


Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Аз карам с Edge 5W40, 505.01. Вече втора смяна съм с него, като последния път го смених преди около два месеца. Поддържа се и предполагам, че е станала някаква грешка.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
5w40 по спецификация, това те интересува. Само да не е менте. Незнам какво му се превъзнасят на този Кастрол. Карам вече 11-та смяна (110 хил.км) с IGOL и проблеми не съм имал. Разпределителния вал почти няма износване, а колата вече е на 320 хил. км
- vankatagb
- Мнения: 186
- Регистриран на: Съб 25 сеп 2010 10:14
- Автомобил: Vw Passat B 5.5
- Двигател: AZM 2001
- Местоположение: Burgas
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Здравейте колеги, от няколко дни вече си имам колица, Пасат Б 5.5 2.0/115к.с. 2001г., седан с газ. И започнах да чета стабилно различна информация тук, минах цялата тема, а и доста други и намерих отговори на много от въпросите си, но има и такива, които останаха без отговор засега:))) и се надявам да помогнете малко....Първата питанка е къде може да е проблема с километража и отчитането на скоростта, защото мисля, че не отчита правилно, а именно по-малко от действителната, защото пуснах GPS-а на телефона и при движение с 90км/ч по километраж, GPS-а пказваше около 105км/ч, а и оборотите са над 3000/мин. Гумите са стандартния размер 205/55/16!? Другото интересно е с борд компютъра, когато е хладно сутрин се вижда идеално, после се губи, особено горната половина....тук ще се радвам ако някой ми разясни различните показания на борд компютъра:) Проблем има и с отварянето на багажника, става само с ключа. И нещо, което може да е смешно много, но волана мести ли се в някаква посока, защото аз лостче не видях
Благодаря ви предварително колеги 


- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Здравей колега, безаварийно и със здраве да си караш пасатчето. Относно километража със сигурност имаш проблем, защото на 3000 оборота си около 110 km/h. Относно борд компютъра и при мен като цял ден го е пекло слънцето после малко не се вижда, но след 1 час се оправя. За волана трябва да имаш една ръчка точно под волана отдолу (на самия вола), която позволява местене нагоре-надолу и напред-назад, освен ако това не е била допълнителна екстра и при теб я няма.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
vankatagb написа:Здравейте колеги, от няколко дни вече си имам колица, Пасат Б 5.5 2.0/115к.с. 2001г., седан с газ. И започнах да чета стабилно различна информация тук, минах цялата тема, а и доста други и намерих отговори на много от въпросите си, но има и такива, които останаха без отговор засега:))) и се надявам да помогнете малко....Първата питанка е къде може да е проблема с километража и отчитането на скоростта, защото мисля, че не отчита правилно, а именно по-малко от действителната, защото пуснах GPS-а на телефона и при движение с 90км/ч по километраж, GPS-а пказваше около 105км/ч, а и оборотите са над 3000/мин. Гумите са стандартния размер 205/55/16!? Другото интересно е с борд компютъра, когато е хладно сутрин се вижда идеално, после се губи, особено горната половина....тук ще се радвам ако някой ми разясни различните показания на борд компютъра:) Проблем има и с отварянето на багажника, става само с ключа. И нещо, което може да е смешно много, но волана мести ли се в някаква посока, защото аз лостче не видяхБлагодаря ви предварително колеги
Колега нищо не си чел !
На въпроса ти за контролните уреди и километража. Най вероятно ще се наложи да се свали таблото. Това е доста пипкава работа при тия Пасати. Имаше обяснение как става някъде тук. Мисля че в темата за дисплея който избледнява.
Първо вземаш кабел с ВАГ- отиваш на инсртрумент-17 и правиш теста с уредите и тнт. На таблото всички стрелки се качват докрай и се връщат на средата. Ако е така значи са ок. Само оборотомера заставаше на 3000 и при бензина и при дизела.
Ако обаче твоят спидометър не отиде на 100 км при теста, значи е за юстиране.
Оня ден на брато Аудито А4 бензиномера -откача и при половин резервоар показва пълен. Така го караше все и лампата му светваше при половината резервоар по стрелка.

Писна му и го закачихме на кабела. Стрелката при теста не падаше до средата, а стоеше към края. На Аудито се демонтира по лесно таблото. За 5 минути го свалихме и извадих стрелката от уреда и я върнахме назад.
Оказа се че неговият спидометър застава точно на 100 км. Въпреки това показваше малко над. Спрямо 0-та също беше над. Сложихме го на 0-та точно. По GPS стана точен. Бензиномера също стана в норма.
Обаче може и други електронни проблеми да има в таблото.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=401970&start=75
Това горе ти е темата за дисплея и необходимостта да го подмениш за да работи добре. Има фул и халф-фис.
Намери си лоста под волана и го регулирай в 4-те посоки. Това си е стандартно оборудване.
За багажникът или има проблем с ел ключалката или ти е превключен точно от ключа в позиция да се отваря с бутона от шоферската врата и дистанционното. При това положение е необходимо първо да дръпнеш бутона на шоферската и после да отваряш задният капак. Или същото от дистанционното. Задният ключ има 3 позиции. Тая дето я ползваш за ръчно отваряне. Другата е в най крайното мился- да отваряш директно от капака без ключ и тази в която стои предполагам сега и требе да комбинираш с допълнителният бутон.
А за гумените дренове дето наводняват сервото и акуто чете ли ???

С времето сам ще си изясниш показанията на фиса, ако го смениш или все още се вижда.

А колкото повече обеснявам, толкова повече бан ми слагат модераторите и ме псуват колегите като краен ефект.
Традиция в нашите форуми е това.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Нещо по моя бъпрос?
Километража е свален искам само да го включа и да видя дали работи. С подаване на + и – на определени пинове ли става или може самия кабел на ваг-кома да се включи към таблото?

Километража е свален искам само да го включа и да видя дали работи. С подаване на + и – на определени пинове ли става или може самия кабел на ваг-кома да се включи към таблото?
- mrpetrov
- Мнения: 415
- Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
- Автомобил: 1997 Passat B5
- Двигател: 1.6 AHL
- Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Колеги, дайте някаква схема как се разглобяват пластмасите при ръчната спирачка на Б5, че моята от известно време не щрака, и съответно не стои във "вдигнато" положение.
Намерих връзка към някаква тема в passatworld.com, но като опитам да я отворя - иска регистрация.
Намерих връзка към някаква тема в passatworld.com, но като опитам да я отворя - иска регистрация.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
TiL написа:И кой ще му пуща снигнал за отделните уреди?
Незнам, за това питам. Ако е директно с + и - поне ще светне, което от части ме устройва , понеже ще разбера дали фис-а избледнява
- vankatagb
- Мнения: 186
- Регистриран на: Съб 25 сеп 2010 10:14
- Автомобил: Vw Passat B 5.5
- Двигател: AZM 2001
- Местоположение: Burgas
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Колега kossis благодаря за подробното обяснение, ръчката за волана я разбрах
За багажника все още не бързам, но само да добавя, че на вратата имам само копчета за резервоара и багажника, нямам ключалка за ключа, засега отварям багажника с ключа. По спешен ми е километража, защото не искам да си докарам "честитка" заради една такава неизправност, надявам се скоро да успея. Погледнах темата за дисплеите, моя е халф-фис, наистина е дразнещо като не се вижда, но ще го оправя във времето напред. А за дренажите четох още преди да взема колата и скоро ще ги погледна за да няма изненади
А да попитам, възможно ли е да нямам ESP система, защото нямам копче за нея, а човека, от който взех колата не успя да ми каже?! 



- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Колега, прочете ли тази тема...http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=401970
Там е посочен метод как да се оправи дисплея, не съм го направил на моя още за да проверя написаното, но предполагам не е лошо да се опита преди да се пристъпи към друго. За ESP мисля, че е стандартно за всички пасати б5.5 може стария собственник просто да е махнал копчето, копчетата се махат лесно за да видиш дали има кабел за ESP-то, ESP е заедно с АBS. Някъде в youtube трябва да има как се свалят тези копчета, мисля че трябваше да се извади радиото и панела на климатроника и като ги бутнеш отзад излизат и тези които са само капачета по същия начин. А уредите трябва да ги извадиш и да им наместиш стрелките, някъде в нета има точно как става
Там е посочен метод как да се оправи дисплея, не съм го направил на моя още за да проверя написаното, но предполагам не е лошо да се опита преди да се пристъпи към друго. За ESP мисля, че е стандартно за всички пасати б5.5 може стария собственник просто да е махнал копчето, копчетата се махат лесно за да видиш дали има кабел за ESP-то, ESP е заедно с АBS. Някъде в youtube трябва да има как се свалят тези копчета, мисля че трябваше да се извади радиото и панела на климатроника и като ги бутнеш отзад излизат и тези които са само капачета по същия начин. А уредите трябва да ги извадиш и да им наместиш стрелките, някъде в нета има точно как става
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Щом няма копче за ESP значи нямаш, не е стандартно оборудване и моята няма. А за километража се порови не може да не се калибрира по някакъв начин, или поне така си мисля 

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
vankatagb написа:Колега kossis благодаря за подробното обяснение, ръчката за волана я разбрахЗа багажника все още не бързам, но само да добавя, че на вратата имам само копчета за резервоара и багажника, нямам ключалка за ключа, засега отварям багажника с ключа. По спешен ми е километража, защото не искам да си докарам "честитка" заради една такава неизправност, надявам се скоро да успея. Погледнах темата за дисплеите, моя е халф-фис, наистина е дразнещо като не се вижда, но ще го оправя във времето напред. А за дренажите четох още преди да взема колата и скоро ще ги погледна за да няма изненади
А да попитам, възможно ли е да нямам ESP система, защото нямам копче за нея, а човека, от който взех колата не успя да ми каже?!
Щом нямаш копче за системата- значи я няма. Капачетата на липсващите бутони се вадят с отверка. И после се бърка от там и се вади другият бутон. През касетофона няма достъп мился ! Но няма какво да търсиш там.
Явно неможа да ме разбереш- ключалката ти е на багажника- в нея ти ръгаш ключа. От тази въпросна ключалка се избират тези 3 позиции. После тоя бутон в купето играе роля + задният на капака ! Същото е и с този от дистанционното. Айде малко помисли и пробвай, а не само да пишепш и да викаш това го няма !!!
Мисля че и в книжката на колата е показано въпросното превключване на патрона на капака.
Дисплея се лекува с нов, но е скъпо !
Дренажите се махат.
Стрелките се калибрират на ръка и с Ваг- обаче има сложно при разглобявването- трябва еврейска звезда и шарнирна връзка, защото два от евреите са под много шибан ъгъл на долу към педалите. Щората се запира и тнт. Трябва да си намериш темата как става номера или майстор. Мисля че в тази за дисплея е обяснено и от мен.
Всичко друго е приложна магия !
Ето ти как се разглобява обяснено от мен !
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=12&t=423650
Това ти е за ключалката
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=423793
-----------
mrpetrov
Понеже ми се вадеше напред облицовката на ръчната и я блокирах с рапидка. Та тя се вади с дърпане и мисля че има едно като палче което при мене не държеше. Отпред към краката има скрити рапидки под едни тапи странично на пластмасата-от ляво и дясно-под скоростният лост демек. Отзад се вади пепелника вероятно. Гледаш дали не се вади в подлакътникът кутията и там да има разни рапидки. Също и под самата ръчна и по протежение между седалкие. Абе разучи го и ще го разглобиш. Кожената декорация на скоростният се вади с отверка странично и има скоба към лоста.
Последна промяна от kossis на Пет 04 сеп 2015 14:54, променено общо 1 път.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Добре дошъл на новия колега и да не се стряскаш ако ти подхарчва масло, това си е детска болест на този мотор. Има си цяла тема за разхода на масло на този двигател. Ако караш до 120
Капачетата се махат много лесно като се натисне бутона за аварийките, той хлътва и с пръсти се сваля капачето под него. От дясно беше подгрева, процедурата е същата.
Аз мислех, че всички B5.5 са с ESP фабрично, но явно има и изпълнения без.
За ключалката мисля, че говорите за различни ключалки, kossis за ключалката на багажника , а колегата за тази при бутоните за отваряне на багажника и капачката за резервоара.
Капачетата се махат много лесно като се натисне бутона за аварийките, той хлътва и с пръсти се сваля капачето под него. От дясно беше подгрева, процедурата е същата.
Аз мислех, че всички B5.5 са с ESP фабрично, но явно има и изпълнения без.
За ключалката мисля, че говорите за различни ключалки, kossis за ключалката на багажника , а колегата за тази при бутоните за отваряне на багажника и капачката за резервоара.
- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Колега, kossis, ти пробва ли да си направиш таблото по този начин от темата, ако не си, мисля че не е правилно да отписваш процедурата. Скоро ще опитам и аз да си го оправя по описания начин, ако има някакъв резултат ще пиша тук. И аз мислях, че всички имат ESP.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
То започна да става като развален телефон от толкова писане.
betaserk, Колега, преди около година си поръчах дисплея от Чешки сайт- само там има Халф.
Свалих два пъти таблото -първия Брато запои новият дисплей, а Аз издрах плексигласа с готварска гъба. Образа беше размазан.
Вторият път беше реванша- полирах таблото с машина и паста. От тогава не съм пипал и постоянно го гледам при каране, което е малко вредно защото може да се чукна в нещо
. Свети добре.
Ако беше прочел внимателно темата щеше да видиш това. Просто притежавам техниката и уменията. И Брато
, понеже е правил ГСМ-и, макар вече да е програмист му се доверявам за подобни операции повече.
При мен всичко е Правилно !!!
betaserk, Колега, преди около година си поръчах дисплея от Чешки сайт- само там има Халф.
Свалих два пъти таблото -първия Брато запои новият дисплей, а Аз издрах плексигласа с готварска гъба. Образа беше размазан.
Вторият път беше реванша- полирах таблото с машина и паста. От тогава не съм пипал и постоянно го гледам при каране, което е малко вредно защото може да се чукна в нещо

Ако беше прочел внимателно темата щеше да видиш това. Просто притежавам техниката и уменията. И Брато

При мен всичко е Правилно !!!

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта