



Може ли Пасат B3,91г, да го направя по-висок и с 15ки гуми?
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Високи са. Аз карах малко и ги махнах. Не опират, но не ми хареса как върви с тях и трябва постоянно да смяташ защото километража при 100км/ч показва 92.MITKO_DVD написа:Абе неса ли много високи 65 щото аз мисля да пробвам на 60,знам ли питъм сериозно
![]()
Според мен на 55 е най добре, може би и с 205/50 също ще е добре -те са почти с еднакъв диаметър.
myrshavija написа:jojo-g написа:...момчето каза че са му изпуснали така или иначе амортисьорите...
Вече ще прозвучи като заяждане, но би ли цитирал къде точно го казва?
А и цените на амортисьори и пружини са съизмерими, даже на амортисьорите май са по-височки.
Грешката е моя не са му изтървали, а се чуди дали са изтървали

Здравейте,колеги!
Благодаря на всички,които се отзоваха до момента.
Ако трябва да обобщя,може би поредността на нещата ,които трябва да направя е следната:
1.Сменям пружините;
2.Проверявам амортисьорите и тампоните на макферсоните, и което е за смяна-го сменям/колко ли струва това,въсщност?Някой има ли инфо?
3.Преценявам, и ако е необходимо-сменям гуми и джанти на 15ки,като
доколкото разбирам,все още няма категорично мнение кой размер е най-подходящ:
195/55/15; 195/60/15; 195/55/15, 205/50/15
Моля да препоръчате размера.
Тук опасностите,доколкото разбирам са две- да си разбия калниците/кофти,няма две мнения/, и че трябва постоянно да смъквам наум 10 км/час от километража.
Пак наблягам,че аргументите ми за смяна на размера на гумите са два: височина и идентичност с гумите на другата кола,която е по-нова.Така ще постигна някаква икономия,синергия-свалям от по-новата на по-старата.
Благодаря на всички,които се отзоваха до момента.
Ако трябва да обобщя,може би поредността на нещата ,които трябва да направя е следната:
1.Сменям пружините;
2.Проверявам амортисьорите и тампоните на макферсоните, и което е за смяна-го сменям/колко ли струва това,въсщност?Някой има ли инфо?
3.Преценявам, и ако е необходимо-сменям гуми и джанти на 15ки,като
доколкото разбирам,все още няма категорично мнение кой размер е най-подходящ:
195/55/15; 195/60/15; 195/55/15, 205/50/15
Моля да препоръчате размера.
Тук опасностите,доколкото разбирам са две- да си разбия калниците/кофти,няма две мнения/, и че трябва постоянно да смъквам наум 10 км/час от километража.
Пак наблягам,че аргументите ми за смяна на размера на гумите са два: височина и идентичност с гумите на другата кола,която е по-нова.Така ще постигна някаква икономия,синергия-свалям от по-новата на по-старата.
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
по точка 2./ цена за амортисьори и тампони е горе долу 200лв за първите и около 50лв тампони/за сносни такива/
Ако решиш да ходиш на сервиз ще ти вземат 50-60лв за труд,и си приготви 15лв за стенд преден мост след това.
195/55/15 го дава германеца сток за пасат ако е 15'' и
205/50/15
ти си прави сметка кво ша вдигаш и кво ша сваляш.
Ако решиш да ходиш на сервиз ще ти вземат 50-60лв за труд,и си приготви 15лв за стенд преден мост след това.
195/55/15 го дава германеца сток за пасат ако е 15'' и
205/50/15
ти си прави сметка кво ша вдигаш и кво ша сваляш.
10xs, Danny boy!
Danny boy написа:по точка 2./ цена за амортисьори и тампони е горе долу 200лв за първите и около 50лв тампони/за сносни такива/
Ако решиш да ходиш на сервиз ще ти вземат 50-60лв за труд,и си приготви 15лв за стенд преден мост след това.
195/55/15 го дава германеца сток за пасат ако е 15'' и
205/50/15
ти си прави сметка кво ша вдигаш и кво ша сваляш.
О относно смяна на амортисьори и пружини отпред за да я вдигнеш при мен сметката от преди две седмици е следната:
Предни амортисьори Билдщайн ( щото тва било немско оригинално ще го видим за сега съм доволен ) х 2 - 236 лв можеш да минеш по евтино с каяба за примерно 10-20 лв разлика в цената. Или нещо испанско май споменаха цена от Косер за 60 лв бройката или нещо такова. Пружините аз питах за задни и ми се обади цена за 175 лв двете стандартни или 195 лв за за комби. За предните предполагам ще са около тази цена плюс минис 20 лв незнам точно колегите ще кажат. Стенд свестен 20 лв.
И това е за да сложиш гуми 195/65/15 от другата кола. Ето ти две противоречиви мения от една друга тема по този въпрос.
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=63145&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=195+++%F2%E5%E3%EB%EE%E2+%E8%ED%E4%E5%EA%F1
И още няколко http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=63145&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=195+++%F2%E5%E3%EB%EE%E2+%E8%ED%E4%E5%EA%F1
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=8118&postdays=0&postorder=asc&highlight=195+++%F2%E5%E3%EB%EE%E2+%E8%ED%E4%E5%EA%F1&start=0
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=33994&start=15&postdays=0&postorder=asc&highlight=195+++%F2%E5%E3%EB%EE%E2+%E8%ED%E4%E5%EA%F1
Абе като цяло търсачката бая показа може да потърсиш още пълно в тука с теми за гуми на пасат б3
Дори и след тази интервенция да караш с 195/65/15 ще е за известно време докато ти се посмачкат пружините и не ти изпусне някой от предните амортисьори.
Ще се наложи да се сложат подложки че да не ти кляка много купето при неравности.
Винаги остава варианта да си раздуеш калниците при някой
тенекеджия или да кажем тунинг център.
Извинявай ама за мен лично си е много занимавка заради едни гуми всичките тези инетервенции на колата да направя. Не се занимавай ами си купи гуми с препоръчан размер от прозиводителя и не се занимавай с глупости.
Предни амортисьори Билдщайн ( щото тва било немско оригинално ще го видим за сега съм доволен ) х 2 - 236 лв можеш да минеш по евтино с каяба за примерно 10-20 лв разлика в цената. Или нещо испанско май споменаха цена от Косер за 60 лв бройката или нещо такова. Пружините аз питах за задни и ми се обади цена за 175 лв двете стандартни или 195 лв за за комби. За предните предполагам ще са около тази цена плюс минис 20 лв незнам точно колегите ще кажат. Стенд свестен 20 лв.
И това е за да сложиш гуми 195/65/15 от другата кола. Ето ти две противоречиви мения от една друга тема по този въпрос.
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=63145&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=195+++%F2%E5%E3%EB%EE%E2+%E8%ED%E4%E5%EA%F1
И още няколко http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=63145&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=195+++%F2%E5%E3%EB%EE%E2+%E8%ED%E4%E5%EA%F1
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=8118&postdays=0&postorder=asc&highlight=195+++%F2%E5%E3%EB%EE%E2+%E8%ED%E4%E5%EA%F1&start=0
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=33994&start=15&postdays=0&postorder=asc&highlight=195+++%F2%E5%E3%EB%EE%E2+%E8%ED%E4%E5%EA%F1
Абе като цяло търсачката бая показа може да потърсиш още пълно в тука с теми за гуми на пасат б3

Дори и след тази интервенция да караш с 195/65/15 ще е за известно време докато ти се посмачкат пружините и не ти изпусне някой от предните амортисьори.
Ще се наложи да се сложат подложки че да не ти кляка много купето при неравности.
Винаги остава варианта да си раздуеш калниците при някой
тенекеджия или да кажем тунинг център.
Извинявай ама за мен лично си е много занимавка заради едни гуми всичките тези инетервенции на колата да направя. Не се занимавай ами си купи гуми с препоръчан размер от прозиводителя и не се занимавай с глупости.

Jojo-g,
ти направо уби детското в мен:)!
Сега ме върна в първи клас и смятам с елката и с изпрлезен език:)
Прав си,че инвестиции за около 700лв, за кола с цена 3.500-4.000 лв май не е много разумно.
От линка по другата подобна,абе направо идентична тема/сорри,че не съм я видял,не ме бива много с търсенето/, стигам до извода,че :
препоръчаните от проиводителя и от колегите размери са
205/50/15 с диаметър 586 мм и 195/55/15 с диаметър 596 мм
Ако трябва да обобщя-
ако прегледа в сервиза покаже,че трябва да се сменят пружини и/или тампони, и/или амортисьори, то разхода така или иначе ще е налице.
Повече ме притеснява опасността да ми обърне калниците в някоя дупка.Тук вече като че ли приемам твоето мнение,че гумите трябва да са 205/50/15 с диаметър 586 мм и 195/55/15 с диаметър 596 мм.Те са с 4-5 см по-малки в диаметър.
Дотука прав ли съм?
ти направо уби детското в мен:)!
Сега ме върна в първи клас и смятам с елката и с изпрлезен език:)
Прав си,че инвестиции за около 700лв, за кола с цена 3.500-4.000 лв май не е много разумно.
От линка по другата подобна,абе направо идентична тема/сорри,че не съм я видял,не ме бива много с търсенето/, стигам до извода,че :
препоръчаните от проиводителя и от колегите размери са
205/50/15 с диаметър 586 мм и 195/55/15 с диаметър 596 мм
Ако трябва да обобщя-
ако прегледа в сервиза покаже,че трябва да се сменят пружини и/или тампони, и/или амортисьори, то разхода така или иначе ще е налице.
Повече ме притеснява опасността да ми обърне калниците в някоя дупка.Тук вече като че ли приемам твоето мнение,че гумите трябва да са 205/50/15 с диаметър 586 мм и 195/55/15 с диаметър 596 мм.Те са с 4-5 см по-малки в диаметър.
Дотука прав ли съм?
Зависи от гледната точка. Аз за моята кола съм ги дал даже и повече. За една година по ремонти съм дал над хиляда лева. Но аз тази кола съм я купил не с цел да я карам малко и да я продам така, че за мен е оправдана инвестиция. Ти като искаш сега твоята да я направиш вседеход няма ли да инвестираш в повдигане на купето.
Макар че изначално мислех че идеята е да опестиш пари от гуми като ги връткаш с другата кола. Предполагам си на 14" в момента едни 185/65/14 kormoran евтините са 77 средния им клас 88. Ако ще минаваш супер евтино мисля, че ще намериш такъв размер за 40 лв втора употреба. Пък като искаш на 14 сложи ги на 70. Реално с тях е най-висока колата.

jojo-g написа:Зависи от гледната точка. Аз за моята кола съм ги дал даже и повече. За една година по ремонти съм дал над хиляда лева. Но аз тази кола съм я купил не с цел да я карам малко и да я продам така, че за мен е оправдана инвестиция. Ти като искаш сега твоята да я направиш вседеход няма ли да инвестираш в повдигане на купето.Макар че изначално мислех че идеята е да опестиш пари от гуми като ги връткаш с другата кола. Предполагам си на 14" в момента едни 185/65/14 kormoran евтините са 77 средния им клас 88. Ако ще минаваш супер евтино мисля, че ще намериш такъв размер за 40 лв втора употреба. Пък като искаш на 14 сложи ги на 70. Реално с тях е най-висока колата.
Привет, Jojo-g!
Не ми е водеща идея спестяването на пари.Слава богу професията ми е добра и мога да си позволя две коли.Втората е доста по-скъпа от Пасата.Идеята ми е Пасата ми да е надежден,работен и да,защо не-по-висок автомобил.Във Варна зимата е трагедия по пътищата, а и без нея трагедията пак си е пълна:)Пасата си го карам от почти пет години, и не се водя от това колко инвестирам в него, а трябва ли,необходимо ли е за състоянието на колата.Така че,в момента май желанието ми да си поддържам автомобила изправен,и желанието ми да го направя по-висок ще се припокрият с едни и същи технич.смени.
Ако пък мога да направя и гумите на 15ки-берекет версим.Разбрах че размера на гумите от моята Цедка идват в повече на Пасата-здраве да е.
Но това не пречи, ако мога да добавя към височината някой и друг сантиметър към постигнатото от подмяна на пружини/тампони/амортисьори ,без от това да има риск от повреда на калниците и веждите на автомобила-ще пробвам
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12127
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Ето и моя скромен опит по темата.
Миналата седмица си купих четири джанти 15 цола, които си имаха две гуми с размер 195/65. Намерих две гуми 195/60 и ги сложих отпред, а по високите на задните колела.Предните ми амортисьори са сменени преди около 5 хил.км. и проблеми със закачане имах само в една доста сериозна дупка, но задните гуми които са 195/65 при качване на двама човека в колата опират сериозно в калниците. Задните амортисьори със сигурност са здрави, но със също такава сигурност са ми заминали тампоните на задния мост. Тази седмица ги сменям и ако не е от тях клякането ще сменям пружините сигурно от комби ако стават.
П.С Като извод който правя от моите познания, за явлението "клекнала задница" амортисьорите са последния проблем.
П.С ?
Това си купих

Миналата седмица си купих четири джанти 15 цола, които си имаха две гуми с размер 195/65. Намерих две гуми 195/60 и ги сложих отпред, а по високите на задните колела.Предните ми амортисьори са сменени преди около 5 хил.км. и проблеми със закачане имах само в една доста сериозна дупка, но задните гуми които са 195/65 при качване на двама човека в колата опират сериозно в калниците. Задните амортисьори със сигурност са здрави, но със също такава сигурност са ми заминали тампоните на задния мост. Тази седмица ги сменям и ако не е от тях клякането ще сменям пружините сигурно от комби ако стават.
П.С Като извод който правя от моите познания, за явлението "клекнала задница" амортисьорите са последния проблем.
П.С ?
Това си купих



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта