Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
StS
Мнения: 2398
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот StS » Чет 30 авг 2012 19:17


dimival написа:Здравейте, Пасат-а, който карам - Б7 седан, е с обикновени халогенни фарове.
Имам желание да му сложа ксенонови светлини и да заместя колкото може повече светлини с LED.
Някой може ли да ми препоръча къде в София мога да отида и да направя това (закупуване и монтаж)? Мислих си за Авител, но ако има по-добри предложения.



Б7 е чисто нов , пробвай с заводски пакет първо...не я води на циганията...




pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Чет 30 авг 2012 23:29


dimival написа:Здравейте, Пасат-а, който карам - Б7 седан, е с обикновени халогенни фарове.
Имам желание да му сложа ксенонови светлини и да заместя колкото може повече светлини с LED.


КСЕНОНОВИ ФАРОВЕ
При B6 това не беше трудна задача. Самото VW е предвидило тази възможност. В модул 09 само се казва, че имаме инсталирани ксенонови крушки без биксенонова клапа и всичко е ОК. (всъщност "казването" е за да няма индикация за изгоряла грушка). Може да се направи на десетки места в София и струва между 120 и 300 лв. Аз съм го правил на първите мои две B6-ци.
При Б7 можете да направите същото, но ако си подадете носа извън България резултатът ще бъде плачевен за вас. Проблема е, че няма оптичната група елементи на колите без оригинални ксенони. Глобите при съседите са по 500 евра + моментално спиране от движение. В Швабия може да ви арестуват и съдят.
Решение - купуване и подмяна на двата предни фара. Цената е над 2000лв. Нещастията не свършват до тук. Трябва да се купят и датчици за нивото на натовареност на колата (които са нещо като шарнирни връзки между купето и задният мост) и да се монтират, което не е съвсем просто начинание. Естествено ще трябват кабели между тези датчици и блока за управление на предните фарове. Абсолютно задължително програмиране в модул 09 (вместо 4 "стационарни" предни крушки имаме 2 халогена палещи се за по 2 сек.при начално включване и 2 ксенонови крушки, както и четири двигателя, въртящи оптическите групи пред ксеноните и две биксенонови клапи).

СМЯНА НА СВЕТЛИНИ С LED
От външните светлини по колата без проблеми се сменя осветлението на задният номер. Нещата свършват до тук. Поради договорка на авто- и свето- производителите към момента не се произвеждат използваеми светодиодни крушки, които да заменят пълноценно B21 крушките с които са наситени задните не-светодиодни фарове на почти всички сегашни автомобили. Продават се маломощни боклуци с няколко десетки налепени в различни посоки светодиоди с мощност макс.2W (в OMEGA LIGHT лъжат, че имат 6W, но ако ви дойде на ум да премерите тока, ще видите че са 2.1W). Подхода на производителите е монтирането или група свтодиоди от най-малко по 0.2W на диод или (по-модерният начин) - мощни LED диоди от по 1-3W. Например задните светлини на B7 са направени с по два бели диода от по 3W всеки. Аз загубих шест месеца за да подменя единствените конвенционални задни крушки на моя B7 (на мигачите), като в крайна сметка купих парчета жълта светодиодна лента от най-мощният възможен тип 14W/m и "в кръжока по ръчен труд" с подръчни средства и припояване напъхах лентите в нишата на фаровете. Ако някой го интересува - може да сложа снимки.
И за задните фарове може би най-добрия подход е подмяната с оригинални VW ЛЕД такива.

Колегата StS е прав - ако се оставиш на цитираният от теб БГ "тунингов" пенкилер (и др.подобни) ще направят от новата ти кола - стара.


dimival
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 30 юни 2012 23:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот dimival » Пет 31 авг 2012 8:06


Благодаря ви за професионалните мнения.
Аз, естествено, първо се обадих на Порше, но оттам учтив приемчик ми каза, че не могат да ми инсталират пакет "Светлина" или както му беше името, но след вашите съвети ще се обърна към шефовете на сервиза.


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Пет 31 авг 2012 16:52


Аз не съм сигурен дали в Порше ще извършат тази "операция" - не защото не могат, а защото това влиза в разрез с фирмената им политика, а те там засега се придържат към нея. В Германия тези неща също не се правят от официалните дилъри на VW, а от други "тунингови" фирми, които обаче "гравитират" около производителя и монтират оригинални модули или "по-луксозни" такива - срещал съм и да предлагат предните фарове за Б7 точно за случая който говорим.

В България, моят приятел от Пловдив (Емил - на който често давам телефона за части) така перманетно тунингова купени от него базови модели, които той прави на ниво R-Line или GTI (често стига до "висини" извън здравия разум като цвета на конците на кормилото, цвета на стрелките на таблото и т.н.). Той миналата година смени по подобен начин фаровете на един Golf 6, като прави това почти 4 месеца. Големият проблем при него беше, че трябва да се смени модул 09 (Body Controll Modul или борднес по немски и никой не знаеше кодировките за това). При пасата мисля, че няма нужда от това, отделно аз мога да се справя с кодировките.

Така, че ако имаш голямо желание за подмяна на фаровете, може би е най добре да се дебне по някоя западна автоморга или e-bay (продават се чисто нови - най-вероятно ги крадат от фабриките производството е в Чехия и по-малко в Полша) и след набавянето им да се търси начин за монажа. Ще има компенсация за вложените средства, защот след това свалените халогенни фарове ще се продават по същия начин.


dimival
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 30 юни 2012 23:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот dimival » Пет 31 авг 2012 21:13


За съжаление нямам толкова време. Ще си взема урок за следващата. :cry:


Потребителски аватар
beboyan
Мнения: 316
Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот beboyan » Съб 22 сеп 2012 4:21


Вчера за съжаление имах много лоши впечатления относно колата и по—конкретно от Порше изток. Откакто се родиха близнаците почти не сме карали, то от памперси не остава време за друго. Вчера по обяд съпругата ми излиза до пазарчето на младост 1 и на втория светофар й сигнализират, че резервоара тече. След като разбрах, първо се обадих на застрахователя да не е пробит резервоара. Мобилна група дойде и не установи никакви видими щети. По мобилната гаранция пътна помощ извози автомобила до Порше изток. Човека от пътна помощ, вдигайки автомобила локализира от къде тече бензин — гумена снадка след резервоара — до колкото се виждаше беше разхлабена, но не беше напълно извадена. В порше изток им обясних, че е имало около 30 литра, които са изтекли и след като преди 2 месеца е сменян резервоар — най—логично е да не е бил поставен коретно и попитах дали ако това се докаже ще ме компенсират някак си. След като оставих колата към 4 следеобяд /около 3 часа е стояла при тях/ ми звънят и ми се карат и ме обвиняват, че съм сипал дизел и след това съм се опитал да си го източа. Направо побеснях от наглостта им. Зареждам напоследък от Шел и си влязох в интернет профила и си изпринтирах последните транзакции с безоловен 95, от които е видно кога какво е сипвано. В сервиза 5има се суетят около колата, гледат ме лошо, а шефа им дърдори как съм се опитвал да прикрия нелицензиран ремонт. На мястото ня теча миришело на нафта, снадката вече е напълно извадена. Пробвам и наистина мирише на нафта на това място около 2 см. Кзвам им, че обвиненията им са абсурдни, че жена ми кара колата, както е видно от протокола на застрахователите и, че тя като родилка на 3 седмици, която по принцип не е зареждала никога гориво, разбирате ли ще се завира под колата за да източва грешно сипан дизел. Викам му да отвори борд компютъра и да видим кога е сипвано гориво в колата и да съпоставим разпечатката от шел. Отговориха ми, че нямало такава опция на борд компютъра, егати шегата, служебната ми Киа сиид си разпознава всеки път като зареждам и си нулира един от двата брояча, а пасата дето е два пъти по—скъп го няма. Отваряме гърловината на резервоара и там мирише само на бензин. Шефа на насъбралата се вече тълпа, вика сега на ваша отговпрност да запалим двигателя и да видим дали ще блокира от дизела. О свещена простота, аз ли съм оторизирания техник, че да взимам тъпи решения за проверка какво гориво има в колата. В крайна сметка с победоносни изражения махнаха кората на двигателя и извадиха горивоподаващия маркуч към двигателя. Физиономията на техника се промени в учудено и разочаровано изражение казвайки, че действително е бензин. Последва едно мънкане хъкане, че то видиш ли вярно в колата има бензин, но някак си е сипан дизел. Шефа им почна вече да оформя нов филм, че видиш ли някой ми е съботирал колата. Единсвените саботьори, които видях бяха бандата техници наоколо. Жалка картинка. Казаха ми един вид да съм доволен, всичко щяло да мине вътрешно и нямало да плащам за репатрак.

Моята версия на случилото се е, че като са ми сменяли резервоара не са натиснали докрай снадката да щракне, защото като я снаждаха отново забелязях, че се изисква доста усилие за това. Последния път преди изтичането на гориво, карах колата по едрия калдаръм на улицата от царевец до румънското посолство и е напълно възможно друсанията да са отхлабили незатегнатата снадка. Звучи много по логично от филмите как една родилка ще заляга под колата да източва цял резервоар с дизел.

Според Вас обаче откъде се е появило веществото, което беше по самата снадка и не беше бензин. По миризма наистина приличаше на дизел, но дали не е някаква друга течност от друга система на колата? Сега вече се съмнявам в сигурността на този автомобил, все пак в него возим 3 седмичните ни близнаци. А техническата мисъл на техниците от Порше изток нещо не ми вдъхва доверие. Защото преди да ми сменят резервоара ми викаха, че нямало нищо, било нормално да жужи нещо. Чак след като се оплаках в Автобилд ми се обадиха да отремонтират жуженето на резервоарен клапан по гаранция.

Естевено нямам намерение повече да стъпя при тях, с това тъпо отношение към клиента само дето не ме осъдиха на доживот за измама с фалшивата им гаранция. За съжаление това си е българска природа и сигурно това е отношението навсякъде в България. Смятам, че най—малкото след като разбраха, че не са прави да се извинят, а не да мънкат, че тогава нямало да плащам за пътната помощ и един вид да се чувствам щастлив, че този път ми се е разминало.

Поздрави и внимавайте, в какви филми могат да Ви вкарат от Порше изток.


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2398
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот StS » Съб 22 сеп 2012 8:50


Не знам дали е редно да пиша тук но Порше или там какви то са загубиха още една нова продажба...честито. Ето какво може един пост в нета..


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Съб 22 сеп 2012 9:30


Още като чух, че ще сменят целия резервоар заради този клапан, ми стана ясно каква увереност в квалификацията на персонала имат от VW към Порше...

Защо така, като дойдат тук и немци и австрийци и франсета се държат като нашите местни феодали и зарзаватчии (трансформацията от БГ феодал в БГ зарзаватчия и обратно се извършва често и със 100% успеваемост по нашите ширини). Нали виждате, че и Метро и Била не са като немските и австрийски магазини. Все пак съм малко учуден от Порше-Изток до сега с мен са се държали в повечето случаи на ниво. Може би при този вид неблагополучна подмяна на резервоар, няма никакъв начин (вече) да се прикрият небрежните и некомпетенти действия на точно този сервиз, което е изкарало от равновесие някакъв сервиз-фюрер или гуру - персонално отговорен за този опасно извършен ремонт.

В момента малко трудно ще изплашим Порше, че няма да му купуваме автомобилите. Знаете, че те са фирмата (платила очевидно най-голям рушвет) която единствено ще доставя Пасати за Народното събрание. Водещото техническо изискване било "задни лед светлини"... ... Както е казал на времето един известен англичанин "... Няма престъпление на този свят, което бизнеса не би извършил за 300% печалба".

Имам предложение:
Нека всеки, на който му се налага да ходи за обслужване, по гаранция или някаква друга причина в Севризите на Порше да пита (колото се може по шумно) за този случай и дали няма опаснот колата му да се взриви поради изтичане на гориво ?


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот dobrin » Съб 22 сеп 2012 12:09


Не сте съвсем прави. Порше БГ са достатъчно наясно, че имиджа на една компания и марка се гради доста трудно, а се запазва още по-трудно, особено в тези трудни за автомобилния бранш години.
При условие, че нашият форум е най-голямата трибуна, свързана с VW в България, мисля, че можем да изискваме адекватно отношение към нас като собственици на автомобили Volkswagen, още повече и фенове.
В тази връзка, нека колегата beboyan ми пише на ЛС подробности за случката и ще видя аз какво мога да направя по въпроса.


Потребителски аватар
zdrash
Мнения: 681
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 12:16
Автомобил: Touareg 7P
Двигател: CVWA
Местоположение: RED village

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот zdrash » Съб 22 сеп 2012 20:21


За миризмата на нафта - след като казвате, че сглобката влиза трудно - явно някой умник я е омазал с нафта да я "смаже".
Относно сервизите на VW - проблемите далеч не са само по нашите ширини.
Миналата година взех Пасат Б5 от мой много добър приятел, който живее в Брюксел - колата е със сервизна книжка и е обслужвана ежегодно както е по график и само в официален сервиз на Фолксваген. Два месеца след като беше минала на годишно обслужване и преглед - там - има печат и дата колата беше със:
- скъсан маншон на предно ляво външно каре
- износени задни накладки
- течаща (доста добре се виждаше ) хидравлична течност от "бързите" скоби на казанчето
- крушката на левия преден мигач светеше изцяло бяло - жълтата боя по крушката беше паднала почти 100% (в Хървтска например глобяват ако не свети жълто)
- дръжката на капака на багажника имаше само 2 от четири гайки и се клатеше много сериозно, поради което се отваряше трудно, влизаше вода и не светеше лампата в багажника заради изгнила букса.
- на корите на левите врати липсваха болтчетата, имаше счупени щипки и липсваха капачетата от горната страна на лампите, които осветяват в краката - явно са сменяли изгорели крушки и са измели излишните части.
- беше изгорял нагревателя на дясното огледало
- и най-важното - дебитомера беше заминал.
Заради това че колата не вървеше както трябва(след четене във форума сам открих че е дебитомер) отидох като "бял" човек в Сакар - вече Порше Юг и купих дебитомер:
- ако не познавах момчето на гишето за части намяше да разбера че срещу стария получавам 50% отстъпка - тези от сервиза ми обявиха двойната цена
- за да важи гаранцията ме изнудиха да сменя и въздушен филтър при тях, въпреки че беше нов
- категорично отказаха да впишат смяната в сервизната книжка - фактурата била достатъчна
- въпреки че ми взеха 70лв за диагностика нито един от Белгийските проблеми не беше диагностициран (аз си ги открих сам)
- не получих никакъв протокол или друг документ с резултатите от диагностиката

Според мен и тук и в Европа-та в официалните сервизи работят само момчета, които са меко казано негодни да организират свой собствен бизнес и само се чудят как да гепят нещо (масло например).За мен е абсолютно ненормално да ти "отвличат" колата и изобщо да не виждаш какво се случва с нея. За съжаление от колата ми изчезнаха и лични вещи.


Потребителски аватар
Slavyan
Мнения: 56
Регистриран на: Съб 12 апр 2008 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот Slavyan » Пет 12 окт 2012 13:37


Аз бих искал да попитам дали някой е пробвал (или има впечатления от) новия Passat B7 EcoFuel на метан. Звучи направо прекалено хубаво, за да е истина, хем мотора е достатъчно пъргав, хем се кара без пари, хем може да мине 500 км на метан и още 500 км на бензин: http://www.volkswagen.bg/files/bg/eleme ... ochure.pdf

Някой пробвал ли го е, защото ако няма някакви скрити минуси, звучи много привлекателно...?

Направих тази тема по въпроса, ако искате можете там да пишете за да не пълним излишно тази:
viewtopic.php?f=6&t=351825
Гледам, че собственици на пасат Б7 четат тази тема и затова исках тука да попитам.


Потребителски аватар
Лукавия
Мнения: 34
Регистриран на: Нед 11 фев 2007 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот Лукавия » Чет 25 окт 2012 21:38


pavel_andreev написа:Още като чух, че ще сменят целия резервоар заради този клапан, ми стана ясно каква увереност в квалификацията на персонала имат от VW към Порше...


Имам предложение:
Нека всеки, на който му се налага да ходи за обслужване, по гаранция или някаква друга причина в Севризите на Порше да пита (колото се може по шумно) за този случай и дали няма опаснот колата му да се взриви поради изтичане на гориво ?


Мисля, че първо е хубаво да се знаят някои факти преди да се правят заключения.
Въпросния клапан не се предлага отделно от резервоара и е свързан към него по начин, койте не предвижда разглобяване. Клапана е свърза ако не се лъжа на един тръбопровод близо до гърловината.


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Чет 01 ное 2012 7:44


Аз пък мисля, че хич не ми е приятно темата да "виси" с последен пишещ по нея с прозвище "лукавия". Всички, които пишем се стараем да бъдем честни и почтени към околните и заобикалящите ни факти, а не лукави.

За неприятния случай в сервиза на Порше - най-добре е да няма повече такива случаи и да забравяме по-бързо за случилото се. Най-голям интерес от това имат от самото Порше. Като цяло (писал съм го неколкократно) мисля, че там обслужването и условията за доставка на автомобили са добри. Има малко по-засилен рефлекс от нормалното по отношение на отказване на очевидно гаранционни дефекти. При продажбите на автомобили договора е едностранчив - всъщност договор няма - клиентите се съгласяват с условията на Порше или не купуват VW в България. Изключително добър коректив би била държавата със нормативни разпоредби и правила, както и механизми за контрол (например през нещо подобно на федерация на потребителите и/или КЗК). Това, обаче са само мечти - всички знаем, че живеем в държава в която чуждестранните корпорации и "инвеститори" тотално са закупили законотворците, подобни федерации и т.н. - т.е. такива организации, както и по-голямата част от държавата на практика не съществуват.

Надявам, се да продължим с "по-технически" неща от тук натам, а не с подобни случаи. Моят автомобил междувременно, навъртя 20000км. В скоро време смятам да ви разкажа как изглежда Пасат Б7 на тази "възраст" :) . Поздрави на всички.


Потребителски аватар
beboyan
Мнения: 316
Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот beboyan » Сря 14 ное 2012 9:05


Здравейте, интересува ме има ли възможност силата на затъмняване на огледалото за обратно виждане да се засили. На моменти имам чувството, че функцията въобще не работи. Когато насоча фенерче директно към огледалото затъмнява много, но във вечерния трафик почти никак не реагира на фаровете зад мен и блести силно.

Поздрави


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Пет 16 ное 2012 0:36


Огледалото за обратно виждане и това от лявата (шофьорската) страна на колата се управляват от сензорите на огледалото за обратно виждане. Самият принцип на затъмняването е базиран на физическото явление електрохромизъм, но въпроса не е за това. Решението за това дали да се затъмнят огледалата и с колко точно се взима на базата на разликата от осветеността отпред (сензора се напипва като отвор на гърба на огледалото - към предното стъкло) и осветеността от към купето - т.е. отзад на автомобила, на което влияят фаровете на задната кола. Задният сензор е също малък отвор до зелената лампичка на огледалото. Това означава, че ако запушим (например с пръст за известно време) сензорът от към купето - огледалото никога няма да се затъмни, а ако затворим предният сензор - огледалото ще се затъмни повече от нормално. Причини за недостатъчно затъмняване могат да бъдат: - Задният автомобил е твърде близко и фаровете му не светят през купето; - пусната е щората на задното стъкло или купето е пълно с багаж; - активното вещество използвано за електрохромизъм или активиращата го течност постепенно загубват свойствата си или се изпаряват вследствие на разхерметизиране; - някой от фото сензорите е зацапан. Самото огледало има краен брой цикли на затъмняване, след което постепенно намалява максималната затъменност, която може да постигне - поради това изключвайте затъмняването с копчето отдолу през деня или когато не го използвате.

Автоматично затъмняващото се огледало на VW е един от малкото не-компютризирани елементи по тези автомобили. Не могат да се правят никакви настройки и "калибрации" чрез VAGCOM или VAS. За разлика от "сензора за дъжд" и автоматично заплване на фаровете, на който може да регулираме чувстителността с 25% или 33%, а също се задава и типа на предното стъкло - (зелено, затъмнено, термо-изолирано, метализирано и др.)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта