Температурата играе - термостат или?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Чет 19 юни 2008 14:32


Ясно joker , благодаря за разяснението. Помислих си че се правят някакви софтуерни настройки, защото точно тези градуси за които ми говориш, ми ги показа на лаптопа човекът който установи проблема с TPS-а на пасата.Бяхме закачили колцата да и правим компютърна диагностика. И сега се сещам че моя човек колкото и да връткаше плочката за да улучи необходимия градус, оборотите ставаха по зле/по ниски, но не и по-добре




Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Чет 19 юни 2008 15:06


Цената на ТПС Бош (на плочката само) е доста паднала и зимата беше около 160лв за нова. Самата настройка според инструкцийите не беше кой знае какво и се свеждаше до махане на стъпковия мотор за да се затвори дросела напълно и мерене с ом метър. Мисля че Люси може да помогне за доставката на ТПС.

А иначе посмъртно не бих дал на никой "майстор" да се докосне дори до ТПС-а на колата ми, ако ще и да работи в НАСА/Байконур. То ако е в него проблема признаците са ясно изразени, пише ги какви са по руските форуми и определено най-малко се изразяват в ниски обороти на празен ход, когато ТПС-а влияе до толкова, до колкото ЕКУ да разбере че си пуснал педала на газта, та да сработи стъпковия. Така че според мен само са ти разбъзикали колата за няма нищо разбирачите с лаптопа.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Чет 19 юни 2008 16:00


В интерес на истината, преди това, оборотите бяха паднали някъде около 700 , играеха много и имаше случаи когато се качваха сами над 2000 оборота и не падаха. След настройка на плочката, играенето на оборотите престана, както и самоволното им повишаване и се качиха на 800-810 оборота при загрял двигател. Тази интервенция е от преди 2 години. От тогава TPS не е бутван.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Чет 19 юни 2008 16:11


В интерес на истината това със задържането на 2000 оборота ми се е слувало до сега 3 пъти и причините бяха:

а) ошашкано ЕКУ след първоначална среща с българския бензин.
б) гадна центровка (след "диагностика" в оторизиран сервиз) и ошашкано ЕКУ.
в) последно от онзи ден - прекъсната маса на ламбдата и ошашкано ЕКУ.

Така че пак си държа на тезата, че преди да се пипа ТПС-а има 20 неща да се проверят, включително моно втора употреба бих сложил за пробата преди да пипам там.

Поздрави.


Потребителски аватар
ВидиМС
Мнения: 165
Регистриран на: Вто 27 май 2008 14:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот ВидиМС » Чет 19 юни 2008 19:55


докторе моя изпарител също е BRC но оборотите се влияят от винта на изпарителя(който е за това)да нямаш нещо запушено в изп. за трудното палене си прав а разхода се вдига точно от високите обороти .нали в града висим по светофарите кат луди.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Чет 19 юни 2008 20:12


Тя темата беше за температура, но тръгна в друга посока.
Някой зане ли колко трябва да са оборотите на празен ход?
И колко градуса трябва да показва ТПС-а?

Градусите ги показва и с ваг-ком. Явно големия уред е или нещо по прецизно, или стара техника :)

Последна промяна от Winner25 на Чет 19 юни 2008 20:41, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Чет 19 юни 2008 20:21


Winner25 написа:Тя темата беше за температура, но тръгна в друга посока.
Някой зане ли колко трябва да са оборотите на празен ход?
И колко градуса трябва да показва ТШС-а?

Градусите ги показва и с ваг-ком. Явно големия уред е или нещо по прецизно, или стара техника :)
    Нещо не схващам въпроса :roll: Оборотите на 1.8 ABS на празен ход са 900 +- 50 но това трябва да го знаеш много добре та затова се чудя на въпроса ти :roll:


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Чет 19 юни 2008 20:54


Теодор написа:Нещо не схващам въпроса :roll: Оборотите на 1.8 ABS на празен ход са 900 +- 50 но това трябва да го знаеш много добре та затова се чудя на въпроса ти :roll:

Вярно че странни въпроси задавам, но колегите ме вкараха в размисъл :)
Оборотите ми по обортомер след като загрее колата стоят горе долу там където съм отбелязал на снимката.
Изображение
Там си стоят стабилно и на газ и на бензин. Обаче след като си закачих колата към компа се оказа че това отговаря на 800об/мин. А колегите казват че 8тези обороти са ниски и има повреда. Аз обаче съм доволен как работи двигателя - не тресе, не прекъсва.
Сега не мога да разбера има ли проблем или това си е нормално?


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Чет 19 юни 2008 21:05


Наистина са малко ниски но щом нямаш проблеми значи всичко е О.К. По принцип трябва да са горе-долу по средата между 1х оборота и последната бяла чертичка преди тях. Следващата бяла над твоята отметка :idea:


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Чет 19 юни 2008 22:20


Ще имам в предвид че са по ниски. За сега обаче нищо няма да предприемам. Все пак ако някой знае да каже при пуснат педал на газта колко градуса трябва да отчита ТПС-а.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Пет 20 юни 2008 7:51


Winner25 от това което гледам на снимката, оборотомера ти показва не повече от 700 оборота, а защо Ваг-кома ти показва 800, е малко странно. При мен стрелката е на бялата чертичка след това което си отбелязал и това са 800 оборота и на Ваг-кома се виждат същите обороти. И не че нещо тресе двигателя, но като дам съвсем леко газ и отидат оборотите на 900, тогава двигателя просто "заспива", мърка и всякакви вибрации по таблото изчезват.
Нямам спомени колко градуса трябва да отчита ТПС-а при пуснат педал


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 20 юни 2008 8:09


Теодор написа:
Winner25 написа:Тя темата беше за температура, но тръгна в друга посока.
Някой зане ли колко трябва да са оборотите на празен ход?
И колко градуса трябва да показва ТШС-а?

Градусите ги показва и с ваг-ком. Явно големия уред е или нещо по прецизно, или стара техника :)
    Нещо не схващам въпроса :roll: Оборотите на 1.8 ABS на празен ход са 900 +- 50 но това трябва да го знаеш много добре та затова се чудя на въпроса ти :roll:

Теодоре......тука ще те оборя...по каталго оборотите на празен ход на 1.8 ABS ги дават от 750 до 1050.....unadjustable!!!!тези обороти е нормално да варират при различните температурни режими и натоварване на ДВГ дори и при един и същ ДВГ...Всичко в рамките на тези обороти влиза в т.н наречените референтни стойности и не би трябвало да е проблем...


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Пет 20 юни 2008 21:05


doktora написа:Winner25 от това което гледам на снимката, оборотомера ти показва не повече от 700 оборота, а защо Ваг-кома ти показва 800, е малко странно.

Съгласен съм. Ако скалата на обортомера е на равни интервали първата бяла чертичка под 1 е 750. А при мен е по малко. Сега дали да вярвам на обортомера или на ваг-ком-а не знам :roll:

joker написа:[...по каталго оборотите на празен ход на 1.8 ABS ги дават от 750 до 1050.....unadjustable

Щом, така е по каталог значи и аз и doktora нямаме проблем


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пет 20 юни 2008 22:11


За оборотите навсякаде различно пишат , за мен е важното да са малко под хиляда.

Изображение
Изображение


Потребителски аватар
ВидиМС
Мнения: 165
Регистриран на: Вто 27 май 2008 14:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот ВидиМС » Пет 20 юни 2008 22:28


съгласен съм с мафиота окло 900 е добре важно според мен е да двигателя да рабти стабилно и да гали ухото без да тресе или пък да реве прекалено.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта