Връща ми антифриза през казанчето. Ужас!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пет 26 май 2006 7:51


Да, има!На Ауди 80 Б4 АБД мотор съм виждал че има такива "врътки" точно преди да влязат мъркучите за парното в купето(не става въпрос за байпасите ами точно за тия врътки като на "френските ..." :) ).




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19710
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 26 май 2006 7:58


Ами ако може, да се включа и аз в обсъждането... Преди имах Голф2, а сега съм с Пассат. Чесно казано, не съм зяпал за тези клапанчета, за които се говори, но когато сменях течност на Гонзо просто я сипах и забравих, а сега, като сменях на пасатора.... доста време гоних разни мехури, да ви кажа чесно! Може би, ако бях чел внимателно какво беше писал Доктора, щеше да е по-лесно, ама... Та и маркучлета разкачах на Пашо... и стисках и доливах през термодатчици... Та... затова се обаждам, де! :twisted:


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пет 26 май 2006 8:41


Като си сменях антифриза го наливах на тънка струйка и всичкия въздух си излезе още при пълненето.Хвана си 5,6-7 литра антифриз от раз, запалих - плавно си качи темперетурата и си пусна перка, и нямаше никакви проблеми.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Пет 26 май 2006 10:15


bobcho написа:Да, има!На Ауди 80 Б4 АБД мотор съм виждал че има такива "врътки" точно преди да влязат мъркучите за парното в купето(не става въпрос за байпасите ами точно за тия врътки като на "френските ..." :) ).

Точно тези "вртъки" имах в предвид, точно на това място. Един комшия преди време беше споменал, че допълнително ги е слагал, защото му било писнало от проблеми с обезвъздушаване на казанчето.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Пет 26 май 2006 10:31


Ами явно съм голям късметлия щото съм обезвъздушил има-няма 50 Пасата без отваряне на каквото и да било и пускане на парно и т.н.
А може да не е до късмет а до това да знаеш какво правиш.
За мене нещата са ясни и пак казвам че при тези мотори АКО ВСИЧКО Е НАРЕД системата се самообезвъздушава.

Ще цитирам нещо от книжките:
В разширителното казанче налейте охлаждаща течност докато нивото и стигне белега MAX върху стената на казанчето. Запалете двигателя и го оставете да работи, за да се обезвъздуши уредбата


Потребителски аватар
МОРСКИЯ
Мнения: 244
Регистриран на: Съб 30 апр 2005 15:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот МОРСКИЯ » Съб 27 май 2006 13:15


Да прав си системата наистина се самообезвъздушава . Това е много добре защото не се налагат допълнителни интервенции . Но не пуснеш ли парното , ще ти връща течноста и ти пак ще наливаш .... и така докато я прегрееш . Защото остава една малка въздушна възглавница в радиатора на парното . Понякога се обезвъздушава и без да пускаш парното ,но много рядко .
Затова пълни се малко над максимума антифриз, оставя се отворено казанчето ,пуска се парното и така да работи докато се включи перката . Ако термостата е наред , тя си поглъща извесно количество течност и температурата спада .Това е


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Пон 29 май 2006 9:49


МОРСКИЯ написа:Но не пуснеш ли парното , ще ти връща течноста и ти пак ще наливаш .... и така докато я прегрееш . Защото остава една малка въздушна възглавница в радиатора на парното . . .


Извинявам се за включването ама, niksi го каза много ясно. Охладителната течност ВИНАГИ циркулира през радиаторчето на отоплението, това което се управлява е пътя на въздушния поток, дали да минава през този топлообменник преди да влезе в купето или не. Затова за 'обезвъздушаването' на охладителната система няма никакво значение дали 'парното' е включено или не.

Аз мислих, че Курт, Ханс или който там от Волфсбург е измислил охладителната система на нашите коли направо ни е разказал играта, но сега се уверявам в противното. Системата действително се обезвъздушава сама, интересно е мястото на вклюване на малкото мъркуче, на място където потока се движи в хоризонтално направление, защо? Защото Курт знае всичко за течения на флуиди в канали, той също така е много добре запознат и със закона на Раул, за разтвориността на некондензиращи газове във течности. Така по един много елементартарен начин, освен че се 'обезвъздушава' охладителната система тя се и деаерира непрекъснато, т.е. отделят се некондензиращите газове разтворени в охладителната течност.


Разбира се това е мое мнение и не задължавам никого с него, нито се конфронтирам или противопоставям, всеки сам решава как да си 'обезвъздушава' охладителната инсталация, аз лично предпочитам да оставя тази черна работа на Курт, докато пия една бира. До тези серозни изводи стигнах след великолепната работа, която свърши niksi, но това е предмет на друг пост.

Успех на всички


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 29 май 2006 10:15


Да написаното по-горе е правилно и е така.

На фона на което съм учуден от присъствието на обезвъздушително кранче на радиаторчето на парното при поло MK2F.
Факт..
При все, че системата успява да се обезвъздуши и без него.. но са го сложили, и винаги когато източвам/пълня системата, го цръцквам и него ;)
И още нещо.. за разлика от голфа, където радиаторчето на парното не се прекъсва притока на вода към него..
при гореспоменатото поло се прекъсва, така че.. ако ще се обезвъздушава системата на туй поло .. ЗАДЪЛЖЕ.. трябва да се включи парното.. ;)

На финала.. доколкото знам на пасата, също не се прекъсва притока на топло към радиаторчето..за парното.. та и да го включваш и да не го включваш.. разлика Никсън...


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Пон 29 май 2006 13:36


wili98, човека пише, че 'обезвъздушава' пасатера, аз имам предвид само нея, не обобщавам за всички коли на ВАГ, за полото нямам никаква представа, трябва да е така както казваш.


Успех.


Потребителски аватар
МОРСКИЯ
Мнения: 244
Регистриран на: Съб 30 апр 2005 15:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот МОРСКИЯ » Пон 29 май 2006 14:49


Няма ,аз се отказвам да споря вече .Казвам ви за неща които съм ги изпитал и съм научил от опит през всичките тия години докато съм работил в автосервиза . А все някой ще се намери да ми пейстне тука някакви развити "локуми " дето се е ровил по цял ден в интернет и ги е намерил .
Да ! сама се обезвъздушава Да! течноста циркулира непрекъснато през радиатора на праното .Но противно на всякаква логика , често пъти докато не пуснеш парното не може да се обезвъздуши системата .
Това не го пише никаде в книгите и в интернет . Научава се от опит.
И ако някой не е съгласен с мен , моите уважения
Ако успее да ми обезвъздуши Пассата , без да пуска парното, ще му го подаря


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Пон 29 май 2006 16:17


МОРСКИЯ написа:. . . все някой ще се намери да ми пейстне тука някакви развити "локуми " дето се е ровил по цял ден в интернет и ги е намерил .
Да ! сама се обезвъздушава Да! течноста циркулира непрекъснато през радиатора на праното .Но противно на всякаква логика , често пъти докато не пуснеш парното не може да се обезвъздуши системата .
Това не го пише никаде в книгите и в интернет . Научава се от опит.
И ако някой не е съгласен с мен , моите уважения . . .


Е де, колега, никой не спори.
За протокола, малко водих едни упражнения по 'термохидравлика на ядрените енергийни реактори' на курса по 'ядрена енергетика' в ТУ София, докато бях аспирант, понаписах малко софтуер, който смята наводнения в реално време и с нейна помощ се направи ТОБ-а (техническа обосновка на безопасността) на 5 и 6 блок в 'Козлодуй'. Около 7-8 години съм участвал в разработката на софтуер, които прави термохидравлични пресмятания и настройки на сложни топлопреносни мрежи (такива настройки съм правил на всички топлопреносни мрежи на топлофикациите в България, с изключение на тази в София). Продадох малко софтуер и едно от нещата, който веднага си купих беше една слънчева пасатера.
Та на тази пасатера, след като niksi постави диагнозата, в продължение на три седмици самостоятелно се опитвах да намеря друга причина. Е, не успях, но охладителната система на ABS мотора ми е ясна като бял ден и всичко в нея се подчинява на желязна логика и по никакъв начин не противоречи на физическите закони. Аз не бих си губил времето в 'обезвъздушаване', или пускане на 'парното'. Може би твоята охладителна система, Морски, да е по-различна.

Та да обобщя пак, нито се конфронтирам, нито се заяждам, нито дори споря, не се правя и на 'умен' или на 'специалист', просто по-горе изказах мнение, което ако някой иска може да вземе предвид, ако не, така или иначе ще постъпи както намери за добре.

Успех на всички.

П.П. Ама че дълъг пост! Извинявам се, но малко се обидих, защото нямам нужда да ровичкам в интернет само и само, за да постна нещо.


kibo_tom_8440
Мнения: 588
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB -2 0 4motion
Местоположение: Велико Търново

за обезвъздушаване

Мнениеот kibo_tom_8440 » Пон 25 юни 2007 8:32


:o Карай колата с малко отворена капачка, т.е. не я завивай докрай, ако можеш две навивки преди края. Запали я и върви си свърши някоя работа. Ще видиш че нивото ще е спаднало и ще трябва да долееш, но не повече от мах. По този начин се извърля ненужния въздух в системата и антифриза навлиза навсякъде. :drunk


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: за обезвъздушаване

Мнениеот Emo » Пон 25 юни 2007 17:19


kibo_tom_8440 написа::o Карай колата с малко отворена капачка, т.е. не я завивай докрай, ако можеш две навивки преди края. Запали я и върви си свърши някоя работа. Ще видиш че нивото ще е спаднало и ще трябва да долееш, но не повече от мах. По този начин се извърля ненужния въздух в системата и антифриза навлиза навсякъде. :drunk


Айде, пак почнаха свободните съчинения, нищо не се 'извърля' по този начин, това с капачката е пълна щуротия.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19710
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 25 юни 2007 18:06


Абе... тоя, дето беше пуснал темата не продаде ли колата преди няколко години?!?
kibo, темичката е от преди годинка и 1/4!
А и това за капачката верно клони към.... странност.


Nesi99
Мнения: 4
Регистриран на: Пон 13 мар 2017 13:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Връща ми антифриза през казанчето. Ужас!

Мнениеот Nesi99 » Вто 31 дек 2019 21:15


Здравейте и на мен преди време ми правеше така прелива от казанчето оказа се гарнитура смених е я шлаиф на глава и както си му е по реда след 5 хил км пак започна моля за помощ



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: cecoa1 и 47 госта