Passat B7 - подобрения и обща информация за модела
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
да , но не му се плаши, това като стигне 24 грама в първи прозорец става на 100% , почва да регенерира и на 5.9грама и 20-тина % спира да регенерира, това не е трайно запушване, а запушване дотолкова, че да изисква регенерация.
- Sarafov_03
- Мнения: 427
- Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: RE: Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
bobi_robi написа:А минавала ли е колата ти сервизната акция - 23R7?Sarafov_03 написа:Да чукна на дърво, от октомври 2015 досега НИКОГА не ми е светвала лампата, иначе усещам много рядко регенерации.
Май след нея стават, по-чести регенерациите...
Не, отказах писмено. Имаше тема за софтуера, там го разисквахме. После прочетох, че официалните сервизи давали бонус 100 лева във вид на части или отстъпка от ремонт. В Автотрейд не ми го споменаха, но едва ли щяха да ме навият и за повече.
- imedarov
- Мнения: 1722
- Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
- Автомобил: Passat B8
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
Толкова софтуерни инжинери, никой ли не може да измисли как да контролираме тези регенерации, когато на нас ни е удобно. Аз карам по 80-100км градско всеки ден, съответно регенерира на всеки 3 дни и то винаги, когато трябва да изгася мотора. От VW ми казват, "вие сте за бензинова кола"
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
От чисто любопитство засякох, дали пък не прави регенерация на някакви мото часове и Б8. Една регенерация след 6ч, една след 6:30ч. И в двата случая на около 180км в града. Изглежда си има някакъв сравнително тесен прозорец, в който регенерира, щом усети подходящи условия. Не ми се вярва да натрупва винаги за едно и също време/пробег критичните % сажди. Най-малкото ми се струва, че и на извънградско регенерира на всеки 6 часа, което там са примерно 500-600км.
Аз също не съм за дизел, но така ми е поносимо с принудителните регенерации. При мен без изключение, започва след старт, още от 70 градуса и не ми се е налагало да изчаквам повече от 5-6мин., ако реша да чакам. В предишните поколения ВАГ, че и в БМВ бяха едни жълти лампи, пък хайде върви карай принудително... За момента единствения минус ми е, че сменям масло на 10-12К. Струва ми се, че го разрежда малко по малко с гориво, като се задържа 1-2 месеца само в града и направи много регенерации. Но от друга страна и на бензиновите мотори го сменям толкова често, като си карам основно градско. Нонстоп конденз, студени стартове и тн.
Аз също не съм за дизел, но така ми е поносимо с принудителните регенерации. При мен без изключение, започва след старт, още от 70 градуса и не ми се е налагало да изчаквам повече от 5-6мин., ако реша да чакам. В предишните поколения ВАГ, че и в БМВ бяха едни жълти лампи, пък хайде върви карай принудително... За момента единствения минус ми е, че сменям масло на 10-12К. Струва ми се, че го разрежда малко по малко с гориво, като се задържа 1-2 месеца само в града и направи много регенерации. Но от друга страна и на бензиновите мотори го сменям толкова често, като си карам основно градско. Нонстоп конденз, студени стартове и тн.
- imedarov
- Мнения: 1722
- Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
- Автомобил: Passat B8
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
Ако чакаш на място, регенерацията не приключва и на следващия страт, независимо студен или топъл, започва веднага. Веднъж ми се наложи да я прекъсна 7 пъти.
Друг случай, бях карал 15 мин и предположих, че е почти приклчила, не ми се обикаляше из квартала и държах 2000 оборота на място още 5 мин и приклчи.
Отново от VW, казват, хубаво е да приключчи, но не е проблем да я прекъснете, просто ако го правите много често, в един момент ще си светне лампа и ще трябва да покарате на високи обороти известно време, Да де, но на дисплея пише engine MUST be running докато регенерира...
Друг случай, бях карал 15 мин и предположих, че е почти приклчила, не ми се обикаляше из квартала и държах 2000 оборота на място още 5 мин и приклчи.
Отново от VW, казват, хубаво е да приключчи, но не е проблем да я прекъснете, просто ако го правите много често, в един момент ще си светне лампа и ще трябва да покарате на високи обороти известно време, Да де, но на дисплея пише engine MUST be running докато регенерира...
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
Не е така при мен, прави си я и на празен ход, държи 950-1000 оборота и нагрява яко. Просто от време на време ритваш педала да видиш дали ще успокои до 750, тогава е приключила. То се чува и от вън като се мотая покрай колата, как й се променя звука от впръскването, когато приключи. Просто не може да се върне на нормалните обороти сама след това, трябва й ритване на педала на газта ;)
ПС: Моя е от първите Евро 6, без ad blue и scr катализатор, възможно е да има ралзики в програмирането.
ПС: Моя е от първите Евро 6, без ad blue и scr катализатор, възможно е да има ралзики в програмирането.

- beboyan
- Мнения: 316
- Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
Pif75 написа:@ulipet - такъв VARTA код имам на новия акумулатор, но това мисля, че не е BEM кода.
Не успях да го адаптирам с него, BEM кода е примерно това на картинката. Почва с VAO и още 10 символа.
Ти как си го адаптирал на канал 19?
Мерси!
Здравейте, смених акумулатор тези дни. Оригиналния Moll EFB 69ah замина. Смених го с Exide AGM EK700. От магазина пробваха да го кодират, но уви операторът зад свръх мощният Бош компютър тотално не разбираше какво прави. След като проверих в VCDS вкъщи, си излиза грешка от двигателя за батерията. Още стоят старите настройки за стария акумулатор, даже и една цифра не е променена. Още пише, че батерията е EFB, а той новият е AGM.
Мниго четох в интернет, но никъде не се споменава, от BEM кода тези 10 цифри как се разшифроват. Примерно първите 4 цифри да са за година и месец на производство, следващите три са тип акумулатор - агм, ефб, обикновен; и да има други, които само да идентифицират конкретната бройка акумулатор. И ако го има това разяснение, да можем сами да генерираме правилен BEM код и да се качи в колата. Също ако някой има примерен BEM код за Excide EK700, ще съм благодарен да сподели.
- bobi_robi
- Мнения: 438
- Регистриран на: Пон 17 мар 2008 18:14
- Автомобил: Passat Б8
- Двигател: DFHA 2021
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
Смени си само амперите в кодировката на стария и ще свърши работа.
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
За регенерациите всичко е алгоритъм, писъл съм го много пъти на много места. Време в минути или грам алгоритмично изчислени сажди, нищо общо с реалността като цяло. Най- кадърния вариант е ако имаше някъде копче за принудителна регенерация, дори преди настъпилото време за регенериране. Не да карам Бургас - София със 140км/ч - 400км и 400метра преди входа на блока да ми почне регенерацията... При В7 400 минути или 24грама това е зададено.
п.с. някъде назад си писахме, че нивото на горивото също влияе, тествах, при мен не влияе... нарочно карах с 7 литра по показания на датчика , регенерацията си почна на зададеното и приключи по стандартния начин. Обикновено карам с пълен резервозар и поведението е идентично.
На място си регенерира без проблем, стига вече да се е напекъл на 560 защото ако не е почва да изстива и спира процеса. След приключване моментално падат от 980 на 780 оборотите , перките работят докато падне поне на 360 генерацията
п.с. някъде назад си писахме, че нивото на горивото също влияе, тествах, при мен не влияе... нарочно карах с 7 литра по показания на датчика , регенерацията си почна на зададеното и приключи по стандартния начин. Обикновено карам с пълен резервозар и поведението е идентично.
На място си регенерира без проблем, стига вече да се е напекъл на 560 защото ако не е почва да изстива и спира процеса. След приключване моментално падат от 980 на 780 оборотите , перките работят докато падне поне на 360 генерацията
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
Да се остави двигателя на празен ход при започнала регенерация на ДПФ е опасно за самия ДПФ. Това което се случва е повишаване на температурата в ДПФ в следствие на намаленият поток газове, т.е. газовете не могат да отнемат достатъчно топлина от ДПФ и температура може да стигне до 1200-1300 градуса. Това може да увреди самия ДПФ, но също и покритието му. За да не се повишава толкова много температурата, има защитна функция на двигателя и той минава на повишен празен ход около 1000-1100 обороти. Това в повечето решава донякъде проблема, и температурата остава под 700 градуса, но пък предизвиква по-бързо стареене на ДПФ. Ако се вдигнат принудително оборотите без товар, ще прекъсне регенерацията.
Ако има стоп-старт, в случай на регенерация, двигателя ще спира за да запази температурата и предотврати екстремното повишаване.
Ако има стоп-старт, в случай на регенерация, двигателя ще спира за да запази температурата и предотврати екстремното повишаване.
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4234
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
beboyan написа:
Здравейте, смених акумулатор тези дни. Оригиналния Moll EFB 69ah замина. Смених го с Exide AGM EK700. От магазина пробваха да го кодират, но уви операторът зад свръх мощният Бош компютър тотално не разбираше какво прави. След като проверих в VCDS вкъщи, си излиза грешка от двигателя за батерията. Още стоят старите настройки за стария акумулатор, даже и една цифра не е променена. Още пише, че батерията е EFB, а той новият е AGM.
Аз като смених моя, промених Battery type на AGM (за да знае как да го зарежда) и на серииния номер една цифра.
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
Страшна тъпотия е с тия регенарации. Неделята направих София - Троян и обратното и на 5км пред нас, започна да се регенерира. Сега пък чета от колегата, че на празен ход не трябвало да седи... RS7 да си купуваме, ако можем да ги издържаме :)
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
p_v_a написа:Да се остави двигателя на празен ход при започнала регенерация на ДПФ е опасно за самия ДПФ. Това което се случва е повишаване на температурата в ДПФ в следствие на намаленият поток газове, т.е. газовете не могат да отнемат достатъчно топлина от ДПФ и температура може да стигне до 1200-1300 градуса.
при мен не съм виждал никога температура над 650 градуса , на място наблюдавам обратното , намаляне на градусите, дори под 500 и необходимост от повторно потегляне за да се понатовари двигателя и да вдигне градуса, според мен на място се намаля Post Injection и затова пада температурата.
Re: RE: Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
DoH_KuXoT написа:p_v_a написа:Да се остави двигателя на празен ход при започнала регенерация на ДПФ е опасно за самия ДПФ. Това което се случва е повишаване на температурата в ДПФ в следствие на намаленият поток газове, т.е. газовете не могат да отнемат достатъчно топлина от ДПФ и температура може да стигне до 1200-1300 градуса.
при мен не съм виждал никога температура над 650 градуса , на място наблюдавам обратното , намаляне на градусите, дори под 500 и необходимост от повторно потегляне за да се понатовари двигателя и да вдигне градуса, според мен на място се намаля Post Injection и затова пада температурата.
ЕЦУ разпознава опасността от неконтролирано горене на сажди на английски Drop-to-Idle. Тази температура къде е измерена, ако след ДПФ е добре, ако е преди него може да е вече критично, особено за малък разход на газ.
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
На входа температурата е по-висока непосредствено преди и по време на регенерация. След като приключи на входа изстива и за известно време е по-ниска от изхода. 650 при натоварване само съм стигал в обороти. Обикновено около 560 +/- се върти температурата на входа и може би 450-500 на изхода
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта