ivo123 написа:колеги моя проблем е същия - дави се студена и това е.
всичко по моното съм сменил и един колега ми даде друг температурен датчик - все се дави...
преди 2 дни махнах и тръбата от газовата към смесителя - да не би да вкарва газ и пак няма промяна.
сменено е ТПС, Дюза, Степ мотор, датчик за температурата на въздуха, както и всички други консумативи като свещи, палец, капачка и т.н.
Остава ламбда сондата, но откачам я и ресетвам компа и пак е така..
Аз лично нямам идея - съмнявам се да не смуче отнякъде въздух и сутрин да се бърка, та да лее бензин.
като я запаля студена е ОК и подам газ 1600-1800 оборота и почва едно давене...
както съм на тия обороти и дам ключа газ/бензин на неутрално положение да спре горивото двигателя вдига до 4200-4300 оборота от остатъчното гориво, което ме кара да мисля че дооста повечко бензин пуска компа при студено време.
Какво мислите вие за въздуха дали не може да е това причината.
уж гарнитура на колекторите съм я сменял и тампона на моното не е скъсан, но знам ли... - при загряла оборотите си падат и са си добре и на газ и на бензин.
Аз пак да се изкажа от личен опит.
На мен така ми правеше колата в началото като я взех, и при мен проблема се реши по две направления:
1. Не ми работеше датчика за температура на въздуха, съответно компа си мисли че е -20 и бичи много гориво и пипа неправилно предварението (при RP компа не пипа предварението). Резнах двата най-крайни кабела на изхода на датчика и запоих маслоустойчиви жици от термосъпротивлението до тях. 3 месеца вече това си работи. Колега който си сменил този датчик с 100% работещ, не е зле да измериш директно на входа на ЕБУ идва ли нещо от него, а не на самата букса, може да има прекъсване по трасето също. В книжката на колата пише на кои пинове се мери.
2. Центровката не беше в ред. Първо ремъка не беше зацепен като хората, второ с центровка по белези колата изобщо не вървеше и на студено точно така правеше при подаване на газ. Явно препоръчаното предварение не е за нашия бензин, защото като и налях първоначално Лукойл направо спря на изхода на бензиностанцията.
Центровката направихме с Люси по следния начин: първо вкарахме ебу в авариен режим. При ABS това става като се изпълни инструкция #4 във VagCom (default settings), при RP се откача датчика за температура на водата (синия). След това се върти делкото като при мен най-добри резултати се получиха с предварение около 3-4 мм в ляво от белега, което по груби сметки ще отговаря на около 8-9 градуса вместо предписаните 6-7. Затваря се ебу с инструкция #6 (close controller). Предварително сме сигурни в напасването на ангренажния ремък и ремъка на паразитния вал (преди да започнем процедурата наместваме колата до горна мъртва точка, гледаме белезите по валовете дали са точно, въртим делкото така че палеца да сочи към белега, което би трябвало да даде фабрична центровка, драсваме с маркер на белега на маховика за да се вижда после по отчетливо като засветим със стробоскопа). А, да, колата трябва да е загряла на към 90 градуса.
Отделно един пасат RP който гореше 16 при всичко сменено, еми оказа се че дюзата е зле, явно е пикаела и е подавала повече бенз от колкото трябва, нещата заспаха при смяната и с дюза от друго моно, може и това да е причина. Особено с тези милион ресети заради който се кара в режим обучение и съответно по default таблици дюзата ако е зле вероятно да бичи повечко бензин.
А за разбереш дали ти смуче въздух от тампона, купуваш си 1 спрей за почистване на карбуратори (5-7лв), докато колата работи пръзкаш в основата на моното и клатиш с ръка, ако промени оборотите ясна работата. Може да провериш и тръбите към сервото, при мен не беше стегната едната и дърпаше от там.
Държа да отбележа, че се изказвам като лайк, така че не ангажирам никой с мнението си и дано няма нещо погрешно в него, което да подведе някой.
Поздрави.