Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко - решен
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Аз пък освобождавам носача от биалетата...
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Ами ако вдигнеш цялата предница?
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Не ми се е налагало.
Тоя шарнир апропо няма как някой да не види,че маншона му е скъсан.Замълчах,ама на мен ми прилича на срязан..Както няма как да не разбере майстора че хлопа,няма как и да не разбере шофьора,че хлопа.На мен супорта ми е хлопал и пак ровя и чопля,че нещо не е наред и го хващам за норматив,кво остава за шарнир и накрайник.Да не говорим,че няма как да сбъркам виене на преден и заден лагер.Трябва да имам проблем със слуха и посоките....
Тоя шарнир апропо няма как някой да не види,че маншона му е скъсан.Замълчах,ама на мен ми прилича на срязан..Както няма как да не разбере майстора че хлопа,няма как и да не разбере шофьора,че хлопа.На мен супорта ми е хлопал и пак ровя и чопля,че нещо не е наред и го хващам за норматив,кво остава за шарнир и накрайник.Да не говорим,че няма как да сбъркам виене на преден и заден лагер.Трябва да имам проблем със слуха и посоките....
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12120
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
dreadx написа:айде - и тук имало тънкости - viewtopic.php?f=5&t=436946
В края на 1-ва, началото на 2-ра страница колегата пише, че се износвало леглото на по-малкия лагер и освен това тези, дето ги сменявал му карали по 10000k
(при Пасата същата работа ли е? - нещо друго трябва ли да се сменява, освен лагери?)
Задните лагери влизат и излизат на ръка, те се набиват само в барабана или в диска, но на оста влизат свободно на ръка.
ktamen написа:И аз ги свалям с флекса от предните главини на голфа.
В интерес на истината с подходящ инструмент могат да се свалят и цели.
Засягането на самата главина, не е съвсем безвредно, защото вече няма да е идеален кръг и като се набие новия лагер той също няма да е идеален кръг, но не е и толкова драматично, ако засягането е малко.
И повече да отрежеш, не променяш нищо по диаметъра. Все пак на пресата тоя лагер влиза с 3-4 тона налягане, дали ще има деруга под него, не е от голямо значение.
инжектопляктор написа:При хубаво време ще вдигам и задницата -
Внимавай с реглажа на задните лагери. Има описано как се регулират на много места из форума. Ако не ги регулираш правилно ще извият зверски за 200-300 километра
ktamen написа:Дупките на пасатовия носач 8мм ли са или са големи като на голфа?
Да знаеш, че колата ти трябва да мине реглаж, ако са големи.
На пасата страничния наклон се прави от амортисьорите. За да не се минава реглаж, за смяна на лагер на главината се сваля шенкела заедно с амортисьора. Неудобно е за захващане, но пък се спестява реглажа
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
един шарнир - 13 страници.
Основен ремонт на двигател - сигурно и внуците няма да успеят да довършат темата.
Основен ремонт на двигател - сигурно и внуците няма да успеят да довършат темата.
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
А виенето .... с него какво се случва? Откри ли го?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
hvp800 написа:А виенето .... с него какво се случва? Откри ли го?
За виенето ще вдигам задницата. Мислех да е днес, надвечер. Но стана нещо бая студено и дъждовно.
Иначе шумовете намаляха доста.
Iezekil написа:Тоя шарнир апропо няма как някой да не види,че маншона му е скъсан.Замълчах,ама на мен ми прилича на срязан..
Добре, аз срязах маншона. След това го бих с чука, за да мога да се бия в гърдите, че съм голям майстор. За това се и клати като.... Всъщност цепнатината в маншона не беше видима като беше на носача, нарочно напънах настрани като снимах, за да се отвори хубаавоо. Та шарнир няма как да не види, ама дори да го не види, може да види че има луфт.
Освен това, като се съберат 3-4 шума и се насложат, нали знаеш че не се чува така, както когато всичко е перфектно и се появи дребно проблемче?
Шумовете направо ирадират и резонират в купето като кутия на високоговорител. Но отпред като вдигна, не чувам виене на лагери. Ще вдигна задницата да я огледам.
Та майсторите може да не са некадърни. Просто да са хитри. Да изчакат да се счупи, да смели амортисьора, шенкела, пак да смели каретата и да могат да приберат едни хубави парички от ремонт, не да се занимават да сменят шарнир..те са елитни все пак.
pe6kata написа:един шарнир - 13 страници. Основен ремонт на двигател - сигурно и внуците няма да успеят да довършат темата.
Колега...или както ти си решиш..С цялото ми уважение, аз не съм автомеханик. Тъпо е, че така се получи, но както виждаш дълго време си мислех, че това което ми говорят майстори е вярно. А то се оказа, че им викат майстори, защото не им знаят името.
Водния дух1 написа: +нежелание за реглаж на предница +нежелание за баланс на гуми + нежелание за влагане на нови части
Добре, благодаря за мнението. Ще сменя цялата предница за по-лесно, ако не стане - купето, двигателят и скоростната кутия. Освен да почна да слагам касови бележки и кутии на всичките нови части, които са сложени по колата? Извинявай, но не ти ли е малко криво изказването към мен?
Или аз ще ги балансирам 3 чифта гуми по 10 пъти, да за те удовлетвори че са балансирани? Или ще правя реглаж на предница, заради части, които не налагат реглаж на предница? Защо да не си направя реглаж на предница, като си сменя крушката на фара например? Новата може да тежи 0.00033 грама повече от старата. Извинявам се за лекият сарказъм, но правя разлика между биеща гума, биеща предница, тропане и виене.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
инжектопляктор написа:Добре, аз срязах маншона.. За това се и клати като... на коча мъдетеб.р....
Освен това, като се съберат 3-4 шума и се насложат..
Имах предвид,братчето ми,визирайки цялостното състояние на маншона,че е сцепен от нещо.Или при натиск на щанга,когато майстора ти е проверявал шарнира,или при някаква друга/може и твоя/манипулация.Та тънката ми мисъл беше,че ако е проверяван по някакъв начин,възможно е към той момент да е бил здрав...
А какви 3-4 шума визираш всъщност,че явно съм ги проспал?
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Е не е бил здрав, нали го кара така от 3 месеца - нали сега, като е сменил шарнира, най-накрая е изчезнало трополенето.
А маншоните мисля, че така си се цепят, ако не им обърнеш внимание достатъчно дълго време.
Моята теория е, че може и да са го видяли при "прегледа" - но ако отидеш при майсторите за дискове и накладки, колкото и да ги мързи, ще си извадят ръцете от гъза, ще ти офертират примерно 160 лв. частите + по 20 лв. на колело = 200 лв. общо (а ти като не разбираш, ще си викаш какви скромни хора, само по 20 лв. труд.. за частите ясно, нали..) После отиват в Евро-07 взимат ти някакви части с 40% отстъпка и се получава, че частите са 90 лв. майстора взима за 1 час работа 110 лв - всичко е ок.
Обаче да им ходиш с някакви 'дребни' проблеми - шарнирът му тропал.. е колко е един шарнир 13 лв.
/- колко да те натоварят от 40-те процента отстъпка, дето купуват от Евро-07?/
Ако ти кажат, че искат сега да вземат 100 лв, и ако си навит за 113 лв. да я почват, ти нали ще издраскаш с двеста, ще кажеш тези пък ебаси алчните.. - по-готино е да ти кажат: - докарай я на канала -- м да, я да разбутаме малко, да огледаме - абе, бетон ти е предницата, дай 30 лв. за диагностика!
И след 10 минути са свободни да си прилагат "майсторлъка" върху следващата кола.
Не така щяха да стоят нещата, ако открият проблем - ако ти кажат, че има части за смяна, ще трябва да се заемат с ремонта - за някакъв си шарнир -> да го поръчват, да я разглобяват, да го сменяват - дълга и широка, за да ти вземат пак 30 лв. труд. (даже като я "прегледат" и ти кажат, че нищо й няма - си по-склонен да дадеш някой лев повече, дето си приготвил пари за части.. ;)
Майсторите може да са учили театрално майсторство в НАТФИЗ - майната им - ще си правим сами колите. Лошото е, че такива са и много от лекарите. И изобщо навсякъде, където има вариант да се вземат пари и да не се поеме отговорност, много вървят такива "майстори". А сред стотици такива е много малко вероятно, ей-така случайно, да попаднеш на читав.
К.Одаджийски, имах предвид за това, дето е писал колегата, че превърта в леглото малкият лагер: - Това, предполагам е там, където е набит в барабана? - и как се установява кога самият барабан е за смяна?
А маншоните мисля, че така си се цепят, ако не им обърнеш внимание достатъчно дълго време.
Моята теория е, че може и да са го видяли при "прегледа" - но ако отидеш при майсторите за дискове и накладки, колкото и да ги мързи, ще си извадят ръцете от гъза, ще ти офертират примерно 160 лв. частите + по 20 лв. на колело = 200 лв. общо (а ти като не разбираш, ще си викаш какви скромни хора, само по 20 лв. труд.. за частите ясно, нали..) После отиват в Евро-07 взимат ти някакви части с 40% отстъпка и се получава, че частите са 90 лв. майстора взима за 1 час работа 110 лв - всичко е ок.
Обаче да им ходиш с някакви 'дребни' проблеми - шарнирът му тропал.. е колко е един шарнир 13 лв.
/- колко да те натоварят от 40-те процента отстъпка, дето купуват от Евро-07?/
Ако ти кажат, че искат сега да вземат 100 лв, и ако си навит за 113 лв. да я почват, ти нали ще издраскаш с двеста, ще кажеш тези пък ебаси алчните.. - по-готино е да ти кажат: - докарай я на канала -- м да, я да разбутаме малко, да огледаме - абе, бетон ти е предницата, дай 30 лв. за диагностика!
И след 10 минути са свободни да си прилагат "майсторлъка" върху следващата кола.
Не така щяха да стоят нещата, ако открият проблем - ако ти кажат, че има части за смяна, ще трябва да се заемат с ремонта - за някакъв си шарнир -> да го поръчват, да я разглобяват, да го сменяват - дълга и широка, за да ти вземат пак 30 лв. труд. (даже като я "прегледат" и ти кажат, че нищо й няма - си по-склонен да дадеш някой лев повече, дето си приготвил пари за части.. ;)
Майсторите може да са учили театрално майсторство в НАТФИЗ - майната им - ще си правим сами колите. Лошото е, че такива са и много от лекарите. И изобщо навсякъде, където има вариант да се вземат пари и да не се поеме отговорност, много вървят такива "майстори". А сред стотици такива е много малко вероятно, ей-така случайно, да попаднеш на читав.
К.Одаджийски, имах предвид за това, дето е писал колегата, че превърта в леглото малкият лагер: - Това, предполагам е там, където е набит в барабана? - и как се установява кога самият барабан е за смяна?
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Малък лагер да превърта не съм чувал,но големия почне ли да се вади на ръка от оста...не е добре.
Тия майстори ги изкарахте бахти комунистическите търтеи бе.Значи моите 3-ма са върха на сладоледа?
1ви:Духнах клапан и на коледа му я оставих.Всичкото обслужване по главата + клапан,гарнитури,носи я до Варна за шлайф=200лв.всичко
2ри.Купих си частите сам- маншони за карета,рейка,тампони носач-60лв.Труд ми взе 30лв.
Третия ходих само за маншон на рейката пак,ама забравих кво ми взе...
Тия майстори ги изкарахте бахти комунистическите търтеи бе.Значи моите 3-ма са върха на сладоледа?
1ви:Духнах клапан и на коледа му я оставих.Всичкото обслужване по главата + клапан,гарнитури,носи я до Варна за шлайф=200лв.всичко
2ри.Купих си частите сам- маншони за карета,рейка,тампони носач-60лв.Труд ми взе 30лв.
Третия ходих само за маншон на рейката пак,ама забравих кво ми взе...
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12120
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
dreadx написа:К.Одаджийски, имах предвид за това, дето е писал колегата, че превърта в леглото малкият лагер: - Това, предполагам е там, където е набит в барабана? - и как се установява кога самият барабан е за смяна?
Не съм разбрал, ако превърти леглото в барабана, барабанът е за смяна. Иначе става за смяна, ако направи сериозен ръб от износването на накладките, почва да изчезва ръчната спирачка, пропада повече спирачния педал при натискане. Тя цената на барабаните е мисля по ниска от цената на дисковете, специално при пасат и голф, така че не е кой знае какво да ги смени човек
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Да, ама ако се види, че е превъртал ли се сменя, мерят се някакви допуски ли.. Или набиваш лагера и установяваш, че влиза много лесно - значи е за смяна? (- то и аз едни въпроси задавам, дето е трудно да се отговори - сигурно като го свалиш ще прецениш дали е за смяна, ама по какво се преценява?)
Iezekil, може и да не е толкова зле положението с майсторите - може в повечето случаи и да вършат работа. Но аз му казах на колегата, че въпросът е бил сам да си го направи - затова и ако ще на още 10 майстори да обиколи, резултатът ще е същият.
(- не че е карък, ами съдбата го тласка към единствения правилен *за него* вариант - да вдигне колата и да види какво що.)
А пък тези майстори дето си ходил, не знам дали защото са твои хора, или са от по-съвестните (определено трябва да се уважават такива) - но не всички са от съвестните.
Колкото до цените, явно зависи - един мой колега си беше закарал колата в близкия сервиз за смяна на дискове и накладки на предни колела (на Опел Мерива). Което е по силите дори на начинаещ, само трябва да вдигне колата на крик и да се изпоцапа малко. Е не помня точните цифри, ама мисля, че му взеха повече, отколкото вторият майстор ти е взел за смяната на една кошница части + доста по-специализирана работа.
Iezekil, може и да не е толкова зле положението с майсторите - може в повечето случаи и да вършат работа. Но аз му казах на колегата, че въпросът е бил сам да си го направи - затова и ако ще на още 10 майстори да обиколи, резултатът ще е същият.
(- не че е карък, ами съдбата го тласка към единствения правилен *за него* вариант - да вдигне колата и да види какво що.)
А пък тези майстори дето си ходил, не знам дали защото са твои хора, или са от по-съвестните (определено трябва да се уважават такива) - но не всички са от съвестните.
Колкото до цените, явно зависи - един мой колега си беше закарал колата в близкия сервиз за смяна на дискове и накладки на предни колела (на Опел Мерива). Което е по силите дори на начинаещ, само трябва да вдигне колата на крик и да се изпоцапа малко. Е не помня точните цифри, ама мисля, че му взеха повече, отколкото вторият майстор ти е взел за смяната на една кошница части + доста по-специализирана работа.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко


- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12120
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
dreadx написа:Да, ама ако се види, че е превъртал ли се сменя, мерят се някакви допуски ли.. Или набиваш лагера и установяваш, че влиза много лесно - значи е за смяна? (- то и аз едни въпроси задавам, дето е трудно да се отговори - сигурно като го свалиш ще прецениш дали е за смяна, ама по какво се преценява?)
Ако превърти в леглото, този лагер ще се разбучи и ще стане за смяна. Вече като го свалиш ще разбереш дали е превъртял. Или ще излезе лесно, или новият ще влезе лесно и се разбира. Преди месец на едно венто, външната черупка на големия лагер изпадна заедно със семеринга при изваждането на барабана. Новият лагер просто тупна в дупката без никаква помощ и сменихме барабаните. Сега, има някакви варианти с наваряване и струговане, подлагане на латунг и ред други дивотии, но според мен с оглед на цената на барабана са си чиста загуба на време и нерви
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Ми сега ги гледах,има по-евтини дискове от барабаните бе....таман си направих сметката да ги сменя и се отказах.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Tsankovski и 33 госта