Алтернатор-не зарежда както трябва!
- VW_forever
- Мнения: 558
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
proxy написа:Интересно, че при мен след включване на повече консуматори, напрежението на зареждане се покачва. Без консуматори напрежението ми е 13.86V, след като включа всички възможни консуматори (фарове, отопление на заден прозорец, парно, фарове за мъгла, аварийни мигачи) напрежението ми скача до 14.5 V.
Ей това вече ме заинтригува....

1. Би ли написал, какъв номер ти е реле- регулатора?
2. Тези 14.5 V, директно на оловните изводи на акумулатора ли ги мериш, защото това е истината?
3. Имаш ли разлика в зареждането при студен и топъл двигател?
4. Каква е разликата ти в напрежението между +D и +В?
Това "покачване" на напрежението, поне според мен, се получава при лош контакт на пластинката, която контактува със зъбчето на реле- регулатора (+D)
...иначе, тези стойности постигнати от val-kat, мисля че са оптималните за нашите пасатори, когато всички силови вериги са препипани както трябва.
п.п. Ето най- лесният начин според мен да се открие, дали имаш лоша връзка и в коя верига + или - ... а може и в двете да излезе проблема

Взима се достатъчно дебел кабел, с дължина поне от акумулатора до алтернатора.
При работещ двигател се закрепват накрайниците на мултицета на + и - на акумулатора.
... следва:
1. Единият край на кабела на - на акумулатора, другият на корпуса на алтернатора... (това за масата)... и гледаш уреда.
2. Единият край на кабела на + на акумулатора, другият на + на алтернатора... (това за плюса)... и гледаш уреда.
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ще добавя една малка хитринка.
Взимаш един дебел многожилен кабел,поне 10-12 квадрата и свързваш + на акумолатора с + на алтернатора(онзи големия болт с пластмасова капачка).
За по-голяма сигурност аз го набутах в един негорим шлаух.
Така се избягва цялата дълга разходка на тока от алтернатора към акумолатора.
И разлоката в потенциалите става 0.02-0.05v.
Това е.
Взимаш един дебел многожилен кабел,поне 10-12 квадрата и свързваш + на акумолатора с + на алтернатора(онзи големия болт с пластмасова капачка).
За по-голяма сигурност аз го набутах в един негорим шлаух.
Така се избягва цялата дълга разходка на тока от алтернатора към акумолатора.
И разлоката в потенциалите става 0.02-0.05v.
Това е.
алтернатор-не зарежда както трябва
измерванията ,които правите за да са коректни,двигателят трябва да е над 2000 оборота.В противен случай алтернаторът е недовъзбуден при толкова много включени консуматори.При мен проблема се реши с нов комплект четки свградено реле-френски за 15лв.
четох няколко теми и се спрях на тази след като направих няколко процедури като почистване /достягане/на всички контакти ,връзки и т,н.Направих го с цел да се оправи зареждането което беше 13.20 на вкл.Дрл .Днес викам да замеря зареждането и се шашнах,15.20 като го натоваря с парно,подгрев на задното стъкло,фарове музика падна на 14.6.-7 . И ся ко прайм? Некви предположения-може би да олабя някоя връзка/тва в рамките на шегата/ 

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19709
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Мани майтапа, ама и аз при над 3 000 оборота отивам на подобно напрежение! И като качвам оборотите- продължава да расте леко...
Като пусна ДРЛ-то, обаче, веднага пада до 14.6V макс.
Това го забелязах след смяна на реле-регулатора +четки (щото старите четки се бяха поизносили доста), ама аз съм човъркал и в таблото... Имам допълнителна подсветка на часовника, който е с обърнат поляризатор. Вързах я на първото място, дето се появи напрежение при подаден контакт, но кое е това място не погледнах!
Забелязах и, че ако остане светната индикацията на генератора, че не зарежда (на 2-3 пъти ми се случи), тази подсветка не свети. Като дигна оборотите леко и започне да си зарежда генератора- светка и часовника
Все още не ми е останало време да си поиграя с генератора. Не знам от къде е проблема: от реле-регулатора или от барникането ми в таблото
Като пусна ДРЛ-то, обаче, веднага пада до 14.6V макс.
Това го забелязах след смяна на реле-регулатора +четки (щото старите четки се бяха поизносили доста), ама аз съм човъркал и в таблото... Имам допълнителна подсветка на часовника, който е с обърнат поляризатор. Вързах я на първото място, дето се появи напрежение при подаден контакт, но кое е това място не погледнах!

Все още не ми е останало време да си поиграя с генератора. Не знам от къде е проблема: от реле-регулатора или от барникането ми в таблото
- vankata09
- Мнения: 73
- Регистриран на: Сря 01 фев 2006 9:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ре
колеги ,а какво ще кажете за това-запалвам колата- на В+ /и на акумулатора/ 11,40 в. ,а на Д+ -йок/ 0в/ ,след форсиране на двигателя -13,7-13,9в на Б+ , а на Д+ -14,10.всичко това е без консуматори,без значение дали е топла или студена..сменил съм реле регул. с френски/14лв/ .колата е б3 1,8 с абс дв-л с климатик..((



Re: ре
vankata09 написа:колеги ,а какво ще кажете за това-запалвам колата- на В+ /и на акумулатора/ 11,40 в. ,а на Д+ -йок/ 0в/ ,след форсиране на двигателя -13,7-13,9в на Б+ , а на Д+ -14,10.всичко това е без консуматори,без значение дали е топла или студена..сменил съм реле регул. с френски/14лв/ .колата е б3 1,8 с абс дв-л с климатик..((![]()
моята започва да зарежда след 1500 оборота.т.е. тогава изгасва лампата.
- vankata09
- Мнения: 73
- Регистриран на: Сря 01 фев 2006 9:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ре
даа ,но ако не я форсирам на толкова или ако на по малко не започва да зарежда и след 2 км...прас..умрял акумулатор 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта