,двигателя отделя по-малко топлина отколкото в работен режим ама и водата по-бавно я отнема понеже е по-малко като количество за единица време.Със същия успех водата през радиатора тече по-бавно и няма време да поизстине толкова.Дори да се включат перките те веят отново топъл въздух от околните автомобили и дори да е доста по-студен от радиатора е много по-топъл отколкото е този пред блока ти когато работи на място.И ефекта е загряване.
Ако искаш вземи си друг термостат (аз си взех Wahler от Елит Кар) и го смени (откачаш хидравличната помпа да си висне на маркучите и си работиш на спокойствие).
Успех


проблеми с прегряването-пасат 92
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Имат магазин в софия и то не малък - намира се на бул.Христо Ботев.Точния адрес незнам ама ще ти обесня къде се намира :
движиш се по Сливница от Лъвов Мост към Люлин.На кръстовището с Ботев завиваш вдясно и караш нагоре.Отляво има някакъв център за Renault или нещо такова,веднага след това пак отляво има офис на банка ДСК.точно до нея е магазина.
Аз лично съм изключително доволен от обслужването и качеството.
Само да поясня,че нямам точен спомен дали термостата е с марка Wahler или Wermet ама те предлагат само една марка така че няма проблем с това.
Успех!
движиш се по Сливница от Лъвов Мост към Люлин.На кръстовището с Ботев завиваш вдясно и караш нагоре.Отляво има някакъв център за Renault или нещо такова,веднага след това пак отляво има офис на банка ДСК.точно до нея е магазина.
Аз лично съм изключително доволен от обслужването и качеството.
Само да поясня,че нямам точен спомен дали термостата е с марка Wahler или Wermet ама те предлагат само една марка така че няма проблем с това.
Успех!
zfa159 написа:Имат магазин в софия и то не малък - намира се на бул.Христо Ботев.Точния адрес незнам ама ще ти обесня къде се намира :
движиш се по Сливница от Лъвов Мост към Люлин.На кръстовището с Ботев завиваш вдясно и караш нагоре.Отляво има някакъв център за Renault или нещо такова,веднага след това пак отляво има офис на банка ДСК.точно до нея е магазина.
Аз лично съм изключително доволен от обслужването и качеството.
Само да поясня,че нямам точен спомен дали термостата е с марка Wahler или Wermet ама те предлагат само една марка така че няма проблем с това.
Успех!
Златен си!!Сещам се за къде ми говориш.....ще го посетя и него и ще проуча и за др.марки термостати / за нещо качествено/!!!
zfa159 написа:Не че си ги пазя.....просто не съм я изхвърлил понеже нямам време
Всичко от отпред се хвърля отзад понеже нямам възможността да ги изхвърля....та и тя е някъде там и само трябва да проверя (ама колата сега не е в мен).
Ти как мислиш дали порблема е в термостата?Някакви други варианти?Мисля да отида към обяд до магазаина и да го купя!Дано не вали много,че как се лее на вън........

- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
HEAD написа:zfa159 написа:Не че си ги пазя.....просто не съм я изхвърлил понеже нямам време
Всичко от отпред се хвърля отзад понеже нямам възможността да ги изхвърля....та и тя е някъде там и само трябва да проверя (ама колата сега не е в мен).
Ти как мислиш дали порблема е в термостата?Някакви други варианти?Мисля да отида към обяд до магазаина и да го купя!Дано не вали много,че как се лее на вън........
- Колега HEAD чак сега се позачетох в темата



Двуомя се .......лошото е че почти съм убеден,че уредът вярно отчита ......защото съм го гледал него и кога зацепва перката и ме притеснява,че падна ли в капана на задръстването лятото веднага удря 100 градуса иначе си работи на дълг кове 90 и си мисля дали колегата zfa не е прав че не отваря до край .....
Но дори и на висока темп.двигатела спи и не дава никакви признаци че нещо не е наред лампи не светват ,но като видя как подминава 100 градуса лятото и косата ми настръхва.....

- peikovi1994
- Мнения: 54
- Регистриран на: Пет 26 окт 2007 20:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
А какъв ще е проблема на уреда,който ще се проявява само лятно време и само в задръстване
Ако има проблем той е спукана спойка или неверен датчик.Ако е спойка то тогава стрелката при почти всяка дупка ще мени показанието си,или ще е в зависимост от нивото на горивото,или няма да показва изобщо
Ако е датчика той просто губи линейност и си мени съпротивлението по някакъв си свой собствен начин а не както трябва и показанието отново щеше да е еднакво лятото и зимата макар и грешно.
Щом цяла зима показва под 100 а цяло лято над 100 не мисля че може да е проблем в стрелката или отчитането на температурата а по-скоро проблем в охлаждането.
А и щом включва 2-ра степен на вентилатора значи стрелката с право застава на и над 100 (2-ра степен пали на 102 или 150 не помня точно).
При мен беше същото -лятото показваше 100 редовно ама аз не му вярвах понеже си работеше идеално мотора.В големите жеги отново не вярвах като с климатика не падаше под 110...и така си я карах понеже и аз мислех че има проблем в уреда за отчитане.И при мен пускаше 2-ра степен на вентилаторите ама отново не се съобразих с това.И един хубав ден както си карах на около 110 градуса светна лампата за водата,секунди след нея и тази за маслото,разпищя се зумера в таблото,стрелката удари 130 (най-горе) и гръмна голямото водно съединение горе за към радиатора....
след това си смених термостата и съединението и започна да си работи в по-прилични граници (отново по-високи от обичайнте).Смених си датчика за температурата (нищо му нямаше се оказа в последствие и си е мерил както трябва),презапоих си и всички спойки по таблото (имаше спукани) ама стрелката си показваше същото.
Извода е че не винаги проблема е в отчитането а в самата охладителна система.А проблемите в отчитането на най-сладкия възможен дефект - един нов датчик за 20лв и смяната му за 5 минути и малко презапояване по таблото
Успех!

Ако има проблем той е спукана спойка или неверен датчик.Ако е спойка то тогава стрелката при почти всяка дупка ще мени показанието си,или ще е в зависимост от нивото на горивото,или няма да показва изобщо

Ако е датчика той просто губи линейност и си мени съпротивлението по някакъв си свой собствен начин а не както трябва и показанието отново щеше да е еднакво лятото и зимата макар и грешно.
Щом цяла зима показва под 100 а цяло лято над 100 не мисля че може да е проблем в стрелката или отчитането на температурата а по-скоро проблем в охлаждането.
А и щом включва 2-ра степен на вентилатора значи стрелката с право застава на и над 100 (2-ра степен пали на 102 или 150 не помня точно).
При мен беше същото -лятото показваше 100 редовно ама аз не му вярвах понеже си работеше идеално мотора.В големите жеги отново не вярвах като с климатика не падаше под 110...и така си я карах понеже и аз мислех че има проблем в уреда за отчитане.И при мен пускаше 2-ра степен на вентилаторите ама отново не се съобразих с това.И един хубав ден както си карах на около 110 градуса светна лампата за водата,секунди след нея и тази за маслото,разпищя се зумера в таблото,стрелката удари 130 (най-горе) и гръмна голямото водно съединение горе за към радиатора....
след това си смених термостата и съединението и започна да си работи в по-прилични граници (отново по-високи от обичайнте).Смених си датчика за температурата (нищо му нямаше се оказа в последствие и си е мерил както трябва),презапоих си и всички спойки по таблото (имаше спукани) ама стрелката си показваше същото.
Извода е че не винаги проблема е в отчитането а в самата охладителна система.А проблемите в отчитането на най-сладкия възможен дефект - един нов датчик за 20лв и смяната му за 5 минути и малко презапояване по таблото

Успех!
Убеден съм ,че стрелката за температурата показва правилно, за бензина мисля също понеже имам вътре около 20 тина литра винаги.......отдавна не съм го пълнил до горе!Да не е нормално зимата да не минава 100 и да отчита правилно,а лятото да минава значи стрелката си работи вярно!Явно е от термостата ....... Друга причина не знам дали има!Ще купя нов и ще запаза оригиналния !Ще направя сравнение дали има разлика и ще пиша пак.......
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Само още нещо - като свалиш термостата ще ти изтече всичката охладителна течност така че вземи си голямо легенче (че тече навсякъде) и литър антифриз концентрат да си долееш ако има нужда (а то ще има).
Незнам дали някой колега те е осветили по принцип в какво се състои невярното показание на стрелката :
-двете стрелки за бензина и за температурата се захранват през един общ транзистор (ако не греша е стабилизатор),който не е запоен в таблото а е на цокъл и с времето му се окисляват крачетата на куплунга и започва да се лигави.При това двете стрелки правят всякакви глупости примерно едната ходи нагоре а другата надолу или и тя нагоре и т.н.
-другия вариант за невярно отчитане е да има спукани спойки на платката в таблото (много често срещано) и оттам да се изменя показанието.
И двете се оправят със запояване (транзистора си го запоих за таблото и няма грижи а спуканите спойки си ги повторих и готово
)
При теб обаче доколкото разбирам си показват вярно така че няма за какво да пипаш там.
Ако имаш някакви питанки по въпроса с термостата питай (общо съм сменял към 10-тина и знам наизуст вече как става).Не се шашкай,че в магазина ще ти дадат термостата с няколко различни гумени уплътнения - на теб ти трябва само едно.Просто термостата е универсален за няколко модела и върви комплект с всички гумички.
Успех!
Незнам дали някой колега те е осветили по принцип в какво се състои невярното показание на стрелката :
-двете стрелки за бензина и за температурата се захранват през един общ транзистор (ако не греша е стабилизатор),който не е запоен в таблото а е на цокъл и с времето му се окисляват крачетата на куплунга и започва да се лигави.При това двете стрелки правят всякакви глупости примерно едната ходи нагоре а другата надолу или и тя нагоре и т.н.
-другия вариант за невярно отчитане е да има спукани спойки на платката в таблото (много често срещано) и оттам да се изменя показанието.
И двете се оправят със запояване (транзистора си го запоих за таблото и няма грижи а спуканите спойки си ги повторих и готово

При теб обаче доколкото разбирам си показват вярно така че няма за какво да пипаш там.
Ако имаш някакви питанки по въпроса с термостата питай (общо съм сменял към 10-тина и знам наизуст вече как става).Не се шашкай,че в магазина ще ти дадат термостата с няколко различни гумени уплътнения - на теб ти трябва само едно.Просто термостата е универсален за няколко модела и върви комплект с всички гумички.
Успех!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: kalimera73 и 48 госта