Да, точно така. Дрънчи и съм наясно, че в момента не върши за нищо друго, освен да ме дразни шума! Въпроса е, дали ако се отвори могат да се махнат само тази част от керамичните пластини, които са потрошени, а останалите се измият и монтират обратно в катализатора?
А иначе ми предложиха резонаторно гърне с място за ламбдата за 40 лева. (от арабин е)
Разлика между изтърбушен катализатор и резонансно гърне
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
radotom написа: ....
Колега сигурен ли си, че дрънченето идва от катализатора?
И аз си дрънча, ама случая ми е по-различен.
След катализатора има едно малко гърне или там нещо такова /има вид като на катализатора но е затворено в дебел метален кожух /ламарина/, който е на дупки с диаметър около 0.5-0.8 см , явно за охлаждане. Та в една от тези дупки се беше залостило едно камъче /почти влязло вътре/ и един ден открих, че нещо дрънчи като вдигнах колата се оказа, че къмъчето е влязло между този кожух и туй нещо дето е като гърне, и си дрънчи до ден днешен...
Иначе при разрушаване катализатора /парчетата от решетката му/ едва ли биха дрънчали точно там - по вероятно е да са отишли по гърнетата назад.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
dmitko написа:radotom написа: ....
Колега сигурен ли си, че дрънченето идва от катализатора?
След катализатора има едно малко гърне или там нещо такова /има вид като на катализатора но е затворено в дебел метален кожух /ламарина/, който е на дупки с диаметър около 0.5-0.8 см , явно за охлаждане...
Ами точно по описания начим ми изглежда и на мен катализатора. От чугунения фланец влиза в това гърне, където се предполага, че е катализатора, отдолу е с дебела ламарина на дупки и отгоре, в началото му е сондата. А не съм се сетил да погледна за камъче м/у ламарината и гърнето, но мисля, че щеше да се подава малко. Пък и дрънченето не е като на камъче.

-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пон 26 юни 2006 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Гърне с катализатор
Привет от Бобсън на всички Пасатаджии. Първо катализатора си има носител - керамика. Тя няма нищо общо с дрънченето. Второ - катализатора се отравя (каталитични отрови са тези, които блокират безвъзвратно активните центрове на кат. и намаляват неговия фронт на активност) от скапаният бензин, който си наливате от Бензиностанции Менте. Трето - живота на един кат. е 170000-200000км., така че всички Пасати на 13-17-год.възраст вече имат проблем. Не изхвърляйте кат.. Регенерирането се извършва: Екстракционен бензин 4литра+ 2 литра толуол + 1,3литра ацетон +0,7литра ксилол.В тази смес се кисне гърнето с кат. една седмица. Изплаква се с 8литра изо пропанол - ди ол. и съхне 6 часа. След 24 часа се монтира. Принципът е -подобни се разтварят в подобни. На братовчеда направих тази процедура (Пасат 1990 го. 1,8 RP) и сега върви вече 2 год. много добре. Очаквам след 1-2 год кат. да здаде багажа. Решението е: бургия видия с Ф=4мм и L-180мм се правят отвори в кат.пита. Така проблема е решен. Всички други заместители на кат.с гарнето, водят до кънтене, шум, разход на гориво и др. Моя Пасат си го докарах на собствен ход от Холандия със сменен (свеж)катализатор. За сега мърка, като коте. Химик съм по професия и се занимавам с контрол качеството на течните горива. Зареждайте само от "ШЕЛ" и "ОМV". Всички други бензиност. са менте. Лошите бензини и неправилното съотношение на присатките към бензина и технят състав са кат.отрови. Кат. е проектиран така, че да изгаря и разгражда вредните емисии от неправилната работа и горе в самият двигател с вътрешно горене. Той не е птроектиран да се справя (да окислява до въгл.двуокис и вода) боклуците, които се прибавят към бензините, копувайки ги от бензиностанциите на мутрите. Бобсън.
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
теории
popeye написа:http://emk-33.com/viewtopic.php?t=1717
Това тук ся някакви не особенно логични теории-пускало газовете а спирало звуковата вълна

Според мен на мястото на катализатора се слага гърне с прегради, единствено да не се издухват задните две и намаляване на шума. Едва ли тенекеджиите са правили такива сложни сметки за резонаторното гърне.
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
до бобсън
Вчера си изхвърлих катализатора. Не присъствах и когото отидох майстора ми показа в една кофа нещо приличащо на азбест?
На Вектрата ми бе кафеникава твърда керамика.
Изработиха ли ме?(Пасата е от Италия)
На Вектрата ми бе кафеникава твърда керамика.
Изработиха ли ме?(Пасата е от Италия)
- Miki
- Мнения: 1035
- Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Гърне с катализатор
Bobsun Пасатов написа:... Всички други заместители на кат.с гарнето, водят до кънтене, шум, разход на гориво и др. ...
На мен защо нито ми дрънчи, нито ми харчи повече - сложих резонансно гърне в Менте комплект 33 на Горнобански път.
Bobsun Пасатов написа:... Зареждайте само от "ШЕЛ" и "ОМV". Всички други бензиност. са менте ...
Бензин на Шел - никога няма да ми стъпи крака там.
за OMV съм съгласен - стават.
Аз зареждам основно на Газтрейд и досега не съм имал никакви ядове. За газ говоря. Бенц на OMV и Лукойл, ама то колкото да припаля само.

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Ммммм...даааа... Току що бях да си смъкна катализатора, за да видя какво може да предизвиква звънтенето... Оказа се, че проблема е в ... касетофона! Много е слаб! МИ АЗ СЪМ НЯМАЛ КАТАЛИЗАТОР, бе хора! Или поне, вече съм нямал!
Продължава да дрънчи нещо, но след тази издънка смятам просто да усиля музиката!
Аааа.. открих още един проблем- в главата- но той май е по рождение.. моето рождение!
И като се сетя как разпалено убеждавах едни приятелчета, че не, катализатора ми е свършил.... Мале, малее...


Продължава да дрънчи нещо, но след тази издънка смятам просто да усиля музиката!
Аааа.. открих още един проблем- в главата- но той май е по рождение.. моето рождение!
И като се сетя как разпалено убеждавах едни приятелчета, че не, катализатора ми е свършил.... Мале, малее...



- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
по сериозно
Вчера си изхвърлих катализатора. Не присъствах и когото отидох майстора ми показа в една кофа нещо приличащо на азбест?
На Вектрата ми бе кафеникава твърда керамика.
Изработиха ли ме?(Пасата е от Италия)
На Вектрата ми бе кафеникава твърда керамика.
Изработиха ли ме?(Пасата е от Италия)
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Катализаторите съдържат ценни метали, затова на немалко места предлагат безплатна замяна на катализатор с резонатор...
Иначе ако просто се изтърбуши ще има неприятен шум - стените му не са укрепени и вибрират и резонират. Затова ако ще се маха е по-добре да се сложи тръба или резонатор.
Между другото, моя пасат (RP 1.
се е произвеждал в вариант както с така и без катализатор. Моят е оригинално с резонатор (даже още си седи оригиналния). Интересното е че резонатора не е на мястото на катализатора а доста по-назад (близо до средното гърне), съответно "едноцевката" отпред е много дълга.
Така че ако се търси оптимално използване на свойствата на резонатора, поне на тези двигатели вероятно е по-добре да не се просто заменя катализатора с резонатор, а резонатора да се монтира по-назад, че вероятно са изчислявали резонансните характеристики на изпускателната уредба като са му избирали мястото проектантите.
При варианта с катализатор явно са плюли на резонансните характеристики в името на екологията и са го сложили напред за да са възможно най-топли изгорелите газове.
Иначе ако просто се изтърбуши ще има неприятен шум - стените му не са укрепени и вибрират и резонират. Затова ако ще се маха е по-добре да се сложи тръба или резонатор.
Между другото, моя пасат (RP 1.

Така че ако се търси оптимално използване на свойствата на резонатора, поне на тези двигатели вероятно е по-добре да не се просто заменя катализатора с резонатор, а резонатора да се монтира по-назад, че вероятно са изчислявали резонансните характеристики на изпускателната уредба като са му избирали мястото проектантите.
При варианта с катализатор явно са плюли на резонансните характеристики в името на екологията и са го сложили напред за да са възможно най-топли изгорелите газове.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dangala и 126 госта