Пасат - много странен проблем.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Пет 04 яну 2008 12:51


ivo123 написа:колеги моя проблем е същия - дави се студена и това е.
всичко по моното съм сменил и един колега ми даде друг температурен датчик - все се дави...
преди 2 дни махнах и тръбата от газовата към смесителя - да не би да вкарва газ и пак няма промяна.

сменено е ТПС, Дюза, Степ мотор, датчик за температурата на въздуха, както и всички други консумативи като свещи, палец, капачка и т.н.
Остава ламбда сондата, но откачам я и ресетвам компа и пак е така..
Аз лично нямам идея - съмнявам се да не смуче отнякъде въздух и сутрин да се бърка, та да лее бензин.
като я запаля студена е ОК и подам газ 1600-1800 оборота и почва едно давене...
както съм на тия обороти и дам ключа газ/бензин на неутрално положение да спре горивото двигателя вдига до 4200-4300 оборота от остатъчното гориво, което ме кара да мисля че дооста повечко бензин пуска компа при студено време.
Какво мислите вие за въздуха дали не може да е това причината.
уж гарнитура на колекторите съм я сменял и тампона на моното не е скъсан, но знам ли... - при загряла оборотите си падат и са си добре и на газ и на бензин.



Аз пак да се изкажа от личен опит.

На мен така ми правеше колата в началото като я взех, и при мен проблема се реши по две направления:
1. Не ми работеше датчика за температура на въздуха, съответно компа си мисли че е -20 и бичи много гориво и пипа неправилно предварението (при RP компа не пипа предварението). Резнах двата най-крайни кабела на изхода на датчика и запоих маслоустойчиви жици от термосъпротивлението до тях. 3 месеца вече това си работи. Колега който си сменил този датчик с 100% работещ, не е зле да измериш директно на входа на ЕБУ идва ли нещо от него, а не на самата букса, може да има прекъсване по трасето също. В книжката на колата пише на кои пинове се мери.
2. Центровката не беше в ред. Първо ремъка не беше зацепен като хората, второ с центровка по белези колата изобщо не вървеше и на студено точно така правеше при подаване на газ. Явно препоръчаното предварение не е за нашия бензин, защото като и налях първоначално Лукойл направо спря на изхода на бензиностанцията.
Центровката направихме с Люси по следния начин: първо вкарахме ебу в авариен режим. При ABS това става като се изпълни инструкция #4 във VagCom (default settings), при RP се откача датчика за температура на водата (синия). След това се върти делкото като при мен най-добри резултати се получиха с предварение около 3-4 мм в ляво от белега, което по груби сметки ще отговаря на около 8-9 градуса вместо предписаните 6-7. Затваря се ебу с инструкция #6 (close controller). Предварително сме сигурни в напасването на ангренажния ремък и ремъка на паразитния вал (преди да започнем процедурата наместваме колата до горна мъртва точка, гледаме белезите по валовете дали са точно, въртим делкото така че палеца да сочи към белега, което би трябвало да даде фабрична центровка, драсваме с маркер на белега на маховика за да се вижда после по отчетливо като засветим със стробоскопа). А, да, колата трябва да е загряла на към 90 градуса.

Отделно един пасат RP който гореше 16 при всичко сменено, еми оказа се че дюзата е зле, явно е пикаела и е подавала повече бенз от колкото трябва, нещата заспаха при смяната и с дюза от друго моно, може и това да е причина. Особено с тези милион ресети заради който се кара в режим обучение и съответно по default таблици дюзата ако е зле вероятно да бичи повечко бензин.


А за разбереш дали ти смуче въздух от тампона, купуваш си 1 спрей за почистване на карбуратори (5-7лв), докато колата работи пръзкаш в основата на моното и клатиш с ръка, ако промени оборотите ясна работата. Може да провериш и тръбите към сервото, при мен не беше стегната едната и дърпаше от там.


Държа да отбележа, че се изказвам като лайк, така че не ангажирам никой с мнението си и дано няма нещо погрешно в него, което да подведе някой.

Поздрави.




cman
Мнения: 45
Регистриран на: Вто 28 юни 2005 23:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот cman » Пет 04 яну 2008 13:41


и аз съм така - често срещан и много дразнещ проблем при RP/ABS моторите. и съм проверявал много неща и не съм открил от какво е при мен. във форума на volkswagen.msk.ru има писано доста по въпроса и общо взето при всеки се повлиява от различни неща.
иво ти май само ел. инсталацията не си подменил още ...

dj_tuhla написа:... (при RP компа не пипа предварението). Резнах двата най-крайни кабела на изхода на датчика и запоих маслоустойчиви жици от термосъпротивлението до тях. 3 месеца вече това си работи....


малка поправка - ако RP-то е с моно-мотроник /както е при мен на картинката/ еку-то също участва в предварението и за настройката на последното важат същите неща както при ABS.
Изображение

забелязах че ако дам по-голямо предварение тресенето при студено палене е по-слабо изразено ..


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пет 04 яну 2008 13:45


cman написа:иво ти май само ел. инсталацията не си подменил още ...


ами какво да направя... цяло моно имам с всичките датчици и сменям наред а все не става....
аз по принцип на бензин много рядко я карам.. паля я на бензин само в студеното иначе на газ, но при толкова много смени защо пък да не работи на бензин нормално...


cman
Мнения: 45
Регистриран на: Вто 28 юни 2005 23:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот cman » Пет 04 яну 2008 14:00


е то и аз така но нека като е студено и на бензин е много зле работата - толкова се дави че направо ще угасне и се налага да минавам почти веднага /20-30 сек. / на газ и остава само да се надявам да не замръзне изпарителя - гадна работа


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пет 04 яну 2008 14:08


колега cman не си сам :)
и аз съм същата работа...


Потребителски аватар
kacho
Мнения: 735
Регистриран на: Пон 11 юни 2007 20:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kacho » Пет 04 яну 2008 15:35


колега, питай Vaskoto1, има си сервиз човека, давай да подкрепяме съфорумците със VW сервизи :077: :beer


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Пет 04 яну 2008 17:20


Да ги подкрепяме ма ... от Бургас малко сложно, не мислиш ли ?


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Вто 05 фев 2008 9:21


Малко развитие и по моят проблем. Вчера баща ми кара колата на майстор. И та майстора мерил компресията на цилиндрите, и се оказало че на 3 цил. била по ниска от колкото на другите. Майстора посочил като причина за това и за тресенето на двигателя - сегментите, че не били уплатнявали добреили нещо такова.
Та да ви питам вас - това възможна причина ли е за моите проблеми.
Смяната им сигурно ще излрезе към 200лв.
Май най накрая ще се принуда да се разкарам до софия до истинският майстор - Ваското 1 :wink:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 05 фев 2008 11:41


zdravko_dimitrov1986 написа:И та майстора мерил компресията на цилиндрите, и се оказало че на 3 цил. била по ниска от колкото на другите. Майстора посочил като причина за това и за тресенето на двигателя - сегментите, че не били уплатнявали добреили нещо такова.

Напълно възможно е да са сегменти... някой да е запекъл.
Но може и клапан да не затваря хубаво.
За съжаление това може да се провери на 100% само след обезглавяване -> сваляне на главата ;)


Потребителски аватар
mitacee
Мнения: 153
Регистриран на: Вто 05 фев 2008 20:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот mitacee » Сря 06 фев 2008 17:02


здравейте и на мен така ми тресеше даже и препукваше аспуха и се указа че е дърпал въздух от тампона на моно инжекцията


SladurVW
Мнения: 78
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот SladurVW » Пет 08 фев 2008 22:36


Здравейте колеги!
И аз имам същия проблем.Карам В3, 92 година, ABS мотор на газ.
Явно много сме такива! Доста диагностики съм направил, но не са ми костатирали проблема. Поради тази причина смених и ламда сонда, но също няма промяна. Много ме дразни, но вече незная към кого да се обърна за да ми разреши проблема, защото ми писна да давам пари за нищо!


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Съб 09 фев 2008 12:30


Човекът е един и той се казва Ваското 1, съвсем скоро ще го навестя :P


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Съб 09 фев 2008 14:25


Айде пак старата песен на нов глас. ПРеди малко ходих на лекар / понеже си спуках тъпанчето/ и колата пак почна да ми ги прави старите мизерии. Като подавам газ и искам да ускоря, тя ускорява много бавно на прекъсвания, отпред като че ли нещо стърже. При работа на празен ход - тресе и то доста, просто не знам какво да права с нея. Майстора казал сегменти, ама ако е от сегментите как тогава като и направа рестарт на компа и нещата се управат, но врпеменно.
Ще карам бащата да я води при васко 1 , малко ще се разкарам ама какво да се прави. Ако може и всевишният васко1 да даде малко акъл ще съм му много признател :wink: ен


Потребителски аватар
zdravko_1986
Мнения: 157
Регистриран на: Пет 19 окт 2007 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_1986 » Пон 11 фев 2008 21:23


Колеги как беше номера на ваското 1
:wink:


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Вто 12 фев 2008 11:21


Леле тука е егати и мъртвилото, както и да е във петък от 11 сме при Ваското 1 и щи видим какво и и е на колата. Баща ми ще я кара щото аз съм на работа. Дано Васко я оправи че вече не се издържа.
После ще пиша какво е станало :wink:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], ICO-G и 33 госта