Загряват ли Ви Б3 с незаводска клима?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 24 фев 2008 11:11


Абе.....точно менте са си.На моя пишеше 87 градуса.Започваше да отваря на 95.....колата работеше на 100 ;)
Смених го със същия - същата марка от същото място със същия номер и същия надпис - започна да работи на 75 ;).Отново го смених със същия по горепосочения начин и започна да си държи 90 макс. 95 при клима и много бавно каране из задръстване.
Втора скорост никога не е редно да се включва освен при много изтезаване на двигателя.Тя се вкл. на 105 градуса (бях написал 102 ама грешката е моя).
Идеята е такава :
-нормално термостата започва да отваря на 87,перката сработва на 95.Постоянната температура на двигателя така се поддържа около 90-95 градуса.Ако загрее много повече термостата отваря напълно на 102 градуса и ако това не помогне пали втората скорост на вентилатора на 105.Ако и това не успее всички знаем за гарнитурата на главата и т.н.
Моя пасат досега само веднъж е стигал до 2-ра степен и то заради термостата - като го демонтирах го варих в една тенджера - отваря се само до половината на около 100 градуса (вряща и изпаряваща се вода).
Има едни термостата за 82 градуса (не помня за какъв голфов двигател беше) и стават и за Пасат-ите (просто трябва да се види по каталозите).Това е решението на доста колеги с насаждан климатик от талянците....




Потребителски аватар
Namesata
Мнения: 728
Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
Автомобил: VW PASSAT USA
Двигател: KR 16V 9A
Местоположение: София

Мнениеот Namesata » Нед 24 фев 2008 11:14


въззможно :oops:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 24 фев 2008 11:17


Namesata написа:въззможно :oops:

Ама не е нормално да си купя един кашон с термостати за да си намери един,който да е като хората :roll: И по-лошото е,че са проверена немска марка и и преди съм си взимал от тях (дано да е дефекта партида а не тенденция за в бъдеще) :!:


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Нед 24 фев 2008 18:12


zfa159 написа:Ама не е нормално да си купя един кашон с термостати за да си намери един,който да е като хората :roll: И по-лошото е,че са проверена немска марка и и преди съм си взимал от тях (дано да е дефекта партида а не тенденция за в бъдеще) :!:

Не знам за коя марка говориш, но двама мои познати си купиха behr. И на двамата отваряха късно. единия се усети на време и ходи и му го смениха с друг. А при другия комбинацията с неточен датчик за температурата доведе до смяна на гарнитурата на главата. И двата са купувани от един и същ магазин, чиито основен доставчик е евро07. Явно доста ментета има. Като сменях моя си взех Wahler и вече втора година нямам проблем.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 24 фев 2008 19:20


Winner25 написа:
zfa159 написа:Ама не е нормално да си купя един кашон с термостати за да си намери един,който да е като хората :roll: И по-лошото е,че са проверена немска марка и и преди съм си взимал от тях (дано да е дефекта партида а не тенденция за в бъдеще) :!:

Не знам за коя марка говориш, но двама мои познати си купиха behr. И на двамата отваряха късно. единия се усети на време и ходи и му го смениха с друг. А при другия комбинацията с неточен датчик за температурата доведе до смяна на гарнитурата на главата. И двата са купувани от един и същ магазин, чиито основен доставчик е евро07. Явно доста ментета има. Като сменях моя си взех Wahler и вече втора година нямам проблем.

Е....аз точно за Wahler говоря ;)


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Нед 24 фев 2008 19:54


Значи марката няма значение. Всичко е до късмет. :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 24 фев 2008 19:55


Абсолютно вярно! И до бройка смени докато откриеш здрав :)


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 25 фев 2008 12:20


Оптималния вариант е да се сложи голям воден радиатор и двойна перка.

Обаче... цифра се получава, защото трябва освен нов радиатор и нов вентилаторен кош с 2 перки от моргите, и нови (по-дълги) маркучи, или да се режат и удължават малките. Трябва и въздухозаборник.


Не е зле първо да се почистят радиаторите, да се разделят и хубаво да се промият. И да се види дали не са изпомачкани ламелите на климатиковия. Климатика е важна екстра, по-добре е да се оправи според мен. И когато се включи перката трябва да тръгва на 1-ва.

После, ако "италианеца" не е сложил нормален въздухозаборник отпред (най-вероятно), или да се намери по моргите, или нещо да се приспособи. Иначе липсата на въздухозаборника може да допринася много за прегряването - освен че се влошава обдухването (без него въздуха може и да заобикаля радиаторите), но и този въздухозаборник (ако го има) пречи горещ въздух от двигателния отсек при работа на място да "зацикля" и да се засмуква повторно при работа на място.

После, при варианта с къс воден радиатор, трябва да се мисли за стърчащата част на климатиковия - при работа на място, горещ въздух от двигателния отсек лесно минава обратно през нея (напред - ламелите са рехави) и освен че подгрява фреона (вместо да го охлажда) се и засмуква отново от вентилатора - "зацикля" и влошава драстично охлаждането.

Та не зле да се сложи втори електрически вентилатор вдясно и да се направи въздуховод за стърчащата част на климатиковия, както съм направил на моя:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113041
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5113043


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Вто 26 фев 2008 2:16


zfa159 написа:... слагаш голям радиатор ама оригинален (с вграден в същия корпус такъв за фреона)...


Я, я, да не искаш да кажеш, че оригиналните климатици са само с един радиатор, т.е. нямат фреонов отпред и не са на сандвич :?: До колкото си спомням имаше един колега с тема и снимков материал как си разглабя отпред всичко за да прочива боклуци между двата, и си беше с оригиналния климатик сякаш...


Потребителски аватар
DJ_TOLYO
Мнения: 1245
Регистриран на: Пет 23 мар 2007 0:05
Автомобил: Passat Variant
Двигател: 2E 1991
Местоположение: Търговище

Мнениеот DJ_TOLYO » Вто 26 фев 2008 2:21


dj_tuhla написа:
zfa159 написа:... слагаш голям радиатор ама оригинален (с вграден в същия корпус такъв за фреона)...


Я, я, да не искаш да кажеш, че оригиналните климатици са само с един радиатор, т.е. нямат фреонов отпред и не са на сандвич :?: До колкото си спомням имаше един колега с тема и снимков материал как си разглабя отпред всичко за да прочива боклуци между двата, и си беше с оригиналния климатик сякаш...


Да, колега, Б3 със заводски климатик е с един голям радиатор, който е разделен на 2 части. Едната, по-голямата си е за охладителната система, а по-малката (откъм десния фар) си е за климатика. Но климатика слаган от после е с 2 радиатора.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 26 фев 2008 10:32


Абе поне за B3 доколкото знам оригинално радиаторите са си отделни, климатиковия се монтира върху водния с 4 дебели къси рапидки и става "сандвич".

Този вариант с общ радиатор за който пише zfa159 - едновременно и за вода и за фреон не съм го виждал май (дори и в документацията за B3).


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 26 фев 2008 10:55


psstv18rp написа:Абе поне за B3 доколкото знам оригинално радиаторите са си отделни, климатиковия се монтира върху водния с 4 дебели къси рапидки и става "сандвич".

Този вариант с общ радиатор за който пише zfa159 - едновременно и за вода и за фреон не съм го виждал май (дори и в документацията за B3).

Мога да ти го покажа на живо ;)
Реално радиатора си е едни общ и е неразглобяем.Даже така си се и продава по магазините.Оригинално си е така.Даже в охладителния на 2 места има отвори (в питата) откъдето излизат тръбите за фреона.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 26 фев 2008 14:13


Добре де, а защо го няма този вариант по книгите за Б3? Да не е нещо по-късно направено?

Искаш да кажеш че фреоновата част е "залепена" отпред на водната? Не е много умно ако е така - водата ще грее фреона...


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Вто 26 фев 2008 14:33


Я го снимай ако можеш, поне от къде какви тръби влизат, днес гледах моя, ма ми се струва че сякаш са два отделни радиатора, макар че не мога много точно да преценя, предполагам по маршрута на тръбите ще стане ясно веднага.


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Вто 26 фев 2008 15:14


Колеги и аз съм с пасат Б3. По какво може да се различи фабричният от и нефабричният климатик :wink:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта