Относно спирачките

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13567
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Доуточнявам

Мнениеот kris11 » Пон 11 юли 2005 20:29


dqdopop написа:Става дума като педала е отпуснат. Пак се допират до дисиковете и се чува шум, а и загряват. И питането ми е нормално ли е при ненатиснат педал на спирачките да се допират леко до дисковете.

Или са леко изкривени дискове или е позадържащо буталце на спирачният цилиндър. С времето гуменият уплътнителен пръстен който в спирачното цилиндърче се спича и става твър и буталото задържа.
Друга възможност е прахозащитните ти маншони вече да не са такива и през пукнатините да влиза прах, кал , вода .В резултат Спирачният цилиндър корозира и се надира, гуменият маншон бързо се изтрива и протича спирачна течност.
Когато си отваряш спирачките я за смяна на накладки , я за друго огледай си прахозащитните маншони и ако са напукани -смяна.Когато гои сменяш прибери буталцето навътре и почисти хубаво повърхността на спирачният цилиндър сист парцал,издухай ако има прахоляк, ако има ръждичка шлайф с водна шкурка зърненост над 360.
След това напръскай сп.цилиндър със силиконов или още по-добре с тефлонов спрей и тогава слагай прахозащитният маншон.
Такива спрейове има на "Бестимекс" и поне там са най-евтини.




Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1036
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Вто 12 юли 2005 9:23


One написа:... Предно ляво колело загрява сверски ...
... диска беше нагорещен и посинял...


Кофти - диска ти е за смяна щом се е насветкал чак до посиняване. Не се ослушвай ами сменяй, че да не стане някой сакатлък.


Потребителски аватар
dqdopop
Мнения: 11
Регистриран на: Пон 13 юни 2005 11:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dqdopop » Пон 25 юли 2005 14:29


Направих една консултация с баща ми, и понеже тои освен москвич друго не е виждал, гледа гледа дисковете и вика "ами то такова при москвича няма", но му направиха впечатление ръбчетата в началото и края на диска и ги смъкна, удари им един струг и се оправи работата, оказа се че накладката е опирала съвсем леко в този ръб и оттам идва свиркането. Сега пак се появява, но само за момент като отпусна крака от спирачката. Ето ви една идея.


Потребителски аватар
Oleg_Yanev
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Oleg_Yanev » Пон 25 юли 2005 17:13


Един познат направи така със своите дисков и после ги смени, застото при спиране колата се тресеше доста... дали няма да се получи този бонус и при теб?

А иначе за моя проблем, междувременно забелязах, че когато предната гума свири и педала омеква... и колкото по-мек е педала, толкова повече свири... след хм-найстото обезвздушаване отидох при vaskoto1 (днес) и се оказа, че цилиндърчетата отзад бяха помляни. Смени ги човека и сега бас хващам, че няма да има вече скърцане. ... въпреки, че той не мисли така... ще пиша като я пробвам събота и неделя.


Потребителски аватар
Jovany
Мнения: 479
Регистриран на: Вто 19 юли 2005 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jovany » Пон 25 юли 2005 17:46


Работата не е на добре така момчета при мен задържаха и едва се прибрах един ден от дълъг път щях да се подпаля. Принципно ако от спирачната помпа изпуснете само 1 капка масло отпускат но най - добриия вариант е сервиз. Не става въпрос за мноо пари но може да ви направи беля голяма. Лично моето мнение е да не тръгвате не по дълъг път така.


Потребителски аватар
Oleg_Yanev
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Oleg_Yanev » Вто 26 юли 2005 9:49


dqdopop написа:...направиха впечатление ръбчетата в началото и края на диска и ги смъкна...


аз пак си скърцам :-((( Еи тоя Vasko е голяма работа... и т'ва ми каза :-)))
Само да кажа, че при мен не задържат, а доколкото схващам и при dqdopop е така... та да запитам отгоре и отдолу сигурно значи вътрешния и външния ръб на диска, ама дали ги е махнал изцяло или само малко ги е обрал?


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Вто 26 юли 2005 10:29


dqdopop написа:Ето ви една идея.

ИДЕЯ ЗА САМОУБИЙЦИ!

накладките имат по-малък размер от дисковете и е нормално да се получават ръбове.
дисковете на са ВЕЧНИ имат допуски и трябва да се сменят,когато изтънеят под нормата.


НЕ СИ ПРАВЕТЕ ЕКСПЕРИМЕНТИ СЪС СПИРАЧКИТЕ ОТ ТОВА ЗАВИСЯТ ЗДРАВЕТО И ЖИВОТА НА ВАС И НА ОКОЛНИТЕ!


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Вто 26 юли 2005 10:32


И аз имам същия проблем.Като карам на право скърцане няма,но когато завия(без значение на посоката) започва да скърца.Като стъпя на спирачката спира и веднага щом завия на някъде пак започва.Разглобих спирачния апарат и забелязах,че болтчетата които държат предпазителя на диска са започнали съвсем леко да се подпират в основата на диска.Това заради леката корозия на диска(поява на люспички).Резнах част от главичките на тези болтчета.За няколко дни нямаше никакъв шум.После пак.Разглобих пак апарата и видях,че има доста полепнал прах по държача на апарата.Почистих го и пак нямаше шум.Дисковете имаха и по едно малко ръбче на периферията(около 5десети),които махнахме.След два дни пак шум.Смених и гумичките на двете колонки по които се плъзга апарата.Пак само временен ефект.Пак прискърцват.Някакви идеи :?: :roll:


Потребителски аватар
dqdopop
Мнения: 11
Регистриран на: Пон 13 юни 2005 11:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

до Олег

Мнениеот dqdopop » Вто 26 юли 2005 12:27


Да, изравнихме разликата от двете страни и отгоре и от долу на диска, четох някъде, че е допустимо 9 мм ширина, моя е повече, так където основно опират накрадките не е струговано, само това, което е в повече и не ми подскача като спирам. Спокойно мен поне има кой да ме оплаче без пари :D


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Вто 26 юли 2005 16:40


Като се замисля,може да е и от износени втулки на водещите колонки на апарата.Забелязах,че при завиване спирачният маркуч се обтяга и ако има луфт той ще придърпа целия апарат с накладките към диска.Когато карам на право обтягане няма от там и свирене на накладки :idea: Дали се продават само втулките за държача на апарата или са в комплект с колонките?


Потребителски аватар
Jores
Мнения: 16
Регистриран на: Съб 09 юли 2005 0:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jores » Чет 28 юли 2005 21:47


Мен като ми задържаше диска кво ли не правих. Дисковете ги минах на струг, щото беха издраскани от предишни изпълнения и тресеше, механизмите ги раздвижвах сто пъти и цилиндъра чистих със финна шкурка още толкова. Накрая смених маркучите, преди това гумички на помпата, но маркучите бяха проблема. От греенето преебах лагерите и тях ги смених. Един човек с преебани лагери завари лагера за оста и заби един товарен бус, та му видя сметката.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Сря 03 авг 2005 11:23


При мен проблема се реши. :D Свалих накладките на предните спирачки и ги почистих добре със спирт(без кисела краставичка).Оказа се,че по повърхността на феродото има малки люспички 1х2мм с метален сребрист блясък.Накладките са на около 12000км марка Рикон(символа им е 3 пантери) с вградени медни стружки за по-голяма износоустойчивост..До този момент незнаех.За тези километри бяха паднали на дебелина не повече от 1мм.Металните люспи са се получили от наслоеният чугунен прах от дисковете.Минах повърхността първо с една пила,след това и с шкурка.Това е временно решение-ще купя друга марка и проблема ще е окончателно решен. :D Дано съм бил полезен.


Потребителски аватар
Oleg_Yanev
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Oleg_Yanev » Пон 08 авг 2005 10:37


Да добавя още опит по темата:

та значи, след ремонта при vaskoto (там сменихме задните цилиндърчета, щото след смяната на помпата се азкапаха :-/) отначало скърцането позамря, но след т'ва пка се появи и то с екстри: загряване на гумата и зверски шум. Отворих апаратите почистих ги доста основно (но посмях да стържа с шкурка) и като сглобих шума значително намаря, но си го имаше... пък и греенето не беше колкото другата гума. Видях и че външната накладка е изядена на 1/2, за разлика от останалите 3 (накладките са истинско ferodo, така че не вярвам причината да е в тях).

Сега съм взел шкурка и маркуч, защото ми казаха, че дори да пропуска свободно и в двете посочки, при голямо налягане може да запушва.
Jores, дай съвет за шкуркането на цилиндъра и самото гнездо, да не взема да прекаля...

Т'ва е за сега... пак ще пиша като имам резултат


Потребителски аватар
theater
Мнения: 93
Регистриран на: Съб 14 май 2005 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот theater » Пон 08 авг 2005 13:55


Я и аз да добавя малко опит по темата от лада самара(като идея е абсолютно същото).
Ако си си закалил дисковете (загрели са до синьо) значи са за смяна, но преди да ги смениш трябва да установиш причините за задържането на спирачния цилиндър. Очевидното решение е смяна на спирачния апарат с цилиндърчето, но не винаги е така. При мен се оказа, че е от маркучи. Когато се запушат като натиснеш педала от налягането течността преминава, но после не се връща назад и съответно колата върви все едно си постоянно на спирачка. При опелите(не знам при ФВ как е) има едни водачи на дисковите апаррати, които почват с времето да задържат и трябва да се раздвижват и смазват, но решението според мен е в следния ред:
1. Смяна на маркучи и промивка на спирачната система.
2. Смяна на спирачни апарати.
При нужда - смяна на накладки и дискове ;-)
След тези интервенции получаваш спирачки на 6.


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alexx » Пон 08 авг 2005 16:43


За Дисковите ако ръба на диска е осезаем но дебелината му в частта където спира е допустима се стругова тоя ръб и се оправят нещата може да се вземе и външния ръб на накладката малко на конус и няма да свирят
накладки Delphi 30 leva Дискове по 50 единични 80-90 лева Двойни вентилирани 256мм

За барабани отвори барабаните почисти от праха на накладките и виж пружините които ги връщат и лостчетата и пирончетата може нещо да е излязло и да е леко блокирало малко гресчица където контактуват и нещата просто работят .......... :lol:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта